Forum

ÖLÜ YA DA FARKETMEZ

7 Gönderi
3 Üyeler
0 Reactions
2,439 Görüntüleme
(@hegel)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

1.

YAZ SONU - BİR KAHVEDE

Yaz bitimi artık kendini hissettirmeye başlamıştır. Hava hafiften serinlemiş, içilen çaylar bir yandan da insanın içini ısıtmak için bir gerekliliktir. Genç adam kız arkadaşıyla kahvededir. Kız genç adamın gözlerinde adeta kaybolmakta hayranlıkla onu izlemektedir. Genç adam ise kız arkadaşının göğüs dekoltesine neredeyse odaklanmış, dalgın bir vaziyettedir.

KIZ
Geçen yolda karşılaştığımız kız arkadaşım vardı ya.

Genç adamdan tepki gelmez. Kız devam eder.

KIZ
Ne buluyorsun o çocukta dedi. Ağzı altın dişler ile
dolu garip hatta iğrenç yaa dedi. Ben de, sana ne
kızım ben onun o dişlerine gülüşüne vuruldum dedim.

Genç adam, kızın dedikleriyle ilgilenmez bir vaziyettedir.

KIZ
Keşke dedim, O da benim onu sevdiğimin yarısı kadar beni
sevse dedim.

O sırada yan masada oturan yaşlı kadın gürültülü bir kahkaha atar. O kadar abartılıdır ki kahkahası ağzındaki iki adet altın diş çok net seçilebilmektedir. Genç adamın yüzü bir garip olmuştur.

*****************************************
2.

(FLASH-BACK)

SAAT 20.00 – ASRİ MEZARLIK

Yavaş yavaş kararmakta olan hava ve evlerinin yolunu tutmuş insan kalabalığı mezarlığı terk etmektedir. Bekçinin gözü yolun kenarında dikilmiş sigarasını tüttüren adama takılır. Göz göze gelirler. Adam bekçiyi fazla umursamayan bir görüntü sergiler vaziyette sigara dumanını ciğerlerine çeker ve sonra özgür bırakır. Dumanın gökyüzüne olan yolculuğunu tamamlayamadan havaya karışmasını zevkle izlemektedir.

SAAT 20.25 PM – ASRİ MEZARLIK

Mezarlık boşalmıştır. Bekçi kapıları kapatır ve kulübesine girer. Kısa bir süre sonra elinde kazma ve kürekle çıkar, adama doğru yürümeye başlar. Adam elindeki sigarayı atar. Beraber yürümeye başlarlar.

**************************************************
3.

(FLASH-BACK) devam.

SAAT 20.30 – ASRİ MEZARLIK

Kazma toprağa ilk darbesini vurur, bekçinin güçlü kollarında.

SAAT 20.42 – ASRİ MEZARLIK – CESET

Genç adam kefeni yırtarcasına saldırır cesede. Ceset yetmiş yaşlarında bir kadındır ve artık çırılçıplaktır. Yavaşça, sanki sevgilisine sokulurcasına hassasiyetle üzerine yüklenir yaşlı kadının. Sol eliyle kadının ağzın didik didik ederken sağ eliyle de kerpetenini hazırlar. Sigara yakma sırası bekçidedir şimdi, keyif mi alıyor yoksa iğreniyor mu anlaşılmaz bir yüz ifadesiyle izlemektedir bekçi. Genç adam aradığını bulmuştur. Kerpeteni ile altın dişi sıkıca kavrar ve asılır.

******************************************************
4.

(FLASH-BACK) devam.

GENÇ ADAM
İşte burada!

İşi bittiğinde sol eliyle yaşlı kadının sol göğsünü okşar, sıkar ve destek alıp ayağa kalkar. Yüzünde hem dişi sökmüş olmanın verdiği keyif hem de kadın vücudundan aldığı haz okunmaktadır. Söktüğü kanlı altın dişi gömleğini sol cebine koyar. Gömlekte oluşan leke ve koku genç adamı rahatsız etmez.

******************************************************
5.

(FLASH-BACK) devam.

GENÇ ADAM
Diğeri nerede?

BEKÇİ (RIZA)
Az ileride.

Az sonra varırlar sıradaki mezara.

BEKÇİ (RIZA)
Bu tam ağzına layık.

GENÇ ADAM
Kaç yaşında?

BEKÇİ (RIZA)
45 – 46 civarıymış

GENÇ ADAM
İyi.

Ve yine kazma darbesi. İştahla kazar bekçi, çıkabilecek altın dişlerin hatırına.

BEKÇİ (RIZA)
Bunu getirenler iyi giyimli zengin
Kişilerdi. Bir çorba içer miyiz
dersin?

GENÇ ADAM
(Tamamen kazıya odaklanmış bir şekilde)
Sanmıyorum.

****************************************************
6.
(FLASH-BACK) devam.

Genç adam kefeni parçaladığında yüzü hoşnut ve sapkın bir yüz ifadesi alır. Kemerini açar, pantolonunu ve iç çamaşırını indirir. Ceset ile sex yapmaya başlamıştır. Bir yandan öpmekte bir yandan altın diş ile alakalı cesedin ağzında çalışmasını yapmaktadır. Ve az sonra işi biter.

GENÇ ADAM
Yaşlarının genç olmasının kötü yönü ağızlarından altın
diş çıkmıyor.

BEKÇİ
Ama yine de si..ekten geri kalmıyorsun.

BEKÇİ
(Bir süre düşünür, çekinerek sorar)
Ne anlıyorsun bilmem.

GENÇ ADAM
(Gülümseyerek)
Sen anlamazsın.

***********************************************************
7.

KAHVEDE SOHBETE DEVAM

Bu arada kız arkadaşı kendisini dinlediğini sandığı erkek arkadaşına bir sürü şey anlatmış ve üzerine sorusunu sormuştur.

KIZ
Yine daldın değil mi?

GENÇ ADAM
Özür dilerim.

KIZ
Ne kadar süredir beraberiz seninle?

Genç adamdan cevap gelmez.

KIZ
Ben söyleyeyim.

GENÇ ADAM
(Genç adam kızın lafını kesercesine.)
Biz beraber miyiz?

KIZ
Yedi sene.

Lafı boğazında düğümlenmiştir. Ağlayarak uzaklaşır.

*******************************************************
8.

3 AY SONRA (28 ARALIK)
MEZARLIĞA YAKIN İŞLEK BİR BÖLGE – AKŞAM SAATLERİ

İnsanların yeni bir yıla hazırlanmak için koşuşturduğu akşamın geç saatlerinde genç adam mezarlığa doğru yürümektedir. Bir kuruyemişçiye girip sigara alır. Kuruyemişçinin kapısının eşiğinde durup bir sigara yakar ve kendince anlamsız olan kalabalığı bir süre seyreder.

********************************************************
9.

EV - AYNI SAATLER (28 ARALIK)

Kız evinde tek başınadır. Kız kardeşi ile birlikte yaşamaktadır. Odanın içinde sıkıntıyla dolanır. Kardeşi ile beraber gülümsedikleri resme bakar, düşüncelere dalar. Anlaşılmaz bir şeyler fısıldar. Fotoğraftaki sağlıklı ve mutlu görüntüsü ile konuşmaya çalışır ama beceremez. Ağlamaya başlar. Sevdiği adamı aklından çıkaramamak onu deliye döndürmüştür. Kitaplığına doğru yürür. Klasiklerin olduğu rafa özlemle bakar. ‘’Suç ve Ceza’’nın
Kapağındaki Dostoyevski’ye gülümseyerek bakar. Fısıldar:

KIZ
Aranıza karışmak istiyorum!

********************************************************
10.

(devam)

Amaçsızca, tuhaf bir telaşla odanın içinde dolaşmaya devam
eder. Ani, aslında istemiyormuş gibi bir hareketle televizyonu açar. Kadınları eğlendiren eğlence programlarından biridir. Nefretle bakar bir süre. Bir kararlılık ifadesi belirir yüzünde: Ölecektir.

**********************************************
11.

ASRİ MEZARLIK – AKŞAM SAATLERİ (28 ARALIK)

Genç adam mezarlığa geldiğinde bekçiyi göremez. Bu saatlerinde çalışan diğer bekçi, genç ve uçarı bir genç olan Mithat’tır. Mithat adamımızı geç fark eder ve yaklaşır.

GENÇ ADAM
Rıza nerede Mithat?

MİTHAT (DİĞER BEKÇİ)
Cenazesi var gelmedi.

Listeyi uzatır.
MİTHAT (DİĞER BEKÇİ)
Böyle durumlarda birbirimizi idare
Etmeliyiz, değil mi abi?

GENÇ ADAM
(Haklısın anlamında başını sallar)
Başı sağ olsun.

*******************************************************
12.

EV - AYNI SAATLER (28 ARALIK)

Televizyonu izlemeyi kesip pencereye doğru yönelir. Aralık’ın son günleri insanlar yılbaşı alışverişi yapmakta, dışarıda O’na göre gereksiz bir coşku yaşanmaktadır. Fısıldar:

KIZ
Vazgeçebilirim.

***********************************************************
13.

(devam)
Banyoya girer. Ecza dolabından içi hap dolu ilaç kutusunu alır. Yatak odasına doğru yürürken oturma odasına bir bakar. Masanın üstünde daha önce yazdığı intihar mektubu durmaktadır. Yatak odasına geçer. Yatmadan devamlı başucuna koyduğu su bardağı dolu durmaktadır. Hiç düşünmeksizin hapları bir çırpıda ağzına atıp üstüne suyu içer. Makyaj aynasının önündeki rujlara, diğer malzemelere anlamsızca bakar. Kopmuştur artık ve gitmek için hazırdır.

************************************************************
14.

BİR SONRAKİ GECE – ASRİ MEZARLIK (29 ARALIK)

Genç adam her zamanki yerinde ve her zamanki gibi elinde sigarası ile beklemektedir. Bekçi mezarlıktan çıkanlara sahte gülücükler saçmaktadır.

YAŞLI ZİYARETÇİ KADIN
İyi akşamlar, kolay gelsin.

BEKÇİ
İyi akşamlar efendim.

Genç adam ve bekçi her gece yaptıkları işi bir kere daha yapmak için bir araya gelmişlerdir.

BEKÇİ
Bu gece iki mezar olacak, biri genç bir kız diğeri
erkek ama şanslısın, bu kız ne zamandır gelen en iyi parça olacak tahminim senin için. Erkek
seksenlerinde ve çok fazla altın dişi vardır umarım,
bana para lazım.

***********************************************************
15.

(devam)
Kazmayı vurur bekçi. Genç adam mezara atlar ve elindeki bıçakla kefeni parçalamaya başlar. Durumu yüzünü açtığı sırada fark eder genç adam. Kefeni sadece yüzünü örtecek şekilde örter. Bekçi şaşırır. Genç adam ağlamaya başlar ve bu sırada yağmur çiselemeye başlar.

GENÇ ADAM
Bizi yalnız bırak!

BEKÇİ
Hayırdır?

GENÇ ADAM
Hayatta tek sevdiğim insandı.

*******************************************************
16.

(devam)
Bekçi üç beş metre ileride bir mezarın kenarına diz çöker ve sigarasını yakar. Genç adam sevdiği kızın üzerine kapanmış ve hıçkırıklara boğulmuştur. Yağmur şiddetini iyice arttırmış, iki sevene adeta duş aldırır vaziyete dönmüştür. Uzun bir süre sonra kalkar. Yüzü solgun mezardan çıkar.

GENÇ ADAM
Kapat mezarı bu gecelik bu kadar.

Arkasına bakmadan adeta yaşayan bir ölüye dönmüş vaziyette uzaklaşır çıkış kapısına doğru. Bekçi her zamankinden farklı olarak kazmaya yönelmez bu sefer. Mezara atlar ve kefenini açar genç kızın. Pantolonunu ve iç çamaşırını indirir dizlerine kadar. Yüz ifadesi olabildiğince sapkındır. Bir süre sonra bekçi giyinmiş ve odasına doğru yönelmiştir. Ağzında bir ıslık.
“Düriyemin güğümleri kalaylı” melodisi. Mırıldanır:

BEKÇİ (RIZA)
Şimdi ödeştik.

********************************************************
17.

MEZARLIĞIN DIŞI UZUN DUVARI BOYUNCA

Yaşlı bir çift, ikisinde de baston mezarlığın dış duvarına parelel olan yolda oldukça yavaş yürümektedirler. Tedirgindirler. Aynı sırrı saklarmışçasına gözlerini birbirlerinden ve mezarlıktan kaçırırlar, gençlerin çocukların kümelendiği tarafa doğru. Yol boyu yürümeleri sürer.

*********************************************************
18.

(FLASH-BACK) AYNI GÜN ÖĞLE SAATLERİ – ASRİ MEZARLIK

Bekçinin kız kardeşi vefat etmiştir bir gün önce ve aynı gün toprağa verilmiştir. Mithat cenaze dolayısıyla o gece vardiyasında da idare eder bekçiyi.

BEKÇİ (RIZA)
Selamın Aleyküm

DİĞER BEKÇİ (MİTHAT)
Aleyküm Selam abi, hoş geldin. Nasıl oldun?

BEKÇİ (RIZA)
İyidir be Mithat.

O sırada gözü gelen cenazeleri yazdığı defter takılmıştır. Aklına “Genç Adam” gelir.

BEKÇİ (RIZA)
Geldi mi bizim sapık dün gece?

Diğer bekçinin yüz hafiften değişir. Korku kaplar.

DİĞER BEKÇİ (MİTHAT)
Geldi abi.

BEKÇİ (RIZA)
Notumu ilettin değil mi?

DİĞER BEKÇİ (MİTHAT)
Abi yer listesini verdim ona.

BEKÇİ (RIZA)
Notumu ilettin mi dedim.

Diğer bekçi notu iletmemiştir. Halbuki bekçinin kız kardeşi de o mezarlığa gömülmüştür ve tek kadın cenazedir.

DİĞER BEKÇİ (MİTHAT)
Abi bennnn.

Bekçi genç Mithat ’a saldırır.

BEKÇİ (RIZA)
Orrrosspu çocuğu! Sana ne dedim bennn!

***************************************************
19.

(devam)

Bekçi kız kardeşinin gömülü olduğu mezara rüzgar gibi koşar. Acemice kapatılmaya çalışılmış mezarı görünce afallar kalır bir an. Gözünden bir damla yaş süzülür, burnundan kan gelir. Eğilir kardeşinin mezarının toprağını okşar, bir süre öyle kalakalır.

*****************************************************
20.

MEZARLIĞIN DIŞI UZUN DUVARI BOYUNCA

Yaşlı bir çift, ikisinde de baston mezarlığın dış duvarına parelel olan yolda oldukça yavaş yürümektedirler. Tedirgindirler. Aynı sırrı saklarmışçasına gözlerini birbirlerinden ve mezarlıktan kaçırırlar, gençlerin çocukların kümelendiği tarafa doğru. Yol boyu yürümeleri sürer.

*******************************************************
21.

ASRİ MEZARLIK – AKŞAM SAATLERİ (28 ARALIK)

Genç adam mezarlığa geldiğinde bekçiyi göremez. Bu saatlerinde çalışan diğer bekçi, genç ve uçarı bir genç olan Mithat’tır. Kulağında MP3 Player hareketli bir müzik dinliyor kendince dans ediyordur. Duymadığından adamımızın içeri kadar girdiğini fark etmez. Bir süre sonra Mithat adamımızı fark eder ve utanarak yaklaşır.

GENÇ ADAM
Rıza nerede Mithat?

MİTHAT (DİĞER BEKÇİ)
Cenazesi var gelmedi.

Listeyi uzatır.

MİTHAT (DİĞER BEKÇİ)
Böyle durumlarda birbirimizi idare
Etmeliyiz, değil mi abi?

GENÇ ADAM
(Haklısın anlamında başını sallar)
Başı sağ olsun.

*********************************************************

22.

(devam)

Genç adam için iş başa düşmüştür. Kazmayı alır ve listedeki tek dişi olan bir genç kızın mezarını kazmaya başlar. Mezar kazım işini genellikle bekçi yaptığı için daha yarıya gelmeden bırakır kazmayı genç adam, sıkılıp vazgeçer. Acemice baştan savma geri doldurur.

GENÇ ADAM
Bu akşam ki talihliler bekçi Rızaya dua edin,
götü kurtardınız.

Bir sigara yakıp mezarlara doğru sıcak bir gülümseme ile bakar ve kapıya doğru yürür…

S O N

Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer

http://kalemoynatanileayoynatannbulutuuyer.blogspot.com.tr

 
Gönderildi : 22/08/2007 8:39 pm
(@ercin)
Gönderi: 0
 

Kardeş, merak ediyorum bunu ne zaman yazdın? Yazdıkların tamamen kurgu mu yoksa gözlemlerine dayanarak mı yazdn? Cesetlerle seks yapan ve onların altın dişleriyle hayatlarını sürdüren insanlar mı var?

Senaryonun içeriği açıkçası beni çok rahatsız etti,tarzınla ilgili söyleyeceğin bir şey yok, bu sonuçta bi senaryo filme çekilmedikçe bir işlevi yok zaten edebi bi eser de değil. Gerçi mezrda cesetlerle seks yapmayı nasıl çekebileceksin onu da merak ediyorum.

Sonuç olarak bu senaryoyu okuduktan sonra aklımda bunu nasıl çekecek diye şimşkler çaktı.Ben sana, daha gerçekçi düşünmen ve çekebileceğin hikayeleri yazmanı öneririm.

 
Gönderildi : 23/08/2007 3:59 pm
(@hegel)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Bol bol gözlem yaptım.. Gerçekçi olmak adına 6 ay aralarında yaşadım 🙂
Elbette baştan sona kurgu.. Sinema bir sanattır ve sanat sansür kabul etmez.. Sonuçta böyle insanlar da var ve vasat ahlak anlayışını çok da çarpıtmadan bu konuların filme de çekilebileceğine inanıyorum.. Örn: ''SALO.....'' P.P.Pasolini

Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer

http://kalemoynatanileayoynatannbulutuuyer.blogspot.com.tr

 
Gönderildi : 23/08/2007 4:30 pm
(@ercin)
Gönderi: 0
 

Tabi ki Pasolinin Sadosu gibi filmler çekilsin ve hatta sen çek ama koşulların nedir bilmiyorum.
Mezar kazacaksın,ceseti çıkaracaksın ve üstüne üslük bi de tecavüz edeceksin. Bir amatör kısa filmcinin bunları yapması çok zor,gerçekçi olmalıyız.Ama benim şartlarım müsait diyorsan çek tabi, ülkemizde sado gibi cesur filmler görmenin hayal olmadığını kanıtla.

6 ay onlar arasında yaşadın demek,nasıl dayandın be abi, cidden var demek böyle şeyler inanamıyorum, nasıl bir psikoloji onlar bu hale getiriyor,incelemek gerek.

