Forum

Sözleşmenin Oyuncu Üzerindeki Etkisi

14 Gönderi
8 Üyeler
0 Reactions
5,419 Görüntüleme
(@eskiz23)
Gönderi: 58
Başlığı açan
 

Güzel bir projeniz var ekipman listeniz tamam, mekanlar, kostümler tamam geriye oyuncular kalıyor , tabiki proje ciddi bir proje olduğu için eş , dost, akraba , arkadaş , Oynatamazsınız onun için gidersiniz konservatuar bölümlerine , sinema televizyon bölümlerine , tiyatro topluluklarına oyuncularınızı bulursunuz oyuncuları buldunuz iyi çok güzel hepsi birbirinden yetenekli oyuncular fakat bi sorun var sokaktaki adama güvenmiyorsunuz adam ilk gün sete gelip ikinci gün gelmiyom diyebilir yada sabah 8 de başlayan sete öğlen 1 de gelebilir yani projeyi tehlikeye atabilirmisiniz yoksa ben eşşeğimi sağlam kazığa bağlarım deyip bulduğunuz oyunculara sözleşme imzalama yolunamı gidersiniz ? Peki bu sözleşmenin oyuncu üzerindeki etkisi ve piskolojisi ne olur ? Oyuncu sete zorunda olduğu içinmi gelir yoksa istekli ve arzulu olduğu içinmi ? Sözleşmeye rağmen projenizi yakarsa dava açarmısınız ( Tazminat ) ? Yoksa hiçbirini yapmam projemde arkadaşımı eşimi dostumu kankamı oynatırım mı dersiniz ? Şimdiden teşşekürler.

Benro Kh-25 Tripod
Mb-600 MatteBox
Filmcity Rig
2x500w Holojen
80x100 Dıy Softbox
Canon 600d 18-55mm - 50mm 1.8 fd- Pentax 17-200mm
Zoom h1n + Boom+klaket
Wondlan 701A 7 İnch HD Monitör

 
Gönderildi : 29/09/2014 6:10 pm
(@anarsist-yonetmen)
Gönderi: 6
 

herşeyden öte, kim olursa olsun, işin ciddiyetini kavramak zorunda. ister oyuncu ister eş dost zaten benimsemeyen birisiyle de iş yapılmaz

hiçbir şey hayallerinden önemli değil. ve unutma ki hiçbir şey sanat kadar saf değil
twitter.com/KuralTaner

 
Gönderildi : 07/10/2014 2:56 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

"tabiki proje ciddi bir proje olduğu için eş , dost, akraba , arkadaş , Oynatamazsınız" demişsiniz, bu tamamıyla hatalı bir cümle, oynatırsınız. Gerisinde de anarşist yönetmen haklı.

 
Gönderildi : 07/10/2014 4:32 pm
(@eskiz23)
Gönderi: 58
Başlığı açan
 

Ayşe teyze karakterimi teyzem, halam, ablam, ne kadar verir ? Ne kadar Ayşe teyze olabilirlerki ? Bu işin displinini bilen farkında olan yıllarn getirdiği birikimleri hiçe atamayız. Eş dost oynatma işi pek akıllıca gelmiyor bana ne kadar ciddiyetin olduğu bir sette olursak olalım dışarıdaki lavbalilik settede yansır yansımazsa bile yönetmenin kafasındakini veremezler

Benro Kh-25 Tripod
Mb-600 MatteBox
Filmcity Rig
2x500w Holojen
80x100 Dıy Softbox
Canon 600d 18-55mm - 50mm 1.8 fd- Pentax 17-200mm
Zoom h1n + Boom+klaket
Wondlan 701A 7 İnch HD Monitör

 
Gönderildi : 10/10/2014 2:53 am
(@sataman)
Gönderi: 0
 

Eskiz23 'e hak veriyorum.Bir filmin gerçekten seyredilebilir kalitede olmasını istiyorsan,oyuncuların eş dost olmaması gerekir.Kalite için tabiki başka unsurlarda vardır ama oyuncu konusunda bu kesindir.Amatör insanlarla çalıştığında ,ne kadar disipline etsende sonuç belli bir düzeyin altında kalır.İşe ciddiyetle bakmak başka şey,işin hakkını verebilmek başka şeydir.Ben bunu ,PİZZA kısa filmimde, Suna Selen ve Bahtiyar Engin le çalıştığımda anladım.Araya insanlar koyun,ricada bulunun ama ,bu işten ekmek yiyen insanları bulun derim.

