Kısa film çekerken ışık malzemesine ihtiyaç olup olmadığını öğrenmek istiyorum arkadaşlar. Olsa iyi olur ama olmasa da olur türünden bir şey mi? Çok fazla kafama takmıyodum ışığı ama bugün Alexander Roch'un 4 saatlik workshop programına katıldım ve yarısı ışık konusuna gitti, o yüzden endişelendim. Ne diyorsunuz?
Tanrı gülebilir
ama benim hala planlarım var (amores perros)
ışık bizim kalemimizdir onsuz bieşy yazamayız bu sinema okullarında öğretilen bişey rusyada
rusyada veya ekollerinde sinema okursan 5 senenin 3 ü ışıktır ama kısa film de çok önemlidir ama amatör filmlerde o kadar değil proflaştıkca gerekcek yani
Kısa film çekerken ışık malzemesine ihtiyaç olup olmadığını öğrenmek istiyorum arkadaşlar. Olsa iyi olur ama olmasa da olur türünden bir şey mi? Çok fazla kafama takmıyodum ışığı ama bugün Alexander Roch'un 4 saatlik workshop programına katıldım ve yarısı ışık konusuna gitti, o yüzden endişelendim. Ne diyorsunuz?
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
Peki profesyonel yönetmenlerden de mi kullanmayan yok. Yani üslup olarak doğallığı seçen yönetmenler bile kullanıyor mu? Ben suni ışığın doğallığı bozduğunu düşünüyodum ama insanın gördüğüyle kameranın gördüğü şey arasında çok fark var. Çekimde ışık kullanmak kameranın algısını insan gözünün algısına yaklaştırmak amacıyla kullanıyor galiba. Yoksa oyuncunun yüzünün bir tarafı gölgede kaldı diye kullanmak bana göre doğallığı bozar. Bu konuda aslında detaylı bir bilgilendirilmeye ihtiyacım var. Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim, çünkü ışık meselesi bana çekimin en zor kısmı gibi geldi.
Tanrı gülebilir
ama benim hala planlarım var (amores perros)
var hatta böle bir akımda var yeni ama adını unuttum şimdi:(
Peki profesyonel yönetmenlerden de mi kullanmayan yok. Yani üslup olarak doğallığı seçen yönetmenler bile kullanıyor mu? Ben suni ışığın doğallığı bozduğunu düşünüyodum ama insanın gördüğüyle kameranın gördüğü şey arasında çok fark var. Çekimde ışık kullanmak kameranın algısını insan gözünün algısına yaklaştırmak amacıyla kullanıyor galiba. Yoksa oyuncunun yüzünün bir tarafı gölgede kaldı diye kullanmak bana göre doğallığı bozar. Bu konuda aslında detaylı bir bilgilendirilmeye ihtiyacım var. Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim, çünkü ışık meselesi bana çekimin en zor kısmı gibi geldi.
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
Dogma Manifestosu mu?
Tanrı gülebilir
ama benim hala planlarım var (amores perros)
evet evet evet evet:D
Dogma Manifestosu mu?
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
ışık çok gerekli göstermek istediin şeyi istediin gibi gösterebilirsin. yani oyuncunun bir trafı gölgede kaldıında orda yönetmenin kararı girer işin içine belki özellikle öyle bırakır belki tamamen aydınlatır belki de karanlık tarafı da bi miktar aydınlatır. işin prof luu zaten suni ışık mı doal işık mı onu fark ettirmeden bu işi yapmak.
amatör filmlerde çok da önemli olmaz ışık oyunları ama etkisi büüktür, zamanla bişeyler öörenilir heralde ben de pek ii deilim o konuda çünkü 🙂
Bir de ışığı, oyuncunun bir kusurunu saklamakiçin o gözükmesini istemediğin kısmını karanlıkta bırakırsın. Örneğin TERMİNATÖR filminde Arnold'un o demir aksanı 🙂 karanlıktadır film boyunca. Yani ışığı bu şekilde kullanabilirsin. Işık illa karanlığı aydınlatacak değil, gölgeler de oluşturmakta da kullanılır. Bir de gece çekimi yapacaksan her kamera görüntüyü gece algılamaz ki! Algılayan da çok kötü algılar. Eee napacan bu durumda, mutlak bir ışık gerekir. Yani öyle bir ışık kullanacanki izleyen "nerden geliyo bu gece vakti bu ışık" demeyecek. Farkettin mi bilmem gece vakti ev çekimlerinde genellikle pencere dışından veya çekim yapılan odanın dışından ışık verilir. Yönetmen, yorumuyla öyle bir çekim yapar ki nedense kimse "bu ışıklar da ne?"demez. Şahsen ışık hakkında bişeyler öğrenene kadar bende dikkat etmiyordum. Hadibakalım çalışmalarınızda kolay gelsin...
Saygılarımla...
Kısa film; gevezelik yapmadan çok şey anlatma sanatıdır...
ışık tabi ki gerekli ama konuya göre gereksiz olabilir insanlar el feneri ile profestönel filmler çekiyor.buda filmin originalliğini artırabiliyor.
"...Bilgi Paylaştıkça Güzelleşir..."
"Aradığım şey şu ana kadar bulduklarıma denk olmamalı ki onlardan bir farkı olsun"
(Mutsuru Kanu)
Doğal ışık örneklerinden Türkiye'de en iyisi Türev'dir.
ama ışıksız film olmaz, amatörlük olur sadece kullanmamak.
Işık olmassa fotoğraf olmaz.
fotoğraf filmdir.
saniyede 24 film, sinemadır.
*our AC-130 in the air
bu anlatılanların dışında ışığı kullanmanın başka bir gerekliliği daha var.farklı mekanlarda çektiğiniz sahneler arasındaki ışık farklılıkları yönetmenin başına oldukça büyük işler açabilir.efekt kullanırken kan ter içinde kalabilirsiniz; oyuncunun ten rengine bakarak yaptığınız efekt kıyafetinin renginde oldukça farklı sonuçlar yaratacaktır.bunun dışında kesmelerde sıçramalar yaparak görüntü akışında kopmalara yol açacaktır.bence ışık vazgeçilmezdir.bu yüzden iyi işler için ışığı atlamayalım.
slm arkadaslar
bu isik maalesef herkesin basina bir dert
benim problemim sadece gölge sorunu
Gölgeyi en iyi sekilde nasil hallederim.
Biri dediki isigi mümkün oldugunca yukari kaldir ve 90 dereceden ver
ne diyorsunuz dogrumu?
saygilarimla
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)
Doğrudur. Google'dan uygun yerleştirme şemaları araştır.
Genelde sağlı sollu 45 dereceli açılarla objeye odakladığında gölge nerede ise kaybolmaktadır.
Dolgu ışık ile de destekleyerek yumuşak gölgeni elde edebilirsin.
*our AC-130 in the air
ben gençken
çok güçlü bir ışıgı tavana verirdim güzel olurdu 😀
bu bir mushraPPa mesajıdır
Mehmet Oğuz Köroğlu
sagolasin ama google de ne yazarak bulacam yerlestirme semalarini Ayni bu kelimeyi ve buna benzerleri yazdim ama birsey bulamadim
Yav arkadas bir sey ögreneyim diyorum,arkasindan yüz sey daha cikiyor ögrenmem gereken:-)