blain brown'un bu kitabını önerir misiniz acaba?
NOT: Başlık daha genel bir başlığa dönüştürüldü ve sabitlendi. (KEzzAP)
oh be 😀
benim de merak ettiğim kitaplardan 🙂
blain değil blair bu arada. (idefixte böyle geçiyor. niye böyle bilmiyorum :D) blain brown diye aradım sinematografi ile ilgili bir kitap yazmış o da. yanlış olsa bile bi şekilde doğruya götürüyor. 😀
"Sinema tüm sanatların içinde bizim için en önemli olanıdır."
-Vladimir İlyiç LENİN
blain değil blair bu arada. (idefixte böyle geçiyor. niye böyle bilmiyorum :D) blain brown diye aradım sinematografi ile ilgili bir kitap yazmış o da. yanlış olsa bile bi şekilde doğruya götürüyor. 😀
wowowo hiç farketmemişim, bende sinematografi kuram ve uygulama kitabı var aynı kişinin zannediyorum 😀
oh be 😀
http://www.blainbrown.com/WEBSITE/WEBFILES/BookReviews.html
blain o blain 🙂
When you have to shoot, shoot. Don't talk.
Aynı kişi. Kitaba bakmadım, bilgim yok.
Ama almayı düşünebilirim.
dostlar kitabı aldım, odak noktası daha çok elinde çok imkan olan insanlara göre diyebilirim. şöyle ki verilen bilgiler son derece teknik ve büyük ışıklar vesaire odaklı. hani ben amatör sinemacıyım işime yarar mı kısmı yok denebilecek kadar az, 250 sayfalık kitabın 50 60 sayfası ilham verebilir ama yeterli derecede değil. mesela çekim iç mi dış mı kontrol edilemeyen ışıklar var mı diye soruyor ancak cevabı yok, soruları sorup cevabı size bırakıyor diyebilirim 😀
eline tonla imkan verilen adamın bunları bilmemesi gibi durum olacağını sanmıyorum. isabetli bir kitap değil bana kalırsa. ancak ilk yönetmenlik deneyimi olacak, elinde tüm imkanlar olacak biri için işe yarayabilir. ışığı kiralarken yanında ne istemeniz gerektiği gibi şeyleri not ediyor.
yalnız dediğim gibi, amatörlere gelmez elli liraya gidin ışık yapın daha iyi 😀
oh be 😀
Ben de vazgeçtim bu M31'den. Bir kaç kullanılacak atmosfer olabilir sadece.
Film lutları Kezzap'ın da söylediği gibi daha etkili sonuç veriyor.
Davinci üzerinde çalışırken Lut kullanmaya da çok gerek kalmıyor aslında. Hele ki 10 bit ve üzeri kayıt alındıysa ve ışık doğru kullanıldıysa DSLR'ye kıyasla tonlarla deli gibi oynamak mümkün.
Fulgura'nın baştan beri ısrarla söylediği yere geri döndük aslında. Işık, ışık, ışık. Bu hafta küçük denemeler yaptım. Dramatik ışık kullanımıyla ilgili. Bir de sahneyi planlı kurdum. Kadraj içindeki baskın renklere kadar tasarladım. Color kısmında ekstra fazla bir şey yapmama gerek bile kalmadı. Biraz kontrast biraz da lokal doygunlukla istediğim görüntüye yakın sonuç elde ettim. Tonlarla uğraşmadan hem de. Ona da bu akşam bakıcam biraz.
Bütün bu bileşenlerden sonra karakteristik renk istiyorsan en son LUT uygulanabilir sanırım. Bahsettiğim kaydı biraz daha colorda kurcalayıp %50 oranında herhangi bir LUT'u uygulasam çok sırıtmaz hatta etkili olur diye düşünüyorum.
Işıkla ilgili ben de çalışıyorum.
Öncelikle daha kuramsal, daha bir araştırmacı.
Hatta yeni tutorialler başlıyor. Paylaşacağım. Bugün yarın hazır olur.
Lut'ta yöntem şu olmalı. Ki bunu premiere'de nasıl yaparız bilmiyorum. Adjustment layer ile olur sanıyorum.
Lut'u en sona atacağız. Düzenlemeleri luttan önce yapacağız. Luttan sonra sadece doygunluk, sharpening (keskinleştirme), grain ve vignette uygulamak gerekiyor.
Işıkla ilgili ben de çalışıyorum.
Öncelikle daha kuramsal, daha bir araştırmacı.
Hatta yeni tutorialler başlıyor. Paylaşacağım. Bugün yarın hazır olur.
Lut'ta yöntem şu olmalı. Ki bunu premiere'de nasıl yaparız bilmiyorum. Adjustment layer ile olur sanıyorum.
Lut'u en sona atacağız. Düzenlemeleri luttan önce yapacağız. Luttan sonra sadece doygunluk, sharpening (keskinleştirme), grain ve vignette uygulamak gerekiyor.
Bu sıralama bence de doğru.
Bu arada ışıkla ilgili video çok iyi olur, güzel haber bu.
Çok bir şey beklemeyin, sadece sevdiğim filmlerin ışıklarına bakacağım.
Sizlerin de bakabilmesiiçin bir yöntem göstereceğim.
Kendi öğrenme sürecime dahil ediyorum sizleri, birlikte öğreniriz.
Çok bir şey beklemeyin, sadece sevdiğim filmlerin ışıklarına bakacağım.
Sizlerin de bakabilmesiiçin bir yöntem göstereceğim.
Kendi öğrenme sürecime dahil ediyorum sizleri, birlikte öğreniriz.
Bu daha güzel:)
Zaten bu LUT olayı baştan sakat. Dediğim gibi, bu normalde flat görüntüye normllik kazandırmak içindir. Şu anda artık preset mantığıyla kullanılıyor. Sanki 8 bit için Magic Bullet presetleri gibi kullanılıyor ama ne yaptığını bilmezsen görüntündeki tüm kontrastı, anlam etkisi uyandıran ışık ve renk seçimlerini düzler geçer.
Klasik sinemada görsel içeriğin bir anlamsal boyutu yani katkısı vardır. O nedenle herkesin kıyafetini, arka duvarın, masa örtüsünün rengini kasten seçersin. Sanat departmanı diye bir alan var malum. LUT gibi bir şey buna izin vermiyor. Tüm görüntüye egemen bir filigran koymuşsun gibi herşeyi toparlayıp paketleyip "bu sana yeter" deyip önüne atıyor.
Serkanoca, yaptığın ışık çalışmalarını merak ettim. Gördüğüm kadarıyla artık amatör sinema gözü gelişti, ışık ve renk farkedildi, eskiden en fazla "netlik" diyen sinemacı bugün renk ve ışık uyumuna dikkat eder oldu. Zor kamera ama bence BMPCC burada bu prefesyonelliğe giriş katında bize çok yardımcı oluyor. Canon raw da iyi ama BMPCC bence bu konuda biraz dikkatle Alexa ya da Red performansını aratmayacak.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Shane Hurlbut'un bir yazısı var. Blackmagic profesyonel sinematografiye geçiş için müthiş bir oyun alanı sundu diyordu. Onu hatırladım senin yazdıklarından sonra.
Fakat burada hala şu sıkıntı var. Birkez blackmagic'in bu özellikleri ön plana çıkınca, eski alışkanlık devam ediyor ve kamera alınca iş bitiyor sanıyoruz.
Oysa blackmagic'i eline alan profesyonellerin hep tekrarladığı bir şey var, bu kamera ışık kamerası. Bu kamerayı ışığı önemsemeden kullanamazsınız diye. O yüzden ışık hakkında daha çok konuşmalıyız. Hem felsefesi üzerine düşünmeliyiz, hem bilimi, hem tekniğini kavramalıyız.
Işık deyince mesela hemen koşup kırmızı kafa alan arkadaşlarımız var. Bu hatayı ben de yaptım yıllar önce. Nefret ettim. Yıllar sonra bir daha redhead'i sadece çok büyük sıfır ışıklı bir alanda chiroscuro tarzı bir etki alabilmek için kullandım. Amatörün redhead ile işi olmaz mesela öncelikli olarak.
Amatörün diline ve pratiğine indirmemiz lazım ışığı.
Şu ana kadar aşağı yukarı bütün kamera riglerini amatörün alanına indirebildik.
Lensleri de neredeyse indirdik.
Kameralar da indi bu seviyeye.
Işık henüz inmedi. Ama çalışıyoruz, düşünüyoruz, indireceğiz, umuyorum. 🙂
Biz dediğim kim? Ben ve bu forumdaki gibi düşük bütçe gönüllüleri dünyanın dört bir yanından.
Mrb.
Kısa filmlerde kullanabileceğimiz güncel işik kaynakları nelerdir(Sarı-kırmızı kafa harici).