Forum

Seste referans kula...
 

Seste referans kulaklık mı olmalı?

18 Gönderi
5 Üyeler
0 Reactions
5,127 Görüntüleme
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Merhabalar, sesi ayarlarken kulaklıkla dinlediğimde elde edebildiğim en iyi sonucu kulaklığı çıkardığımda duymakta zorluk çekiyorum. ancak kulaklıksız olarak dinlediğim kaynak laptoptan gelen ses. kaliteli bir ses sistemi değil yani.

Bu durumda neye göre karar vermem gerekiyor? Rode go ile ancak dublajda berbattan daha iyi bir ses alabiliyorum ve dublaj yapmaya karar verdim. dublaj ile konuşanın ağzına dayayıp gücü 23-26 db'e düşürdüğümde ve sonra adobe audition'da desibeli 4 5 değer yükselttiğimde biraz olsun doğal bir ses alabiliyorum. Ancak dediğim gibi kulaklıkta oluyor, çıkardığımda ses duyulmuyor. atıyorum bir festivale gönderecek olsam, izlediklerinde ses sistemleri kaliteli olur herhalde diye kulaklığı mı referans almalıyım? Kulaklıkta aldığım en iyi sesi çıktı olarak alırsam doğru mu olur?

 
Gönderildi : 21/03/2015 8:57 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Hayır, asla kendi amatör ses sisteminize güvenmeyin. Ses seviyesi göstergelerine bakın hep. En yüksek ses düzeyi 0'ın altında kalmalı, ortalama diyalog 0'ın 10 dB altında yer almalıdır. İnsanlar konuşurken levellara bakın. Ya çekimde düşük kayıt almışsınız ya da ses sisteminiz tam kaydı yansıtmıyor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/03/2015 9:23 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

kayıt esnasında 550d üzerinde mi ses düzeylerine bakmalıyım? Kayıtta çok yakından videomic go ile 23-26 db'e ayarlıyorum analog gain'i ve ancak böyle daha temiz ses alabiliyorum. 32 db'e çıkardığımda bozuluyor. 23-26 ile 30-40 cm uzaktan aldığım ses kısık kalıyor.

kulaklıkla iyi duyduğum bir sesin doğru ses olduğuna karar vermek için kamera üzerindeki değerlere mi, adobe audition üzerindeki db değerlerine mi bakmam gerekiyor

 
Gönderildi : 21/03/2015 10:31 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Kayıt anında ML ile ses düzeylerini izlemelisin. Kırmızı bölgeye taşmayacak kadar yüksek olmalılar. Benzer bir ayarı sonra programda da yapmalısın. İlk kısık olursa ikinic aşamada açman yetmez. Mikrofonunu deneyerek düzeylerini tanı derim.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/03/2015 10:39 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Baktım şimdi ML üzerinde analog gain 32 db'de iken 20 cm uzaktan konuştuğumda ses seviyesi -30larda görünüyor. Yeşil bile olmuyor. Çok çok yakından 1 cm'den konuşunca -20'lerde görünüyor.

Bir fragman alıp adobe'a attım ve evet bir diyalog 9-12 arasında geçiyor. Ben oraya ancak ful db arttırarak varabiliyorum ve ses iyice bozuluyor.

Ancak bu kadar oluyor demek ki yalnız videomic ile.

 
Gönderildi : 21/03/2015 10:55 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Geçen gün konuştuğumuz ses meselesi (Rode ses kısıklığı) senin mikrofon muydu?

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/03/2015 11:58 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Evet benimdi, o zaman hiç duyulmuyordu, şimdi detaylı baktığımda da 9-12 db arasına ancak programda yükselttiğimde vardığını farkettim. Çözemeyeceğim sanırım mikrofon sorununu. Diyalogsuz çekmek en mantıklısı olacak.

 
Gönderildi : 22/03/2015 12:12 am
(@spidervis)
Gönderi: 1247
Admin
 

Kısık kaydı, audition'da yükselttiğinizde mi ses bozuluyor? Öyleyse bir compressor kullanarak yapın işlemi.

 
Gönderildi : 22/03/2015 12:23 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Şimdi mevzu compressor falana geldi diye sorayım istiyorum ne zamandır soracağım.
Kayıt esnasında mikrofonla kayıt cihazı arasına (diyelim zoom h4n) koyup kaydın kalitesini yükselteceğimiz cihazlar, nedir bunlar?
Var mıdır fiyat performans canavarı. 🙂

 
Gönderildi : 22/03/2015 1:03 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Mikrofon anfisi var ama zaten o işi kaliteli bir ses kayıt aygıtı dahilen yapar.

Sette gördüğüm boomcunun kullandığı alet aşağıda. Bu ürünleri kendim elime alıp kullanmadım ama kendime ait ayrı bir ufak anfim var. Ayrıca bu ses seviyesi olayını anlamıyorum. Herkes aynı donanımlarla son derece kaliteli ses kaydı yapabiliyorsa sorun seviye düşüklüğü değil ya uyumsuzluk ya da bozukluktur. Bunu çözmeli.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/292989-REG/Sound_Devices_MM_1_MM_1_Single_Channel_Portable.html

Senin sorduğun sorunun cevabı ise Triton Audio Fathead (70 euro) Şurayı baştan sona oku derim. Aklına yatarsa sen bilirsin ama bu aletler genelde phantom power istiyor.

http://chromonaut.ch/2013/boost-zoom-h4n-recordings/

Bir de PP vereni var bunun:

http://tritonaudio.com/index.php?Itemid=33

Bir de bu var:

http://www.compel.com.tr/P/12-23-1767

Ya da... DIY:

Ek2: Şuna da bakmalı. Hesaplı gözüküyor ve çiftli. Aslında bir tane getirtebilirim 1-2 ay içinde. Biraz inceleyeceğim.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/615405-REG/ART_USBDUALPREPS_USB_Dual_Pre.html

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 22/03/2015 1:34 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Şuna da bakmalı dediğin ne Fulgura link yok?

Bu arada benim derdim ses düşüklüğü değil, acaba dip sesi azaltabileceğimiz, frekanslarla oynayarak kayıt öncesi ayarları yapma şansımız olan mixerler falan işi gereksiz yere mi uzatır?

 
Gönderildi : 22/03/2015 2:16 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Link ekledim.

Gürültü herşeyde var ama bizim esas derdimiz kayıt aletlerinin kötü preampleri.

NTG-2 iyi bir mikrofon ama nedense H4n ile bir sürü sorun çıkarıyor hep derler. NTG-3 kusursuz ama pahalı. AT875 sorun çözer.

DIY çözümler 50-100 TL civarına gelecek diye hesapladım. Linkini eklediğim alet ise postalaması dahil 100 dolar civarı.

Ben kendi ses sistemimi deneye deneye halletmiştim. Hacettepe'de arkadaşta emanet duruyor bir sonraki projeye kadar. Aslında JuicedLink alıp bunları çözmek var ama bana hala gereksiz geliyor ve pahalı. Bu son alet ilgimi çekti. Hem de benim Behringer 302 gibi usb ses kartı olarak da görev görüyor ve ayrıca mikrofona Phantom da veriyor. Rige de takılır gibi.

İzle derim.

http://www.dslrfilmnoob.com/2011/05/19/art-usb-dual-preamp-camera-mount-adapter/

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 22/03/2015 2:33 am
(@spidervis)
Gönderi: 1247
Admin
 

acaba dip sesi azaltabileceğimiz, frekanslarla oynayarak kayıt öncesi ayarları yapma şansımız olan mixerler falan işi gereksiz yere mi uzatır?

Ben ev stüdyosu için bildiklerimi ekleyeyim. Video işlerinde ne kadar etkili veya kullanışlı bilmiyorum ancak mikrofon önüne pop filter koyma şansınız varsa faydası olur. Özellikle bağrış çığrış olan yerlerde P, K gibi sert sessiz harflerdeki patlamayı engelleyebilir.
Cami, kilise gibi mekanların akustikleri harika oluyor genelde, kendinden bir reverb efekti geliyor ama normal odalarda böylesi bir etki yok. Oradaki yankılar uygunsuz oluyor ve bunu engellemek için duvarlara akustik paneller yapıştırılabilir. 3-5 dakikalık video için gereksiz uğraş olur tabii. Ayrıca duvarları göstermeme engeli çıkacak bir de. Kaldı ki ses sonra da yazılımlar aracılığıyla istenilen şekilde düzeltilebilir. Bu akustik paneller düz olanlar. Onlardan farklı olarak bass traps denen cinsi var üçgen şeklinde.

Bunlardan kullanan hiç görmedim ama söylenene göre tüm frekansları eşit biçimde absorbe ediyormuş. Hani odada bir kitaplık varsa, kitaplar da buna benzer şekilde dizilirse az da olsa faydası olur bence :} Daha detaylı bakmak isteyen buraya.

Bir de bence eksik bile olsa ses kaydı için yaptığınız ayarları hiç değiştirmemekte fayda var. Sonradan dip ses temizlenirken ve diğer düzenlemeler yapılırken alınan tüm kayıtlar için ayrı ayrı uğraşmak gerekmez, görüntüler birleştirildiğinde tamamının sesi denk olur.

 
Gönderildi : 22/03/2015 3:08 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Ses kesici paneller genelde iki türlü. Biri eggcrate denen üçgen piramitler şeklinde ve yansıma engellemek için kullanılıyor ama absorbasyonu düşük. Bir de absorbe edici paneller var. Bunlardan Alanya'da bir firmada bulduk. Yani ham malzemesi elbette ithal ama yerli üreticisi varmış. Stüdyo için aldık her iki türden de. Fakat bunlar stüdyo gibi kontrollü ortamlar için. Film çekimine gittiğiniz ev vb ortamda bunlar olmaz. EN fazla duvara ya da yere battaniye sermek lazım. En güzel o absorbe ediyor. Shotgun'un baktığı yönde de fayans, düz duvar, cam panel vb olmamalı. Oraya da halı vb sererseniz ve kaliteli shotgun ile yansıma sorunu aza iner.

Gürültü farklı. Elektronik sinyalin doğasında var. Amatör için en büyük dert dip gürültüsü ve parazit. Profesyonelin zaten elektrıonik kalkanlı binlerce dolarlık ekipmanı var ve tertemiz sinyal taşıyabiliyor. Yaptığım bir röportaj kaydında tek olduğum için monitör yapamadım ama zaten hafta sonu bomboş bina diye sorun olmaz dedim. Fakat konuşan kişinin cebindeki iPhone benim Dr-40'ın bütün kayıtlarını mahvetmiş. Araları 50 cm kadarmış. Tüm röportajı 600D mikrofonu ile yapmak rezaleti ile karşılaştım ki editör iyi küfretmiştir. Tek, amatör ve bağımsız iseniz elinizdeki ile el iyisini çıkaracaksınız.

Fiat Doblo kullanan esnaf gibiyiz biz. Aynı araba ile hem iş yerine mal çekeceksin, hem de aileni hafta sonunda bayramda gezdireceksin, yeri gelir içine döşek atıp uyuyacaksın, sonra da bir yere gidince elalem seninle esnaf diye dalga geçecek, karizman olmayacak. DSLR ile filmcilik biraz böyle.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 22/03/2015 3:27 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Son paragraf çok güzel oldu 🙂

 
Gönderildi : 22/03/2015 5:43 am
Sayfa 1 / 2
Paylaş: