Cesitli kisilerle yaptigim soylesiler'deki icerigi 30 dakikaya indirmek ugruna makaslayip atmaya kiyamiyorum
Bu sizin basiniza hic geldi de geriye kalan tum metinleri daha fazla kisaltamayacak hissine kapildiniz da ayni zamanda da filminizi planladiginiz disinda mecburen 30 dakikadan 45 e cikardiniz mi?
Ama gene de sirf soylesi uzunlugunun 45 dakika olmasi filminizi belki de 1 saate cikaracak diye caresiz kaldiniz mi?
kisilerin dikkatleri genelde en fazla ilk 20 dakikaya odakli iken ve de mesaji en az surede vermeye odakli olmak isteyip filminizi daha fazla kisaltmaya kiyamadiginizda ne yaptiniz ?
Halen neredeyse 45 dakika uzunlugunda soylesiler olan bir belgesel hazirlamaya calisiyorum
Sirf konusma kisimlarini 70 dakikalardan 45 lere zorlukla indirebildim. Yani sirf 45 dakika konusmali bir soylesiyi akici hale getirmek icin en az 1 saatiniz gerekmez mi?
Onerileriniz?
Kıy bence. Uzun söyleşi çok sıkar izleyiciyi.
Konuyu bilmiyorum ama kurgu da paralel geçişler yapılabilir kişiler arasında. Aynı konu üzerine benzer ya da zıt bir şeyler söyülüyorlarsa onları beraber kurgulayabilirsin. Gerçi düşünmüşsündür ama yine de söyleyeyim dedim.
Belgeselinizin içeriği nedir,konuklarla söyleşiler nasıl bir atmosferde kayd edildi bilemiyorum..haddim olmayarak ben olsam ne yapardım dediğimde...konuklarımı klasik koltuk arkada kütüphane yanda bir sehba üzerinde bir abajur yerine...farklı kişilerle sohbetleri farklı ortamlarda çekerdim...fonda hayatın aktığı..bir konuk ortaköy meydanında arkada camiii..bir diğeri fonda galata kulesi.. biri iş yerinde masasının başında,biri balık tutarken vs vs..şehrin hayatın içinde..kurguda konukların konuşmalarını böler...gel gitler yapardım...en ağır en yaşlı prof falan konuğumu o klasik koltuk,arkada kütüphane ambiyansına oturturdum..ışıklandırmayı gölgeli yapardım...dramatik bir hava katardım....bu ağır konuğumu sabit tripotla çekerken,diğer hayatın içindeki konuklarımı aktül kamera ile çekerdim...her birine,genelden çok kopmadan ama farklı bir coloring yapardım... belgeselin konusu ne bilmiyorum ama olayların bir kısmını da kimliğini gizlemek isteyen görgü tanığının azından anlattırırdım..sesini değiştirir ters ışık kullanır yüzünüde pixelleştirirdim...tansiyonun en en düştüğü ilginin azaldığı yerde..çok hoş bebek yüzlü bir manken kızımız,garson kostümleri ile çay servisi yapabilir:))) üzerinde sohbet edilen konular ile ilgili...güçlü görsellere gel gitler yapılabilir...vs bu tarz şeylerle...sıkıcı belgesel algısından kurtarmaya çalışırdım,çalışmamı ;)Bu şekilde yayınlamak istediğim ne varsa kırpmak zorunda kalmadan sunmaya çalışırdım 😉
yasına Siyah'ım...
Bence tek kişinin uzun süreli konuştuğu bloklardan kaçının. Yani kişilerin konuşmalarını önce bir analiz edip içlerinden alınacak bloklara karar verin ve olabildiğince konuşma başladıktan sonra arka plana içeriğe uygun görüntü koyun. İnsan dikkati sadece tek kişinin monoton bir anlatısı karşısında uzun süre dayanamaz. Konuşma başladıktan bir süre sonra ses devam ederken görsel olarak konuya uygun ama farklı şeyler koymaya dikkat edin. Anlatılanlar çok şoke edici olmadıkça olabildiğince farklı görsellikler ve kesmelerle zenginleştirilmelidir. Çalışmanızın uzunluğunun 30 ya da 45 dak. olması sorun değil. 3 saatlik film izleyip sıkılmıyoruz ama 5. dak.lık kısa filmi ileri alasımız geliyor. O süreyi nasıl doldurup sunduğunuz filminizin "gerçek uzunluğunu" verecektir diye düşünüyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Kıy bence. Uzun söyleşi çok sıkar izleyiciyi.
kurgu da paralel geçişler yapılabilir kişiler arasında. Aynı konu üzerine benzer ya da zıt bir şeyler söyülüyorlarsa onları beraber kurgulayabilirsin.
Paralel geçişler mi yoksa her biri kendi sirasina gore anlatsa konusunda kararsizdim. Ama simdi paralel gecislere daha olumlu bakiyorum
izleyiciyi sıkmaktan cok endise ettigim icin uzun söyleşiyi kisaltabilecek bir sihirli yol arayisindayim aslinda
Cok tesekkur ederim
ben olsam ne yapardım dediğimde...konuklarımı klasik koltuk arkada kütüphane yanda bir sehba üzerinde bir abajur yerine...farklı kişilerle sohbetleri farklı ortamlarda çekerdim...fonda hayatın aktığı..bir konuk ortaköy meydanında arkada camiii..bir diğeri fonda galata kulesi...ışıklandırmayı gölgeli yapardım...dramatik bir hava katardım....bu ağır konuğumu sabit tripotla çekerken,diğer hayatın içindeki konuklarımı aktül kamera ile çekerdim...her birine,genelden çok kopmadan ama farklı bir coloring yapardım... olayların bir kısmını da kimliğini gizlemek isteyen görgü tanığının azından anlattırırdım..sesini değiştirir ters ışık kullanır yüzünüde pixelleştirirdim...tansiyonun en en düştüğü ilginin azaldığı yerde..çok hoş bebek yüzlü bir manken kızımız,garson kostümleri ile çay servisi yapabilir:))) üzerinde sohbet edilen konular ile ilgili...güçlü görsellere gel gitler yapılabilir...vs bu tarz şeylerle...sıkıcı belgesel algısından kurtarmaya çalışırdım,çalışmamı ;)Bu şekilde yayınlamak istediğim ne varsa kırpmak zorunda kalmadan sunmaya çalışırdım 😉
snopsis/tretman/senaryo/cekim planlari ancak bu kadar guzel anlatilabilir
bu asamada salt soylesi cekimleri bitti sayilir dolayisiyla soylesi cekimi konusunda cok fazla bir degisiklik yapma konusunda cok sınırlıyım
Keske daha once bu fikirlerinizi okumus olabilseydim
ama elde ettigim goruntulerden en guclu gorselleri /veya ekleyecegim yeni mini arka plan cekimlerini soylesilerin arka planlarina daha once dusundugumden dah bilincli bir sekilde ekleyebilirim
Cok tesekkur ediyorum