Forum

Beyaz ayarı için bu...
 

Beyaz ayarı için bu aparatı kullanmalımıyız ?

27 Gönderi
9 Üyeler
0 Reactions
8,369 Görüntüleme
(@sataman)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Mrb.
İnternette beyaz ayarı yapmaya yarayan,lens kapağı şeklinde,lensin üzerine takılabilen beyaz plastik bir kapak satılıyor.Takıyor,objektifi sonuna kadar açıp bir kez foto çekiyor beyaz ayarı oluyormuş.Bunu 550 d makinemda film çekerken kullanmam gerekirmi,yoksa zaten bu işi başka şekilde halledediyormuyuz.
Tşk.

 
Gönderildi : 04/05/2011 4:10 pm
(@serkanyavuz)
Gönderi: 0
 

Beyaz a4 ile de olur o iş özel bişiler almana gerek yok. Ama zaten AWB kullansan da yeterli olur çünkü çok ufak fark ediyor özel beyaz ayarı ile.

Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 04/05/2011 4:25 pm
(@sataman)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

ok teşekkürler Serkan.

 
Gönderildi : 04/05/2011 4:38 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Beyaz a4 ile de olurDoğru
Ama zaten AWB kullansan da yeterli olur çünkü çok ufak fark ediyor özel beyaz ayarı ile.Yanlış

 
Gönderildi : 04/05/2011 4:54 pm
(@serkanyavuz)
Gönderi: 0
 

Beyaz a4 ile de olurDoğru
Ama zaten AWB kullansan da yeterli olur çünkü çok ufak fark ediyor özel beyaz ayarı ile.Yanlış

Yani şöyle düşünün evet belki fark olabilir ama acaba her sahnede onu yapıcak kadar gereklimidir ? Yani ben özellikle dışarıda ki çekimlerde hiç beyaz ayarı sorunu yaşamadım AWB ta ama eğer hani ortam ışığı çok farklı ise gerekebilir özel beyaz ayarıda , yani bunu ben bir doğru olarak değilde kendi tecrübemden söylüyorum zaten.

Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 04/05/2011 5:54 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Beyaz ayarı a4 kağıdının çok parladığı durumlarda gayet şaşabilir. En doğru yöntem aslında gri kart kullanmak ama bu kartların fiyatları da ortalama 40$'dan başlıyor. Bunun yanı sıra özellikle dış ortamdayken ucuz ve basit bir yöntem olarak sokaktaki arnavut taşlarından, kaldırım taşlarından WB alabilirsiniz. Bu taşlar renksiz tam gri taşlardır, poz almak için de kullanılabilir ama ben çok tavsiye etmem. Yine en iyi yöntem ya gri kart kullanmak ya da para verip el pozometresi satın almak. He ben böyle diyorum da gri kart veya el pozometresi alıyor muyum? Tabi ki hayır. Bunlar çok uç örnekler, öyle ağım şahım deli dehşet bir proje yapmadığınız sürece ben Serkan'a katılıyorum AWB idare eder (Tabi bazı ortamlar AWB'yi çok şaşırtabilir, o tür durumlarda kontrolü ele almak gerekir), lakin profesyonel olsun amatör olsun yapay ışık kullanılan çekimlerde pozometre kullanmak kesinlikle ama kesinlikle şarttır, yoksa o ışıklandırma olmaz, aydınlatma olur.

 
Gönderildi : 04/05/2011 9:01 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Sekan ve Barış bence sizin kafanız biraz karışmış, size acilen bir sinematografi kitabı okuyun derim 🙂

Beyaz ayarı yapmazsanız sonuç böyle olur 😀 http://vimeo.com/22750198 " onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 04/05/2011 11:14 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Sekan ve Barış bence sizin kafanız biraz karışmış, size acilen bir sinematografi kitabı okuyun derim 🙂

Beyaz ayarı yapmazsanız sonuç böyle olur 😀 http://vimeo.com/22750198 " onclick="window.open(this.href);return false;

Abi sinemacıdan daha önce bir fotoğrafçı olduğumdan ötürü pozu, ışığı, beyaz dengesini ve görüntüyü herhalde iyi biliyorumdur ki bu kadar rahat konuşuyorumdur. Ayrıca bu videodaki sorun da beyaz dengesi değil pozlandırma sorunu. AWB özellikle ışığın yoğun olduğu yerlerde çok daha iyi sonuçlar verecek şekilde tasarlanmıştır. Dış çekimlerde hemen her hava koşulunda -pozlandırma hatası vb. yapılmadığı sürece- AWB %90 doğru yolu bulur sorun iç mekanlarda ve özellikle florasan ışığında başlar, dediğim gibi AWB ışığın yoğun olduğu yerlerde daha düzgün olduğu yerlerde çalışmaya uygun yapıldığından hem düşük ışık hem de çok soğuk veya sıcak ışıkta aynı performansı gösteremez ki parantez içerisinde AWB'yi bazı ortamlar çok şaşırtabilir derken bunu kastediyordum. Öte yandan dediğim gibi gerçekten profesyonel bir çalışma olacaksa makinenin kendi otomatik pozometresi ve beyaz dengesi de kurtarmaz. İlla bir el pozometresi ile kelvinmetre almak gerekir, tabi bir de gri kart, üstüne üstlük bir de renk skalası kartı almak da gerekir. Yani illa bokunu çıkaracaksan asıl böyle çıkaracaksın, yoksa dış mekan ve yoğun ışık da AWB yeter de artar bile.

 
Gönderildi : 04/05/2011 11:36 pm
(@serkanyavuz)
Gönderi: 0
 

Sekan ve Barış bence sizin kafanız biraz karışmış, size acilen bir sinematografi kitabı okuyun derim 🙂

Beyaz ayarı yapmazsanız sonuç böyle olur 😀 http://vimeo.com/22750198 " onclick="window.open(this.href);return false;

O video da kesinlikle beyaz ayarında sorun yoktur. Eğer sen bu işten anlamıyorsan gerçekten boş yorum yapma lütfen orada Color Correcting var. Ve kasıtlı bir renk ayarıdır.

Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 04/05/2011 11:44 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Serkan videoda bir planda oyuncunun yüzü gri, diğerinde sarı, öbüründe beyaz. Deneme olarak sunduğun için böyle rahat yazıyorum, deneme amaçlı birşey olmasa işin üzerinden bu kadar rahat konuşmam. Üslubum yanlış olduysa kusuruma bakma.

Barış abicim yüzde 90 doğru sonuç verir diyorsun yani yanılma payı var. İşin doğrusu bu payı göz ardı edip risk almak mı yoksa çekimi olması gerektiği gibi doğru halletmek mi? Sinemada beyaz ayarı daha önemlidir çünkü sadece planı doğru sunmak değil, planlar arasındaki renk dengesini de korumalısın.

 
Gönderildi : 04/05/2011 11:58 pm
(@mtnrdgn)
Gönderi: 0
 

beyazın hatalı olması color corection ile rahatlıkla büyük ölçüde düzeltilip renk tutarlılığı sağlanabiliyor. Burada sorun barış'ın da belirttiği gibi fazla pozlama ve bu her sahnede yüzün farklı değerlerde pozlanmasına neden olmuş. Fazla pozlama telafisi imkansız bir hata. O yüzden gerekirse az pozlamalı ama asla fazla pozlamamaı. Fazla pozlanmış beyaz alanda tüm değerler kayıptır.

 
Gönderildi : 05/05/2011 12:04 am
(@serkanyavuz)
Gönderi: 0
 

Evet biraz ağır algıladım yani bir anda benim bir işimi verince. Doğrudur ama ben bile kendim uğraşmama rağmen o kadar dikkatimi çekmedi bile. Hani en büyük fark beyazın çok az olduğu bir sahne var ki orada da benim biraz acelemdendir AWB ile geçtim direkt. Sonuç olarak eğer çekilen kare de beyaz renk belirgin var ise AWB yeterlidir bana göre.

Vimeo : http://vimeo.com/user4550668" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr : http://www.flickr.com/photos/serkanyavuz/" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 05/05/2011 12:06 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

İşte o beyaz,gri,sarı surat pozlama hatasından kaynaklanıyor. Bilgisayara attıktan sonra yapılan color correction, color grading işlemleri doğru pozlama yapılmadığından ötürü patlamış alanlarda tutarsız sonuçlar veriyor. Öte yandan benim kastettiğim de zaten senin dediğine benzer bir şey, ayarla AWB'ye bak, eğer doğru gözükmüyorsa kendin ayarla. Bildiğim kadarıyla DSLR'lar da video kameralarının aksine çekim sırasında WB ayarı oynamıyor (En azından benim başıma gelmedi hiç), eğer öyle bir şey varsa ben de işi şansa bırakmazdım ama dediğim gibi hiç böyle bir şey de denk gelmedi. O yüzden şu an için rahatım o konuda.

 
Gönderildi : 05/05/2011 12:48 am
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Valla Serkan ben o mesajı 2 farklı şekilde daha yazdım. Sonra dedim ki en iyisi esprili bi şekilde söyleyeyim, espriyi de tam beceremedim. Aslında başta beyaz ayarına gerek duymamayı anlayabiliyorum. Bir videoya baktığınızda bu göze güzel görünebilir ancak bu güzel görünen renklerin doğru hesaplandığını göstermez ve yine çekeceğimiz diğer planla doğru bir renk uyumu içinde olacağını da garanti etmez. Işığın farklı güçte verdiği farklı sonuçlar, farklı ışık değerleri ve sıcaklıkları vardır. Videoda kamera, dünya, oyuncu vs.. sürekli hareket halindedir. Bu hareketlerin sonucunda kadraja düşen gölge, güneş ışığı, tungsten, florasan, ateş, led, far, sokak lambası vs.. sürekli değişkendir. Bu değişkenliği kontrol altına alabilmenin en temiz yolu ise, kameraya gösterilen bir beyazın referans alınmasıdır. Bu işin biraz teknik kısmı, pratikte ise beyaz dengesi doğru olmayan bir video veya fotoğraf daha iyi görünebilir. Mesela 5500K yerine 6500K'ya örneklenen bir video daha sıcak görünebilir veya bunun tersi ile daha soğuk veya eski western filmlerinin gece çekimleri için kullandıkları holywood gecesi denilen mavi gece etkileri verilebilir. Bunları kontrol etmenin birinci yollarından birisi de beyaz ayarıdır bu ve buna benzer uzun teknik sebeplerden ötürü beyaz ayarı gereklidir zira otomatik kullanmak biraz da şansa bırakmak demektir ve profesyoneller işi şansa bırakmak istemezler.

 
Gönderildi : 05/05/2011 12:59 am
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

ben de beyaz ayarının elle yapılması gerektiğine inananlardanım, şimdi magic lantern kullanıyorum ve bu bana 100k 100k ayarlama imkanı veriyor, ben kamerayı ortama tutuyorum ve renkler istediğim şekile gelince ayarı bırakıyorum, yanlış bi yöntem mi uyguluyorum acaba?
Ya da ortamdaki bir beyazın beyaz görünmesini sağlayınca ayar yapmış mı oluyorum?

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 17/12/2012 1:43 pm
Sayfa 1 / 2
Paylaş: