BEKLENEN SON (HİKAYE)
Emir Karahan, başarılı bir yazar. Kitapları dünya çapında çok satar. Yazdığı son kitapla beraber zengin kesimi eleştirir. Kitapta iş adamları tarafından oyuna getirilip öldürülen bir adam anlatılmaktadır. Kitap piyasaya çıkar ve çok beğenilir; ancak ünlü bir iş adamı olan Uğur Bayraktar’ın amacı hikayeyi gerçeğe çevirmektir.
Emir, kendini bir anda yazdığı hikayenin içinde bulur. Ne yapsa, ne kadar kaçsa gene de kendine çizilen senaryoyu yaşamaktadır. Emir bütün bunların birer tesadüf olduğuna kendini inandırmaya çalışır.
Plan ilerledikten sonra Emir gerçekleşecek her hamleyi bilir ama engel olmaz; ancak rakibinin hamlesini bilmek her zaman bir avantajdır.
Zamanla hikayenin sonuna gelinir. Sona yaklaştıkça Emir’in korkusu kat kat artmaktadır. Korkusu dayanılmaz hale geldikten sonra yakın dostu, sokakların adamı Ahmet’in yardımına başvurur. Emir, kaderini hikayenin akışına bırakmamaya çalışacaktır. Uğur ise planı belli bir olgunluğa ulaştıktan sonra Emir’i kızıyla bitirecektir.
Yorumlarınızı bekliyorum 🙂
Çıkış noktası anlaşılmaz bir motivasyon üzerine kurulu: "ancak ünlü bir iş adamı olan Uğur Bayraktar’ın amacı hikayeyi gerçeğe çevirmektir."
Neden? Bir sürü film de (ki bunların bazıları popüler filmlerdir) mantıksız çıkış noktası kullanır ama aynı soruyu onlara da sorarız sonuçta. Şurası da belirsiz ya da ben anlayamıyorum:
"Plan ilerledikten sonra Emir gerçekleşecek her hamleyi bilir ama engel olmaz; ancak rakibinin hamlesini bilmek her zaman bir avantajdır."
"Uğur ise planı belli bir olgunluğa ulaştıktan sonra Emir’i kızıyla bitirecektir."
Hikayenin sonunda yeni adamın olaya girmesi biraz riskli. İzleyici kitapta olan bitenden nasıl haberdar olacak? Bunun için bir sinematik araç düşünülmeli.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Çıkış noktası anlaşılmaz bir motivasyon üzerine kurulu: "ancak ünlü bir iş adamı olan Uğur Bayraktar’ın amacı hikayeyi gerçeğe çevirmektir."
Neden? Bir sürü film de (ki bunların bazıları popüler filmlerdir) mantıksız çıkış noktası kullanır ama aynı soruyu onlara da sorarız sonuçta. Şurası da belirsiz ya da ben anlayamıyorum:
"Plan ilerledikten sonra Emir gerçekleşecek her hamleyi bilir ama engel olmaz; ancak rakibinin hamlesini bilmek her zaman bir avantajdır."
"Uğur ise planı belli bir olgunluğa ulaştıktan sonra Emir’i kızıyla bitirecektir."
Hikayenin sonunda yeni adamın olaya girmesi biraz riskli. İzleyici kitapta olan bitenden nasıl haberdar olacak? Bunun için bir sinematik araç düşünülmeli.
Öncelikle yorum için teşekkürler..
1.si hikayeyi yazarken eklesem uzun mu olur diye ikilemde kaldım.Kitapta emperyalizme karşı halkı harekete geçiren kışkırtıcı fikirlerden oluşuyor.İş adamları birliği başkanı Uğur Bayraktar halkı daha fazla galeyana getirmesin diye öldürmek istiyor.
Diğer taraftan Emir'i kızıyla bitircek derken Emir'in kızını bitirecek anlamında..Hikayenin sonunda girmiyor..Sona gelirsek....
Emir filmin başında kitabı almaya parası yetmeyen genç okuyucuları için hikayenin özetini oluşturan ve öğütler veren bir klip hazırlıyor hikayeyi okuyucular oradan öğrenecek...