Forum

DSLR ve Harici Ses ...
 

DSLR ve Harici Ses Kayıt Senkronizasyonu Nasıl Yapılır?

19 Gönderi
6 Üyeler
0 Reactions
2,524 Görüntüleme
(@keremu)
Gönderi: 22
Başlığı açan
 

DSLR ve harici ses kayıt senkronizasyonu yöntemleri nelerdir? Ses kayıt cihazı kullanıyorsak ses ve görüntü senkronizasyonunu manuel olarak kurguda (klaket yöntemi vs.) çözmemiz gerekiyor. Bunun dışında iş yükünü azaltacak pratik bir yöntem var mı? Deneyimler, öneriler, fikirler?

 
Gönderildi : 10/01/2012 8:02 am
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Plural Eyes adlı uygulama ile...

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 10/01/2012 3:25 pm
(@copen)
Gönderi: 911
 

kurgu aşamasında, ses doysasının frekans monitörü ile videoya ait referans ses dosyasının freakans monitörü yeterli bence. Ya da ben hep bu şekilde yapıyorum hic bir sorun cıkmıyor

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 10/01/2012 10:38 pm
(@keremu)
Gönderi: 22
Başlığı açan
 

Yaklaşık 100 çekimim var; çekim esnasında ses takibi/kontrolü yapacak kalifiye ekibim olmadığı için gözüm korkuyor. Her kaydı kontrol etmem mümkün olmayacak; çekimler dış mekanda ve fiziki koşullar da pek rahat sayılmaz. Arayışa devam...

 
Gönderildi : 11/01/2012 8:30 am
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Plural Eyes'ı denediniz mi? Yoksa ne kadar ararsanız arayın ya elle yapacaksınız ya da o işi adam gibi yapan tek uygulama ile yapacaksınız.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/01/2012 8:44 am
(@keremu)
Gönderi: 22
Başlığı açan
 

Plural Eyes'ı denediniz mi? Yoksa ne kadar ararsanız arayın ya elle yapacaksınız ya da o işi adam gibi yapan tek uygulama ile yapacaksınız.
Çekimler henüz yapılmadı, yapmadan önce neler yapabilirim onu düşünüyorum. Plural Eyes'teki mantık nedir tam olarak? Nasıl çalışır? Bilginiz varsa paylaşır mısınız.

 
Gönderildi : 11/01/2012 6:12 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

http://www.singularsoftware.com/pluraleyes.html " onclick="window.open(this.href);return false;

Videonuzun üzerine yaptığınız harici ses kaydını koyuyorsunuz ve orijinal dosya ile birebir örtüştürüyor. Yani sizin ağızları vb ayarlamanıza gerek kalmıyor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/01/2012 7:54 pm
(@copen)
Gönderi: 911
 

Öncelikle gözünü korkutmasın, benim yaptığım ve bana gelen işlerin çoğu tarif ettiğin şekilde, dışarda ve garip olumsuz kosullarda cekiliyor. Mesela son gelen belgesel işinde video dosyası 60 partken ses dosyası sadece 2 parttı. Yani adam video cekimleri boyunca harici ses kaydını hiç kesmemiş filmle alakası olmayan "yoruldum artık yemek mi yesek, sigaran kaldı mı abi vs " gibi konusmalar bile ses kaydında var. Öncelikle yapman gereken video cekim ile ses cekimini başlangıç ve bitişleri tutmasa bile aynı part sayısında yapmaya calismak. Yani simdi diyelim ki bir plan cekiyorsun, yanlızsın, önce ses kaydını ac sonra video kaydına başla cekimi bitir video kaydını stop et ve git ses kayıt cihazını durdur. Yeni cekim planınıda aynı mantıkla yaparsan elinde diyelim ki 100 video dosyası varsa 100 tane de ses dosyası olacak. Gerisi kolay ekstra "Plural Eyes" gibi bir plugin kullansanda kullanmasanda kolay olacaktır. Ayrıca kurguda gereksiz zaman harcamamış olursun. Ben bu tip işlerde en önemli şeyin planlama olduğuna inanıyorum ve profesyonel hayatımda da aynısını uyguluyorum.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 11/01/2012 11:06 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Bu konuda bana göre hala en iyi ve basit teknik eski teknik, al bir tane film klaketi (Clapperboard), klipe başlarken dan diye vur sonra kurguyu yaparken tahtanın görüntüde birbirine vurduğu an ile seste görsel olarak şiddetin en tepe olduğu anı eşleştir.

http://arama.gittigidiyor.com/?aramakelime=%E7ekim+tahtas%FD+clapperboard&aramakategori= " onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=m570.l1313&_nkw=clapperboard&_sacat=0 " onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 11/01/2012 11:53 pm
(@keremu)
Gönderi: 22
Başlığı açan
 

@copen
Söylediğin yöntem mantıklı görünüyor. Bunun üzerine yoğunlaşıcam.

@barisferah
Klaketim var ama klaket fikrine bu proje için sıcak bakamıyorum; ekip olarak da yetersizim.

 
Gönderildi : 12/01/2012 12:11 am
(@copen)
Gönderi: 911
 

bir de klaketin main görevi ses dosyası için referans olmak değil, o bonusu 🙂
normal çekimlerde ( dizi-film vs ) üstüne yazılan sahne plan film numarası önemlidir. Cünkü videonun ilk karesinde bu çıkar ve sen önizleme ile uğraşmadan 500-1000 ne bilim çoklu videoları elindeki çekim planına göre ayırırsın , sen derken kurgucudan bahsediyorum. Normalde kısa film için, reklam için ne bilim az sayıdaki video dosyası için geçerli değil. Düşünsene MD House Canon 5dmark ile cekiliyor - max video dosya uzunluğu 10sn ile 2 dakika arasında . Ortalama bir hesap yapsak 45 dakikalık cekimde tekrar sahneler dahil ne bilim 50 video dosyasında ve sesinde klaket olsa ne olur olmasa ne olur. Örneğim house md için değil aman karıştırılmasın. Dediğim gibi kısa film, deneysel, belgesel, röportaj, dublajlı kısa vs vs için. Sadece ses dosyası istiyorsan cekimden önce kendi sesini kullan mesela çekim planı yaptın, word excelde, bunlara isim ver mesela video çekime start ver diyelim ki tarih sahnesi cekim 1 de:) tekrar cekeceksen video çekimi çalıştır tarih sahnesi çekim 2 de :)) bakacaksın ki en iyi klaket senin sesin :)))))) gülüyorum ama ben bunu setinde bulunduğum, kamersını vs kullandığım her yerde yapıyorum Komik gibi geliyor olabilir ama çok iyi sonuç veriyor. Çekim girişlerinde ve çıkışta görüntüye es vermeyi unutma. Yani bırak atıl kareler olsun elinde, kurguda çok işine yarar.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 12/01/2012 5:15 am
(@keremu)
Gönderi: 22
Başlığı açan
 

@copen

İleride bu mesajı okuyup istifade edenler olur diye buradan sorayım:

Forumdaki mesajlarına mukabil bir de ses kayıt cihazı hakında fikrini almak isterim; Tascam dr-07 Mark II almayı düşünüyorum. Elimde 550D var. Çekimlerin tamamı çay (akarsu) kenarı, köy yolu, orman ve otomobil içi sahnelerinden oluşuyor. Orman ve çayda yoğun rüzgar sesi olacak; özellikle de çay kenarında suyun sesi korkutuyor biraz, ses kaydı için rüzgarlık kullanırım elbette. Filmde hiç diyalog yok fakat ses tasarımı çok önemli. Harici mikrofonum yok. Tascam dr-07 veya dr-05 kullanmayı düşünüyorum (ses kayıt cihazım da yok, alacağım). Ortam sesleri yine bi nebze kolay çözülür fakat oyuncuların detay sesleri çok önemli, nefes alışverişler vs. Atmosfer ses ve görüntü tasarımı üzerine kurulu. Sence, Tascam bu ihtiyacımı karşılar mı?

 
Gönderildi : 12/01/2012 3:37 pm
(@copen)
Gönderi: 911
 

öncelikle ben tascam dr100 kullanıyorum, harici mikrofon olarak sony ve son derece kalitesiz osowa telsiz yaka mikrofonu kullanıyorum. Sonuçtan çok memnunum. Kaliteye inanan birisim asla kalitesiz ürün kullan demiyorum ama imkanlar dahilinde kondenser mikrofon işe yarıyor. Bir de harrici ses kaydı sırasında Tascam dr100 ün ustunde ki kendi mikrofon sistemi ve özel ayarları son derece düzgün çalışıyor ama harici mikrofon kullanmanı tavsiye ederim. Bir de tascam dr100 gibi harici bir ses kayıt cihazı kullanacaksan video için üretilmiş özel mikrofon almana gerek yok. İyi bir studio solist mikrofonuda işe yarıyor. Mesela behringerin ucuza ( yaklaşık 100 usd ) değerinde mikrofonları var ve studio kalitesinde ses bile yakalanabiliyor. Benim burada yazdıklarımdan dolayı işlerin ve cihazları yamama usulü kullanan mantıkta birisi olduğum düşünülmesin lütfen ama yaptığım iş yuzunden bazen kayıtlar cekimler inanılmaz kotu geliyor, ya da proje niteliğine göre gerekli ödenek ayrılmıyor. Ben bunlara kurtarma iş diyorum yoksa işin asli bir kamera, bir dijital mikser, tam teşekküllü bilgisayar, bu işe özel üretilmiş iyi mikrofonlar vs gerekli ama şartlar maddi manevi her zaman yeterli olmuyor genelde.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 13/01/2012 10:50 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

öncelikle ben tascam dr100 kullanıyorum, harici mikrofon olarak sony ve son derece kalitesiz osowa telsiz yaka mikrofonu kullanıyorum. Sonuçtan çok memnunum. Kaliteye inanan birisim asla kalitesiz ürün kullan demiyorum ama imkanlar dahilinde kondenser mikrofon işe yarıyor. Bir de harrici ses kaydı sırasında Tascam dr100 ün ustunde ki kendi mikrofon sistemi ve özel ayarları son derece düzgün çalışıyor ama harici mikrofon kullanmanı tavsiye ederim. Bir de tascam dr100 gibi harici bir ses kayıt cihazı kullanacaksan video için üretilmiş özel mikrofon almana gerek yok. İyi bir studio solist mikrofonuda işe yarıyor. Mesela behringerin ucuza ( yaklaşık 100 usd ) değerinde mikrofonları var ve studio kalitesinde ses bile yakalanabiliyor. Benim burada yazdıklarımdan dolayı işlerin ve cihazları yamama usulü kullanan mantıkta birisi olduğum düşünülmesin lütfen ama yaptığım iş yuzunden bazen kayıtlar cekimler inanılmaz kotu geliyor, ya da proje niteliğine göre gerekli ödenek ayrılmıyor. Ben bunlara kurtarma iş diyorum yoksa işin asli bir kamera, bir dijital mikser, tam teşekküllü bilgisayar, bu işe özel üretilmiş iyi mikrofonlar vs gerekli ama şartlar maddi manevi her zaman yeterli olmuyor genelde.

Hocam condenser mikrofon kullandınız daha önce heralde çekimde. Bir kısa film çekicez malum boom, shoutgun yok. Bazı sahneler Ankara Kızılay'da (kalabalıkta yani) geçiyor. Elimde behringer c1 condenser mikrofon var. Sessiz alanlarda iyi sonuçlar veriyor ama açıkçası kalabalık ortamlarda hiç denemedim. Sizce ortam sesleri diyalogları bastırır mı? Bunun yerine dinamik mikrofon mu kullanmalıyım? Bi fikir verir misiniz 🙂

 
Gönderildi : 15/01/2012 9:55 pm
 sa71
(@sa71)
Gönderi: 121
 

stüdyo ortamında behringer c1, b2 pro vs kullandım. gain i yükseltirseniz en ufak sesi bile alır. dudaklarınızın birbirine değişi vs. gaini düşürürseniz anca mikrofonun dibinde olmanız lazım ses alması için. shootgun mikrofon olmadığı için dışarıda falan kullanmayın. bu mikrofonlar konserde, sahnede bile kullanılmıyor sese karşı hassas oldukları için. çok iyi yalıtılmış bir odada gaini yükseltip harika ayrıntılı kaliteli ses kaydı alabilirsiniz ama dışarıda c1 le bu iş olmaz abi.. en kötü ihtimal bi rode videomic al. 140$ civarıydı galiba..

 
Gönderildi : 16/01/2012 1:05 am
Sayfa 1 / 2
Paylaş: