Forum

Doyasıya YŞMK

2 Gönderi
2 Üyeler
0 Reactions
1,665 Görüntüleme
(@fiddler)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Bu senaryoyu 11 Kasım 2006 tarihinde bitirmiştim ve pre-prodüksiyon hazırlıklarına başlamıştık. ÖSS senemizde stres atalım, sinemadan da uzak kalmayalım diye çekeceğimiz direkt temaya yönelik bir filmdi. Çekimlerden bir önceki gün filmi birlikte çekeceğim arkadaşım ve kendisiyle birlikte teknik ekipmanlar beni satınca sinema dünyasıyla ilgili ilk dersimi alarak elimde senaryoyla oturdum. Senaryoyu paylaşmak istedim. Nasıl olmuş, yorum yaparsanız çok sevinirim. Bir daha böyle temaya yönelik senaryo yazacağımı sanmıyorum; ama eğer "aa bizim üni. projesi vardı" vs. diyenler olursa ya da ne bileyim çekmek isteyebilecek olan ö.m atabilir. Neyse. Çok konuştum. Yorumlarınızı bekliyorum. Buyrun. İyi okumalar.

1. DIŞ. SOKAK. GÜNDÜZ.

Siyah ekran açılmaya başlar ve kendimizi gökyüzüne bakarken buluruz. Bulutların arasından “Doyasıya YŞMK” yazısı görünür. Kamera yavaşça aşağılara inmeye başlar. Yazı yukarda kaldığı için kaybolur. Kamera inerken anlatıcı da konuşmaya başlar.

ANLATICI
Yepyeni bir gün daha başlıyor, ve sen, koca şehrin ortasında, dört duvar arası odanda uyanıyorsun...

Bir apartmanın ortalarında durur kamera. Ardından görüntünün sarsılması ve bir “zoom” efektiyle ile apartmanın penceresine hızla yaklaşırız.

2. İÇ. ODA. GÜNDÜZ.

Kamera bir odanın pencere tarafından yatağa doğru bakmaktadır. Yatakta bir oğlanın uyandığını ve gerindiğini görürüz.

3. İÇ. KORİDOR. GÜNDÜZ.

Kamera sabitttir ve açık mutfak kapısını göstermektedir. İçeride mutfak masasında anneyi görürüz. Oğlan yan taraftan gelir.

ANLATICI(mekanik bir sesle.)
Günaydın anne.

ANLATICI
Böyle-

4. İÇ. KORİDOR. GÜNDÜZ.

Kamera sabitttir ve açık mutfak kapısını göstermektedir. Bu sefer içeride anneyi göremeyiz. Oğlan yan taraftan gelir.

ANLATICI(aynı mekanik sesle.)
Günaydın anne.

ANLATICI
Ya da böyle... Farketmez.

5. İÇ. MUTFAK. GÜNDÜZ.

Kamera televizyonun arkasından oğlana bakmaktadır. Oğlan bir elinde kahveyle televizyona boş boş bakmaktadır. Çok kısık sesle haber spikerinin anlamsız sesleri gelir. Anlatıcı konuşmaya başlar.

ANLATICI
İyi bir kahvaltıyla beraber-

6. İÇ. MUTFAK. GÜNDÜZ.

Kamera televizyon ekranını göstermektedir. Haberlerin alt başlığı olarak “EN ÇMİBİ HEABR UB” yazmaktadır. Spikerin sesini duyamayız. Anlatıcı devam eder.

ANLATICI
-sabah haberlerini izliyorsun. Acele et, randevuna geç kalacaksın!

7. DIŞ. CADDE. GÜNDÜZ.

Kamera oğlanın arkasından caddede gider. Caddede birkaç insan birbirine anlamsızca bakmaktadır. Oğlan umursamaksızın aralarından geçer, kamera oğlanı takip eder.

8. DIŞ. PARK. GÜNDÜZ.

Kamera ile birlikte oğlan parkın içinde yürür, kızı gördüğünü anlarız; çünkü adımları hızlanır. Anlatıcı konuşur.

ANLATICI
Buluşacağın yere geliyorsun. Sevgilin seni bekliyor.

9. DIŞ. PARK. GÜNDÜZ.

Kamera sabittir. Oğlan ve kız birbirlerinin yüzüne bakarken onları yandan gösterir. Oğlan kızın yüzüne boş bakmaktadır, kız ise sürekli oğlana sırıtmaktadır. Anlatıcı konuşur.

ANLATICI
Seni. ı ıh. Seni se- Olmuyor. Bir deniyorsun, iki deniyorsun; ama işe yaramıyor. Halbuki böyle ne kadar kolay.

10. DIŞ. PARK. GÜNDÜZ.

Aynı sahnede kamera oğlanın suratından elindeki telefona bakar. Mesaj yazdığını görürüz. Ekranda harfler belirir.
“s-n-i s-v-y-r-m”. “Gönder tuşuna basar. Mesaj “Ashkim!!!”e gönderilir.

11. DIŞ. PARK. GÜNDÜZ.

Aynı sahnede kamera kızın suratından elindeki telefona bakar. Mesaj gelme sesi duyulur. “Gönderen: Cnmss!” yazısını okuruz.

12. DIŞ. PARK. GÜNDÜZ.

Kamera tekrar ikisini birden almaktadır. Kızın telefonuna baktığını, sırıtan ağzının iyice genişlediğini görürüz. Oğlanın kucağına atılır.

13. İÇ. KORİDOR. AKŞAMÜSTÜ.

Kamera evin içinde, koridordadır. Anlatıcı konuşmaya başlar. Oğlanın kapıyı açıp eve girdiğini görürüz. Anlatıcının ilk cümlesinden sonra da ekrandan sürekli “farklı insan resimleri” geçmeye başlar. Altlarında da “nick”ler yazmaktadır; ama bu nickler hız nedeniyle okunamaz. Her bir resme geçişte MSN’de çevrimiçi olma sesi duyulur. Resimler ve ses gittikçe hızlanır.

ANLATICI
Bir günü daha bitirmiş olmanın verdiği mutlulukla eve dönüyorsun. Burada herkes; ama herkes seni bekliyor...

14. İÇ. KORİDOR. AKŞAM.

Anlatıcı konuşmasına devam ederken resimler şeffaflaşmaya başlar ve sonunda tekrar mutfağın göründüğü sabit kameraya döneriz. Anne mutfaktadır. Bu sırada anlatıcı ilk cümlesini bitirmiştir.

ANLATICI
Ve yarın da böyle bir gün olacağından – ve sonraki günde, ve sonraki de... Yatmalısın; ama önce-

Oğlan mutfağın önünden geçer.

ANLATICI(mekanik bir sesle)
İyi geceler anne...

ANLATICI(sahne geçişi ile birlikte)
ya da.

15. İÇ. KORİDOR. AKŞAM.

Sabit kamera yerindedir. Mutfağı görürüz. Anne mutfakta değildir. Anlatıcı konuşur.

ANLATICI(aynı mekanik sesle)
İyi geceler anne.

16. JENERİK

 
Gönderildi : 26/03/2007 2:13 am
(@ercin)
Gönderi: 0
 

Biliyorsun,film çekimi bitene kadar senaryo da bitmiş sayılmaz.Çünkü her an senaryon oyuncuya,mekana,çalıştığın insanlara göre evrilir,değişir,genişler...Tabi ki sinemada bir senaryo yalnız başına hiç birşeydir.Salt senaryoya bakarak bir filmin iyi veya kötü olacağını söylemek de yanlıştır zaten.Belki de forumdaki diğer arkadaşlar bu yüzden burdaki senaryolara uzun süredir yorum yazmıyorlar.Her neyse...Ben de yarattığı ilk izlenimden sonra sana naçizane tavsiyem,senaryoyu biraz daha geliştirmen ve çekerken de anlatmak istediğin mevzuyu daha da anlaşılır kılman olacak.Birde hani şu bulutlardan aşağı doğru inen ve bir apartmanın ortalarında durup içieriye odaklanan kamera hareketini nasıl yapabilmeyi hayal ediyorsun açıklarsan bana çok faydan dokunmuş olacak.Başarılar dilerim..

 
Gönderildi : 01/04/2007 9:13 pm
Paylaş: