Forum

Kurgu ile ilgili bi...
 

Kurgu ile ilgili bir soru...

8 Gönderi
2 Üyeler
0 Reactions
2,801 Görüntüleme
(@bager)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Merhabalar. Bir projem varda, bunun bir sahnesi ile ilgili bir soru sormak istiyorum...

Pencere kenarında çekyatta oturmuş bir ana var. Bu ana dışarıyı izlemektedir, bir süre sonra arka fonda tren sesi gelir ana heyecanla dışarıya fırlamaktadır. Görüntü iç mekanda stabil kalır, ana dışarıya çıkınca dış mekanda kadraja girer. Ortam karlıdır tabi. Tren durmadan devam eder, kadına yakın olması gerekmiyor uzakta da olabilir. Şimdi asıl soru şu, bu treni kurgu esnasında nasıl yapabilirim? En gerçekçi şekilde kadrajdan geçirmek istiyorum...

Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...

 
Gönderildi : 28/10/2013 11:25 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Anlattığını yanlış anlamadıysam kamera sabir ve içeriden çekmeye devam ediyor. Değil mi? Yani ortada bir pencere var ve yanında otruan kadın kalkıp dışarı çıkıyor ve biz bu kez onu pencerenin dışında görüyoruz (aynı kamera ve aynı bakış açısından). Sonra bu kadının daha uzağından (kameraya göre) bir tren geçiyor (hareket yönü yatay, L-->R ya da R--> L). Kısacası 3 ayrı katman var burada yanılmıyorsam. Önce dorğulayın, sonra devamını konuşalım.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 28/10/2013 11:49 pm
(@bager)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Evet fulgura, aynen öyle...

Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...

 
Gönderildi : 29/10/2013 1:02 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

O zaman şöyle düşünelim: 4 katman var.

1- Kameranın bulunduğu düzlem

2- Kadın ve pencerenin düzlemi

3- Kadının dışarıda bulunduğu düzlem

4- Daha uzaktan geçen trenin düzlemi

Aslında 1. düzlemi saymayabiliriz ama profesyonel tasarım geleneğince böyle düşünülmesi gerekiyor. Şimdi bunun en kolay yolu camın dışına yeşil perde germek ve yeşil perde tekniği uygulamak. Diğer türlü her girişimde kadının trenin önünde bulunması ve hareketli olması nedeniyle zorlu bir roto uygulaması gerekecektir. Ben olsam camın dış kısmına yeşil perde gerer, düzgün ve gölgesiz ışıklandırma yapardım. Sonra kadını yeşil önünde dışarıdaymış gibi çekerdim. Treni de ayrı bir katman halinde en alta yerleştirirdim. Yeşiller çıkınca boyutlara dikkat edersen sorunsuz bir katmanlaşma ortaya çıkar.

Alternatif olarak yeşil perdeyi dış mekana gerip, kadını hem iç mekanda hem dış mekanda iken yeşil önünde hemen peşpeşe almak da mümkün ama operasyonel olarak bu daha zor olacaktır çünkü dış mekanda yeşlil perde kullanımı daha zor.

Kısacası düzgün bir yeşil perde hazırlanması halinde çok kolay hazırlanabilr.

"Ben yeşil perde olayından anlamam ya da kullanamam" diyorsan sana klasik yöntemle birkaç hile:

Kadın tam olarak pencerenin önünde durmamalı, çerçevenin dışında durmalıdır. Bu durumda pencere ile kadın örtüşmeyeceği için kamera da tripod üzerinde ise pencereyi maskeleme ile çıkarmak kolaydır ama kafandaki sanırım bu değil.

Kadın, pencerenin önünde durmak durumunda ise, hiç ama nerdeyse hiç kıpırdamamalıdır. Bu durumda 2. katmandaki kadını roto ile kesip çıkarmalı ve pencereyi delik haline getirmelisin. Aynı koşul kadın pencerenin dışına geçtiğinde de geçerlidir ama hareket varsa bu daha da zor.

Kısacası hareket yoksa roto yöntemi, varsa yeşil perde gerekli. Hareket eden tren görüntüsü bulmak zor değil ve zaten uzaktan geçeceği için amman amman dikkat çekmez. Esas sorun katmanları doğru kullanmak.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 29/10/2013 1:15 am
(@bager)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Fulgura çok teşekkürler, tam olarak anlamadıysam da anladım kısmen 🙂 yeşil perde olayına oldum olası pek alışamadım ya ama başka çare yoksa mecbur bir arkadaşın biletini kesip buraya getireceğim. bu arada kameranın içeride stabil olarak durmasının özel bir nedeni yok, sadece kurguda treni geçirmek daha kolay olur diye düşündüm.

Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...

 
Gönderildi : 29/10/2013 1:22 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Doğru ama burada operasyonel bir zorunluluk olarak da sabit durması gerek. Yoksa bir de tracking girecek işin içine.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 29/10/2013 1:29 am
(@bager)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

bir arkadaş animasyon ilede yapılabilir demişti, bu ne kadar mümkün ve gerçekçi olur fulgura?

Duvarlar… Görüyor musun? Duvarlar yükseliyor. Şşşşş, bağırmayı bırak sessiz ol! Bak bak, duvarları daha çok yükseltiyorlar...

 
Gönderildi : 29/10/2013 1:37 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Animasyon ile yapılabilecek kısım sadece ve sadece trenin yatay hareketidir. Tamam, sağdan sola ya da tersi yönde tren geçrimek zor değil ve uzk ise zaten detaylar (tekerleklerin dönüşü vb) görülmez ama sorun o değil. Sorun kadının trenin önünde duruyor olması. Her durumda katmanlı çalışma gerek. Animasyon biraz da yavan kalabilir.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 29/10/2013 2:42 am
Paylaş: