Forum

Teknolojik Yenilikl...
 

[Sabit] Teknolojik Yeniliklere Dair Haberler

230 Gönderi
20 Üyeler
3 Reactions
67.3 K Görüntüleme
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Mevcut GH4'e dahili raw gelmez dediğin gibi ama log vb gelebilir ki adamlar zaten deneysel kullanıyorlardı.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 13/04/2015 12:50 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Artık Adobe de yapar bir şeyler:

http://apps.avid.com/MediaComposerFirst/
Özelliklerin yarısı inaktif ve tam olarak neler aktif olacak belli de değil. Ayrıca projelerde sadece Cloud'da saklanabilecek. Saçma. Blackmagic'e özenmek varken, Adobe'un yoluna sapıyorlar sanki Adobe'a çok faydası oldu.

 
Gönderildi : 13/04/2015 3:45 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Mevcut GH4'e dahili raw gelmez dediğin gibi ama log vb gelebilir ki adamlar zaten deneysel kullanıyorlardı.

Ben ciddi anlamda büyük bir yenilik beklemiyorum açıkçası. Diyorum yani SSD, Cfast 2.0 (CF de tabi) olmasın SD olsun, Raw olmasın ProRes olsun, 4K olmasın 2K olsun, gerekiyorsa da 1000-1500 dolar olmasın, 2000 dolar olsun ama adam akıllı ürün yapsınlar. Hala AVCHD vb. saçma sapan formatlarla satış yapmaya çalışacaklarsa alsınlar başlarına çalsınlar. Milyon dolar bütçeli filmler hariç tüm filmler için ProRes 4444 yeter de artar ama hala daha bir raw veya bir AVCHD almış başını gidiyor. 7D iyi gerçekten, doğru düzgün fiyata düzgün ürün çıkmadıkça almayacağım kamera mamera daha da.

 
Gönderildi : 13/04/2015 4:03 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

AVCHD ev kullanıcısı için olduğundan standart koyuyorlar. Bir de BluRay standardı malum.

ProRes 422 bence zaten bir amatörün dua edebileceği en iyi şey. Üstüne çıkanları işlemesi zor olur ev bilgisayarıyla. Adamlar da haklı ama; biz ucuza dslr gövde alalım ama içinde raw hızında yazan SD devresi olsun istiyoruz. Adam bu kamerayı bize göre mi tasarlayacak yoksa fotoğraf kitlesi için mi? Canon kameraların bileşenleri hala ve hala fotoğraf performansını esas alarak yapılmakta.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 13/04/2015 4:48 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Tamam işte diyorum ki fotoğraf çekmesin umrumda değil, Blackmagic gibi bir şey çıkarsınlar. SD karta ProRes 4444 yazsın, artık çok hızlı SD kartlar var 2K ProRes 4444 kaldırabilecek. Hem S35 formatında sensörde 2K çözünürlük gayet iyi bir ışık performansı verir pixeller rahat ışık aldıkları için, a7s'ten bile daha iyi bir performans gösterir yani hatta ışık ve renk konusunda. Ayrıca global shutter olmasa bile daha az çözünürlük sayesinde rolling shutter bozulması azalır. 1500 dolara bu kameranın alasını yaparlar ki bence 750-1000 dolar falan civarına çok rahat satılabilecek fiyatlarda üretim yapabilirler. 12-14 stop dynamic range ve blackmagic civarı bir renk aralığı yeter de artar. Hatta bence ses girişine preamp'a daha fazla yatırım yapabilirler, kamera üstü mikrofonu da atsınlar bir zahmet. Yani öyle inanılmaz bir üründen bahsetmiyoruz. Yapalım dedikleri anda Nikon, Canon, Panasonic, Sony veya diğer birçok firmanın çok ama çok rahatlıkla 1000 doların altında imal edebilecekleri bir ürün. Asıl işi bu olmayan ve tahminimce kendisine ait bir fabrikası olmayıp Çin'de orada burada üretim yaptırdığını düşündüğüm Blackmagic bile 500 dolara sattı Pocket kamerayı ki dediğim gibi elinde kendine ait fabrikaları olan diğer esaslı firmalar bunu çok daha ucuza yapabilirler. Aslında Pocket'a göre benim bahsettiğim kameranın en büyük farkı sensör daha büyük olacak (Çözünürlük de azıcık yüksek), Raw yerine de ProRes 4444 kayıt yapacak ki hali hazırda 422 HQ yapıyor zaten.

Asıl olay fotoğraf kitlesi, bu kitlesi mevzusu veya ev kullanıcısına yönelik olması değil, bu tür bir ürünü yapsalar daha pahalıya sattıkları ürünlerin satışlarını etkileyecek olması. Bir de öyle bir ürünü aldıktan sonra bozulana kadar kimse değiştirmek istemeyecektir. Böyle olduğu zaman "aaa 60 fps gelmiş onu al, aaa 2K gelmiş onu al, aaa h.265 gelmiş daha iyi, aaa 4K çıkmış hadi ona" normalde 10 sene gidecek ürünün ömrü iniyor 2-3 sene bandına.

