Merhaba,
Çekeceğim kısa filmin kurgusunu bu kez ben yapmak istemiyorum.birinci sebebi kurgunun hakkını veremiyorum,ikinci sebep tarafsız olamıyorum.yani dışardan bir kurgucu bulacağım.muhtemelen de zamanı gelince yine sizlerden bu konuda da yardım isteyeceğim.
yalnız öncelikle öğrenmek istediğim birşeyler var.
1-çekim öncesi,çekim senaryosu hazırlanırken (ki hazır)
2-çekim sırasında
iyi bir kurgu için ve tabi ki kurgucunun da işini kolaylaştıracak, iyi bir iş çıkartmasını sağlayacak neler yapmalıyım, neler hazırlamalıyım.
çekim öncesinde ve sırasında nelere dikkat etmeliyim.
her türlü fikriniz çok işime yarayacak.şimdiden teşekkürler.
Cin Ali bile olsa storyboard iyi olur...
- baço
Çekim öncesi baconun dediği gibi storyboard.Olmadı çekim senaryosu dediğiniz gibi ama sahne-plan-ölçek gibi bir formatta ayırırsanız daha faydalı.Çekim esnasında storyboard ya da çekim senaryosu üzerinden takip edeceksiniz zaten ama diyelim oyuncu güzel bir mimik verdi ya da o anda bir plan hoşunuza gitti eklediniz-uzattınız, onları da not olarak ekleyip teslim edersiniz.Aslında bildiklerinizin dışında ekstra bir şey yok ya da ben de bilmiyorum. 🙂
Bundan önce yazılanları, pek çok arkadaşımın filmini kurgulamış biri olarak pek gerekli görmüyorum. Ama elime bir kez geçen ve işime inanılmaz yarayan bir şey, time-code kağıdı oldu. Tüm çekimlerin time-code ları, hangilerinin olduğu, hangilerinin neden erken kesildiği, yönetmenin hangilerini beğendiği, veya bir yerde beğendiği ama tam olmadığı.. Tümü tek bir kâğıt üstünde (birkaç sayfa tabii) yazıyordu. Aktarırken de montajı yaparken de inanılmaz işime yaradı.
Bir de şu var, burası tercihe bağlı. Kaba kurgu dediğimiz olayı, İngilizce'de Rough Cut veya Editors Cut diye geçer, ben yalnız başıma yapmayı yeğlerim. Sistematik şu; yönetmen tüm hamları kurgucuya getirir, kurgucu ve yönetmen (dilerseniz g.y, yapımcı vs. de tabii) tüm hamları birlikte izler, yönetmen not aldırır kurgucuya. Temel olarak istediklerini anlatır, zaten düzgün çalışılmışsa bu daha senaryo aşamasında görüşülmeye başlanır. Sonra yönetmen gider, kurgucu bir de kendi başına izler tüm görüntüleri, kendi notlarını alır, sonra da filmin kaba kurgusunu yapar. Yönetmen tekrar gelir ve tüm film, beraber elden geçirilir. Gerekli ekleme-çıkarma ve düzeltmeler yapılır.
Ben böyle çalışmayı seviyorum. Fikir olsun, hoşunuza giderse, yararını çok gördüm.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Klaket ya da beyaz tahta tutmak gerçekten kurguda çok faydalı Dude'un dediği mantıkla. Özellikle dosyaları sıraladığınızda ilk karelerinde onun görünmesi harika oluyor...
- baço
tekrar merhaba,
kurgucu filmi kurgularken bende yanında olmak istiyorum.
3-4 dk.lık bir kısa film olacağından storyboard yerine ayrıntılı bir çekim senaryosu hazırladım.o benim işimi görecek.
doğru kullanıyorum değil mi çekim senaryosu lafını; şöyle ki
sahne 1:
plan:1
kamera açısı
kamera ölçeği
kamera hareketi
planın tanımı
şeklinde gidiyor.
time-code'a gelince. doğru mu anlıyorum elinizde görmek istediğiniz kağıdın içeriğini
sahne 1 / plan 1 00:00 - 00 :24
sahne 1 / plan 2 00:32 - 00 :59
bu mudur acaba time-code içeriği? değilse başka neler içerir.
çok teşekkürler.
Planlara ek olarak her bir takein de süreleri not edilirse ve o oradaki sorunlar veya olan şeyler de not edilirse tam olur.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Biz çekim alanına foto makinesi yada kamera ile sadece yönetmen ve kameraman birlikte gider çekilecek planları belirlerdik orçunla.. oyuncuların yerlerinde ben yada orçun durur fotolar çekerdik.. sonra onlar sahnenin öyküsüne göre dizilirdi fotoroman gibi fototaslak olurdu.. çokda işe yarar.. kurgucuya yararmı bilmem ama senin kafanda kurgulamana yarayabilir.
setede aktarmana yardımcı olur.