Forum

Uzun Metrajda Sayfa Konusu

6 Gönderi
4 Üyeler
0 Reactions
2,003 Görüntüleme
(@threea)
Gönderi: 61
Başlığı açan
 

arkadaşlar merhaba.ben uzun metrajda sayfa olarak kültür bakanlığı kriterlerinde bile en az 60 sayfa yazısına rastladım.Bunu yönetmenler nasıl dolduruyor merak ediyorum,cunku bazı filmlere bakıyorum görüntü önemli bir yer kaplıyor,diyalog ise az ve senaryoları toplamda 20-30 sayfa arası oluyor.Yani görüntüyü mü şişirerek betimlemek gerekli,çünkü benim de aklımda bir konu var ancak "en az 60 sayfa"ya ulaşırmı şüpheliyim.bir de sizin goruslerinizi almak istedim

 
Gönderildi : 07/06/2012 3:46 am
(@goldera)
Gönderi: 0
 

arkadaşlar merhaba.ben uzun metrajda sayfa olarak kültür bakanlığı kriterlerinde bile en az 60 sayfa yazısına rastladım.Bunu yönetmenler nasıl dolduruyor merak ediyorum,cunku bazı filmlere bakıyorum görüntü önemli bir yer kaplıyor,diyalog ise az ve senaryoları toplamda 20-30 sayfa arası oluyor.Yani görüntüyü mü şişirerek betimlemek gerekli,çünkü benim de aklımda bir konu var ancak "en az 60 sayfa"ya ulaşırmı şüpheliyim.bir de sizin goruslerinizi almak istedim
Senaryo yazım kitaplarında ortalama olarak 1 sayfada 1 dakikayı anlatman gerekiyor deniyor.En az 60 sayfa en az 60 dakika gibi birşeydir sanırım.Senaryo yazımın 2 tipi var.Fransız formatında sayfada çok boşluk kalıyor.O formatlada biraz şişirme yapabilirsin.

 
Gönderildi : 07/06/2012 3:52 am
(@gorkem)
Gönderi: 0
 

Profesyonel sinemada ortalama 1 sayfa 1-1,5 dakikaya denk gelir. Yani 12. sayfa 30 saniyeyse atıyorum 45. sayfa 1,5 dakkadır, ortalamaya vurduğunda rakam 1-1,5'tur. Ve "nasıl dolduruluyor bu sayfalar" sorusu çok da anlamlı değil çünkü bu gayet normal bir rakam. Örneğin ben, bir uzun metraj senaryomu bayağı sade bir anlatımla ve kısaltarak 84 sayfa yapabildim, biraz daha rahat yazsam 100 sayfayı rahatça geçerdi.

Olaylar genelde az yer kaplar, konuşmalar çok uzun sürer. Bahsettiğin gibi, görüntüleri ayrıntılı betimleyemezsin, o konuyu yanlış biliyorsun. Örneğin "Ayfer salondaki dağınıklığı toplar" yazarsın sadece ama o olay en az 30 saniye olur filmde. Yani "halıyı çeker, minderi düzeltir, masayı siler, rafı toparlar, sehpayı boşaltır" falan yazamasın. Odada neler olacağına sen karar veremezsin çünkü senarist olarak. Ya da "Hakan arabadan inip, bahçeye, oradan da eve girer" yazarsın, bu olay 30 saniye sürer. Ama konuşmalar tam tersi. Kocaman replik yazarsın, tuğla gibi bir paragraf, hararetli bir andır bu, oyuncu onu 15 saniyede tüketir.

Ama ortalama 1 dakika olayı doğrudur ve çoğu zaman bu, her an hesaplanarak, düşünülerek tutturulmaz. Profesyonel senaristler, artık tecrübe ya da alışkanlıkları ile belirli bir ayrıntı düzeyine inerek yazarlar senaryolarını zaten ve çoğu zaman böyle bir rakam kendiliğinden çıkar ortaya. Aynı film, 90 sayfa olarak da yazılabilir 120 sayfa da. Ama ortaya çıkacak olan film 90 ya da 120 dakika olmayacaktır. Uygun ayrıntıda yazıldı ise rakam kendiliğinden yaklaşık olarak tutar.

Ki ben daha çok, abartılmadıkça ayrıntılı yazma yönünde hak kullanırım çünkü senarist, belirli bir sınıra kadar ne kadar ayrıntılı yazar ise, perdede/ekranda izlediği şeyi yazdığına o kadar yakın bulur. Yani, mümkün olduğunca ayrıntılı yazmak her zaman ekibe ve yönetmene yardımcı olmak demektir. TAbi sınırı aşmadan. Sen 100 sayfa yaz, varsın film 90 dk çıksın. Bu önemli bir fark sayılmaz.

Ve diğer bir husus, basit bir hatadan hesap tutturamıyor olabilirsin: punto ve karakter ne kullanıyorsun acep? Wordte bu hesaplar kolay kolay tutmaz. 10 puntoyla 12 punto, 60 sayfa gibi uzunluklarda çok fark eder. Kuracaksın bir celtx. Alacaksın pdf çıktını o zaman bakacaksın uzunluğa. Çünkü celtx yaklaşık olarak uluslararası formattır.

Anladığım kadarı ile sen doldurmakta zorluk çekiyorsun. Tabi bu yazmaya çalıştığın projeyle de ilgilidir. Az konuşma var ise senaryo daha kısa olur. Varsın olsun, "diyalog az, ondan" gibi bi rgerekçe doğrudur. Yaymaya gereksiz yere uzatmaya çalışmana gerek yok. Daha çok görsel tarafı zengin bir film yazıyorsundur, replik azdır, 60 sayfadan da uzun metraj çıkar. Anormal birşey değil bu.

Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 07/06/2012 4:14 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

görkeme %100 katılmakla beraber ayrıca genel olarak bir şey eklemek istiyorum: kültür bakanlığında bu işi seçip, kabul edip, eleyen ve denetleyen komisyonda işten çok ama çok iyi anlayan insanlar var. Eğer bakanlığa yeni dönemde bir şeyler sunacaksanız, lütfen hem yazılan kriterler hem de işin mahiyeti konusunda azami dikkati gösterin. Çünkü bakanlık ile ilgili çevrenizden "nasıl oluyor vs vs " gibi akıl aldığınızda, eski tecrübesi olan abilerimiz şişirme işlerden, başka ilişkilerden vs vs bahsediyorlar. Durum artık öyle anlattıkları gibi değil, bakanlık seçme eleme işleminde her ne kadar farklı anlatılsa da son 1-2 senedir neredeyse özel sektördeki kadar iyi bakabiliyor işlere, belki bazı durumlarda ( format - teknik oluşum - altyapı vs vs ) daha da ince eleyip sık dokuyabiliyor. Ve bütün bunlardan sonra olaki proje alırda, teslim sürecine girerseniz daha daha da dikkatli olun derim, çünkü hiç afları yok. Telif ve etik koşullar gereği isim ve olay şeklinde size yapıcı örnek veremiyorum.

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 07/06/2012 5:21 am
(@threea)
Gönderi: 61
Başlığı açan
 

beklediğimden cok daha bilgi edindim teşekkürler hepinize,ben bir başlym bu yazılardan sonra başlamassam ayıp:) umarım gönlümüzce olur hersey..

 
Gönderildi : 07/06/2012 2:25 pm
(@gorkem)
Gönderi: 0
 

beklediğimden...

ff forumla ilgili beklentini yükseltmende bir sakınca yok. Henüz birşey görmedin... 🙂
Biraz gezin başlıkları uygun olduğunda, işe yarayacak şeyler bulacağına eminim.
İyi çalışmalar...

Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 07/06/2012 2:41 pm
Paylaş: