Arkadaşlar merhaba , ben sinema filmlerindeki altda ve üstde alan siyah bantların neden olduğunu ve bunların nasıl atılması gerektiğini öğrenmek istiyorum.Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz ?
Konuya tam hakim olmamakla birlikte kaşların Sinemaskop perde formatıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. Nedenine gelince bence tamamen yönetmenin seçimi.
Nasıl yapılacağına gelince öncelikle hangi çözünürlükte istediğinize karar vermeniz gerek, mesela 1:2.35' lik bir görüntü istiyorsanız çıktı alırken çözünürlük değeri olarak "1920x810" girdiğinizde, filminiz herhangi bir video oynatıcı ile açıldığında otomatik olarak kaşlar kendiliğinden eklenecektir.
kamerabey [@] gmail.com
http://twitter.com/kamerabey
peki bu şekilde bir pixel düşürmek görüntünün çözünürlüğünü bozmuyormu ?
peki bu şekilde bir pixel düşürmek görüntünün çözünürlüğünü bozmuyormu ?
1080p DSLR çözünürlüğünü baz alıcağınızı düşünersek burada pixel düşürmüyorsunuz, mantık olarak görüntüyü alttan ve üstten kırpıyorsunuz.
kamerabey [@] gmail.com
http://twitter.com/kamerabey
Bu mevzuyu dijitalden öte analogtan taaa ele almak gerekir. Bildiğiniz üzere filmli kameralar film düzlemini fotoğraf makineleri gibi yatay değil dikey kullanır bu durumda da enin boya göre gittikçe uzaması film pelikülünden o denli fazla tasarruf edeceğiniz anlamına gelir. İlk zamanlarda da 4:3'e yakın olan sinema formatının da gittikçe sinemaskop haline gelmesi bu nedenledir. Zamanla bu orana oturan ve genelde sinemaskop adıyla kullanılan 2.35:1 veya 2.39:1 formatları da nihayetinde sinema perdelerini de bu standarta sokar. Bu nedenle dijitale geçişte de sinema perdeleri göz önünde bulundurularak DCP dediğimiz dijital film formatı da bu en-boy oranına göre oluşturulur ve bu bugüne böyle gelir. 1920x1080'de çekimlerde neden kaş atılıyor dersen de yıllardan beri gelen TV'de insanların filmleri böyle görmesi falan bir algısallık oluşturmuştur ve insanlara kaşlı görüntü daha bir alımlı gelmeye başlamıştır. Çoğu kişi de bu nedenle filmlere böyle bir kaş atmaktadır işte bu nedenden ötürü. Yoksa sinema perdesine yansıtılmayacaksa, TV ve internetle sınırlı kalacaksa elbette kaş atmanın hiçbir mantığı yoktur.
Anladığım kadarıyla şöyle söyleyim ozaman.Görüntüye kaş atmak için görüntüyü altdan ve üsten 2.35.1 formatına göre kırpmamız gerekiyor.Yani görüntüyü kırpmadan bu işlem sanırım olmuyor.
Sorularınızın çoğunun cevabı burada:
Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Bu mevzuyu dijitalden öte analogtan taaa ele almak gerekir. Bildiğiniz üzere filmli kameralar film düzlemini fotoğraf makineleri gibi yatay değil dikey kullanır bu durumda da enin boya göre gittikçe uzaması film pelikülünden o denli fazla tasarruf edeceğiniz anlamına gelir. İlk zamanlarda da 4:3'e yakın olan sinema formatının da gittikçe sinemaskop haline gelmesi bu nedenledir. Zamanla bu orana oturan ve genelde sinemaskop adıyla kullanılan 2.35:1 veya 2.39:1 formatları da nihayetinde sinema perdelerini de bu standarta sokar. Bu nedenle dijitale geçişte de sinema perdeleri göz önünde bulundurularak DCP dediğimiz dijital film formatı da bu en-boy oranına göre oluşturulur ve bu bugüne böyle gelir. 1920x1080'de çekimlerde neden kaş atılıyor dersen de yıllardan beri gelen TV'de insanların filmleri böyle görmesi falan bir algısallık oluşturmuştur ve insanlara kaşlı görüntü daha bir alımlı gelmeye başlamıştır. Çoğu kişi de bu nedenle filmlere böyle bir kaş atmaktadır işte bu nedenden ötürü. Yoksa sinema perdesine yansıtılmayacaksa, TV ve internetle sınırlı kalacaksa elbette kaş atmanın hiçbir mantığı yoktur.
Bunların dışında insan gözü enine geniş görüntüyü yani kaşlı görüntüleri daha iyi algıladığı için sinemaskop kullanılageldiğini okumuştum. Bu da haklı bi yönelim ve geçerli bi sebep bence.
Esas neden ticari. 1950lerde TV evlere girince, sinema buna karşın TV ekranının yapamayacağı şeyler yaparak insanları salonlara çekmeyi denedi. Bazı yönetmenler eski formattan ayrılmak istemedi ama kameralar vb yüzünden mecbur kaldılar. Sektör herkesi mecbur etti denebilir. Geniş format manzaraya daha uygun. İnsan yüzüne değil.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Peki nasıl kaş atılır sorusuna cevap: After effect midir? Nasıl yapıldığına dair bir kaynak paylaşımında bulunacak biri var mıdır?
Her montaj ve efekt programında bunu yapacak aletler vardır. Basit bir maskeleme ile dahi yapılabilir. Daha önce söylediğim gibi, gerçek 2.35:1 istiyorsanız bunları project ya da compositions settings kısımlarından aynen tanımlayacaksınız. Böylece sonuçtaki videonuz 2.35:1 ya da 2.39:1 olacak. Ya da maskeleme ile yapacaksınız ve sonuçta elinizde 16:9 bir video çerçevesi içinde yer alan 2.35:1 oranında görüntü yer alacak. İlki daha doğru ama ikincisi daha kolay.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
ben şahsen bunu kullanıyorum scale kullanarak boyutu belirliyorum, onun dışında zaten magic lantern'de kaş ile çektiğimden sorun olmuyor.
Bunun dışında satın alınmamış görüntülerin ve animasyon programlarının logoları altta yada üstte olduğundan onların yazılarını kapatmakta iyi iş görüyor 🙂
Peki o indirdiğimiz şeyin içindekini nereye kopyalıyoruz?
Peki o indirdiğimiz şeyin içindekini nereye kopyalıyoruz?
Premiere'de videoların en üst kısmına ayrı "video layer"ına video-1-2-3-4 diye yazar, en üsttekine bu dosyayı atın uzatın kısaltın, videonuzun boyutu kadar. Scale'den de büyüklüğü ile oynayabilirsiniz. Böylelikle ne kadar kaş atacağınıza görsel olarak da karar verirsiniz.