Var ama bence uğraşma. Biz o yansımaları yaratabilmek için kamera arkasında kırk takla atıyoruz. Karaktere derinlik ve kişilik parıltısı veriyor. Yine de memnun değilsen, AE ile yama yaparsın. O parlak noktayı trackle, siyah bir maske üzerine track bilgisini yapıştır, ışık var olduğu sürece maske de onun üzerinde yer alacaktır.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Ama gözdeki ışık çok keskin ve sert geldi bana. . Birazcık yumuşak olsaydı rahatsız etmeyecekti...
Işıktan ziyade gözde bir delik var hissi veriyor bana.
Doğrudur, biraz fazla parlak olan bir tekil nokta gibi durmuş. Gerçi hareket halinde yani hafif kıpırdanma durumunda çok dikkat çekmeyebilir. Siz bildiğiniz için gözünüze batıyordur. Işık küçük müydü de nokta bu kadar keskin oldu acaba?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Işık olarak, basit bir 75W'lık mavi spot lamba kullandım. Sadece sol yanda vardı ışık. Işık kaynağı direkt göze düşecek şekilde bir pozisyonu yok. Lensten, filtreden mi yansıyor acaba?
Bir de hareket halinde iken de belirgin, daha da rahatsız edici geldi bana. . Biraz da kırmızılık var gözdeki ışıkta. Sanki flaş ile karanlıkta fotoğraf çekmişim.
After'ın kendisi içinde var mıdır bilmiyorum ama bazı plug-inler var, karenin belli yerlerine müdahale edebiliyorsun. Eğer ki parlaklığı azaltmanın bir çözüm olacağın düşünürsen karenin belli kısımlarına atacağın exposure ayarlarıyla parlaklığı düşürebilirsin. Gerçi ekstradan plug-in'e gerek yok belli kısımları maskeleyerek de yapabilirsin. Diğer bir yöntem ise kare kare clone stamp ile çalışıp gözün siyah kısmıyla beyaz olan alanları boyaman olabilir.
Evet.. Clone stamp ile kare kare yumuşatayım en iyisi. Zaten kısa bir sahneydi, çok zamanımı almaz.
Önerileriniz için sağolun..
Yüzler eğer çok hareket etmiyorsa After Effects'de videonun üzerine bir Adjusment Layer ekleyip, bu layera yüzlere gelecek şekilde bir mask çizin. Eğer iki yüz için ayrı mask çizerseniz daha fazla kontrolünüz olur. Ardından bu masklara bolca feather verin. Sonrasında masklara renk düzenleme efektlerinden birini uygulayarak highlight'ları sırıtmayacak kadar kısın. Bu işlemi Adobe Premiere'de de yapmanız mümkün ama mask çizmek direk mümkün olmadığından title efektlerindeki hazır şekilleri alphalı olarak kullanmanız filan gerekecektir ve olaya hakim değilseniz daha zor olacaktır. Sanırım After Effects daha kolay ihtiyacınızı karşılar, eğer dediklerimden birşey anlamadıysanız videoyu bir yere yükleyin ilk fırsatta ben bir göz atayım.
Sağol Karatasa.
Evet, henüz bir şey anlamadım. AE'de yeniyim. Dediklerinizi önce bir kurcalayarak anlamaya çalışayım. Eninde sonunda yaparım herhalde. Ola ki beceremedim. O zaman parçayı size gönderip biraz zamanınızı alırım (Doğru anladım herhalde).
Figürler zaman zaman hareket ediyor. Gerçi henüz kurgusunu yapmadım; ama sanıyorum en fazla 1.5 dakika civarında bir sahne olacak. Bu hafta sonu bu sahnenin montajını bitirmiş olurum. Bir ay içinde de tüm filmin bitmiş olması gerekiyor..
Doğrudur zampano, ihtiyacınız olduğunda eğer müsaitsem yardımcı olabilirim. Kolay gelsin.
iki karakter farklı yere mi bakıyor ?
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
iki karakter farklı yere mi bakıyor ?
evet, farklı yere bakıyorlar..
gözlerindeki iki ışık, aynı şiddetteki ışığı göstermekte bana. farklı yere baktıkları için sanırım bu ışıkları silmen, daha doğru diye düşünüyorum.
yoksa aynı yere baksalardı, ve bu cismin dışarıdan gelen ışığı yansıtmasıyla aynı noktacıkları oluştursaydı, doğru ışık olabilirdi. o yüzden sormuştum.
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Abartılacak bir yanı olduğunu düşünmüyorum.Dünyanın en iyi yönetmenlerinin filmlerinde bile adamların gözlerinde kare/yuvarlak ışık yansımaları oluyor.Türk dizilerinde ikişer yansıma oluyor bir göz bebeğinde yada gözlüklerde onu hiç saymıyorum.Her ne kadar filmden uzaklaştırmaya çalışsak da görüntüyü unutmayalım ki ortaya çıkardığımız yapay bir şey.Filminizin konusuna güvenmiyorsanız tekniği ön plana çıkarmaya çalışın.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - Sinema ve Televizyon
Bizim Ekip Yapım Prodüksiyon / Trt Haber
ONUR KURNAZ
[email protected]
Yok, daha rahatsız etmiyor beni. Rahatsız edecek bir şey de yokmuş zaten... Görüntüleri ilk izlediğim zaman gözdeki ışık çok yapay gözükmüştü bana. Şimdi öyle gelmiyor..