bir bilgiye ulaşamadım o yüzden... Aradaşlar şu diyalog çekimlerini nasıl yapıyorsunuz, biraz ayrıntılı (yeni öğrenen birine anlatır gibi) anlatabilir misiniz?
örnek diyalog:
A: Ooooo çok bitkin görünüyorsun, dün gece biraz kaçırdın galiba
B: Yok ya ondan değil, gelirken düştüm kafamı çarptım duvara
A: Neyse geçmiş olsun, bu arada bizim iş tamam gibi
B: Hangi iş?
A: Hani şu arka sokaktaki kız vardı ya..
B: Ne olmuş o kıza?
A: Sana selam göndermiş......
örneğin bu diyalogu çekecek olsak, A ve B her cümlesinde tek mi çekilecek, mesela A konuşurken B'nin yüzünü göstermeyi nasıl yapıcaz. Senkronu kaçırmadan bunu nasıl yapabiliriz. Arada bir de ikisi birden görünecek falan....
Açıklayabilirseniz sevinirim. İlginize şimdiden teşekkürler...
Çok amatörc olduysa özür dilerim, ancak bu konuda
İLK UZUN METRAJ FİLMİM : www.zamakfilm.com
http://www.yabancifilm.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AZRAİL
http://www.youtube.com/watch?v=F68E08k_U5w" onclick="window.open(this.href);return false;
GERÇEK DÜŞ
http://vimeo.com/10479111" onclick="window.open(this.href);return false;
biraz dandik oldu ama 5 dakikada yaptım kusura bakma.. zaman yok... montajda istediğin sahneyi istediğin yere koyarsın. bir genel koyarsın bir yakın, bir onun yüzü bir bunun yüzü...sesleri de sahne sahne eklersin işte... kafana göre takıl... önce bir uğraş sonra olmazsa yardım ederiz... hata yapmaktan korkma... kimse ilk filminde oskarlık bir iş çıkarmamış 😉 ... hadi kolay gelsin.. selametle..
ne kusuru dostum, uğraşmışsın çok yardımcı oldu saolasın, özel teşekkürlerimi iletiyorum sana... Denemeler yapıcam bakalım yarın...Kolay gelsin...
İLK UZUN METRAJ FİLMİM : www.zamakfilm.com
http://www.yabancifilm.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AZRAİL
http://www.youtube.com/watch?v=F68E08k_U5w" onclick="window.open(this.href);return false;
GERÇEK DÜŞ
http://vimeo.com/10479111" onclick="window.open(this.href);return false;
bende bu konuda bişey daha sorucam mesela payitaht arkadaşım iki açı dan yapmış bu diyaloğu (bende öyle yapıyorum da) normal dizi veya filmlerde bakıyorum bi diyalog sahneseinde bazen 4-5 ayrı açı kullanıyorlar. muhtemelende çekimler tek kamerayla çekiliyor diyorum ki acaba 5 ayrı açı için diyalogları 5 ayrı defa mı çekiyorlar (kaldı ki bunun birde kamera arkası olucak yanlışlıkları yani ) çok uzun zaman almaz mı? yada başka bir yöntem mi kullanıyorlar?
diyalogların tamamını çekmek zorunda değilsin.. bazı açılardan diyalogların bir kısmını çekersin bazı açılardan da sadece karşılıklı mimikleri çekersin... böylece 3-5 açı elde edersin... dizileri ve filmleri dikkatli izlerseniz zaten anlarsınız... çizdirmeyin şimdi bana yine tarihi eser 😀
bu arada benim çizimlere gündüz gözüyle baktımda baya kötü olmuşlar ya... kendi kendime baya güldüm... sonra konuşturdum onları kendi kafamdan 🙂 baktım karı kız muhabbeti yapıyorlar ama A biraz yalancı gibi duruyo 😛
biraz geyik bi giriş olacak ama benim arkadaşım avrupa yakasında prodiksiyon asistanı. Ona sordum bu işleri. Anlattığına göre bir sefer de 4-5 kamerayla çekim yapıyorlarmış.
Mesela 1. kamera ata demirere 2. kamera gülse birsele. 3.kamera genel çekim 4. kamera sadece ata demirerle gülse birsel'e
şeklinde bir çekim oluyormuş
tabi sinan çetinde para bol olduğu için almış kameraları çek babam çek 😀
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."
paranın bok gibi olması ayrı bir konu... fakat önemli olan o bir sitcom... yani mekanlar belli, hepsi birer stüdyo. ışığı istediği gibi ayarlayabilirler ve her açıdan homojen bir ışık vs. ayarlayabilirler.. ama aynı şeyi dış mekan çekimlerinde yapamazsın... zaten sitcomların kaliteside ortada, onların amacı hemen çekip bitirmek ve diğer bölümü yetiştirmek... mesela "en son babalar duyarın yönetmeni" tek açıdan çeker.. işte bide mimikler hop cepte.. al sana birol güven işi.. 🙂
zaten benim yazdığım en zor olan yol... oyuncuların aynı oyunculuğu yapması zor oluyor... plan değiştirirken kesip diyaloğa kalan yerden devam etmek bizim için kolay olan...
dediği doğru şimdi o konuyu 2 ye ayırmak lazım sit com çekimelri kolay hazır dekor rejili çekim hatta 4 5 cam ama outside çekimlerde bile bazen duuyorum 2 3 cam kullandıları oluyor zaten stüdyoda çekmeleri dah prtik ve ucuz sanırım..
kadirin bu konuda yazısı var okuyun derim gayet mantıklı. aynı dioloğu oyuncular yaklaşık hareketlerle 2-3 kere takrar ediyo ve deişik açılardan çekiyosunuz. sonuçta elinizde bolca alternatif görüntü oluyo kurguda rahatlık. ii bişi
kadirin bu konuda yazısı var okuyun derim gayet mantıklı. aynı dioloğu oyuncular yaklaşık hareketlerle 2-3 kere takrar ediyo ve deişik açılardan çekiyosunuz. sonuçta elinizde bolca alternatif görüntü oluyo kurguda rahatlık. ii bişi
O yazıyı nerden bulabilirim ?
180 derece yi ihlal etme , 30 dereceden fazla kesme , merak uyandirmak istemiyorsan ilk resimde ikiliyi göster .
ben bu diyalogu tek aci cekerdim bilemedin iki aci , cok zaman almadigi icin seyirciyi bunaltmaz .
, 30 dereceden fazla kesme ,
.
''30 derecden fazla kesme'' 'nin türkçe karşılıgı nedir? burada bildigimiz %20 kuralındanmı bahsediliyor yoks abu başka bişeymidir?
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;
ardarda gelen iki plan arasında en az 30 derece olmalı tabii eğer aynı konu çekiliyorsa
zamanın varsa bol açılı çekim istiyorsan tekrar tekrar çek
yönetmenine göre değişir bol kamera tek kamera
Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.
^^KYKGM^^
zamanın varsa bol açılı çekim istiyorsan tekrar tekrar çek
yönetmenine göre değişir bol kamera tek kamera
şuan böyle bişey planlıyorum zaten.Bol kameralı olmasada bol açılı olacak.Fakat oyunda devamlılık çok ürkütüyo beni.birde hangi açılardan ses alacagımın planıda keza oyle.çekim programım arap saçına dönecek diye korkuyorum.malum profesyonel prodüksiyonlarımız yok ve dogal olarakda,3 işi bir kişi yapıyo.buda beraberinde çok iyi programlama zorunlulugu getiriyo.bakalım artık..
PORTFOLIO: http://xantia.cgsociety.org/gallery/908278/" onclick="window.open(this.href);return false;