 
Gönderildi : 10/10/2014 8:47 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Arkadaşlar nereden çıkartıyorsunuz eş dostun iyi oynayamayacağını. Belki sizin eşiniz dostunuz kötü oyunuyordur ama böyle bir genelleme yapılamazdır... ? Rolü oyuncuya anlatabilmek gerekir, ya da oyuncuya uygun rol yazarsınız vs. Ha eş dost her rolün altından kalkar demiyorum ama her rolün altından kalkabilecek bir eş dost vardır, profesyonel oyuncu olmaya gerek yok.

 
Gönderildi : 10/10/2014 9:26 pm
(@sataman)
Gönderi: 0
 

Bu konuda fikri ve tecrübesi olan arkadaşlar varmı acaba.

 
Gönderildi : 10/10/2014 9:59 pm
(@ilkersn)
Gönderi: 0
 

İnsan en güzel kendi yazdığı senaryoyu oynar, kafasında canlandırır, yönetmenin oyuncuya bazen neyi nasıl yapacağını gösterebilecek kadar oyunculuk bilgisinin olması gerekir bence. Senin istediğini veremeyen oyuncunun karşısına geçip "bak aynen şu şekilde yapacaksın" diyerek gösterebilinir. Tabi bu eş dost için geçerli daha çok 🙂

filmleriniz için müzikler

Son Kısalarımız: tesir Kader Eris
Kısa filmlerimiz, ücretsiz müzikler ve kendin yap videoları

 
Gönderildi : 11/10/2014 2:44 am
(@sataman)
Gönderi: 0
 

Aynen öyle oluyor zaten ilkersn.Karşısına geçıp oynuyorsun.İyi oynaman önemli değil,önemli olan nasıl oynaması gerektiğini oyuncuya gösterebilmek,gerisi oyuncuya kalmış.Prof. oyunculardada yine bir anlatı oluyor ama onlar istenileni çok daha iyi verebiliyorlar.Onun için tercih sebebi oluyorlar.Aynı sahneyi nasıl istediğini ,hem eş dost , hemde prof. bir oyuncuya aynı şekilde anlat,bak bakalım aynı oynayabiliyorlarmı.Kezzap ''her rolün altından kalkacak eş dost vardır '' demiş ama,elimizde senaryo ,tüm sülaleyi deneyecek halimiz çok zor.En yakın 1-2 kişiyi denersin,şansına olursa olur 🙂

 
Gönderildi : 11/10/2014 7:47 pm
(@eskiz23)
Gönderi: 58
Başlığı açan
 

'' Tüm sülaleyi deneyecek halimiz çok zor.En yakın 1-2 kişiyi denersin,şansına olursa olur 🙂 '' sataman akşam akşam güldürdün beni 🙂 Kezzap yani senin ailede genetik oyunculuk yeteneği olabilir bizim ailenin genlerinde öyle birşey yok yani 100 kişiyi denesem 1 kişi bile veremez oyunun hakkını ha şunuda demiyorum o 1 kişide bi kaç saat gösterdikten sonra verir oda bi kaç sahneyi

Benro Kh-25 Tripod
Mb-600 MatteBox
Filmcity Rig
2x500w Holojen
80x100 Dıy Softbox
Canon 600d 18-55mm - 50mm 1.8 fd- Pentax 17-200mm
Zoom h1n + Boom+klaket
Wondlan 701A 7 İnch HD Monitör

 
Gönderildi : 13/10/2014 1:05 am
(@alone)
Gönderi: 76
 

Kısa film çeken arkadaşlara bir sır vereyim: Ücretlerden korkup profesyonel oyuncu kullanmaktan kaçınmayın:)

Ankara'da dizi oyuncuları dahi (her ikisi de düzenli yan rol) kısa filmlerde cüzi miktarlar alıyor. (Bir dizi oyuncusu 400, bir diğeri 200 TL almıştı) Hele ki cast ajansından ekran yüzü olmayan bir oyuncu seçerseniz 2015 itibariyle 100-150 TL civarında ücretler. (1-2 günlük çekim için)

Ünlü oyuncularda iş değişiyor tabi. Uzun yıllardır başrol olmayan ünlü bir oyuncu 5bin + kdv almıştı 45 saniyelik kamu spotu için. Yakın zamanda başrol oynamış bir diğer ünlü oyuncu ise 85 bin TL istemişti:)

 
Gönderildi : 09/03/2015 3:05 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Günlük dizilerde başrol oynayan oyuncularının bile bölümlük ücreti 300-400 TL falan. Alone'a katılıyorum.

 
Gönderildi : 09/03/2015 5:37 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Ben bu konuda çok ince bir noktaya değinmek istiyorum. bir tiyatro bölümü mezunu olarak. profesyonel oyuncu kavramını kamera önü oyunculuğu söz konusu olduğunda dikkatli değerlendirmek gerekiyor. Konservatuar mezunu olan ve bir tiyatroda oyuncu olarak çalışan biri de profesyonel oyuncu, haluk bilginer de profesyonel oyuncu. siz bir kısa filminizde eğer kamera ve tiyatro ayrımı yapabilen olgunlaşmış bir oyuncuyla çalışmıyorsanız, diğer profesyonel oyuncuyla çalışacaksınız demektir. işte burada işler değişiyor. Çünkü bu oyuncuların çoğunun profesyonel olması bir dezavantaj oluyor. tiyatronun büyük oyunculuğunu atıp minimal kamera önü oyunculuğunu kotaramıyorlar. Yani tiyatroya hiç bulaşmamış ama figürasyon da olsa bir şeyler deneyimlemiş ya da hiç deneyimi olmayıp, sinema oyunculuğuna meraklı biri bu profesyonellerden daha iyi sonuç verebilir. bir de amatör tiyatro oyuncusu vardır ki o bambaşka bir sorunsaldır.

 
Gönderildi : 11/03/2015 3:11 am
(@dincdinamik)
Gönderi: 23
 

Sözleşme serbestisine göre anlaşma yapıyorsunuz. İnternet'te "YAPIMCI - OYUNCU İş Sözleşmesi" olarak örneklerini bulabilirsiniz, tabi kim tarafından hazırlandığı tartışılır. Çünkü işverenler iş sözleşmesini konu başında belirtiğim serbestliğe göre hazırlar. Varsa hükümsüzlüğü veya eksiklerin olduğu maddeler, geçerliliği olan iş kanunlarıdır.

Asla ama asla sözleşmesiz çalışmamanızı tavsiye ederim. Sözleşme teklifiniz oyuncunun "moralini" bozuyorsa, o oyuncuyla çalışmayın zaten, başka oyuncu bulun. Oyuncu çok memlekette, film yapımcılarının neyse ki böyle bir derdi yok.

Sözleşme aynı zamanda sizin işinize olan saygınızı ve ne kadar ciddi olduğunuzu ortaya koyar. Oyuncu kişi, arkadaşınız bile olsa sözleşmesiz iş yapmayın. İş başka arkadaşlık başka. Bırakın filmciliği bugün her hangi bir yerde işe girseniz (dükkan, turizm, pazarlama, sağlık, ulaşım, finans vs.) işverenler sizinle sözleşme yapmak, sigortanızı yatırmak zorundadır. Film yapmak bu saydıklarımdan daha az ciddi değildir. Dünyanın en riskli mesleklerinden madencilikten sonra film yapımcılığı olduğunu düşünürsek, sözleşmesiz iş yapılamayacağı da zaten ortadadır. Sadece oyuncu mu? Hayır tabi ki. Prodüksiyon ekibi, catering, sigorta şirketi, ulaşım, kısaca iş yaptığınız her kişi yada kurumla yapılması gerekir sözleşmenin. Oyuncu konusunda (eğer bütçeniz müsait ise) cast ajans veya menajer şirketleri ile çalışmanızı öneririm. Lakin (tavsiye etmesem de) "no name" oyuncular kullanacaksanız, zaten ödeyeceğiniz ücret çok maliyetli olmayacaktır.... Saygılar...

 
Gönderildi : 22/06/2017 2:18 am
Paylaş: