Arkadaşlar öncelikle merhaba,
Lafı evirip çevirmeden direkt konuya değinmek istiyorum. Çok iddialı olduğum ve Türk korku film sektöründe devrim niteliğinde olduğuna inandığım! İnandığım diyorum, çünkü 40 yılımı sinema yapımlarını izlemek ve kendi adıma eleştirmekle doldurdum.
Neyse.., 3 bölümden oluşan bu proje finalleri ile tamamlanmış durumda çekime hazır haldedir. Sadece ilk bölümünün satışının yapılmasını planlanmış olup, 2. ve 3. bölümler için opsiyon anlaşması yapılacaktır. İlk bölüm için 200.000 TL ya da gişe hasılatının net %15 ini talep etmekteyim. Ciddi alıcılar için iletişim adresim; [email protected] yada 0544.402.05.54
Bölümler noter tasdikli olup, anlaşma sağlanması halinde noter yapım devri yapılacaktır.
Saygılarımla.
Farzet ki yazdıklarımı anlayabildin. Ya anlamadıkların. Ya yazıp yazıp sildiklerim. Ya yazamadıklarım…
Sayın Jr.badfilm projeniz ile ciddi şekilde ilgilenmekteyiz,
Sizin ile ilgili olarak sektörde Haricen yaptigimiz arastirmada pek bir bilgi edinemedik bu sebeple kendiniz ile ilgili daha önce senaryosunu yazdığınız filmlerin bir listesi ve bu filmlerin yapmış olduğu gişe rakamlarini yahut showreelinizi paylasirsaniz seviniriz.
Takdir edersiniz ki , 200.000 tl lik bir senaryo yatırımı için yaklaşık 2-3 milyon TL'lik bir film bütçesi ayirmamiz gerekecektir.
Bu yatırımın korunması karşılıklı yararimiza olacaktır .
Merhabalar,
Paylaşmayı düşünmüş olduğum projem şuan turizm bakanlığından yapım desteği onaylanmış olup, bazı bütçe ile alakalı prosedürleri ile dönüş beklemekteyim.
Bugüne kadar tamamlamış olduğum senaryolarım;
1-Dikilitaş "Ölüm kırılması" (konu olan eser)
2-Dikilitaş "Fırat nehrinin gözleri"
3-Dikilitaş "Soğuk azap"
4-Bataklık "C.s.t"
5-Başkan
6-Baba sözü
7-Mavi balinanın sesi
Bu eserlerin kurgu ve senaryosu tamamı ile tarafıma ait olup tasdiklenmiştir.
Ama beyaz perdeye aktarılmamıştir.
Dikilitaş " ölüm kırılması" nın çekim maliyeti senaryo dahil ortlama 800.000 TL dir.
Turizm bakanlığından destek onaylanirsa filmim yapımını kendim üstleneceğim.
İlginiz için teşekkürler.
Farzet ki yazdıklarımı anlayabildin. Ya anlamadıkların. Ya yazıp yazıp sildiklerim. Ya yazamadıklarım…
Ama önceliğim, senaryomu beyaz perdeye tecrübeli bir yapım şirketi ile anlaşarak aktarmaktır. Bu sebeple ya direkt satış yada hasılat üzerinden % ile anlaşma sağlamayı düşünüyorum.
Tabi herkes beklentiler içerisinde icraatlar yapar, lakin ben bu çalışmanın minimum 450.000 gişe yapacağı düşüncesindeyim. Diğer bölümler için sabırsız bir izleyici kitlesini düşünmekte çabası tabii.
Farzet ki yazdıklarımı anlayabildin. Ya anlamadıkların. Ya yazıp yazıp sildiklerim. Ya yazamadıklarım…
Ama önceliğim, senaryomu beyaz perdeye tecrübeli bir yapım şirketi ile anlaşarak aktarmaktır. Bu sebeple ya direkt satış yada hasılat üzerinden % ile anlaşma sağlamayı düşünüyorum.
Tabi herkes beklentiler içerisinde icraatlar yapar, lakin ben bu çalışmanın minimum 450.000 gişe yapacağı düşüncesindeyim. Diğer bölümler için sabırsız bir izleyici kitlesini düşünmekte çabası tabii.
Gişe hasılatının net %15'ini alırsanız filminiz 450.000 bile yapsa yapımcınız zarar eder. Sonuçta net hasılattan kastettiğiniz sinemacı-dağıtımcı paylarının düşüldükten sonraki kısmıdır. Bu net kar favök olup yapımcı size istediğiniz %15i de ödedikten sonra film için yaptığı toplam harcamayı da düşüp vergi matrahını çıkarttıracaksınız. Bu durumda görülmeyen maliyetleri de eklediğinde yapımcının eline ya koyduğu para kalır yahut zarar eder o da 450.000 gişeye göre hesapladım. Siz müteahhitten karı olan ekstra daireyi istemiş oluyorsunuz 🙂
Çoğu yapım 200.000 tl net kazanç için çekilirken sizin bu tutarı istemeniz de ayrı bir güzellik olmuş. Bir senaryodan 200.000 tl kazanmanız için 2 milyon gişe yapması gerekir...Beklentinizi düşürmenizi tavsiye ederim naçizane...Yahut siz kendiniz yapımcı olun bütün kar size kalsın 🙂
🙂 öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim. Lakin belirttiğim gibi 450.000 gişe yapan bir film brüt 5 milyon nette ise yapımcıya 2,5 milyon bırakır ve bunun 1 milyonunu projeye yatırsa 1,5 milyon yapımcıya kalır. Yüksekten uçan bir kuşa benzese de naçizhane! yazdıklarım, senaristlerin çığlığı olmalı bu absürt lakırdılarım. Aslında az bile yazdım kanaatindeyim. Bir proje için yıllarını vermiş olan senaristler sadece sermaye var diye su ülkede hep itilip kakıldı ve bence artık birileri dur demeli bu kör keserin yontmalarına.
Ama yinede bu cevabın için canı gönülden tekrar teşekkür ediyorum.
Ve inatla tekrar ediyorum ki maksat 200000 gibi bir rakam değil, senaristlerin 20-30.000 civarları komik rakamlarla yıllarını hiç etmesidir.
Saygılar.
Farzet ki yazdıklarımı anlayabildin. Ya anlamadıkların. Ya yazıp yazıp sildiklerim. Ya yazamadıklarım…
"450.000 gişe yapan bir film brüt 5 milyon nette ise yapımcıya 2,5 milyon bırakır" mantığınız harikaymış(!) 😀 Filmini 450bin seyirciye ulaşması için tek tek sinema salonlarına kendin dağıtacaksın herhalde yada öpücükle veya hayrına yaptırtacaksın. 😀 Diğer arkadaşların da dediği gibi en iyisi kolları sıva filmini kendin yap, yapımcı ol, paranı kör keserin yontmalarına kaptırmamış olursun. 😀
"Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana, ya da yazık olur adabına.” Mevlâna 8)
"450.000 gişe yapan bir film brüt 5 milyon nette ise yapımcıya 2,5 milyon bırakır" mantığınız harikaymış(!) 😀 Filmini 450bin seyirciye ulaşması için tek tek sinema salonlarına kendin dağıtacaksın herhalde yada öpücükle veya hayrına yaptırtacaksın. 😀 Diğer arkadaşların da dediği gibi en iyisi kolları sıva filmini kendin yap, yapımcı ol, paranı kör keserin yontmalarına kaptırmamış olursun. 😀
Ne kadar bırakır peki yapımcıya 450.000 gişe yapan film? Dalga geçmek hoş, güzel de var mı bilgi? Dağıtımcı payları, salon payları, bilet ortalaması ne kadar ki kaçı yapımcıya kalır o zaman? Bildiğiniz bir şey var mı yoksa gevşek halde yazışmaya devam edecek misiniz? Başlığı açan arkadaşın düşünceleri yanlış olabilir ama çok biliyormuş gibi aşağılamaya çabaları da doğru değil. Hele doğru bilgi içermiyorsa hiç doğru değil.
450 bin gişe yapan bir korku filmi tv hakları hariç yapimcisina 2.500.000 tl net para kazandırır bu konuda senarist arkadaş haklıdır.
Buradaki sıkıntı senaristin 200 k para yada %15 pay istemesi zira senaristin 200 k aldığı bir filmde yönetmen en az 300 k ister ki hakkıdır.
Bu da film camiasında zincirleme bir reaksiyon yaratır o ekip 2 milyondan aşağı kurulmaz.
Hoş türkiyede bir filmden 200 k yi bırak 100 k para alan senarist yok gibidir .
2 milyona ekip kurup hadi reklam bütçesini boşver 1 milyonda çekim bütçesi ile o filmi 450 k gişe kurtarmaz .
Uzun lafın kısası buradaki kara mizah daha bir filmi bile cekilmemis kendinden menkul birinin senaryosuna 200 k fiyat çekme curreti ,Türk korku filmine 450 k gise beklentisi , konununda senaristler 30 40 k ya kölelik yapmayina bağlanması, istedigim parayi vermezlerse kendim çekerim belki rahatlığı .
Konuyla ilgili olarak şu videoyu hatırladım. 200 milyon dolarlık bir blockbuster için bütçenin bölüşümü ortalama olarak bu şekilde:
Yüzdesini siz hesaplayın.
200 Milyondan dağıtım ve pazarlama giderleri hariç mi tutulmuş yani. Öyleyse bütçe 300 milyonu aşar. Bana çok da gerçekçi gelmedi bazı kalemler. Özellikle reji, sanat, vfx ve teknik ekip kalemleri.
200 Milyondan dağıtım ve pazarlama giderleri hariç mi tutulmuş yani. Öyleyse bütçe 300 milyonu aşar. Bana çok da gerçekçi gelmedi bazı kalemler. Özellikle reji, sanat, vfx ve teknik ekip kalemleri.
$13,000 alan kedi var 🙂 Arada kısmi espriler var ama tüm video geyik amaçlıysa ben anlamamışımdır.
Kediye harcanan para beni şaşırtmaz aslında. Senaryoda önemli bir işlevi varsa, dekor olarak kullanılmıyorsa eğitimli kedi gerekir. Onu eğitmeniyle birlikte falan kullanırsınız. O kedinin oyunculuğu sönmeye uğramasın diye muhtemelen sette olmadığı zamanlarda bile eğitim masrafı oluşturuyordur. Tahminde bulunuyorum tabii...
Küçücük bir ayrıntıda bile bir sürü emek işin içine giriyor büyük yapımlarda.
İyi ya da kötü, hakaret içermeyen her eleştiri için canı gönülden teşekkür ediyorum. Evet arkadaşlar, ben Ahmet YÜCEL yapmış olduğum eserleri büyük bir inat uğruna bürokrasi bedavacılığına kaptırmak istemediğim için hiç bir yapımcı ile anlaşamadım, onca yapımcı ile yüzyüze görüşmemize rağmen. Ve negatif bu yaklaşımlar benim ne kadar doğru yolda olduğum inancını iyice koşulsuz kanaat haline getirdi, fantastik egolarımla. Şimdi bu sektöre adım atabilmek için ve eserlerimi kendim icra edebilmek için, sosyo-siyasi action güncel, dram ve geniş bir konsept içerisinde dizi çalışmasına devam etmekteyim. Ortalama bir sezonluk, yani 27 bölüm yazdım, inatla bir yerden başlayacağım düşüncesi ile. Ve yazilan, okuduğum, dinlediğim herşeyi beynimin salaş bir bölgesine toplayıp, vaktinden önce çiçek açmaz düsturu ile birgün mutlaka diyorum, ama mutlaka....
Hayaller, hayatlar, beklentiler..., aslında sadece mantıklı sabırlar mıydı ki! bilemedim. 😊
Farzet ki yazdıklarımı anlayabildin. Ya anlamadıkların. Ya yazıp yazıp sildiklerim. Ya yazamadıklarım…
Arkadaşlar konu ile alakasız son bir kaç cümle eklemek gerekirse, maalesef ülkemizde sürü zihniyeti nüfusumuz ile yarı yarıya sabitlenmişken, bu gibi düşünceler ve eleştiriler gerçekten hoşuma gidiyor. Aslında bu olmalı malikin yapısına birkaç tuğla daha eklemesi için. Evet ileriki yıllarda çok büyük bir mücadele içerisine girecegim, alt perdede izah ettiğim senaristlerin çığlığı! 🤔 durumuna. Aslına bakarsak savunduğum detaylar bence çok normaldi, ama ülkemizde enteresan bir şekilde dolambaçlı bir hale sokuluyor. Araştırdım ve araştırmanızı rica ediyorum, yurt dışında ki yapımlarda senaristlere verilmiş olan değere! en küçük örneğini ise Lost dizisinden ipucu olarak vereceğim. İşte savunduğum mevzu, adaletli!! dağılım. Çünkü,iyi bir senaryo yoksa, hiçbir şey yoktur. Nedeni ise o kadar ünlü oyuncuların, devamsız senaryolarda tükenmişliğine bir çok defa tanıklık etmişizdir, üzülerek...,
Hepsi bu kadar basitti aslında...
Ama, önce bana psiko destek...destek..mi. evet, ama neden.., demeye bile gerek yok kanımca. 🤨
Farzet ki yazdıklarımı anlayabildin. Ya anlamadıkların. Ya yazıp yazıp sildiklerim. Ya yazamadıklarım…