1- tahminim yazdıklarınızın çatışması zayıf. yani hayattaki çelişik durumlar hakkında yazmayı deneyin. mesela yukarda konusu da geçen ensest. game of thrones da çok iyi işleniyor. başta iki kardeşin ilişkisi bize iğrenç gelirken son sezonda onlar için empati duyma noktasına kadar işlendi. herkesin de (dünyanın büyük bi kısmının izlenme rakamlarını tam bilmiyorum) ilgisinin çekmesinin sebebi çatışmanın çok kuvvetli olması. tabiki GOT ta sadece bu yok bir sürü şey var da bu da sezonun başından beri işlenen bir konu. 7 sezon mu oldu herhalde sıkmadı mesela bu mevzu 😀
bizde de aşkı memnuda işlenmişti böyle bi şey. ensest hakkında yazın demiyorum da çatışması güçlü bi mevzu hakkında yazın o zaman edebiyata çok takılmazsınız. diyalog harici edebiyata çok takılmanız da yanlış zaten, düşündüklerimi fikirlerimi görsellikle nasıl verebilirim diye düşünmeniz gerekiyor.
2- türler hakkında hocaların önerdiği şey, hangi türde yazacaksan önce o türdeki tüm filmleri izledir...ilgi duyduğun tür hakkında çekilen filmleri izle ortak noktaları ve ayrıldığı noktaları bulmaya çalış....bi de kendi duygularını da takip et, ne bekliyorsun filmden. niye böyle bi beklentin var?
not: görsellikle anlatmayı nasıl bulucaz: izlediğimiz filmlerde kadrajda gördüğümüz şeylerin niye orda olduğuna dair soru sormak gerekiyor. mesela geçen bi dizide anne kızının yanında olduğunu anlatmaya çalışıyordu sarıldı vs. ve kadrajda, sol arka taraflarında büyük bi direk vardı. sordum yönetmen tam sarıldıkları sahnede niye direği kadraja almıştı. -konuşmalar yakın plandı- tabiki anne direk gibi yanındayım kızım demek istiyordu. şimdi aklında şu soru olabilir belki de şansa o direk o kadraja girmişti. işte bi filmi amatör çekerse böyle düşünebilirsin ama profesyonel biri çekerse o direk ya da herhangi bir şey kadraja şansa girmez...dizi yabancıydı bu arada 😀 Türkler çekse derim şansa 😀
Yabancıların senaryolarını inceliyorum okuyorum edebi kitap gibi. Gereksiz veya tekrarlı bir cümle dahi yok. Herşey yerli yerinde. En az cümleyle hikayeyi ifade ediyorlar. Duyguları anlatmak için hiçbir detaya girmiyorlar. Sanırım böyle olması yönetmen açısından en makbul olanı. Got meselesine gelince adamlar insanın içinde olan sulanmamış karanlık duyguları(şehvet, ihtiras, menfaat, intikam, cinayet, makam ve mal hırsı gibi) sulayıp yeşertiyor ortaya çıkartıyorlar. Bu da insanları bir nevi büyülüyor. Dediğiniz gibi bu dizi çatışmaları iyi kullanıyor. En temelde iyi kötü çatışması var. Ve özellikle kötülüğe karşı iyi gösterilen insanların karanlık yanlarını silah olarak kullanmaları üzerine kurulu bu dizi. Biz de böyle yaparsak dünyada erdem namına birşey kalmaz. 😃
2. ile ilgili de yazdıklarınızı çok yararlı buldum. Dnd nin de türler hakkında yazdıklarıyla birleştirince ortaya güzel şeyler çıkıyor. Şu örnekteki direk yerine banka koysalarmış onlar açısından daha mantıklı olurmuş. Direk gibi değilde batmaz bitmez banka gibiyim, limitsiz kredilerim ile yanındayım mesajı daha yerinde bir mesaj olurdu.😃
[?]Zihninde dolaşan sorulara cevap arıyorsan:
http://filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=3&p=185301#p185301
Emre_ neticede senaryo teknik bir metin olsa da -edebi bi eser değil- okunaklı olması, akıcı yazılması iyi olur tabiki. insan okuycak onları neticede 😀