SAHNE 1 İÇ/GÜN
Onur uyumaktadır.Telefonunun alarmı çalar(Tek notaya basılan piyano sesi)
SAHNE 2 İÇ/GUN
Bir adam piyano başındadır.Sadece Tek bir notaya basar.
SAHNE 3 IÇ/GÜN
Onur’un sırtı telefonuna dönüktür.Telefona Ulaşmaya çalışır fakat ulaşamaz.Telefona doğru döner.Alarmı Kapatır.Yatağa Oturur yüzünü avuçlar ve ayağa kalkar.Banyoya doğru gider.
SAHNE 4 İÇ/GUN
Piyanonun başındaki adam hala tek bir notaya basmaktadır
SAHNE 5 İÇ/GUN
Onur banyoya girer.Musluğu açar ve yüzünü yıkar.Banyodan çıkar.Tekrar odasına döner.Dolabı açar ve dolapta sıralı duran bir sürü beyez gömlekten birini alır ve giyer.Siyah kravatınıda takar.Mutfağa doğru gider.
SAHNE 6 İÇ/GUN
Piyanonun başındaki adam hala tek bir notaya basmaktadır
SAHNE 7 IÇ/GÜN
Onur mutfağa girer.Buzdolabından sırasıyla peyniri,zeytini,tereyağını ve reçeli çıkarır.Bu sırada cattle ile su ısıtır.Çayını yapar ve masaya oturup yemeğini yer.Bitince mutfaktan çıkar.
SAHNE 8 IÇ/GÜN
Evin kapısına gelir.Ceketini Giyer ve çıkar.
Not:Sonraki bir kaç gün hızlı karelerle gösterilmektedir
SAHNE 9 IC/GÜN
Üçüncü gün Onur kahvaltı esnasında gömleğine reçel damlatır.
SAHNE 10 IC/GÜN
Onur hemen odasına gider dolabı açar.Fakat hiç beyaz gömlek bulamaz.Dolabı talan eder.Gömlek Bulamayınca geri geri yürüyterek yatağına oturur.Kafasını iki elinin arasına sıkıştır.O sırada dolapta bir mavi gömlek fark eder.
SAHNE 11 IC/GÜN
Piyanonun başındaki adam başka notalara basmaya başlar.
SAHNE 12 IC/GÜN
Onur gömleği giymeye başlar
SAHNE 13 IÇ/GÜN
Piyanonun başındaki adam gitgide hızlanır ve ortaya bir şarkı çıkar.
SAHNE 14
Onur ceketini alır ve çıkar.
SON
bence senaryo gönderimlerinde alta veya üste sinopsis de eklenmeli. şimdi böyle amerikan tarzı yazmışssınız. ama önemli olan bu sahnelerin aklınızdaki tema veya konuyu ne kadar görsele aktarabileceği. o yuzden sinopsisi de ekler misiniz?
Sinopsis
Monoton hayatın sıkıcılığını sonuna kadar yaşayan bir adamın başından geçen bir hikaye
Tretman
Onur monoton hayata esir olmuştur.Hergün giydiği beyaz gömleğinin bir tesadüf sonucu kirlenmesi ile bu monoton hayattan kurtulma şansı elde eder.
Yorum yokmu arkadaşlar ????
onur un kişiliğiyle ilgili hiç bir görüntü yok ortada. bence bir kaç önemli detay çekim eklersen daha başarılı olur. bir de ev nasıl bir yer. bu filmi bir öğrenci evinde çekecek olursan hiç bir manası kalmaz. ne bileyim tek kişilik yatakta bile düzgün durmaz. bu adam ne yapıyora ek olarak bu adam nasıl sorusuna da cevap vermeli bence bu hikaye.
Yorum yokmu arkadaşlar ????
Yorum yok onurerg. Ben senaryoyu okudum ama bilerek yorum yapmadım.
NEden biliyor musun? Çünkü, senaryo başlığı altında "Senaryo Gönderiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler!" diye sabit bir başlık var. Bilmiyorum gördün mü? Gördün de okudun mu? Ya da görüp okumadın mı? Ama gördüğüm kadarı ile okumamışsın. Şahsen ben, o başlıkta belirttiğimiz kriterlere uygun halde olmayan projeleri asla okumuyorum. Seninki de o kapsamda.
BAk yukarda bir arkadaş ne demiş. Sinopsis istemiş senden. Ve sen bu isteğe karşılık yazmışsın. Kimse senden bunu istememeli aslında.
PRojen iyidir kötüdür o ayrı birşey. Ama şimdilik: yorum yok!
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
onur un kişiliğiyle ilgili hiç bir görüntü yok ortada. bence bir kaç önemli detay çekim eklersen daha başarılı olur. bir de ev nasıl bir yer. bu filmi bir öğrenci evinde çekecek olursan hiç bir manası kalmaz. ne bileyim tek kişilik yatakta bile düzgün durmaz. bu adam ne yapıyora ek olarak bu adam nasıl sorusuna da cevap vermeli bence bu hikaye.
Aslinda bu adamin spesifik bir ozelligi yok. Kendimce monoton hayata boyun egmis insanlari temsil eden bir tip yaratma calistim.Ama fikrini degerlendirecegim tabiki hatta bir kac ornek verirsen sevinirim
Ev konusundada ayni seyler gecerli
Yorum yokmu arkadaşlar ????
Yorum yok onurerg. Ben senaryoyu okudum ama bilerek yorum yapmadım.
NEden biliyor musun? Çünkü, senaryo başlığı altında "Senaryo Gönderiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler!" diye sabit bir başlık var. Bilmiyorum gördün mü? Gördün de okudun mu? Ya da görüp okumadın mı? Ama gördüğüm kadarı ile okumamışsın. Şahsen ben, o başlıkta belirttiğimiz kriterlere uygun halde olmayan projeleri asla okumuyorum. Seninki de o kapsamda.
BAk yukarda bir arkadaş ne demiş. Sinopsis istemiş senden. Ve sen bu isteğe karşılık yazmışsın. Kimse senden bunu istememeli aslında.
PRojen iyidir kötüdür o ayrı birşey. Ama şimdilik: yorum yok!
Haklisin.Diğer paylaşimlarimda daha özenli olacağim.
Kendimce monoton hayata boyun egmis insanlari temsil eden bir tip yaratma calistim
Ev konusundada ayni seyler gecerli
işte sen bunu yazınca anlıyoruz ama senaryoda ne sinopsiste anlatılan ne de yukarıdaki cümleye uygun bir kişilik yok. hatta ortada hikaye yok konu yok. seni takip eden bir kamera al bir dakikanı çek. bence aynı şey. ikisi de sıradan bir olayı anlatıyor. olayın tasvirlerine ve mekan değerlendirmelerine önem vermelisin bu noktada bence. eğer anlatacağın şey görüntülerse tabi.
her zaman uygulanması zorunlu olmamakla birlikte senaryoya giden 3 ana aşama vardır.
1-sinopsis : aklımızdaki fikri kağıda döktüğümüz belki yarım sayfa belki 2 sayfa film öyküsüdür. olaylar, kişiler ve olay örgüsü anlatılır.
2-tretman : sahnelerin sıralanışı ve bölünüşü gösterilir. tüm detaylar ve varsa önemli diyaloglar yazılır. sinopsise göre daha tekniktir.
3-senaryo : bunu açıklamıycam.. bunu hepimiz zaten biliyoruz.
ben sizden sinopsis istedim siz bana ana fikri ya da temayı söylediniz. aklınızda bir fikir vardı ve siz bunu direkt senaryo olarak yazdınız sanırım. eğer en azından sinopsis aşamasını yapmadıysanız bence asla aklınızdaki projeyi senaryolaştıramazsınız.
her zaman uygulanması zorunlu olmamakla birlikte senaryoya giden 3 ana aşama vardır.
1-sinopsis : aklımızdaki fikri kağıda döktüğümüz belki yarım sayfa belki 2 sayfa film öyküsüdür. olaylar, kişiler ve olay örgüsü anlatılır.
2-tretman : sahnelerin sıralanışı ve bölünüşü gösterilir. tüm detaylar ve varsa önemli diyaloglar yazılır. sinopsise göre daha tekniktir.
3-senaryo : bunu açıklamıycam.. bunu hepimiz zaten biliyoruz.
ben sizden sinopsis istedim siz bana ana fikri ya da temayı söylediniz. aklınızda bir fikir vardı ve siz bunu direkt senaryo olarak yazdınız sanırım. eğer en azından sinopsis aşamasını yapmadıysanız bence asla aklınızdaki projeyi senaryolaştıramazsınız.
Aslinda dediginiz gibi oldu once bir once sinopsis ve tretmanda durumu toparlayip tekrar yazacagim senaryoyu yine burdan paylasirim
her zaman uygulanması zorunlu olmamakla birlikte senaryoya giden 3 ana aşama vardır.
1-sinopsis : aklımızdaki fikri kağıda döktüğümüz belki yarım sayfa belki 2 sayfa film öyküsüdür. olaylar, kişiler ve olay örgüsü anlatılır.
2-tretman : sahnelerin sıralanışı ve bölünüşü gösterilir. tüm detaylar ve varsa önemli diyaloglar yazılır. sinopsise göre daha tekniktir.
3-senaryo : bunu açıklamıycam.. bunu hepimiz zaten biliyoruz.
ben sizden sinopsis istedim siz bana ana fikri ya da temayı söylediniz. aklınızda bir fikir vardı ve siz bunu direkt senaryo olarak yazdınız sanırım. eğer en azından sinopsis aşamasını yapmadıysanız bence asla aklınızdaki projeyi senaryolaştıramazsınız.
Buradaki tanımlamalar doğru değil. Sinopsis ve tretman tanımları kesinlikle yanlış.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
kesinlikle yanlıs değil. kesinlikle doğru. belki eklemeler olabilir ama aradaki farkı arkadasa gostermek için keskin bişekilde ayırdım.
bu tanımlar için wikipedia'dan alıntıları yazıyorum.
Sinopsis : Bir filmin ön çalışmasında ilk aşamasını oluşturur. Hikayeyi ilk olarak yazıya dökmek, genel hatlarıyla konsepti belirlemek için kullanılır. Bir sinopsiste filmin senaryosunun giriş gelişme ve sonuç kısımları bulunabilir. Ortalama olarak 1 - 3 sayfa arasında yazılır.
Tretman : Öykü geliştirilirken, çekilecek filmin akışı ve her görüntüsü bu evrede tasarlanır. Öyküdeki her çekim içeriği ve bunun ayrım içindeki yeri tam olarak belirlenerek tıpkı perdede görüntüleneceği biçimde yazılır.
bu tanımların hangisi benim söylediklerimin zıttı anlamadım. bunu söyleme taraftarı olmasam da ben akademik eğitimimi senaryo yazarlıgı bölümünde alıyorum. yanlıs değiller belki eksik olabilirler. o da en kötü bakış açısıyla.
ve buradaki amaç arkadaşa bişeyi anlatmak. siz daha iyisini yapabiliyorsanız buyrun. bekliyorum.
Şimdi, "siz daha iyisini yapabiliyorsanız buyurun, bekliyorum" demen çok çirkin. Ne demek bu?
Burada yaptığımız şey bir yarış değil. Birilerini bir rakip, malup edilmesi gereken biri olarak görmek hiç hoş değil. Bu tavır, üyelerin genel yaklaşımı da olmamıştır. Ayrıca emin ol, bekliyor oluşunu fazlası ile karşılayacak bir cevabım ve çalışmam var, madem şu an benden gelmesi muhtemel "daha iyi"yi bekliyorsun biraz daha bekle, yakın zamanda linklerini indirirsin ff'ten, o sana cevap olur, senden daha iyisin yapıp yapamadığıma bizzat karar verirsin. Akademik eğitim alıyor ve bu eğitimi de bu konu üzerine alıyor olmana ve bunun taraftarı olmasan da belirtmene yorum yapmasam daha iyi. Umarım eğitiminden beklediğin gücü ve bilgiyi edinebilirsin. Ve bu sayede, konu üzerine konuşurken wikipedia'dan alıntı yapmana gerek kalmaz.
Ama dediğim gibi amacım seni malup etmek falan değil. Bundan dolayı buraya sinopsisin tretmanın ne olduğu üzerine birşey yazmıyorum.
Bu yaklaşımından dolayı da arkadaşça bir sohbette bulunmamız olanaklı görünmüyor.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
yazdıklarınızı okuyan objektif bir göz ne kadar saldırgan oldugunuzu anlayabilir. umarım çok iyilerini yaparsınız ve ben de yararlanırım. bundan gocunmuyorum. ama yanlış dediğiniz şeylerin doğrularını söylemiyor oluşunuz benim kafamı karıştırdı. aynı zamanda wikipedia'dan alıntı yapmamın sebebiyse genel-geçer bir yer oluşudur..sizin bilginiz illa ki vardır ama bunlara yanlış demek bir çok kuramsal kitaba, altyapısı sağlam sitelere sırtını dönmektir. ve ben kişisel olarak çok da merak ettim. sizin tanımlarınız nedir. anlayamıyorum 🙂 onları yazdıgınız zaman tekrar konusalım.
son olarak akademik eğitimden beklediğim yararı alma konusundaki iğneleyici tutumuna değinmiyorum bile.