Forum

Karadayı dizisinde hangi renk filtresi kullanılmış

13 Gönderi
9 Üyeler
0 Reactions
6,376 Görüntüleme
(@ozkantaskiran)
Gönderi: 6
Başlığı açan
 

Merhaba arkadaşlar,
Geçen akşam ATV kanalında yayınlanan Karadayı isimli diziyi gördüm ve dizide kullanılan renk tonlarını çok beğendim.
Bu renk tonunu kendi videolarımda kullanmak isterim bir proje için.
Dizideki tonlamayı nasıl elde edebilirim ?

http://www.ozkantaskiran.com
Canon 5D Mark 2+ 5D M3+Canon 1D M4
Canon EF 24-70mm f/2.8 +Canon EF 70-200mm f/2.8 II.ver.+Canon EF 15mm f/2.8 Fisheye+Canon EF 100mm f/2.8+Canon EF 50mm f/1.4+Canon EF 17-40mm f/4.0/Canon 16-35mm f2.8 2.ver/580EXII/430EXII

 
Gönderildi : 11/01/2013 3:18 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Bir iki kare gönderirsen yardımcı olmaya çalışalım. Diziyi izlemiyorum zira.

 
Gönderildi : 12/01/2013 2:18 am
(@copen)
Gönderi: 0
 

yani bir tuşa basayım aynı sonucu elde edeyim anlamında bir plug in mi soruyorsun? oyle bir sey bilmiyorum ama yardımcı olmak amacı ile evde yapacaksan yemek tarifini vereyim : )) Eğer adobe kullanıyorsan biraz curves , biraz level, biraz color difference key, istersen colorista karışımından yapabilirsin... Başka bir şey kullanıyorsan bilemeyeceğim...

kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

 
Gönderildi : 12/01/2013 5:48 am
(@ozkantaskiran)
Gönderi: 6
Başlığı açan
 

Bir iki kare gönderirsen yardımcı olmaya çalışalım. Diziyi izlemiyorum zira.
cevap için teşekkür ederim, geç cevapladığım için kusura bakmayın

örnek fotograflar
[thumbnail] [/thumbnail]

[thumbnail] [/thumbnail]

http://www.ozkantaskiran.com
Canon 5D Mark 2+ 5D M3+Canon 1D M4
Canon EF 24-70mm f/2.8 +Canon EF 70-200mm f/2.8 II.ver.+Canon EF 15mm f/2.8 Fisheye+Canon EF 100mm f/2.8+Canon EF 50mm f/1.4+Canon EF 17-40mm f/4.0/Canon 16-35mm f2.8 2.ver/580EXII/430EXII

 
Gönderildi : 21/04/2013 3:13 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Şöyle özetlenebilir ki bazıları genel olarak bütün renk düzenleme işlemlerinin temelleridir:

1) Kontrastı arttır. Siyahları daha siyah, beyazları daha beyaz yap yani. Orta renkleri de siyaha ya da beyaza yakınlaştır. (Bunların hangisini yapacağın çektiğin görüntünün renk ve ışık dağılımına bağlı.) Kısaca RGB'den her biri 0 ve 100 sınırına vurmasın.

2) Saturation efekti atıp saturation'ı azalt. Çok değil bir miktar, çünkü en son işlem olarak birkez daha yapacağız bunu.
3) Sonra da siyah beyaz ve orta tonları renk olarak düzenleyebilecek bir plug-in'e ihtiyaç var. 3-way color corrector olabilir, zor olur ama levels olur ya da colorista plug-ini olur. Bu pluginlerden siyahları (shadow) çok az kahverengimsi sarıya, beyazları (highlight) ise siyaha yaptığımızdan daha çok kahverengimsi sarıya, orta tonları (midtones) da siyah için yaptığımıza benzer şekilde az kahverengimsi sarıya çek.
4) Son olarak da tekrar bir saturation at.
5) Hue-lighting-saturation ile kırmızı-mavi gibi herhangi bir rengin çok daha doygun çıkmasını istiyorsan, istediğin rengin saturation'ını arttır.

 
Gönderildi : 21/04/2013 5:27 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Bu karelerde filtre kullanimi yok gordugum kadariyla. Sadece renk duzenlemesi yapilmis ki hafif bir dokunustan ibaret. Sari-turuncuya cekmisler geneli ve aslinda ben pek begenmedim. Ne tarihi hava vermis ne tozlu Anadolu/ABD ortabatisi ne de gercekci bir hava var. Parlaklik fazla. Bir tek vignette yerinde ve dozunda kullanilmis gibi.

Bu dslr vb renk duzenlemesi konusunda benim cok cekincelerim var. Bir gun ayrintili bunu yazmak ve paylasmak istiyorum. Ciddi yanlislar yapiliyor ve zaten kameralarin sig olan dinamik yelpazeleri daha da daraliyor. Sinematik goruntu bu degil. Kisisel tercih olayi farkli ama magic bullet ekolu calismalar cok yanlis bir durum yaratti bence.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 24/04/2013 2:13 am
(@msaricay)
Gönderi: 0
 

fulgura görüşlerinde yüzyüz haklısın.Türkiye'de gerçek bir colorist varmı bilmiyorum ama eksikligi bariz belli ayrıca youtube vimeo gibi sitelerde her önüne gelen color grade correction dersleri hazırlamış. oralardaki derslerden toplanan derslerle, neyin ne işe yaradığı anlaşılmadan uygulanan efektler yüzünden.çok saçma görüntüler çıkıyor.
kendi adıma konuşuyorum, uzun zamandır sinema sektöründe çalışmış gerçek bir coloriste ait bir türkçe kitap arıyorum.
malesef ulaşmış degilim.

 
Gönderildi : 27/04/2013 5:00 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Öyle bir kitap yok. İngilizce var, fazla teorik. Ülkede bilgi paylaşımı çok azken bilenin bildiği kadarını anlatmasından başka bir çare kalmıyor ne yazık ki.

 
Gönderildi : 28/04/2013 1:57 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Hello, here is something about colours on Karadayi.

The colours are made on Baselight system. For colour correction I used RGB correction setup on gamma curves in multi layer blended together via RGB and 3D key. There is not use HSL, no vignette, not any plugin as Magic Bullet etc. Colour correction is build on logarithmic image from Arri Alexa. Not DSLR as Canon etc.

If you make only contrast and add saturation, you will get ordinary video look only. In Karadayi is not used black on 0 level, but 2-5 % up and white is almost never on 100%, but about 65-75, using middle tone contrast more, than white-black contrast.

The brightness is usually up under pressure of TV channels.

Problem of colour correction in turkey is time. There is not time for it. For whole episode in one day only. For movie is usually time two-four weeks.

 
Gönderildi : 18/05/2013 6:37 am
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Welcome to board gafor!

Nice to see another professional here.

I have two question;
first one is about your workflow (codecs, editing software, color space etc...) What is your choices and what is the reasons to use Baselight instead of other color softwares.

Second question is;
Is there any book, you like to advice to read, about color correction / grading?

 
Gönderildi : 19/05/2013 4:17 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Neden İngilizce konuşuyoruz?

İkinci resim kaybolmuş ama ben ilkinde de kısmen vignette etkisi görüyorum. Belki çok katmanlı çalışma sonucu ortaya çıkan bir durum. Zaten TV formatında 16-235 arası RGB değerlerle çalışmak esas. Arkadaşın söyledikleri de bu yönde. %65-75 olan beyaz da sanırım ya IRE değeri ya da keyfi olarak 255lik skalanın orta-üstüne denk gelen bir sarımsı beyaz kastı var.

Zamana diyecek birşey yok. Daha kötülerinin olduğunu da duydum memleketten.

Renk çalışmayı öğrenmek isteyen arkadaşlara kitaptan çok (ki kitaplar ya Photoshop bazlı renk düzenleme ya da yayın amaçlı çalışmaları öğretiyorlar. Sİnematik renk örneği bulmak zor.) video bazlı çalışmaları öneririm. Bu konuda fxphd, linda vb kurumları eğitici setleri var. Orada daha canlı ve görsel olarak anlatılıyor. Dslr ile diğer kaynaklı videolara farklı yaklaşmak gerek (4:2:0 a karşı 4:2:2 vb) ama temel esaslar aynı.

Bu arada Baselight bağımsız yazılım olarak da çalışıyor mu bilmiyorum ama kendi konsolu olan bir yazılımdı diye hatırlıyorum.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 20/05/2013 3:10 am
(@octai)
Gönderi: 2
 

buraya analiz için konulan fotoğraf video dan alınma değil.fotoğraf makinası ile çekilmiş.exif bilgilerine bakarsanız görürsünüz.Canon EOS-1D Mark II N ve canon 70-200 2.8 lens.uyarmak istedim yanıltıcı olmasın diye.çünkü video görüntüleri bu fotoğraftan farklı.

 
Gönderildi : 22/05/2013 10:23 am
(@sickman)
Gönderi: 0
 

www.fadeoutstudios.com - www.soberworks.ist - www.budabi.tv

 
Gönderildi : 22/05/2013 12:25 pm
Paylaş: