aArkadaşlar zoom h4n alıp 7d ye bağlamadan harici olarak kullanıp ses kaydını bu şekilde almka istiyoruz.Ancak montajda 7 d nin sesini kaldırdığımızda, h4n den aldığımız sesleri alta koyduğumuzda ses ve görüntüyü tutturmakta zorlanmazmıyız tüm film için.? bunun için çekim esnasında veya kurguda kullanabileceğimiz pratik yöntemler var mı?yardımlarınızı bekliyoruz.teşekkürler.
Ses ve görüntü aynı ayarlarla çekilmeli. klaket kullanılmalı. Klaket videonun ilk karesinden itibaren görünürse tasnifte kolaylık olur. klaketçi klakette yazan sahne, çekim ve tekrar numarasını ayrıca seslendirip klaketi şaklatmalı.
Tecrübelerim sonucunda şu sıralama en iyisi
klaketçi kameranın önüne klaketi getirdikten sonra kameraman kaydı başlatır ve "kayıt" der
klaketçi işini yapıp sessiz kalacağı noktaya çekilince yönetmen bir 5-10 saniye harektsiz bekletir.
ve "oyun" der.
Klaket denen şey bunun için icat edilmiştir. Bir adet edininiz. Olmazsa görüntüye giren birisi elini şaklatmak durumunda. Dijital çağda ses kaydı hızı farketmediği için aynı ayarlar ve formatta yapılan kayıtlarda normalde kayma olmaz. Klaket ses ve görüntüsünü bindirdiğinizde senkron oturur. Ama bunu her çakim ve plan yani kayıt düğmesine her basıp durdurduğunuz an için yapmanız gerektiğini unutmayın. Ayrıca bir asistan devamlı not tutsun. Hangi çekimde ne oldu diye. Montajda kolaylık olur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Aynı anda yazmışız...
Ek olarak, harici ses kaydı alıyorsan onu yapan kişinin de kayıt demesi ("rollin'!!!") gerekli. Ses kayıtları daha erken başlamalı. 5 sn evveli yeterlidir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
bir de ilave bilgi. ortam seslerini h4n ile bir kanala steryo, diyalogları başka bir kanala shotgun ile mono kaydederseniz en ideali olur.
evet h4n artı bir mikrofon en iyis olcak amabütçe şişecek biraz. çekimlerin geneli dağda olacak. trafik vs derdimiz yok. sadece h4n ile harici almayı denesek kurtarmazmı?
Geldikçe yazalım...
Sesçi normalde herkesten önce hatta çekim gününden önce mekana gidip aralıklı ses kayıtları yapmalı. Ortam ve arka plan seslerini (rüzgar, kuş, orman vb vb) 30ar saniyelikj bloklar halinde elinizde bulundurursanız ayarlarıyla oynayıp arkaya indirerek ses konusnda derinlik yaratmış olursunuz.
En önemli noktayı atlamayalım: Diyalog için mümkünse lavalier seti kiralayın. Önceden bol deneme yapın ki ses kaydı yaparken çıkacak envai duruma alışın. Çekimden sonra kaydı alan arkadaşın havanın kuruluğu nedeniyle burnunun öttüğünü farkettik. Fiyyuyt fiyyuyt diye ses girmiş ama kimse duymuyor. Uzaklardan çarpan kapı sesleri, kamyon, uçak vb şeyler diyalogları bastırabiliyor. Lav mikrofonlar diyaloğu ne kadar ağza yakın alırsa o kadar iyi. KAdınların saçlarının arkasına bile saklanabilir. Elbise içinde hışırtı ve darbe sesleri oluyor. Ses kablolarını boom'a bantla sarıp ve hiçbirşeyin oynama yapmadığından da emin olun. Küt küt vurabiliyorlar boom'a. Bir kişi kendini tamamen görsellikten izole edip sadece sesle uğraşmalı. Aksiyonu izlerken bir sürü detay kaçıyor. Sonra ses kullanılmaz olarak elde patlar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
evet h4n artı bir mikrofon en iyis olcak amabütçe şişecek biraz. çekimlerin geneli dağda olacak. trafik vs derdimiz yok. sadece h4n ile harici almayı denesek kurtarmazmı?
Kesinlikle tek kayıt almayın. Hem kameranın kendi sesi hem de H4N kaydı bulunsun elde. Başımıza çok geldi birisinin işe yaramadığı. Parazit yapmamak kaydıyla sıradan bir sahne mikrofonu ve laptop bile yedek olarak kayıt için kullanılabilir. Deneme yapın.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Sony Zoom Mikrofon ECM-31HVC diye bir model var. fiyatı uygun. h4n ile birlikte kullanılabilir mi? mono alıyor sanırım.
?
Gördüğüm kadarıyla yönlü Lav mikrofon. Uzayıp kısalabilme gibi bir özelliği var ama kalite ve durumunu bilemem.
http://www.kalaydo.de/anzeigen/kleinanzeigen/kaufen-und-verkaufen/tv-video-audio/mikrofone-kopfhoerer/sony-kondensator-mikrophon-ecm-31-hvc-/anzeige/?kalaydonr=19864368 " onclick="window.open(this.href);return false;
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
mtnrdgn ve fulgura değerli arkadaşlar: şimdi sizlerinde dediği gibi diyalogları ntg-3 ile tascam hd ye mono olarak kaydettik. ortam sesinide zoom h4n ile stereo olarak aldık. ancak kurguda bu iki sesi yerleştirdiğimizde diyaloglar sadece bir hoparlörden geliyor.diyaloglar yine mono çıkıyor. ama istediğimiz ses stereo olması. yani iki hoparlördende ses almak değilmi doğru olan. biz nerde yanlış yapıyoruz. bunun çözümü nedir? acil yardımlarınızı bekliyorum.Allahtan onlinesınız:)
özelden cevap yazdım bilgi olsun diye buraya da geçeyim:
muhtemelen mono dediğiniz ses sağ kanalı sessiz boş steryodur.
premierde mono dediğiniz sesi seçin.
clip - audio option - break out to mono
seçin
ses sağ ve sol kanallara ayrılacak. sol kanal aradığınız hakiki mono kanaldır. her 2 hoparlöre aynı oranda ses verir.
görüntü ve sesi eşleştirdik.ses kurgusu yapıldı yani. senin dediğin gibi yaptığımda sadece dosyaların olduğu kısımda yeni bir left right ses dosyası açıyor ama görüntünün altındaki seste işlem olmuyor. ses kurgusunu tekrarmı yapacağız. o seste yaptığımız değişikliği videonun altındaki timelinedaki sesi yerinden oynatmadan nasıl aktaracağız?değişiklikleri kaydettikten sonra o yeni açtığı ses dosyalarını sorar mı bize.nereye kaydeder?
önceki dosyayı sonu L ile biten dosya ile değiştirmen lazım. premire bunu yaparken yeni bir mono kanal oluşturacak. bu dosya öncekiyle hizalı olsun. önceki kanalı silersin.