http://www.tripodfoto.com/azden-fmx-dsl ... xer.6038.p
DSLR makinemde kullanmak için mini mixser almak üzereyim. Şu ana kadar 6.35 girişli mixser kullanıyordum, xlr girişli almaya karar verdim.
Türkiye'de sadece bunu bulabildim. İnternette araştırdığıma göre ortalamanın üzerinde performansa sahip. Şu an kullanan, daha önce kullanmış ya da ürünü detaylı araştırmış arkadaşlar varsa fikirlerine ihtiyacım var.
Şimdiden teşekkürler.
İşe yarar gibi gözüküyor. Azden çok kaliteli olmasa da yine tanınan bir marka yani no-name statüsündeki Çin markalarından değil. Fakat yine de bana pahalı göründü. Biz genelde Juicedlink kullanıyoruz ve son derece memnunuz. İsterseniz biraz arayın, yurtdışı olanaklarını değerlendirin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hocam uzun zamandır juicedlink'in peşindeyim ama yok. Denize düşen yılana sarılır misali, azden gözüme başka görünmeye başladı 🙂
Fiyat gerçekten pahalı ama Türkiye'de ses teknolojisi görüntü teknolojisinin bir kaç adım arkasında.
Aslında söylediğiniz doğru, yurtdışı olanaklarını zorlamak en doğrusu muhtemelen.
Mrb.
Fulgura işte yine soracağım birşey çıktı 🙂 .Bu mikser ne işe yarar,kesin kullanmak gereklimidir,faydaları nelerdir,bende mevcut olan rodemik ,tascam mk07 yanında faydalı olabilirmi.Olmasa onun yaptığı işi ne ile yapabilmemiz gerekir (örn.mikser yoksa ses studyosunda sesi halledebilirsin gibi).Tşk.
Mikser esasen bizim işimize kayıt anında yarıyor. Post aşamasındaki mikserler farklı. Mikser genelde tek bir mikrofon kullanan amatörlere pek hitap etmez ve o nedenle çok büyütmeyin derim. Ama birden fazla mikrofon varsa yani bir shotgun ve iki lav (yaka mikrofonu) gibi ses farklı noktalarda ve farklı kaynaklardan geliyorsa, o zaman sesçi bunları birbirinden ayırarak daha net bir kontrol elde etmeye çalışır. Yani ortam sesini ayrı, shotgun'ı ayrı alır, yaka mikrofonlarını daha yüksek tutabilirsiniz. Ayrıca bu aletlerin bazıları kullanılan XLR mikrofonlara Phantom power denen 48V'yu da sağlayarak gerçek performanslarını vermesini sağlarlar. Bir de pre-amp dediğimiz sesin düzeyini kalitesini bozmadan arttırma özellikleri vardır.
Kısacası, sesi doğru dürüst kayıt edebilme için kullanılan yarı-profesyonel düzey ve üstü için gereken bir ekipmandır diyebiliriz. Tamamen amatör film yapımcılığı ve run-and-gun dediğimiz gerilla türü belgesel ve haber için pek kullanılmaz çünkü fazladan karışıklık yaratır ve bir de bunun pili, güç kaynağı, kablosu vb dert olur.
Ha elde varsa ve "kullanmayı biliyortsanız" tek mikrofon için de kullanırsınız. Ama H4N veya Dr-40 gibi xlr girişi olan kayıt aletleri biraz zoraki de olsa mikser hizmeti sunuyorlar. Düğmelere basarak ses ayarı yapmayı sesçiler pek sevmez ve genelde döndürülerek kullanılan düğmeler tercih edilir ve sırf bu nedenle H4N için dahi mikser kullanan sesçi az değildir. Ses konusunda daha büyük bir kontrolünüz olur ama esasen tekil olarak sesin kalitesini çok büyük ölçüde etkilemez. DSLR ve Black Magic kullanıcıları genelde JuicedLink kullanıyorlar. Sitesini biraz gezip özelliklerine bakabilirsiniz. Ra222 çok güzel bir modelidir.
http://www.juicedlink.com/audio-preamps-mixers-etc-c-66
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Detaylı bilgi için teşekkürler...
Saol Fulgura.