 
Gönderildi : 23/08/2007 4:49 pm
(@hegel)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Yönetmenlik beni aşar, isterim ama haddimi aşmayayım.. Ben iyi bir senarist olabilmeyi isterim şimdilik (yaş 35 oldu ya).. Örnek aldığım senarist sonradan filmler de çeken, ''Taxi Driver''ın senaristi Paul Schrader.. Hepimiz Scorsese/Niro'yu alkışlıyoruz ama ''Travis Bickle'' karakterini bire bir yaşadıklarından yaratan Schrader'dir. Baktığım kısa filmler de hep bir güçlü senaryo eksikliği hissediliyor.. Diyalog yazmak çok kolaymış gibi gözüküyor, bu da bizi batırıyor.. Psikoloji, sosyoloji, tarih, edebiyat, felsefe ve diğer dallardan olabildiğince beslenmek, bilgi sahibi olmak, içimizde bir yaratıcılık varsa onu oldukça kuvvetlendirir. Biz hep özgün olmak adına kalıpları kırmaktan bahsediyoruz bu kolaycılıkla da çuvallıyoruz.. Deja vu'nun yapımcıları senaristlere (iki kişi) senaryo için 5 milyon dolar ödemişler.
Zeki babaya bir senaryo verebilmek isterdim, yazabilseydim..

******************************************************

Kültürel bir çöl yaratılmışsa, orada herşey satılabilir. Çünkü çölde herşey mucize etkisi yapar.
Pier Paolo Pasolini

Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer

http://kalemoynatanileayoynatannbulutuuyer.blogspot.com.tr

 
Gönderildi : 23/08/2007 5:54 pm
(@payitaht)
Gönderi: 0
 

kız neden intihar etti onu anlayamadım. aşk acısı ama neyin aşkı? 7 senedir garip bir adama ümit bağlamış.. sonra intihar etmiş.. Garip..
Psikoloji, sosyoloji, tarih, edebiyat, felsefe ve diğer dallardan olabildiğince beslenmek, bilgi sahibi olmak, içimizde bir yaratıcılık varsa onu oldukça kuvvetlendirir. Biz hep özgün olmak adına kalıpları kırmaktan bahsediyoruz bu kolaycılıkla da çuvallıyoruz..

katılıyorum ve senaryonda da diğer dallardan etkilendiğin görülüyor kaldı ki o dallar olmasa sinema da olmaz zaten..

ben senaryoyu pek beğenmedim ama senin iyi bi senarist olacağın yönünde bir hisse kapıldım. Bence daha basit bir konuyu etkili anlatmak-yazmak daha iyi olacaktır. Bu konu çok uçlarda sanırım sevmeme sebebimde bu. Daha iyilerini yazabilirsin.. Kolay gelsin..

 
Gönderildi : 23/08/2007 7:22 pm
(@hegel)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Herşeye cevap vermek zorunda mıyım? Bu beni yeterince sıkıcı biriyken daha sıkıcı yapmaz mı? Neden bu kadar soru soruyorum? Bu telaş, panik, gerginlik, huzursuzluk niye? Haplarımı almayı unutmuş olabilir miyim? Kaç taneydi, hangi renkler hangi saatteydi? -aronofsky-

Üzerinde çok da durmayı gerektirmeyen bir senaryo -gerçekten senaryo mu? değilse neden? biri bana dur desin- Kız neden intihar etti? Engel olamadığım için desem saçma olur. İntiharlarda pek de neden aramamak lazım belki de. Ama açıklayıcı sebepleri, vurucu şekilde yansıtabilirsek nefis olur.
Beğenmeme sebeplerini anlıyorum ve katılıyorum. Fazla uçmuşuz. Daha iyilerini yazabilirim. Yazabilir miyim? Neden olmasın. Ben kendi benliğime yeterli değeri vermediğimden olsa gerek, dizginleri tutamıyorum. ''Benden uzak olsun yazdıklarım'' deyip otokontrolü kaybediyorum. Yaratıcılığa açılan gizli kapıları bulmak ve açabilmek adına kendimden geçiyorum. Sonuç felaket olabiliyor. Tembellik, bezginlik ve ümitsizlik ekseninde ''saçma''ya doğru savruluyorum, işin kolayına kaçıyorum.. Bu kadar çok birinci tekil şahıslı cümle kurmam aşağılık kompleksimi azdırmıyor da değil..

Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer

http://kalemoynatanileayoynatannbulutuuyer.blogspot.com.tr

 
Gönderildi : 23/08/2007 7:47 pm
Paylaş: