Forum

Zoom H1 PreAmp Olar...
 

Zoom H1 PreAmp Olarak

12 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
2,733 Görüntüleme
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

juicedLink vb. zımbırtılar için ucuz alternatif olarak kullanılıyormuş.

Şöyle de detaylı bir incelemesini gördüm. Yani çok tatmin etmedi beni, garip bir şekilde kendi mikrofonundan deli dehşet background noise duymamız gerekirken ses seviye sadece accuk düşük geliyor o kadar. Ama birkaç yerde daha okudum.

Ses kayıt cihazları mevzusunda çok bilgim olmadığından danışmak istedim bilenlere. Elimde Rode Videomic var, ses kalitesinden inanılmaz memnunum lakin DSLR'ların iğrenç ses sistemlerinden ötürü aldığı sesin yarısı kadar noise aldığından bi halta yaramaz hale dönüyor. Bu nedenle Zoom H1 almayı düşünüyorum ve daha da mümkünse bunu preamp olarak kullanıp direk kameraya kaydetmek istiyorum. Bu çözüm işe yarar mı? Deneyen bilen var mı? Yani aslında PreAmp olarak kullanmayıp direk buna kaydettiğimde bana tertemiz ses verecekse ona da razıyım çünkü bitirme projesi vereceğim bu dönem sonunda o yüzden ses çok ama çok önemli şu an için.

 
Gönderildi : 29/03/2015 8:12 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Ben buna denk bir uygulamayı Tascam Dr-40 ile yapıyorum. Aslında bu sesi Dr-40'dan geçirip kameraya girerek kamera mikrofonlarını by-pass etmek demek. Sadece kablo kalabalığı oluyor ve kamera vb devrilmesin diye fazladan dikkat etmek lazım çünkü genelde ses aygıtı shotguna ve booma yakın olsun diye kameradan biraz uzak oluyor. Kablo karmaşası bir yana, hem aygıt hem kamera görece kaliteli ses aldığı için bir sorun olması durumunda yedek sesiniz çok daha kaliteli. Hatta Dr-40 ile dual kayıt alırken kameraya da kaliteli ses göndermiş oluyorsunuz. Bunu daha önce burada konuştuk diye hatırlıyorum aslında.

Basit bir kulaklık anfisi de alabilirsiniz denemek için. Ya da geçenlerde linkini verdiğim 75 dolarlık preamplardan getirtin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 29/03/2015 9:39 am
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

hmm. yani emin olmak adına soruyorum (Ses konusunda çok cahilim gerçekten). Zoom H1'e kaydedersem Videomic sesini altında hiss sesi olmadan temiz ve yüksek seviyede kayıt yapabileceğim, hatta Zoom'un çıkışını kameraya vererek, ses yüksek geldiği için kamerada bile bu hiss sesi yok olacak ve yüksek seviyede istediğim sesleri (Konuşmalar vs.) duyabileceğim. Doğrudur herhalde?

 
Gönderildi : 29/03/2015 8:17 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Doğru görünüyor homeros.

Bu arada bahsettiği yaka mikrofonları da fena değil gibi.

 
Gönderildi : 29/03/2015 9:57 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Evet, ama burada esas kaydın H1 üzerindeki olması gerektiğini unutma. Kameraya giden ses H1 devrelerince işlenen ses olacak ama yine de kamerada kendi kötü girişleri ve preampleri var. Yani kameraya daha kaliteli ses de yollasan, kablo kaybı, vasat konnektörler ve vasat preamp yüzünden kamera içindeki ses kaydı asla H1'e denk olmaz. Zaten burada amaç H1'i "sadece" preamp olarak kullanmak olmamalı. Mikrofondan gelen sesi en iyi kaydedebilen şey H1 bu durumda. Ekstradan kameraya gönderince video dosyasına da daha kaliteli ses gelecek. Sonu.ta elki de video dosyasının kendi sesini beğenebilirsin ve bu seni senkronizasyondan kurtarır ama en doğrusu H1 sesini esas, kamera sesini yedek/referans kullanmak. Kamera sesi de kaliteli mikrofondan geldiği için yankılar vb yoklour ve senkron daha kolay ve güzel olur zaten.

Hiss ise H1 ne kadar veriyorsa o kadardır. Burada en temel etmen mikrofon. Bir NTG-2 vb kullanıyorsan kalite çok iyi olur.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 29/03/2015 10:14 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Eyidir yav o zaman. Peki böyle kendi mikrofonu olmayan sadece 3.5mm TRS üzerinden kayıt yapan bir kayıtçı yok mudur daha ucuza falan bildiğiniz?

@Kezzap, Yaka mikrofonunu ben de çok düşündüm, düşünmeye de devam ediyorum. Zaten bitirme için vereceğim ödevde de tek oyuncu ve tek mekan olacak. kablolu bir yaka mikrofonu alıp belki Zoom H1 ile birlikte oyuncuya bağlayabilirim diye düşünüyorum. Şu H1'i alayım Videomic ile 1-2 test yapacağım sonuç tatmin ediyorsa gerek yok ama etmiyorsa belki bu yönde ilerleyebilirim.

 
Gönderildi : 29/03/2015 10:41 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

şu videoda ilk test ve 2:35'ten sonraki test tam benim merak ettiğim şeyi cevaplıyor. Gerçekten tertemiz bir ses, hatta benim gibi duyma özürlü biri için sinema kalitesinde bile diyebilirim (Elbette mesafe arttıkça performansı düşecek biliyorum). Sanırım yarın falan gidip Doğubank'tan alacağız bir tane. Bir de aradım nette ama bulamadım tatmin edici bir cevap. Kullanacağımı sanmam ama Zoom'un kendi mikrofonuyla harici mikrofondan gelen mono sesleri stereo olarak kaydetmek gibi bir opsiyonu var mıdır acaba?

 
Gönderildi : 29/03/2015 11:36 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Bugün işinin ehli ses post-prodüksiyonu yapan bir arkadaşla konuştum mevzuyu. Kendilerinin öncelikli olarak -temizse- boom'dan gelen sesi tercih ettiklerini, bu sesin temiz olmaması durumunda yaka mikrofonunu kullandıklarını söyledi. Yaka mikrofonu daha boğuk bir ses veriyormuş. Bu nedenden ötürü şu Videomic uyumlu boom sopalarından bir dene alıp H1 ile öyle bir yol izleyeceğim sanırım.

 
Gönderildi : 31/03/2015 4:19 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Abi boom + yaka mikrofonu en iyisi olur diye düşünüyorum.
Ben bundan sonra öyle deneyeceğim.
Bakalım.

 
Gönderildi : 31/03/2015 4:30 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Yalnız boom mike dedikleri nedir? Kaliteli profesyonel bir aletse zaten tek seçenektir çünkü yaka da sorunlu olabiliyor ve ayrıca yakalar yönlü değil ve ağız hizasının gerisinde kaldıkları için kısmen canlılık eksik oluyor. Ağza yönelik bir NTG-3 kadar kaliteli asla olamazlar. Fakat işin içine Rode VM gibi amatör düzey ekipmanı girince olaylar değişiyor. Ben doğru yerleştirilmiş bir Bayertechnic lav'dan aldığım sesi daha başka bir şeyden alamadım. Ama 400-500 Euro kişisel olarak ona veremiyorum işte. Eldeki NTG-2 ile Senneheiser G3 lavlar arasında tercih zor. Oyuncu hareket ediyorsa ve boom zorlanıyorsa yaka avantajlı ama oyuncunun karnının gurultusundan gömleğe sürtünmeye kadar her sesi de alabilir bu arada.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 31/03/2015 5:17 am
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Öeh purff NTG-3 naptın Fulgura. Elbette tabi ki onların çalıştıkları Rode NTG-3 veya onların Sennheiser vs. karşılığı olan mikrofonlardır ve yine onların çalıştıkları en üst seviye yaka mikrofonlarına göre cevap vermiştir. Ama bunu ben kendi bütçeme yorumlarsam "VideoMic yeterlidir" olacaktır. Sonuçta bendeki kamerada 7D, Alexa veya F65 değil. Ben dediğim gibi ses kısmından hiç anlamadığım için boom tercih etmeleri şaşırttı beni, yaka falan daha profesyonel geliyor bilmeyene (Ben oluyorum bu durumda).

Birkaç tane falan video izledim ettim, doğru bir kayıtçıyla boom gibi kullanıldığında hiç ama hiç fena ses vermiyor. Videolardan bi de yine gözüme çarpan -özellikle- videomic'ta sığır gibi diğer ağzın karşısında tutarsan leş gibi bir ses alıyor ama onun yerine ağza göre 45 derecelik bir açı olursa doğru tonlarda temiz bir ses oluyor. Ağza böyle bir açıda hedeflendiğinde 1 metre-1.5 metre uzaklıktan özellikle çok güzel ses alıyor yani.

 
Gönderildi : 31/03/2015 6:05 am
(@homeros)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Kezzap mesela Zülfikâr filminde Rode Videomic kullanmış h4N ile ve ses benim için gayet yeterli mesela o kalite. İzleyince şimdi daha bi mutlu oldum.

 
Gönderildi : 31/03/2015 6:13 am
Paylaş: