shutter'ın 1/30 olması hareketin olduğu yerlerde bi sorun çıkarır mı acaba?
1/50 ya da 60 tavsiye etmişti Fulgura daha önce 🙂
olur tabii hocam al eline salla bak ne olacak 😀
A hadi ya. 🙂 O zaman f1.4 şart oldu, her türlü.
Çağrımı burada da yenileyeyim ya:
Dostlar, Haziran'da bu önümüzdeki iki hafta içinde kullanmayacağı bir 50mm f1.4 lensini bana kargoyla postalayabilecek biri var mı?
Şimdi tam çekim sürecine girdim, ses için kiralama miralama işleri biraz cep yakıyor, aceleye de getirmek istemiyorum sürekli kullanacağım bir lensi. Gece çekimi için kullanacağım, lensi aldığım gibi iade edeceğim, kargo elbette bana ait, olumsuz bir durumda (ki olmaz, ama yüzde bir ihtimal için) parası neyse veririm lensin.
25 p Pal modunda çekim yapacağımız için 1/50'den (ML üzerinde 1/48 dese dahi) şaşmamalı.
Bu kuralı ancak ve ancak gündüz bol şıklı olan dış mekan çekimlerinde esnetebiliriz. Yapay yani elektrik kullanan ışıkların olduğu yerlerde şebeke geriliminin katları kullanılmalı ki bu da 1/50 demek. Daha ışıklı ortamda 1/100 de olur ya da daha az ışıklı ortamda 1/25'de olur ama o zaman da çok düşük shutter olduğu için hareketli görüntü mümkün değil. Az ışıklı ortamda şehir manzarası, az hareketli içerik vb çekiyorsan 1/25 olabilir. Ama genelde asla ve asla 1/50'den şaşmayın. Gözle görmesi zor olan ama ekrana verince belirginleşen frekans kaymaları , videodan geçen dalgalanmalar olur.
Kısacası 1/50'yi ellemeyin, ışık ekleyin ya da max 640 ISO deneyin. Çekimin içinde düz alanlar varsa (duvar, gökyüzü vb) bunlardan alınacak noise profile ile neat video ya da De:Noiser II gibi pluginler güzel temizlik yapabiliyorlar. Olmazsa çekimin başında bir beyaz levha (fotoğraflar için kullanılanlarından kullanıyorum ben) tutun. Hem beyaz ayarına hem noise profile almaya yarar.
Ankara'da 1.4 lens konusunda yardımcı olabilmek isterdim ama lens şu anda meşgul diye biliyorum. Bir gelişme olursa ve mümkünse haber veririm. Ses için ne kiralayacaksın?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Yaka mikrofonu gibi duruyor, Senheiser. Bol hareket var. Boom dikkat çekiyor. Bu daha mantıklı geliyor bu durumda. İki günlük kiralayıp bir gününü denemeye ayırabilirim.
UHF mi kablolu mu olacak?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
UHF olacak, Zoom h4n'e kayıt alacağım.
Günlüğüne ne istiyorlar Sennheiser UHF'nin Ankara'da?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
100 TL.
Çağrımı burada da yenileyeyim ya:
Dostlar, Haziran'da bu önümüzdeki iki hafta içinde kullanmayacağı bir 50mm f1.4 lensini bana kargoyla postalayabilecek biri var mı?
Şimdi tam çekim sürecine girdim, ses için kiralama miralama işleri biraz cep yakıyor, aceleye de getirmek istemiyorum sürekli kullanacağım bir lensi. Gece çekimi için kullanacağım, lensi aldığım gibi iade edeceğim, kargo elbette bana ait, olumsuz bir durumda (ki olmaz, ama yüzde bir ihtimal için) parası neyse veririm lensin.
Sağolsun forumdan intercapiller yardımcı oldu. Forumda biraz kapışmıştık zamanında siyasi fikirleri dolayısıyla. Fakat daha sonra birbirimizi yanlış anladığımızın farkına varmıştık. Ben de özür dilemiştim. Sanırım özrüm işe yaramış, ki içten bir özürdü gerçekten, öylesine söylenmiş bir şey değildi, intercapiller de beni affetmiş. Sağolsun ufak gibi gözüken büyük bir olay aslında bu. Hepinizin önünde kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.
ben de teşekkür ediyorum bu düşünceli mesajın için.
umarım her zaman birbirimize yardımcı olabileceğimiz fırsatlar buluruz.
filmini merakla bekliyorum 🙂
kolay gelsin.
Sinemada Yapay ve Dpğal ışık kaynakları vardır. Bunları google amcaya sorduğunuz zaman rahatlıkla bulabilirsiniz. Doğal ışıkları reflektörle dengeleyebilirsiniz. Ancak böylede olmuyorsa yapay ışık kullanmanız gerekiyor. İlk başta sizin gösterdiğiniz ışıldaklar soğuk ışık kaynakları. Stüdyo ortamında bile bir tane sıcak spot kullanılıyor direk karşıdan ve gölgeleri yok etmek için bunlar kullanılıyor. Birde öğle vakti filan çekim yaparsanız hiç bir etkisi olmaz. Belki gölgede az etkiler oda yetmez yani. Ancak kapalı bir ortamda iyi ayarlanabilirse ışık değerleri kullanılabilir. Videoda ve fotoğrafta anlama göre soğuk ve sıcak ışık çok iyi kullanılmalı.
Kara Film Işıklandırması ve diğer teknikler...
Şimdi karanlık sote bir şarapçı mekanına ışıklandırma yapmayı planlıyoruz.
Sokak lambası dahi ışık vermiyor mekana. Çevreden elektrik de çekemiyoruz.
Ateş yakalım dedik, sanat yönetimi üzerinden halledelim dedik, ne ölçüde sağlıklı olur bilemediğim için hiç girmedim o topa.
Jeneratör ayarlamaya çalışıyoruz, ana ışıklandırmayı spotlarla yapıp, detayı da soft ışık kaynaklarıyla halletmek tek çare gibi geldi.
Fakat jeneratör ne kadar mazot harcar, ne kadar kaldırabilir ışığı vs. konularında pek bilgim yok.
Jeneratörün sesi de kafama takılan bir diğer soru.
Ya da son olarak aklıma araba farı kullanmak geldi... Bir yerden sektirerek falan.
Bir Zamanlar Anadolu'da kullanılmıştı sanırım.
Ya da day for night mı yapsak?
Siz ne önerirsiniz?