Belkide temelinde hep bu var.
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Senaryo yazmak, angaryadan mazosist bir zevk almaktir
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Bu başlık sanırım silinecektir, silinse iyi olur.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Bu başlık sanırım silinecektir, silinse iyi olur.
iyi de Görkem hoca neden öyle dedin anlamadım ?
Dur biraz konuyu açayım. ........
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Senaryonun bütünlüğünü korumak adına hangi kriterler ön plana çıkıyor? Bu anlamda öğrencilerinizin yaptığı yanlışlar neler?
Safa ÖNAL : Hiçbir hayalin içinden geçmeden geliyorlar. Türk romancılar ve öykücüler hakkında hiçbir fikirleri var. Yedi yıldır bu atölyelere giriyorum. Maalesef hepsinin ortak ve üzücü noktası buÉ Şiirle uzaktan yakından alakaları yok. Oysa şiir olmazsa cinayet bile yazılamaz. O bir hazırlayıcı, tetikleyicidir. Hayal kurmak bir öykü boyunca başlatmak, geliştirmek ve bitirmek zannedildiği gibi basit değil. Derslerimizde nasıl hayal kurmak gerektiğini de anlatıyoruz. Dünya edebiyatına, Türk öyküsüne girdiğiniz anda öğrencilerde ilgi oluşuyor. Öğrencileri de kırmamak gerek. Nasıl olsa zaman onları eler.
Safa ÖNAL DİYORKİ : ŞİİR OLMADAN CİNAYET BİLE YAZILAMAZ (KATILIYORUM)
ALINTIDIR.
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Olayı anlayamadık ki, nedir olay bu başlıkta.
Düzeltme: Ben yazana kadar sen bu son mesajı yazmışsın. Keşke ilk mesajın o olsaydı.
Sickman, ben sadece gerçekten senaryoya başlayanlar için Şiirden uzak kalmamalarını istiyorum..Şiir gerçekten bir hazırlayıcı bir tetikleyicidir
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Mutlaka öyledir de ilk iki mesajından anlayamadık onu biz. Ha diyorsan ki ben kalıplara sığmam taşarım o zaman başka :).
Mutlaka öyledir de ilk iki mesajından anlayamadık onu biz.
Sebep buydu işte. Yani bir açıklama, bir sohbet talebi, bir amaç göremedim, ondan dolayı öyle söyledim.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Arkadaşlar bu arada herkese merhaba filmfabrikası.com u geç farkettim ama burda sizlerle bundan sonraki zamanlarda hoşca vakit geçeceğine eminim.siteye ve içeriklere emeği geçen herkese teşekkürler..
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Arkadaşlar bu arada herkese merhaba filmfabrikası.com u geç farkettim ama burda sizlerle bundan sonraki zamanlarda hoşca vakit geçeceğine eminim.siteye ve içeriklere emeği geçen herkese teşekkürler..
Hoşgeldin o zaman. 🙂
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Safa ÖNAL DİYOR Kİ : ŞİİR OLMADAN CİNAYET BİLE YAZILAMAZ (KATILIYORUM)
Yaklaşım güzel; sinemanın da şiirin de matematiği olmaz. O açıdan da benzeşiyor bu iki sanat.
Ya arkadaşlar, ben bu metametik olayını iyi anlayamadım. Matematiğim hep kötüydü, ondan galiba. Biraz açıklasanız. 🙂 Ki birçok yerde "senaryonun matematiği" gibi bir ifade görmüşlüğüm var, kast edilen de senaryonun dramatik yapısının ve kompozisyonunun uygunluğudur. Ama siz başka birşeyi kast ediyorsunuz sanırım.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Ya arkadaşlar, ben bu metametik olayını iyi anlayamadım. Matematiğim hep kötüydü, ondan galiba. Biraz açıklasanız. 🙂 Ki birçok yerde "senaryonun matematiği" gibi bir ifade görmüşlüğüm var, kast edilen de senaryonun dramatik yapısının ve kompozisyonunun uygunluğudur. Ama siz başka birşeyi kast ediyorsunuz sanırım.
Bazen bir film güzeldir ve sadece güzeldir. Bazen bir mısra güzeldir ve sadece güzeldir. Sebebi yoktur. Matematiği olmaz derken bunu kastediyorum. Duygudur o. Çok filmi durdurmuşluğum vardır, çok kitabı o an güzel bir şey okuduğumda bırakıp, son okuduğum duyguyla uyumayı isteyişim. Hissetmek bir çok duygudan öndedir. Matematiksel hesaplarsanız duygunuzu, duygu olmaktan çıkar başka bir şey olur o. Sinema da şiir de -ve bir de benim için müzik- içgüdüsel olarak hissedilebilen, anlanabilen sanatlardır.
Bu gün sebepsiz güzelliklerle dolu bir modern sanat müzesini gezdim. Sanatçıların bahşettiği sebepsiz güzelliklerin içinden bir güzel bulamadım. Sonra dedim ki kendi kendime herkes her istediğini yapsın, beğenip beğenmemek bana kalmış. Sanıyorum ki sebepsiz güzellikleri pek tercih eden biri olamayacağım. Ben tercihlerimi ustalığıyla, zekasıyla, özgünlüğüyle, oluşumunun kalitesiyle öne çıkan eserlerden yana kullanacağım.
Bu bağlamda eğer senaryo matematiği film dilinin anlatımındaki ustalığı pekiştiriyor, dramatik yapı benim filmden daha çok haz almamı sağlıyor ise ben bu terimleri öpüp başıma koyarım. Daha iyi anlatım araçları bulunmadıkça, içgüdüsel yapılan filmlere kapım çok açık değil. Fikirlerin üzerinde çalışmaya başladıklarında ben de kapımı aralamış olacağım.