01 - KARADELİK - GÖRSEL EFEKT - İSMAİL
Kamera, kulak tırmalayıcı bir sesle, karadeliğin içinden düşmeye başlar.
İSMAİL
Karadelik gibi bişeyin içinden düşmeye başlıyorum.
Sağa sola ayrılan diğer karadeliklerden sağdakine girerek devam eder. Karadelik sona erer ve açılmayla sonra ki sahneye geçilir.
02 - DIŞ - GÜN - GÖKSU PARK’I GÖLET YANI - İSMAİL - NEHİR
(Bkz. EK-1)
İSMAİL solda, NEHİR sağdadır. NEHİR’İN sol elinde kırmızı, kısa saplı bir gül vardır. İSMAİL cebinden çıkardığı gümüş nişan yüzüğünü NEHİR’İN sağ avucunu açarak bırakır. NEHİR’İN sol elindeki kırmızı gül yere düşer. İSMAİL gülün üzerine basıp geçer. NEHİR avucunun içindeki gümüş yüzüğe bakıp, kollarını birleştirir, gölete döner.
03 - İÇ - GÜN – KÜFLÜ MAKİNELERLE DOLU BİR DEPO - İSMAİL - ÜZEYİR
İSMAİL 'İN elleri ayakları eski bir sandalyeye bağlı, ağzı koli bandıyla bantlıdır. Karşısında ki gri yakım elbiseli ÜZEYİR ise bir sandalyeyi ters çevirmiş, kollarını sandalye üzerinde birleştirmiş ve son derece ciddi bir şekilde İSMAİL’İ süzmektedir. ÜZEYİR’İN hemen önünde eski bir sehpa(ya da sehpa yerine kullanılabilecek eski bir obje), üzerinde metalik - gri silahı, gümüş bir tabaka ve “ZIPPO” marka çakmak vardır. ÜZEYİR doğrularak ceketinin iç cebinden İSMAİL’İN gümüş yüzüğünü çıkarır. Sehpanın üzerinde döndürür, üstüne sertçe vurur ve elini kaldırır. NEHİR’İN gümüş yüzüğünü de çıkarıp usulca bırakır. İSMAİL, NEHİR’İN yüzüğünü görünce biraz afallar. Gümüş tabakayı alıp açar. Özenle bir sigara alır. Tabakayı bırakıp, çakmağı alır ve iç geçirerek bakar. Üzerinde el yazısı ile "Canım Abime" yazmaktadır. Kapağı açıp sigarayı ağzına götürür. Bir şey hatırlamış gibi duraksar ve sigarayı indirir, çakmağın kapağını kapatır. Sigarayı evirir, çevirir. İSMAİL ile kendisinin gözlerinin hizasına getirir. Sağ elindeki sigaraya bakarak konuşmaya başlar.
ÜZEYİR
Bu sigara bitince… (kaşlarını kaldırır) senin ömründe bitecek…
Sigaranın hizasındaki İSMAİL’İN gözlerine bakar ve sigarayı yakar, dumanı içine çeker.
İSMAİL’İN yüzüne üfler. İSMAİL başını çevirir, dumandan sakınır. Kaşlarını çatmıştır. ÜZEYİR çakmağı sehpanın üzerine bırakırken konuşur.
ÜZEYİR
Ayrılık nedir İSMAİL?
Ayağa kalkar, elini cebine atar ve İSMAİL’İN etrafında dönmeye başlar, bir şey hatırlamış gibi kafasını çevirerek kendisi cevap verir.
ÜZEYİR
Ayrılık,
İSMAİL kaşları çatık şekilde kulak kabartır.
ÜZEYİR
…insan daha doğarken…
04 - DİJİTAL FOTOĞRAF
Bir fetüsün genel görünüşü.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
...başlar…
05 - İÇ - GÜN - BEŞİK - BEBEK
Birkaç haftalık, sevimli, mavi giysileri olan bir bebek beşiğinde ağlamaktadır.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
Sonra içinde hep ayrılık olan hayat başlar... Her yerde karşımıza çıkar ayrılık;
06 - DIŞ - GÜN - BİR GECEKONDU’NUN YANINDAKİ YOL - ÇOCUK - ANNE
Mavi önlüklü, sekiz yaşlarındaki oğlunu okula yollayan bir anne. Öğrencinin boynunda suluğu, sırtında çantası, elinde de beslenme çantası vardır. Birbirlerine el sallamaktadırlar.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
...okula giderken, evinden ayrılırsın...
07 - DIŞ - GÜN - TERMİNAL - GENÇ ERKEK - ANNE / BABA / KÜÇÜK KIZ
Terminalde, oğlunu askere uğurlayan bir aile(anne, baba ve sekiz yaşında ki bir kız çocuğu), otobüse binen oğullarına el sallarlar.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
...askere giderken yakınlarından ayrılırsın…
08 - DIŞ - GÜN - APARTMAN ÖNÜ - DAMAT - GELİN - SAĞDIÇ
Gelin, arabanın içindedir, damat, sağdıcın arabanın kapısını açmasıyla, arabaya biner.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
...evlenirken, ailenden ayrılırsın...
09 - DIŞ - GÜN - GÖKSU PARK’I GÖLET YANI - İSMAİL - NEHİR
İSMAİL cebinden çıkardığı nişan yüzüğünü NEHİR’İN sağ avucunu açarak koyar.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
...sevgilinle vedalaşırken ayrılırsın...
10 - İÇ - GÜN - HASTANE
Ekg monitöründe ki dalgalı çizgiler yerini uzun, düz çizgiye bırakır.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
…bi yakının vefat edince, ondan ayrılırsın…
11 - İÇ - GÜN - KÜFLÜ MAKİNELERLE DOLU BİR DEPO - İSMAİL - ÜZEYİR
ÜZEYİR, İSMAİL’E döner, öğüt verirmiş gibi bir edayla, sigarasını tuttuğu elini kaldırıp sallar.
ÜZEYİR
Bu ayrılıklar aslında gelecekteki büyük ayrılığın habercisidir…
12 - DIŞ - GÜN - MEZARLIK
Mezarlıkta ki beyaz kefen üzerine toprak atan bir kürek kadraja girer.
ÜZEYİR (dış ses-devam)
Bu ayrılıklar, ölümün…, hayattan kopuşun habercisidir…
13 - İÇ - GÜN - KÜFLÜ MAKİNELERLE DOLU BİR DEPO - İSMAİL - ÜZEYİR
Üzeyir başta iç geçirir.
ÜZEYİR
Birazdan sende ayrılıp gidecen bu dünyadan…
(Sonra ciddileşir ve ellerini arkasında birleştirmiş bir şekilde İSMAİL’İN önüne eğilir.)
Söylemek istediğin son bi şey?(kaşlarını kaldırır)
İSMAİL kafasını sallar. ÜZEYİR bandı hızlıca söker. Yüzü buruşur.
İSMAİL
NEHİR’İN yüzüğü niye onda değil? Kendisi nerde?
ÜZEYİR arkasını döner sinirli bir şekilde, sağ elini beline dayar. Sol eliyle depo kapısını göstererek.
ÜZEYİR (bağırarak)
İntiharına sebep olduğun, kız kardeşim, NEHİR mi nerde!?(sakinleşir)Cennette..
İSMAİL başını önüne eğer hafif. Gözlerini kısarken biraz gözyaşı yanaklarından süzülür,
ÜZEYİR bitmiş olan sigarasını yere atar. Sandalyeye doğru gider. Silahı alır, mermiyi ağzına vermek için namluyu çeker.
ÜZEYİR
Kız kardeşimin ölümüne sebep olan sözcüklerin çıktığı(namlunun ağzına bakarak) ağız…
Namluyu bırakır. Silahın ucunu, İSMAİL’İN çenesinin altına dayayıp, kafasını yukarı kaldırır.
ÜZEYİR
…bu ağızdı değil mi?
İSMAİL kafasını kaldırır. Gözleri kızarmıştır, karşıya bakarak konuşur.
İSMAİL
Artık demir alma günü gelmişse zamandan, meçhule giden bir gemi…
ÜZEYİR (alaycı)
Aynen!
ÜZEYİR silahın namlusunu İSMAİL’İN ağzına sokar ve gözlerini kapayıp işaret parmağı tetiği çeker, horozcuk kurşuna vurur.
( 01 Numaralı sahne, İsmail’in dış sesi olmadan, hızlandırılmış bir şekilde tekrarlanır fakat bu sefer kamera karadelikten geriye doğru hızla çekilir.01 Numaralı sahnede kullanılan sese benzeyen ses efekti, görsel efekt sonlarına doğru saat alarmını andırır ve açılmayla sonraki plana geçilir. )
14 - İÇ - GÜN - İSMAİL’İN ODASI - İSMAİL
Kamera İSMAİL’İN ağzından geriye açılmayla, hızla çıkar. Yatağındaki İSMAİL nefes nefese doğrulur. Yüzünde terlerden oluşan damlalar vardır. Saate bakar, saat 10.00'dır ve alarm çalmaktadır. Saatin yanında gümüş nişan yüzüğü ve üzerinde “Canıma” yazan bir ZİPPO çakmak vardır. Alarmı kapatır, yataktan kalkıp odadan çıkar.
15 - DIŞ - GÜN - APARTMAN ÖNÜ - İSMAİL
İSMAİL apartmandan çıkar. Apartmanın dışında ki merdivenlerden inerken kenardaki bir gül gözüne çarpar. Tebessüm ederek koparır, yoluna devam eder.
16 - DIŞ - GÜN - GÖKSU PARK’I GÖLET KENARI - İSMAİL – NEHİR
(Bkz. EK-1)
NEHİR, göldeki ördeklere bakmaktadır. İSMAİL gelir. 02 Numaralı sahnedekiyle aynı kare yakalanmıştır. Gül'ü uzatır, sarılırlar, yürümeye başlarlar. Yavaş adımlarla yürürken NEHİR kafasını İSMAİL’İN omzuna yaslar, konuşurlar.
İSMAİL
Dün gece bi kâbus gördüm. Sanki kabus değil de..,
Karanlıktan Aydınlığa Bakan Uykunun Sesiydi..
NEHİR kafasını İSMAİL’İN omzundan kaldırarak merakla sorar.
NEHİR
Anlatsana?
İSMAİL
Boşver ya, kâbus işte. Bak ne dicem; bi gün abini ziyarete gidelim, mezarlığa.
NEHİR
İyi olur, hem gülfidanlarını da sularız. Şu kabusu merak ettim ama?
İSMAİL
Karadelik gibi bişeyin içinden düşmeye başlıyorum.
Kamera, bir karadeliğin içinden düşer, sağa sola ayrılan diğer karadeliklerden sağdakine girerek devam ederken, jenerik akar.
Ayrılık ve K.A.B.U.S
------------------------------------------------------
EK-1: 02 ve 16 numalaralı sahneler arasında, kostümlerde yapılması gereken değişim;
Örn, 02 numaralı sahnede kostüm renkleri şöyle ise;
Erkek Oyuncu: Yeşil T-Shirt, Mavi Kot Pantolon, Kahverengi Ayakkabı
Bayan Oyuncu: Sarı T-Shirt, Siyah Kot Pantolon, Siyah Ayakkabı
16 numaralı sahnede şu şekilde olmalıdır;
Erkek Oyuncu: Sarı T-Shirt, Siyah Kot Pantolon, Siyah Ayakkabı
Bayan Oyuncu: Yeşil T-Shirt, Mavi Kot Pantolon, Kahverengi Ayakkabı
-------------------------------------------------------
Filmi kendim çekmeyi çok istedim. Fakat ekipman yokluğundan ve maddi sebeplerden dolayı çekemedim.
Beğenip, değişiklik yapmadan, senaryoma sadık kalarak çekmek isteyen olursa, senaryoyu ona vereceğim.
Hali hazırda çekim senaryosuda bitmiş durumda. Sadece gerekli ekipman, oyuncu ve mekanlar ayarlanıp çekilebilir.
.doc formatında ki senaryoyu konuya ekledim.
Teknik olarak oldukça güzel yazılmış, okurken filmi izlemiş kadar oldum. Senaryoyu paylaşma amacın, ilgililerin senaryoyu okuyup değerlendirmesi olduğunu düşündüğümden eleştirilerimi özel mesajla ileteceğim.
Umarım yazmaya ve senaryolarını paylaşmaya devam edersin.
Senaryoyu çekmek isteyen olursa, filmde az da olsa söz hakkım olması şartıyla isteyene vereceğim.
Senaryoyu çekmek isteyen olursa, filmde az da olsa söz hakkım olması şartıyla isteyene vereceğim.
O ne demek? Filmde söz hakkı ilginç geldi bana 🙂
Senaryoyu çekmek isteyen olursa, filmde az da olsa söz hakkım olması şartıyla isteyene vereceğim.
O ne demek? Filmde söz hakkı ilginç geldi bana 🙂
Söz hakkı derken mutlaka olması gereken kadrajlar var filmde. Bunlar olmazsa filmin anlamını yitireceğine inanıyorum. Örneğin, sahne 13'ün şu planı, genel planda çekilmeli(ismailde üzeyirde kadrajın içinde);
(Üzeyir ellerini arkasında birleştirmiş bir şekilde İSMAİL’İN önüne eğilir.)
Sonraki plan yakın plan, İsmailin bakış açısı, o da şu;
Söylemek istediğin son bi şey?(kaşlarını kaldırır)
Bu tip ufak tefek konulardaufak tefek ricalar yani. Büyütülecek şeyler değil 🙂
Gayet başarılı bir iş, eline sağlık. Küçük bir iki not:
"Kız kardeşimin ölümüne sebep olan sözcüklerin çıktığı(namlunun ağzına bakarak) ağız… " gibi bir replik olamaz, olmamalı, yazık edersin güzelim projene. Bunun (bu hata, yanlışlık) üzerine karikatürler bile var. "İzleyiciye alt yazı geçen replikler" diye. İzleyene bir bilgi vermek için yazıldığı çok belli. Üzeyir'le Nehir'in kardeş olduğunu, Nehir'in intihar ettiğini falan hep geridönüşlerle vermelisin bence.
Çekim numaralandırmanı anlayamadım. 13. çekim o kadar uzun sürebilir mi? Ya da bu ikisini genel plandan çekilmesi gerektiğini düşündüğünü gösteriyor? Eğer böyleyse yine bence büyük bir hata olur. Kesilen çekimleri numaralandırmamışsın sanırım. Anlatımın gayet yeterli ve keyifli ama çekimleri bölme mantığını çözemedim.
Üzeyir'in ismi değişse? 🙂 Hatta İsmail'in de. 😀
Dediğim gibi, bence gayet iyi bir senaryo, değerlendirilmeli. Özenli oyunculuk, iyi düşünülmüş kamera konumlandırmaları ve çok sağlam kurgu olursa bu senaryodan gayet iyi bir film çıkar kanısındayım.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Yahu bir kimse hiçbir değişiklik yapamayacaksa neden bunu çekmek istesin ki? O zaman o senin filmin, sen çekmek zorundasın. Misal bana göre yarısı değişmeli bu senaryonun çekilecekse. Kendi görüne sahip çıkmak istiyorsun bunu anlarım da senden daha iyi bir anlatıma sahip birisi de çıkabilir, senin anlatmayı düşündüğünden çok daha iyi bir şekilde anlatacak belki senaryoyu. Bu kadar dik kafalı yaklaşmamak lazım. En azından çekmek isteyen olursa görüşelim, konuşalım dersin. Hiçbir değişiklik yapılamayacaksa biz neden okuyalım zaten, otur çek.
Kolay bir metin (çekim anlamında), aradaki düğündür, annedir vs. sahnelerini görüntüler yerine iyi bir oyuncunun performansıyla verdin miydi tamamdır bu iş. Emin ol elzem değil o sahnelerin görünmesi. Ya da anlık fotolarla da verilebilir, ucuz bir çözümü bulunur yani.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Senaryoya müdahale konusunda Ahpaba katılıyorum.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Güzel olmuş.Yalnız bu bildiğin çekim senaryosu.Yani yönetmen senaryonun üzerinde oynamış ve filmi nasıl çekeceğini belirlemiş gibi.Demek istediğim bu senin filmin olmalı sadece.İyi veya kötü sen çekmelisin.Yoksa kavga çıkar:)
Asıl güç yokluğun içinde varlık gösterenlerdedir.
http://www.rmznuysal.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Yahu bir kimse hiçbir değişiklik yapamayacaksa neden bunu çekmek istesin ki? O zaman o senin filmin, sen çekmek zorundasın. Misal bana göre yarısı değişmeli bu senaryonun çekilecekse. Kendi görüne sahip çıkmak istiyorsun bunu anlarım da senden daha iyi bir anlatıma sahip birisi de çıkabilir, senin anlatmayı düşündüğünden çok daha iyi bir şekilde anlatacak belki senaryoyu. Bu kadar dik kafalı yaklaşmamak lazım. En azından çekmek isteyen olursa görüşelim, konuşalım dersin. Hiçbir değişiklik yapılamayacaksa biz neden okuyalım zaten, otur çek.
Kolay bir metin (çekim anlamında), aradaki düğündür, annedir vs. sahnelerini görüntüler yerine iyi bir oyuncunun performansıyla verdin miydi tamamdır bu iş. Emin ol elzem değil o sahnelerin görünmesi. Ya da anlık fotolarla da verilebilir, ucuz bir çözümü bulunur yani.
Bir yanlış anlaşılma var. "Hiçbir değişiklik yapılmayacak" diye bir durum sözkonusu değil. Ortak karara varılıp bazı değişikler yapılabilir. Yani sandıgın gibi dik kafalı değilim. İlla ki surası şöyle olacak diye de bir kuralda yok. Olmamalı da zaten. Senin de dediğin gibi bu konular oturup konuşulacak konular.
Arada ki görüntüleride, kendim çekmeye karar verdiğimde, elimden geldiğince cekilebilir mekanlar secmeye gayret ettim. Fakat ekipman yetersizliğinden dolayı çekemedim. Kaliteli bir mikrofonum, kaliteli bir kameram veya bir ışık ekipmanım yoktu. Kısacası, elimde ki imkanlarla çekmeye çalışsaydım, güzelim senaryo harcanıp gidecekti.
Güzel olmuş.Yalnız bu bildiğin çekim senaryosu.Yani yönetmen senaryonun üzerinde oynamış ve filmi nasıl çekeceğini belirlemiş gibi.Demek istediğim bu senin filmin olmalı sadece.İyi veya kötü sen çekmelisin.Yoksa kavga çıkar:)
Kavga falan çıkmaz merak etme 🙂 Kendim çekebilecek ekipmana, alet edevata sahip olmadıgımdan dolayı malesef cekemeyeceğim. Ama derseniz ki biz film fabrikası olarak sana kamera, ısık, ses konusunda elimizden geldiğince yardım ederiz. O zaman cekebiliriz filmi.
Güzel olmuş.Yalnız bu bildiğin çekim senaryosu.Yani yönetmen senaryonun üzerinde oynamış ve filmi nasıl çekeceğini belirlemiş gibi.Demek istediğim bu senin filmin olmalı sadece.İyi veya kötü sen çekmelisin.Yoksa kavga çıkar:)
Kavga falan çıkmaz merak etme 🙂 Kendim çekebilecek ekipmana, alet edevata sahip olmadıgımdan dolayı malesef cekemeyeceğim. Ama derseniz ki biz film fabrikası olarak sana kamera, ısık, ses konusunda elimizden geldiğince yardım ederiz. O zaman cekebiliriz filmi.
Açıkçası öyle alet edavata sahip çok kişi yoktur.Yani oyuncu,bilgisayar ve orta kalitede bir kameraya sahipsen rahat rahat film çekebilirsin,yani ben öyle yapıyorum.Ee tabi biraz terlemeyi göze alıcaksın.Ondan bundan malzeme alırsın belki ama bir kameran olsun senin olsun hesabı,rahat rahat kullan..
Asıl güç yokluğun içinde varlık gösterenlerdedir.
http://www.rmznuysal.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gayet haklı tavsiyeler bence de.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Bence bazen özlemek gerekir .İyi bir Kameranın hemen olmaması iyidir neyin özlemini çok çekersen Sahip olduğun an kıymetini bilirsin.Pianist filminde Pianist bir sahnede Piyanoya dokunamıyor du fakat genede onu çalıyordu..Sanat böyle birşey.
Kameran olmadan da yüzelrce sahne çekebilrisin ...
Sadece teknik ekipmanım yok diyerek arkadaşlar hevesinizi kırmayın..yeterki bu işe gönül verin bir bakmışsınız hepsi olmuş.Ama teknik ekipmanın olduğu gün onu kullanmak için ,SİZDE olması gereken herşey olsun..
'Kaderin sadece seçtiğin yolun üzerindedir..Ondan kaçmaya çalışsanda,Genede gider o Yolu seçersin !!!
Bu çok iyi bir tespit, katılıyorum.
Mustafakenan'ın bir lafı vardı, daha önce de hatırlatmıştım, yeri geldi tekrarlayayım:
"Herşeyin olup iyi fikirlerin olmayacağına hiçbirşeyin olmasın ama iyi fikirlerin olsun"
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;