bu devirde kimse sah degil padisah degil hukumdar degil sarkisini hediye ediyorum hepinize 😉
sonucta ekiple yapilan iste yaraticilik ve yapilan ise karisma acisindan kimseyi karistirmamakla birlikte,fazlada diktator olmamak lazim, isin sonunda bir elinde isik bir elinde mikrofon hem cekim yapan hem oynayan yanliz bir diktator olmakta var cunku;)
yani yaraticilik anlamda kesin soz sahibi olmak tamamdir,ama sette de teror havasi esmemeli.
Demokraside biliyorsun ki lider "keyfi" karar veremez...
En iyisi oligarşidir sinemada kanaatimce... (ki bence düzgün bir oligarşi her türlü demokrasiden iyidir ya neyse o ayrı ve çooook derin bir konu!)
Çok iyi işler...
Tabi ki ekip iyi olmalıdır.
Yönetmen ayaklarını güzel yıkayabilecek insanlar seçmelidir... 😀
(Çok itici yaklaşıyorum değil mi? )
sıçtı baba senlen çalışcak adamlar..
oynayın lann sıkarım bacaklarınıza... 😀 😀 😀
ya zaten insan bulmak çok zor. kimse bizim gibi sinema aşığı değilki. hatır gönül işiyle adam buluyorsun. bide kötü davranırsan dv nin de dediği gibi her işi kendisi yapmak zorunda kalabilir insan.
bence dıştan gelebilecek fikirlere açık olmalı insan...satrançtaki 3. kişi mantığı yane...
😀 😀 😀
Elbetteki diktatörlükten ve terör havası estirmekten bahsetmiyorum 😀
Böyle tartışmayı tetikleyici ve tahrik edici olmak için bilerek uçlara kaçtım...
Yoksa geçtim yönetmenliği insan olarak bir çalışma içerisinde ılımlı olmak gerekiyor!
Ama kesin karar yönetmenindir orası ayrı...
Oynayın lan sıkarım bacaklarınıza 😀 😀
İlahi hassonya...
Gerçekte bahsedilmek yada yazılanların bana göre ana fikri başarılı bir filmin oluşması bir ekip çalışmasına bağlıdır.Ne kadar demokratik olacağı tartışılır..
Yönetmen olmak küçük bir kıvılcımdan büyük alevler çıkarmaktır bana göre ama bunu başarabilmek için çıkan kıvılcımında insanları sarması ve umutlandırmasıda önemlidir.
Kıvılcım bana göre senaryodur yada senaristir.yönetmen bu ışıgı görür ve kendisi cevresinde insanları yani ekibini toplar oyuncusundan ışıkcısına kadar.bu ekibin başarılı çalışması ile büyük alevlere ulaşırsınız.bir olayı farklı yorumlamaktır yönetmenlik.hissetmeden ve ekip olmadan olmaz.
türkiyenin ise bu konularda eksik kaldığını üzülerek söylemek zorundayım.Ne başarılı senaryolar nede istikrarlı yönetmenlere sahibiz.Kendine yol çizen yönetmenlerimizin sayısı ise bir elin parmakları kadar..