komik adamsın intercapiller 😀 😀 yılma zaten ama bir senede 0,1 'in ne kadar düşük olduğunun farkındadırsın sanırım. kardeşim faydalı olabilirler bilmiyorum ama benim dediğim yöntemlerle biz uzun metrajlı eski çağ film çektik. filmi çektiğimizde de daha liseyi yeni bitiriyorduk . biz ekip olarak bu bilinçle hareket ediyoruz ki şu anda da çok ileri sevidyeyiz. yazın bir uzun metrajlı film projemiz daha var yüzde doksan dokuz türkiye çapında çıkacak senaryosuda çok sağlam. boş insanlar olsak gelip şurda kimseyle tartışmaya girmeyiz. herkes burda kendinin iyi olduğunu iddia ediyo başkasının düşüncesine saygı duymuyor adı çekim senaryosuymuş açı planı denmezmiş. :))) inşallah yapacağınız video derslerle arkadaşlar 0,1 den 0,2 ye çıkarlar seneyede bitane kısa film çekme fırsatı bulurlar ben daha ne diyim. Herkes doğru bildiğini yapsın.
bir takım çabalar...
o 0,1 çok kıymetli benim için, laf ettirmem 😀
sende dört dörtlük kapasite var o yüzden öyle dedim 😀
bir takım çabalar...
bir yıldır her gün anladığım şey bu işin ekip işi olduğu(ekipman alana kadar temel sorunun ekipman olduğunu sanıyordum) o yüzden ortamının kıymetini bil, ekibinizi sağlam tutun devam edin...biz de zevkle izleyelim yaptığınız işleri...link atarsan şimdi de izlemek isterim 🙂 özel mesaj olarak da atabilirsin 🙂
ekipmanın fazla önemi yok kardeşim kameranı al sağlam arkadaşlarını bul yeter. biz filmin yarısını iki kişi toshiba el kamerasını yere koyup tripodsuz çektik.
not:iki sene önce bitirdiğimiz bir proje filmin uzun versiyonu internette bulunmamaktadır.
https://www.youtube.com/watch?v=
https://www.youtube.com/watch?v=
bir takım çabalar...
Dostum bi çok tanımın hala yanlış. Sen diyorsunki elime kamera alıyım film çekiyim, olmaz... Video olur o, film olmaz. Film olması için asgari bilgilere sahip olman gerekir. Nedir bu asgari bilgiler, altın orandır, 3te1 kuralıdır, kadrajlama prensipleridir, akstır vs.
Örnek vermişsin ama tanımlamalarının bir çoğu yanlış. Fayrapın dediği gibi senin açı planı dediğine sektörde çekim senaryosu denir. Linkteki çekim senaryosu bana aitti, yazalı baya oldu, 4 sene önce yüklemişim nete. http://tr.scribd.com/doc/23458443/Telef ... -Senaryosu
Tanımlamalarını düzeltmeye çalışayım az biraz..
Plan 1. Max ve Marry plajda karşı karşıya gelir. Dalgalar ayaklarına vurmaktadır. Uzak Plan (göz hizası)
Plan 2. Marry vargücüyle Marry'e doğru bağırarak koşmaya başlar. Göğüs Plan (açı karşı açı)
Plan 3. Max vargücüyle Marry'e doğru koşmaya başlar. Göğüs Plan (açı karşı açı)
Plan 4. Marry hızla koşmakta, Max'te karşıdan hızla koşmaktadır. Uzak Plan (alt açı)
Plan 5. Max hızla koşmakta, Marry'de karşısından aynı şekilde. Uzak Plan (üst açı)
Böyle devam eder yani çekim senaryosunu istediğin gibi detaylandırabilirsin. Ne kadar detaylı yazarsan settekilere derdini o kadar iyi anlatırsın. Açı ve plan çeşitlerini öğrenmek istersen şu yazı yetecektir. http://www.eylemplani.com/2009/11/sinem ... kadrajlar/ Bunun haricinde aks konusunuda öğrenmen gerekir. Dövüş filmlerinde çok önemlidir. Haberlerdeki görüntülerde bile aks kırılmaz. İlgili konu(aks) verdiğim linkteki blogda mevcut.
kardeşim tamam senin dediğin gibi olsun sen doğru diyor ol ama benim sabahtan beri anlatmak istediğim düşünce aynı şeyleri konuşuyoruz ama ben farklı yolalrdan olabileceğinden bahsediyorum. Siz tutturmuşsunuz çekim senaryosu,aks falan filan. Senin dediğin gibi video olur diyosun ben sana film çekip gala yaptığımızdan bahsediyorum iki sence önce.Orda yazılan açılar doğaçla altında yazıyo zaten kendi kafanızda daha farklı şeyler katabilirsiniz diye. orda zaten yazan şeyi sen bana söylüyosun. düne kadar açı planı yok diyodunuz şimdi bunun adının çekim senaryosu olduğunu söylüyosunuz. bende çekim senaryosu demiyorum kardeşim. açı planı denildiğinde de kimse yanlış yönlendirilmiş olmaz. şu yazıda yazılan açı planını yapan herkes elinde kamerası filmini çekebilir. sizin kafanıdaki film çekmeyle bizim kafamızdaki film çekme farklı sanırım ?? siz gerçekten yüzünkerin efendisini karayip korsanlarını çekmenin peşindesiniz ama burda genç sinemacılara hitap ediyoruz biz yani amatör.forumdaki adamların çoğu kısa film çekmemiş daha biz şimdi buna aks,çekim senaryosu felan demeyelim. bir plan yapmamız gerektiği söyleniyor ki buda bir aşama olarak gösteriliyor. siz neyin tartışmasını yapıyosunuz ben anlamış değilim.
bir takım çabalar...
ekipmanın fazla önemi yok kardeşim kameranı al sağlam arkadaşlarını bul yeter. biz filmin yarısını iki kişi toshiba el kamerasını yere koyup tripodsuz çektik.
not:iki sene önce bitirdiğimiz bir proje filmin uzun versiyonu internette bulunmamaktadır.
https://www.youtube.com/watch?v=
https://www.youtube.com/watch?v=
Kimi yerlerde muhteşem yüzyıl, 1453 vb filmlerden kaliteli planlar gördüm. Daha da geliştiriceğinize eminim. İyi yoldasınız. Tebrikler.
"Su Akar, Yatağını Bulur."
Sağol kardeşim hep birlikte inşallah.
bir takım çabalar...
kardeşim tamam senin dediğin gibi olsun sen doğru diyor ol ama benim sabahtan beri anlatmak istediğim düşünce aynı şeyleri konuşuyoruz ama ben farklı yolalrdan olabileceğinden bahsediyorum. Siz tutturmuşsunuz çekim senaryosu,aks falan filan. Senin dediğin gibi video olur diyosun ben sana film çekip gala yaptığımızdan bahsediyorum iki sence önce.Orda yazılan açılar doğaçla altında yazıyo zaten kendi kafanızda daha farklı şeyler katabilirsiniz diye. orda zaten yazan şeyi sen bana söylüyosun. düne kadar açı planı yok diyodunuz şimdi bunun adının çekim senaryosu olduğunu söylüyosunuz. bende çekim senaryosu demiyorum kardeşim. açı planı denildiğinde de kimse yanlış yönlendirilmiş olmaz. şu yazıda yazılan açı planını yapan herkes elinde kamerası filmini çekebilir. sizin kafanıdaki film çekmeyle bizim kafamızdaki film çekme farklı sanırım ?? siz gerçekten yüzünkerin efendisini karayip korsanlarını çekmenin peşindesiniz ama burda genç sinemacılara hitap ediyoruz biz yani amatör.forumdaki adamların çoğu kısa film çekmemiş daha biz şimdi buna aks,çekim senaryosu felan demeyelim. bir plan yapmamız gerektiği söyleniyor ki buda bir aşama olarak gösteriliyor. siz neyin tartışmasını yapıyosunuz ben anlamış değilim.
söylediklerinden;
katılmadıklarım:
1-sizin açı planı dediğiniz şeyin çekim senaryosu olduğunu söylemişlerdi öbür başlıkta...
2- ortak bir dil konuşmak sadece arkadaşlarınla iş yapmadığında önem arzeder.
3-aksı 30 derece kuralını vs. yi bilmeden çekilen bir filmde seyircide anca dönme dolap etkisi yaratırız.
4-aksı bilmeden aksı kırmanın gücünden de yararlanamayız..
5- onu bunu bilmeye gerek yok tavrın
katıldıklarım:
1- açıların önemi (hangi açı seyirciyi nasıl etkiler gibi detaylara konuşmaya geçeriz umarım bu tartışmalardan sonra)
2- yılmamanın gerekliliği 🙂
Halit takma sen isimlere açılar konusunda alman gerekeni al yeter. ben buna açı planı demeyi daha mantıklı buluyorum sen çekim senaryosu olarak algıla 😀 aks'ın öneminin bende farkındayım. ama kamerayı eline alıp açı yapan kişi bu kuralın ister istemez zaten farkındadır. bu kadar büyütme anlican 😀
bir takım çabalar...
. Linkteki çekim senaryosu bana aitti, yazalı baya oldu, 4 sene önce yüklemişim nete. http://tr.scribd.com/doc/23458443/Telef ... -Senaryosu
Eyvah, eyvah, scribd.com bile yasaklanmış siteler arasına girmiş.
Bir bu eksikti yani