Az önce izledim, resmen ders gibi geldi.
Terminatör Salvation.....
Bence gayet iyi bir film. Genelde çok sevilmedi ama şahsen ben hakkı yenen bir film olduğunu düşünüyorum.
Neyse.... esas konu şu ki filmin sanat yönetimi accayip derecede kusurlu. Ki Hollywood'tan gelen en kötü filmler bile aslında bu açıdan köt olmaz ama buradaki durum şaşırtıcı derecede kötü. Şöyle ki:
Marcus ve Connor ayrı ayrı skynet'e giriyorlar ya. İkisi ile gezerken çevreyi bayağı bir görüyoruz ve inanılmaz bir hatayla karşılaşıyoruz: heryer insanların varlıkları düşünülerek inşa edilmiş gibi. Yani sanki bir zamanlar orada insanlar çalışıyordu şimdi gitmişler. Koridorlar, odalar, kumanda panelleri. Hatta Marcus dev cam ekrana sandalye ya da küçük bir masa gib birşey atıyor. Önünde durduğu yer zaten bir yönetim birimi gibi. KUmanda paneli var. Yahu! O odada sandalyemsi masanın, tam insan bel yüksekliğinde bir kumanda panelinin ne işi var? Yİne Marcus ve Connor prototip t800 ile dövüşüyorlar falan. T800 üretim tesisindeler. Orada da t2'deki t1000 ve t800'ün dövüştüğü fabrikaya benzer bir tasarım sözkonusu. Balkonlar, bel yüksekliğinde korkuluklar, merdivenler, zemini kafes şeklinde koridorlar. insan için! Yahu insanın orada ne işi var? Merdivenin ne işi var? Bel yüksekliğind ekorkuluğun ne işi var* "Yuh!" derecesinde bir hata.
BU durumun tam terisini, "doğru ve enfes" örneği ise bu filme gayet benzeyen bir iflmden verleim: Matrix Revulations. Orada da Neo makinelerin merkezine gidiyor. Orada hiçbirşey insan bedeni, hareketi düşünülerek inşa edilmemiş. Hiçbirşey! Neo'nun yürüdüğü zemin, durduğu yer hep insan tarafından, insan için biçimlendirilmemiş, çok net bu.
Bu şekilde net örnekler gördükçe paylaşalım....
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Oho sen filmi izlememişsin ki:) Orayı da insanlar yapmış zaten zamanında hani baştaki kanser olan kadın ve ekibinin devamı olarak yapılan yerler.Skynet tamamen zaten insan eseri.Terminator'ün dizisini izlersen belki biraz daha fikir vermiş olur.
Bir çok fabrika ve lab.lar insanların kurdukları ve çalıştıkları yerler zaten.Sonrasında başkaldırış oluyor ve makineler ele geçiriyor.Ordan devam ediyor.
Matrix'deki zaten sanat yönetimi sanırım en iyilerinden.. Animatrix olsun Matrix 3lemesi olsun harikalar.. İşte orada sanat yönetiminden çok yönetmenin veya yönetmenlerin kafası önemli oluyor.
*our AC-130 in the air
Bu dediğini bilmiyordum gerçekten, haklı olabilirsin, diziyi de izlememiştim ama yine de bir boşluk var. Makineler oraları ele geçirince neden aynı mekanları kullansınlar, hem de aynı amaçla. t800'lerin üretildiği yerleri de insanlar mı yaptı? "Biz gidince burada t800 üretsinler bari" diye birşey yok yani. 🙂
Bak mesela Connor'ın skynet'te bir kapıyı açışı, kapalı alana girişi falan var. Oradaki kapılar, kapıların yanlarındaki kumanda panelleri falan hep insan için. Mototerminatörler bile.... Connor birini ele geçirip kullanıyor üzerine biniyor.
Ve ayrıca yine sanat yönetimi sayılmaz belki ama bazı çok mantıksız ayrıntılar var. Connor şu yeni sinyali denemeye çalışıyor da makinelerin üslerinden birinin yakınına gidiyorlar gece vakti. Uyduruktan bir patlama yapıp cihazlardan birini çağırmış oluyorlar ya. Onu alt ediyorlar ve onu da patlatıyorlar. Ulan kocaman cihaz düşüyor patlıyor. Üsten bu fark edilmiyor mu? Ona bakmaya neden hiçbir makine gelmiyor? Bu büyüklükte bir makinenin en yakın üsle bağlantıda olması gerekmez mi?
Ayrıca Marcus'un suyun içinde Connor'ı yüzen makinelerden kurtardığı bir sekans var. Hani sinyali denedikleri küçük makineler. ONların da radyo vericisi alıcısı vardı. O makinelerin, insan direnişinin karargahlarından birinin bu kadar yakınında ne işi var? Orada bulunuyorlarsa insanları ve karargahı naısl bilmiyorlar? Bİlmiyorlarsa da haber vermiş olmaları gerekmez mi?
Ayrıca zaten yanlış hatırlamıyorsam t1'de Reese "yer altında yaşıyoruz" diyordu. t2'deki gelecek görüntülerinde de insanların üsleri yer altındaydı. NEden? Çünkü ısı algılayıcılı gözleri var makinelerin. 1980'lerden beri var bu teknoloji. Yani Genç Reese'in binalar arasında yaşıyor geziniyor olması, Connor'ın sinyali denemek için bir makine üssüne yaklaşması falan hepten mantıksız. Patlama oluyor da uçan makine patlamaya bakmaya geliyor. Kocaman karanlık arazide Connor'ı görmemesi olanaksız o uçan makinenin. Onu da arkadşaını da anında mıhlaması lazım.
Dediğim gibi ben seviyorum T Salvation'ı gerçekten. Çok sağlam tarafları da var. Ama sanat yönetimi de bazı mantık hataları da can sıkıyor.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
He şimdi genel olarak amerikan savunma sistemi olarak geliştirilen şeyler.T3'de de Skynet'in binasında sapıtıp etrafa ateş eden robotlar çıkıyodu.
Şimdi makinelerin hedefi sinyali yuttuklarını gösterip, yemi yutturmak olduğu için sanırım böyle birşey düşünülmüş olabilir sinyali denerken, ama hikayenin kurgusu bizi gerçektende şimdi bakınca öyle düşündürmeye itiyo.. ulan koca uçaksın 2 tane adamı göremiyor musun? Mantıklı, ama dediğim gibi sanırım orda olayın kurgusuna o kadar girilmiş ki bazı şeyler unutulmuş.
*our AC-130 in the air
Evet, söylediklerin mantıklı.
Banane! BEn yine de seviyorum törmineytır salveyşını.
Sem vortingtın da yeni aksiyon adamımdır. Çok sevdim herifi. 🙂
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Sam iyidir hoştur, Titan'da oynayıp harcamıştır kendini:)
*our AC-130 in the air
Onu izlemedim, bilmiyorum. Uzak durayım o zaman. 🙂
Bu arada.... Yİne Chris Bale'in oynadığı Equilibrium diye çok kötü bir film vardı. Orada da sanat yönetimi çok kötüydü. Bildiğim Cadillac seville'yi beyaz kağıtla falan kaplayıp "geleceğin arabası" yapmışlardı.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Yİne Chris Bale'in oynadığı Equilibrium diye çok kötü bir film vardı. Orada da sanat yönetimi çok kötüydü. Bildiğim Cadillac seville'yi beyaz kağıtla falan kaplayıp "geleceğin arabası" yapmışlardı.
Equilibrium çok kötü bi film değildi cadillac olayı benim de canımı sıkmıştı para falan almış olabilirler ama izlememiş herkezin izlemesini tavsiye ederim. Senaryo falan sevdirmişti kendini.
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Gelecek filmleri her zaman sponsor destekli olur, sonuçta filmin büyük bir kısmını karşılayacak olan sponsorları memnun etmek için "bu firma gelecekte de aynı şekilde ayakta duracak" imajını göstermeleri için her filme bak böyledir, Children of Men'deki Volvo, Cezalandırıcı'daki Pizza Hut, veya Equilibrium'daki Cadillac.
*our AC-130 in the air
Dün Sphere'i izledim.
Deniz analarının kadına saldırdıgı bir yer vardı ki içler acısı. Ben böyle saçmalık görmedim, hele bir uzaylı alfabesi çözüyorlar Dos'ta, o bilgisayarları çocugun önüne koymazsın, sonra alfabeyi de yanlış çözmüşler "Merhaba ben Jerry" değil de "Merhaba Ben Harry" im demek istemiş uzaylı.
"Hello I'm Jerry" Hello'da ki H'yi nasıl düzgün çözdün camış.
sonunu seyretmeye dayanamadım.
Sonra bi de dustinn bunu sharone'a izah ediyor ki tam aptal sarışın sahnesi. " Anlasana Jerry, Harry'miş. "
Bilimkurgu ile bu filmle tanışan çocuklara acıdım bir an için.
Dustin Hoffman, Sharan Stone, Samuel L. Jackson, Peter Coyote falan da başrollerde.
Kesin Küp'ten etkilenmiş gerizekalı yönetmen diye düşünürken çıkış tarihin Küp'ten 1 sene sonra olmasına hiç şaşırmadım.