 
Gönderildi : 13/04/2015 6:36 am
(@msaricay)
Gönderi: 0
 

zenginin 4k rawı zügürdün pc sini yorar 🙂
çinden ucuz yollu atomus shogunun Dıy yaptırıp almak lazım
tek çare gibi

dslr ye çok mu yükleniyoruz acaba. gibi saniye ortalama 300mb buffer(okadar ram varmı oda belli degil) doldur boşalt yapcak yaparken sensör ve lensde ısınmalarda noiseler patlıcak,sd kart yerlerde sürüncek 300mb okup yazasıya..batarya Allaha emanet dibini kazıcak.

 
Gönderildi : 13/04/2015 7:20 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Şimdi, fotoğraf makinası gövdesinden kurtulduktan sonra yani "ben fotoğraf istemiyorum. Bana SD karta ProRes 4444 verin" deyince adamlar sana doğal olarak üst kameralarını gösteriyorlar. Canon'un C100 ve C300 serisi gibi. Kapitalist bunlar; iPhone'Un maliyeti 275 dolar ama adam bunu 1000 dolardan aşağı satmaz çünkü 1000 dolara satabiliyor. Bu nedenle ProRes 4444 isteyen adamın buna ödeyeceği bedeli de biliyor ve hiçbir üretici maalesef gidip bu kameraya bir giriş düzeyi DSLR parası istemez. Bunun için bilimsel devrim vb yeni teknoloji lazım. Adamların belli bir nakit akışı ve pazarlama stratejisi var. Bahsettiğimiz özellikler post için lazım ve bu da terfi demek. Biz foto makinasından hack ile ya da harici alet ile raw ya da ProRes aldığımıza şükretmeliyiz. Fotoğraf makinasının yeni pazarı oldu bu ama Panasonic dışında bu yeni piyasayı resmen tanıyıp hareket eden yok. Panny de GH4 itibarıyla bu kameranın videocu kitlesine hitap etmesini vurguladı ama yine de gidip önüne harici flash soketi koymuş yenilik olarak. Yani foto boyutundan kopamıyorlar. Orası da pazar. 1000 dolara bu özellikler zor ve ben de hala nasıl olup da BM'nin 500'e sattığına inanamıyorum. Şu anda o kamera hala 1000 dolar ve durumu belli.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 13/04/2015 5:15 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Blackmagic Micro'dan (Ursa mini değil ben birkaç dakikaya kadar tek ürün var sanıyordum, iki kameradan bahsediyorlar micro'yu tanıtmamışlar, ama görüntüsü var) bir şeyler beklenebilir belki.

S16 sensör built in Raw Recorder diyor... Fiyat ve çözünürlük belli değil. Ama homeros'un dediği gibi 2K'ya bile razı olabilirim. Built in raw recorder diyor. Bu sanırım ek karta ihtiyaç duymayacağımız anlamına geliyor ki bu bizi devasa kart ücretlerinden kurtarır. Tek sorun sensör boyutu. Pocket'la aynı. Ama o kadar kusur kadı kızında da olur der, focal reducer alırız.
Yani bir çeşit pocket2 gibi düşünebiliriz.

Ursa Mini 4K sensörlü 3000 dolar. 4.6K sensörlü 5000 dolar.
Bu daha az olabilir.

http://nofilmschool.com/2015/04/blackmagic-micro-cinema-camera-tiny-s16-raw-camera-built-drones

 
Gönderildi : 13/04/2015 11:33 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

1000 dolar civarında çıkacakmış öyle diyorlar. 4.6K Mini hayal ettiğimden pahalıya çıktı ama hala daha fena değil fiyatı. Belki bu ürünlerin çıkışıyla BMPC 4K'nın fiyatı düşer. Prores XQ koymuşlar sanırım bu kez en azından bir de SD arayüz yapsalardı Mini için, 4K ProRes yeter ve artardı bile. Hatta 2K yapıp daha da ucuzlatsalar daha da çok sevinirdim. Ama 15 stop dynamic aralık ne ya, el insaf. Alexa'm olsa yüzüne tükürürdüm şu an.

 
Gönderildi : 14/04/2015 3:18 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

http://www.eoshd.com/2015/04/canon-5d-mark-iv-will-be-1080p-with-canon-log/

Canon. 🙂

 
Gönderildi : 15/04/2015 1:07 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Yalnız ML el atarsa çok iyi olur.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/04/2015 2:41 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Yazan abi de atarlanmış. 🙂
Bence kimse HD'ye bu kadar para vermez artık.
Yani hala HD çıkış alıyoruz da yüksek çözünürlük daha çok oynama imkanı veriyor üzerinde bu açıdan cazip oluyor haliyle.

 
Gönderildi : 15/04/2015 2:47 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

4K hakkında söylemek istediğim bir iki şey var.

Şimdi 1 haftadır artık pek uğraşmadığım C mountlara geri döndüm. Normalde 1" sensör altına tasarlananlar APS-C ile kullanılamazken MFT ile ETC yani zoom modunda idare ediyorlardı. BMPCC ile x3 crop olunca lenslerin ortaları kullanılabilir hale geldi. Ayrıca bir de şu 600D ile x5 raw deneyince aklıma geldi. Acaba bu lensleri 600D'ye adaptmr halkası ile taksam, x5 ile zaten tünel gibi bir şey çektiğimiz için ortalarını kullanabilir miyim diye. Vignette falan kalmayacak gibi. 250 TL'ye 12.5-75 f/1.2 ve 17-105 f/1.8 lensler buldum ve zaten kullandığım 4-12mm var f/1.2 diye. Bunlar zoom ve crop sayesinde artık teknik açıdan kullanılabilir durumdalar. Keskinlikler parlak değil ama açı sorununu ve gece çekimlerini kotaracak gibiler.

Şimdi bunu anlatmamın nedeni elbette 600D ile raw'a devam etmek değil. Onu sadece bir test için yapacağım ve adaptör halkası bekliyorum ki deneyeyim. Fakat 4K çıkınca ve zaten sonuçta FHD'ye düşeceğimiz için ortaya ilginç bir durum çıktı. GH4'e 4mm Tamron'u takınca zaten ortadaki bir halka içinde görünüyor 4mm görüntüsü. Ama zaten crop yapınca tam ortayı kullandığın için böylece vignette kısmından kurtuluyorsun. Yani 4608x3456 olan ama korkunç vignette içeren görüntüyü 3251x1914 olarak vignettesiz elde ettim bugün. Yani hemen hemen tam 4mm görüntüsünü 4K içinde crop ile alabiliyorsun ve hala FHD'den yüksek bir çözünürlük. Yani bir lenste 4K'yı %60, diğerinde %90 kırpınca geniş açılar elde edilebiliyor ve diyafram değerleri de iyi.

Kısacası, 4K olunca böyle c mountları da kullanabiliyorsun. Şimdi düşündüm de elimde 4K veren bir APS-C bile olsaydı bu amatör için büyük bir şey çünkü geniş açı sorununu çok kaliteli olmasa da c mountlar ile çözme durumu var. Bu nedenle 4K sadece yüksek netlik için değil, açı meselesinin çözümü için de iyi. Şu anda GH4 4K ile APS-C'den daha geniş açı elde edebiliyorum. Yani GH4 ile elde edebildiğim geniş açı APS-C'den daha büyük. Canon APS-C üzerine bile 4K getirse çok iyi olacak. Yakında bunları blogda paylaşacağım ama birkaç hafta 600D için gelecek olan C mount--> EOS adaptörünü bekleyeceğim.

Kezzap; eğer 550D kameran aynı crop faktörü ile 4K çekebilseydi, 80 dolara alacağın bir lens ile 4mm elde edip sonra da bunu çözünürlük derdi olmadan rahatlıkla FHD'ye kırpabilirdin.Bu nedenle amatörler bir şekilde 4K peşine de düşmeli. Olmasa dert değil ama 4K + c mountlar diye de bir çözüm var. Hala 250 TL'ye 12-75mm f/1.2 parfocal zoom lens bulabiliyorum. Biraz sorunlar var ama hem BMPCC hem de GH4 üzerinde kullanılabiliyorlar. BMPCC zaten kendi cropluyor 🙂 GH4 ise 4K ile yardımcı oluyor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/04/2015 4:15 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Ve evet... demek ki bu adamlar bizim forumu takip ediyorlar ve anında tepki veriyorlar.

Shogun'a update geldi ve fiyat 1700 dolar oldu. Yetmez diyeceğim ama teselli olsun diye RAW eklediler!

http://nofilmschool.com/2015/04/atomos-shogun-gets-raw-anamorphic-cinema-4k-support-price

Gözümüz aydın. GH4 4K Raw ve kamera + 1700 dolar.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/04/2015 5:22 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Aynen. GH4çüler bayram etti. 🙂
Bugün GH4 alanlar, birkaç sene sonra shogun ile update ederse baya uzun soluklu bir kameraya sahip olacaklar.

Fakat shogun'un 4K raw desteklemesi yeterli mi bu arada? Yani GH4'ten çıkan sinyalle bir alakası yok anladığım kadarıyla.
Bit mevzusundan farklı sanırım bu?

 
Gönderildi : 15/04/2015 12:54 pm
Sayfa 3 / 16
Paylaş: