Kurtar Beni ( Sinopsis )
Sinan çocukken evlerine bir hırsız girer. Babası Mehmet Bey tıkırtıdan dolayı uyanır ve salona gider. Hırsız dolapları karıştırmaktadır. Mehmet Bey polisi arar; ancak hırsızla göz göze gelirler. Hırsız kapıya doğru yönelir; fakat Mehmet Bey yakalar ve onu dövmeye başlar. Yumruklara dayanamayacak duruma gelen hırsız cebinden çıkardığı bıçağı Mehmet Bey’in göğsüne saplar. Sinan tüm bunları izlemektedir.
Sinan çalışır, çabalar ve başarır. Sinan KARA, zeki bir avukat olur. Zaman geçer Sinan’ın ünü yükselmektedir. Bir gün ofisinin kapısı çalar. Kapıdan giren kişiyi gördüğünde hayatı gözünün önünden geçer. Adam çaresiz bir şekilde konuşur:
-Kurtar beni avukat !
Sinan hayatı boyunca kötülerden olmamıştır; fakat bu defa eline gelen fırsatı tepmeyecektir. Adama bakar, hafif gülümser ve yanıtlar :
-Davanızı alıyorum…
Çok değerli yorumlarınızı bekliyorum ..
Babasını bıçaklayan hırsız sanırım içeri giren ve yardım etme bahanesiyle adamdan intikam almaya çalışacak tahminimce.
Bir anda kestirip atmak en sevmediğim iştir ama bence çok fazla klasik olmuş.
Babasını bıçaklayan hırsız sanırım içeri giren ve yardım etme bahanesiyle adamdan intikam almaya çalışacak tahminimce.
Bir anda kestirip atmak en sevmediğim iştir ama bence çok fazla klasik olmuş.
dogru tahmin eyv.
Bu yazdığın bir sinopsis değil çünkü sinopsiste diyalog olmaz. Bir de uzun metraj mı kısa metraj mı onu da anlamadım. Tamam uzunca bir süreç var ama ilk bölüm tretmandan bile detaylı, aradaki bölümü doğrudan geçiyoruz, avukat oluyor ve o bölüm yine detaylı. Bir de sinopsiste karakter gizlemek gibi bir durum olamaz. Başta hırsız dediğin adam ki bir ismi olması gerekir, sonraki bölümde okuyan kişiye sürpriz yapmak için "adam" olarak geçmemeli. Sinopsis ve tretman yazımına bir göz gezdirirsen, senin açından faydalı olabilir.
İçeriğine gelince... Bana uzun metraj gibi geldiği için öyle bakacağım, ama dersen ki bu bir kısa metrajdı, zaten çok uzun bir süreci kapsadığı için düşünceni aktarmakta zorlanırsın. Henüz bir hikayen yok. Elinde yalnızca bir soru var, "Bir avukat, babasını öldüren bir adamı savunsa, nasıl olur?" Ona göre düzenlenmiş bir ilk sahne ve filmin ortasından bir sahne. Peki son? Örnek veriyorum, Sinan Kara meslek ahlakını bir kenara bırakıp bu adamdan intikam mı alacak? Yoksa intikama karar verdikten ve epey ilerledikten sonra meslek ahlakı ağır basacak ve davayı bırakacak mı? Aynı zamanda, hikaye bu haliyle de yetersiz. Eğer hırsız çaresiz olmasa, zengin olsa ve Sinan ona ulaşabilmek için daha başarılı olmak zorunda olsa? Dramatik yapıyı güçlendirmek için karakterinin önüne engeller koyman gerek. Bir de yan temalar ve karakterler. Empati yap ve kendi filmini izle kafanda. Bu filmin ilk sahnesinden sonra ne koyacaksın? Sinan'ın avukat olma sürecini tek bir geçişle anlatabilirsin. Avukat olduktan sonra? Davayı aldıktan sonra? Bunlara hakim olman gerek.
yaşamak mı zor yoksa yuvarlak masa aks mı?
Bu yazdığın bir sinopsis değil çünkü sinopsiste diyalog olmaz. Bir de uzun metraj mı kısa metraj mı onu da anlamadım. Tamam uzunca bir süreç var ama ilk bölüm tretmandan bile detaylı, aradaki bölümü doğrudan geçiyoruz, avukat oluyor ve o bölüm yine detaylı. Bir de sinopsiste karakter gizlemek gibi bir durum olamaz. Başta hırsız dediğin adam ki bir ismi olması gerekir, sonraki bölümde okuyan kişiye sürpriz yapmak için "adam" olarak geçmemeli. Sinopsis ve tretman yazımına bir göz gezdirirsen, senin açından faydalı olabilir.
İçeriğine gelince... Bana uzun metraj gibi geldiği için öyle bakacağım, ama dersen ki bu bir kısa metrajdı, zaten çok uzun bir süreci kapsadığı için düşünceni aktarmakta zorlanırsın. Henüz bir hikayen yok. Elinde yalnızca bir soru var, "Bir avukat, babasını öldüren bir adamı savunsa, nasıl olur?" Ona göre düzenlenmiş bir ilk sahne ve filmin ortasından bir sahne. Peki son? Örnek veriyorum, Sinan Kara meslek ahlakını bir kenara bırakıp bu adamdan intikam mı alacak? Yoksa intikama karar verdikten ve epey ilerledikten sonra meslek ahlakı ağır basacak ve davayı bırakacak mı? Aynı zamanda, hikaye bu haliyle de yetersiz. Eğer hırsız çaresiz olmasa, zengin olsa ve Sinan ona ulaşabilmek için daha başarılı olmak zorunda olsa? Dramatik yapıyı güçlendirmek için karakterinin önüne engeller koyman gerek. Bir de yan temalar ve karakterler. Empati yap ve kendi filmini izle kafanda. Bu filmin ilk sahnesinden sonra ne koyacaksın? Sinan'ın avukat olma sürecini tek bir geçişle anlatabilirsin. Avukat olduktan sonra? Davayı aldıktan sonra? Bunlara hakim olman gerek.
oncelikli her basligima cevap verdigin elestirdigin icin sagol..uzun olarak dusundum kisaya sigdiramam.benim galiba sinopsis yazimina calismam lazim eyv.ben hikayeyle ilgili hicbir yerde ayrintili bilgi sonuyla ilgili fikir vermek istemem. benim icin en onemli yer sonu hikayeyi yazarim finali yazarim ve sinopsis yazarim.ayrintili bilgi vermem gerekirmi?