Merhaba Arkadaşlar!
Baya bir zaman önce Ressam isimli film senaryomu paylaşmıştım.Çok beğendi herkez sağolsunlar.Tabi ki senaryo hakkında tavsiyeler de oldu.İşte film senaryomun son halinin sinopsisi.Yorumlarınızı eksik etmeyin.
Not:Noter onaylıdır bu son hali.Senaryo daha yazılmadı eğer ekip ve ekipman bulabilirsem önce fragman çekip daha sonra filmi çekmek istiyorum.Eğer ilgilenen varsa,ekip ve ekipman bulabilecek varsa pm atsın.
Filmin İsmi:Ressam
Filmin Konusu:Ressam,orta gelirli bir ailenin babasıdır.Ressam ailesiyle çok mutlu bir hayat yaşamaktadır.Ressam çok zeki biridir.Bir hafta sonu eşinin ısrarıyla bir resim sergisine gider.Resimlere ve ressamlığa tek kelime ile aşık olur.Kısa süre içinde çok iyi derecede resim çizmeyi öğrenir.Kendine ufak bir atolye kurar.Daha sonra eski işi olan bankacılığı bırakıp bu işi hem hobi hemde ticari amaçla yapmaya koyulur.Bir zaman sonra,hayvan,doğa,insan vb. resimleri çizmekten sıkılır ve farklı eserler ortaya koymak ister.Bu konuyu çok düşünür ve aklına insanın kanını dondurucu bir fikir gelir.Bu fikir,insanların ölürken ve ençok korktuğu anlardaki yüz ifadelerini çizmektir.Çeşitli çeşitli yüz ifadeleri yakalayabilmek için farklı işkence ve ölümleri uygulaması gerektiğini anlar.Bu fikrin ahlaki boyutunu düşünmeye başlar ve bu işi yapmaktan çok korkar.Daha sonra çocuğunu ve eşini bir kazada kaybeder.Tamamen psikolojisi bozulur ve akli dengesini kaybeder.Bu olaylardan sonra bu işi yapmaya karar verir ve artık ahlaki boyutunu düşünmez.Resim çizmesi için bodrum katına kurduğu atolyesine inanılmaz sistemler kurarak bu fikrini hayata geçirmek ister.Ressam masum insanları kendi işi için öldürmek istemez,kendi eşi ve çocuğu masum olarak öldüğü için.Sürekli büyük ahlaksızlıklar yapan kişileri yakalar ve türlü işkenceler yaparak onları öldürüp,ölümlerini izleyip,aklında kalan bir ifadeyi resmeder.Zamanla bu sır dolu ölümler için bir dedektif tutulur.Bu dedektif,en sonunda ressamın bu işi yaptığını anlar.Ancak ressam çok zeki olmanın avantajlarını iyi kullanır.Dedektif atolyeyi bastığında ressam çoktan şehri terketmiş olur.Dedektifte ressam kadar zekidir.Bu resimlerin ne anlama geldiğini anlamak için anlamlı bir şekilde birleştirir.Sonunda bu resimlerin birleşiminden yaşadığı şehrin kuşbakışı resmine benzediği anlaşılır.Bakalım,ressam insan yüz ifadelerinden aklındaki hangi resimleri çizecek.Ressam artık hayal ettiği her resmi insan yüz ifadelerinden yapacaktır.
..
Sen otur evde Dostoyevski'nin Budala'sını oku, (ki, bu bir Türk gencinin Suç ve Ceza, Karamazoff Biraderler gibi, diğer kalın Dostoyesvki ve hatta başka 19. YY romanlarını da okuduğu bilgisini doğdudan verir bize) sonra gel trollükle zaman öldür. Bunlarla uğraşacağına bir de Delikanlı'yı okusan daha iyi değil mi?
Sen otur evde Dostoyevski'nin Budala'sını oku, (ki, bu bir Türk gencinin Suç ve Ceza, Karamazoff Biraderler gibi, diğer kalın Dostoyesvki ve hatta başka 19. YY romanlarını da okuduğu bilgisini doğdudan verir bize) sonra gel trollükle zaman öldür. Bunlarla uğraşacağına bir de Delikanlı'yı okusan daha iyi değil mi?
😀
arkadaşım ne dediğinden doru dürüst bişey anlamadım.Doğru düzgün yorum yapıyorsan yap iyi yada kötü anlamda.
ressam,dedektifin bodrumdaki resimleri gördüğünde ,yüzünün aldığı şok ifadeyi kaçırmış.bence kaçmaz bu ifade.
Ressamın ailesi trafik kazasında ölmesin...Öldürülsün...Bu senaryosal anlamda ressama bu işleri yapması için daha fazla itici güç sağlar...Örneğin aşırı alkol alan biri arabasıyla onları ezmiş olsun...Sonra da beraat etsin...Ressam bu tür alkollü araç kullanıp pervasızca sokaklarda araba kullananların peşine düşüp ayrı zamanlarda böyle 3-5 kişiyi öldürsün ama ölen kişileri işkence görürken görelim evveliyatlarını ufak ipuçlarıyla flu göster,fazla gösterme (arada flashback yapabilirsin).. kurguyu öyle yapki, dedektif bunun seri katil cinayeti olduğunu düşünsün ama ölenler arasında bağlantıyı hemen kuramasın...(Tabi seyirci de kuramasın)...bunu en sona bırak ki seyirci de dedektifle birlikte filme katılsın. (Yani filmi birinin bakış açısıyla sürüklemen lazım...Senin hikayende buna en yakın Dedektif duruyor)....Bu arada şaşırtmaca için filme katil hüvviyetli bir iki sapık koy...Dedektif önce onlar yaptı sansın, yanlış yönlensin, onları yakalasın falan filan...yoksa hep işkence sahneleriyle 100-120 dakika dolduramazsın...doldurmaya kalkarsan da filmdekilerin değil ama seyircinin kanı donar :))....selamlar,