Merhaba arkadaşlar.Bu gönderdiğim aslında senaryo,tretman veya sinopsis değil.Sadece işe yarayabileceğini düşündüğüm bir çekirdek.Yani hikayenin dayanak noktası.Buradan sonra ne olabilir yada bir şey olur mu bundan bilemiyorum.Sizden bu konuda yardımlarınızı talep ediyorum.
1.
Bir adam yolda yürüyordur.Yürür,yürür.Bir inşaatın altından geçer.Kafasına tuğla düşer ölür.
Işık patlaması.(Flashing)
Görkem'in gözleri açılır.
Aynı sahnede adam aynı şekilde yürür.İnşaatın altına gelmeden Görkem :
-Afedersiniz.
der.Bir şeyler sorar.Bu sefer adama bir şey olmamıştır.Görkem başka yöne doğru gider.
2.
Görkem kütüphanededir.Önünde "zaman" konusu ile ilgili notlar
ve kitaplar bulunmaktadır.Kağıtların arasında ufak bir yerde :
"Olacakları bilip de engel olmamak mümkün müdür?" yazar.
3.
Görkem bilgisayarda haber okumaktadır.Kurtardığı adam küçük bir çocuğu öldürmüştür.Görkem duygusal olarak çöker.
Bu kısımdan sonraya dair aklımda bir fikir var fakat çekildiğinde filmin süresi çok çok kısa oluyor.O yüzden başka bir şey bulmak istiyorum.Teşekkürler.
Bana kalsa, hiç orjinal bir öykü olmadığından ( Donnie darko, Kelebek etkisi, geleceğe dönüş vs... ) devamını getirmezdim. Ama bu benim kendi düşüncem.
Öyküne kendi düşüncelerimden uzak bakarsam, böylesine çok işlenmiş bir konuyu ilgi çekici yapmak için olay örgüsünü iyi kurgulayabilmen lazım derim. Mesela olabileceklere engel olmaktan çok, zaman kavramını ön planta tutmaktan çok, karakterleri ön planda tutarak, zamanın karakterleri ne gibi durumlara soktuğunu ve karakterlerin hangi çatışmaları yaşadığını anlatmak daha iyi olabilir diye düşünüyorum.
Galiba yabancı ve alışılagelmişin dışında filmleri izleyerek etkilenen biz Türk sinema meraklıları, olayın iyi olmasını farklı konular işlemek sanıyoruz. Ama geçenlerde okumuştum bir yerden, bugüne kadar çekilen çoğu film birbiriyle aynı hikayeye sahiptir ancak onları farklı kılan nasıl anlattığıdır.
Düşüncelerim bunlar...
Görkem olacakları biliyor mu yoksa olanı mı değiştirebiliyor?
Olanı değiştirebiliyorsa ve işine sadıksa tam bir düğüm çözücü olması gerekir. Sabır ve sinir gibi vasıflardan yoksun olması gerekir.
Bunun için sana şu linkteki filmini izlemeni tavsiye ederim.
http://www.izlese.org/spin-kisa-film-jamin-winans.html " onclick="window.open(this.href);return false;
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
Yorumlara göre kadarıyla Görkem'in değiştiremediğini anlamışsınız.Sanırım yanlış anlattım.Görkem değiştiriyor fakat o adamı kurtarması yüzünden adam küçük kızı öldürüyor.
Görkem olacakları biliyor mu yoksa olanı mı değiştirebiliyor?
Olanı değiştirebiliyorsa ve işine sadıksa tam bir düğüm çözücü olması gerekir. Sabır ve sinir gibi vasıflardan yoksun olması gerekir.
Bunun için sana şu linkteki filmini izlemeni tavsiye ederim.
http://www.izlese.org/spin-kisa-film-jamin-winans.html " onclick="window.open(this.href);return false;
Yorum için teşekkürler.Görkem biliyor ve değiştiriyor.Fakat bu sefer kurtardığı adam bir kızı öldürüyor.Bu yüzden Görkem duygusal olarak çöküyor.Linki de inceleyeceğim.
Bana kalsa, hiç orjinal bir öykü olmadığından ( Donnie darko, Kelebek etkisi, geleceğe dönüş vs... ) devamını getirmezdim. Ama bu benim kendi düşüncem.
Öyküne kendi düşüncelerimden uzak bakarsam, böylesine çok işlenmiş bir konuyu ilgi çekici yapmak için olay örgüsünü iyi kurgulayabilmen lazım derim. Mesela olabileceklere engel olmaktan çok, zaman kavramını ön planta tutmaktan çok, karakterleri ön planda tutarak, zamanın karakterleri ne gibi durumlara soktuğunu ve karakterlerin hangi çatışmaları yaşadığını anlatmak daha iyi olabilir diye düşünüyorum.
Galiba yabancı ve alışılagelmişin dışında filmleri izleyerek etkilenen biz Türk sinema meraklıları, olayın iyi olmasını farklı konular işlemek sanıyoruz. Ama geçenlerde okumuştum bir yerden, bugüne kadar çekilen çoğu film birbiriyle aynı hikayeye sahiptir ancak onları farklı kılan nasıl anlattığıdır.
Düşüncelerim bunlar...
Bende aynı şekilde düşündüm.Karakteri duygusal olarak çökertip daha sonra yaptığını sorgulatacaktım.Fakat o noktada da tıkandım.Daha önce de senaryo yazmıştım.Bu tıkanma olayı cidden sinir bozucu.
Yorumlara göre kadarıyla Görkem'in değiştiremediğini anlamışsınız.Sanırım yanlış anlattım.Görkem değiştiriyor fakat o adamı kurtarması yüzünden adam küçük kızı öldürüyor.
Yorum için teşekkürler.Görkem biliyor ve değiştiriyor.Fakat bu sefer kurtardığı adam bir kızı öldürüyor.Bu yüzden Görkem duygusal olarak çöküyor.Linki de inceleyeceğim.
Ne demek istediğini çok iyi anladım da ben mi anlatamadım acaba...
Eğer olacakları bilerek değiştiriyorsa bu adamın cinayet işleyeceğini de bilir. Bu anda zaten hikayen kısırlaşır.
Yok sadece o anki olan bir olayı değiştirip; bundan sonraki olacakları bilmiyorsa; linkteki film senin filmindir; sadece Jamin Winans senden önce çekmiştir...
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)
ölmeyen adam, ölmesi gerektiğini biliyordur, tuğla düşünce koşarak kaçmaya başlar.
Küçük çocuk zamanda kaybolmuştur, kıyafetleri döneme uymaz.
adam çocuğu öldürür ve intihar eder.
Görkem de aslında ölümlerin bu şekilde gerçekleşmesini istemektedir.
Zaman ile oynayanlar
bir saat tamir atolyesinde toplantıdadır
görkem notların arasında burayı bulur,
görkemde dissosiyatif kimlik bozukluğu vardır,
Saat tamir atolyesine girdiğini sanarken, aslında evin içinde, bir odadan öteki odaya geçmektedir
bla bla bla
...
İlaç saati gelir. Ding dong.
Özel gözetimi altında ki doktoruna ( Ölmesi gereken adam ) bir daha zaman ile dans etmeyeceğine söz verir ve kafasını sağa çevirir ( Öldürülen küçük çocuk **kendisi** elinde ki saati tamir etmeye çalışıyordur )
Turkish franklyn (:
Yorumlara göre kadarıyla Görkem'in değiştiremediğini anlamışsınız.Sanırım yanlış anlattım.Görkem değiştiriyor fakat o adamı kurtarması yüzünden adam küçük kızı öldürüyor.
Yorum için teşekkürler.Görkem biliyor ve değiştiriyor.Fakat bu sefer kurtardığı adam bir kızı öldürüyor.Bu yüzden Görkem duygusal olarak çöküyor.Linki de inceleyeceğim.
Ne demek istediğini çok iyi anladım da ben mi anlatamadım acaba...
Eğer olacakları bilerek değiştiriyorsa bu adamın cinayet işleyeceğini de bilir. Bu anda zaten hikayen kısırlaşır.
Yok sadece o anki olan bir olayı değiştirip; bundan sonraki olacakları bilmiyorsa; linkteki film senin filmindir; sadece Jamin Winans senden önce çekmiştir...
İkinci dediğin gibi.Filmi de izledim ben de o tarz bir şey istemiştim ne yazık ki yapılmış.Jamin Winans'ın da canı sağolsun.
Eğer beğenirsen tepe tepe kullan 🙂
" Zaman üzerinde yolculuk yapabilen bir insanın, kendini insan kurtarmaya adaması. Ancak her zaman yolculuğu yaptıkça yavaş yavaş tükenmeye başlaması, tam bu sırada bir kızla tanışması, kızla bir hayat sürmek veya insanları kurtarmak arasında çatışmada kalması "
Dediğim gibi çok kullanılmış bir konu olduğundan ciddi iyi kurgulayabilmek, çatışmayı iyi yaratabilmek ve dramatize etmek lazım bence.
Bu arada aklıma bir film geldi nedense, alakasız olabilir izlemeni şiddetle öneririm; wristcutters.
Eğer beğenirsen tepe tepe kullan 🙂
" Zaman üzerinde yolculuk yapabilen bir insanın, kendini insan kurtarmaya adaması. Ancak her zaman yolculuğu yaptıkça yavaş yavaş tükenmeye başlaması, tam bu sırada bir kızla tanışması, kızla bir hayat sürmek veya insanları kurtarmak arasında çatışmada kalması "
Dediğim gibi çok kullanılmış bir konu olduğundan ciddi iyi kurgulayabilmek, çatışmayı iyi yaratabilmek ve dramatize etmek lazım bence.
Bu arada aklıma bir film geldi nedense, alakasız olabilir izlemeni şiddetle öneririm; wristcutters.
İlgin için teşekkürler.Bu konuda çekilmiş çok film var cidden.Sanırım başka konu bulmam gerekiyor.Biraz daha düşüneyim en iyisi.