Yazar : Joseph V. Mascelli
Çeviri : Hakan Gür
Yayıma Hazırlayan : Nadi Kafalı
İmge Kitabevi Yayınları
263 sayfa / İstanbul - 2002
1965 yılında Amerika'da ilk defa basıldığı günden beri film çekim teknikleri üzerine yazılmış en iyi birkaç kitaptan biri olarak değerlendirilen 5 Cs of Cinematography (Sinemanın 5 Temel Öğesi), İmge Kitabevi tarafından artık Türkçe sinema literatürüne kazandırıldı. Kendisi de bir görüntü yönetmeni olan kitabın yazarı Joseph V. Mascelli önsözünde yalnızca film yapmak ya da izlediği filmleri anlamak isteyenlere yol gösterici bir başlangıç yapmaya çalıştığını belirtse de yıllar geçtikçe kitap görüntü yönetmenlerinin kutsal kitabı olarak değerlendirilmeye başlandı. Kamera açıları (Camera Angles), Kesintisizlik (Continuity), Kurgu (Cut), Yakın Çekim (Close Up) ve Kompozisyon (Compositon) olarak belirlediği 5 temel öğeyi inceleyen Mascelli kitapta anlattıklarını birçok film karesi, şema ve çizimle desteklemiş. Kompozisyon kuralları, görüş noktası, ana sahneler, kurgu tipleri, perde yönü, sinemada mekan ve zamanın kullanımı gibi pek çok konunun ele alındığı kitap baştan sona okunabilineceği gibi bölüm bölüm incelemek üzere kaynak kitap olarak da kullanılabilinir. Türkçe'de 21.5 cm'ye 26 cm boyutlarında basılmış 260 sayfalık kitap baskısı ve cildiyle de elinizde tutmaktan keyif alacağınız kitaplardan. Sinema dilinin belli başlı kurallarının, farklı anlatım ve kurgu tekniklerinin anlatıldığı kitap hem film çekmek isteyenler için hem de izlediği görüntünün dilini anlamak isteyen sinemaseverleri için eşsiz bir kaynak.
Kitabı okuyanlardan yorum alabilir miyiz ?
Okuyun, okutun, öğrenin. Tek diyeceğim budur. Hiçbir şey öğrenmezseniz aks nedir ve neden sinemanın en önemli şeyidir onu öğrenirsiniz. Türkiye'de nedense pek az insanın bildiği bir şeydir. Cidden de elinize aldığınızda ebatlarıyla bile sizi etkileyebilecek bir kitaptır.
Herkese tavsiye ederim. Fiyatı da ben aldığımda 20 milyondu ama 2 yıldan fazla zaman oldu nedir şimdi bilemem.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Film dilinin gramerinden daha iyi bir kitap olduğunu düşünüyorum ben de...
Aks içinse hiç bulaşmayalım öğrendik temel öğeleri pek bilinmeyen şeylerden bahsediyor mu ?
kitap görüntü yönetmenlerinin kutsal kitabı olarak değerlendirilmeye başlandı. Kamera açıları (Camera Angles), Kesintisizlik (Continuity), Kurgu (Cut), Yakın Çekim (Close Up) ve Kompozisyon (Compositon) olarak belirlediği 5 temel öğeyi inceleyen Mascelli kitapta anlattıklarını birçok film karesi, şema ve çizimle desteklemiş.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Sanırım özellikle 1965 tarihli olmasından dolayı pek ön sıralara koyamıyorum. Genelde okuduğum yazım tarihi eski olan kitaplar birkaç tanesi hariç pek beklediğim gibi çıkmadı.
http://www.ideefixe.com/kitap/tanim.asp?sid=J8BH6OPH30KFT4GWFFX5
Bunu öneririm...
Film uzamı
Görsel Dil
Objektif Dili
Kameranın Dinamikleri
Sinemasal Devamlılık
Pozlama
Renk Kuramı
Işıklandırma Araçları
Anlatım unsuru olarak ışık
Rengi Denetlemek
Objektif
Video ve Yüksek Seçicilikli (High Def) video
Görüntü Denetimi
Set Çalışmaları
Teknik Meseleler
Profesyonel Formatlar
Bunlar "sinematografi" kitabının ana başlıkları.
Sanırım özellikle 1965 tarihli olmasından dolayı pek ön sıralara koyamıyorum. Genelde okuduğum yazım tarihi eski olan kitaplar birkaç tanesi hariç pek beklediğim gibi çıkmadı.
65'ten beri sinemada değişen bir şey olmadı (sinematografi adına). Pek fazla şey olmadı diyelim. Fotoğraf 65 yıl önce ne ise, şimdi de o..
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Yapma abi neredeyse herşey değişti. Kesinlikle farklı düşünüyoruz bu konuda. Bu arada Sinematografi kitabını bende şiddetle herkese tavsiye ederim.
Hiçbir şey değişmedi sinematografi adına. Kadraj oturtma mantığı yine aynı, kafa boşlukları vs.ler her şey aynı. Aks dediğin aynı şey. Sadece MTV stili dediğimiz bir şey girdi, onun da normalden farkı daha fazla kesme içermesi ve hareketli kamera. Sinemanın temel öğeleri değişmedi, değişmez de pek fazla muhtemelen.
Ha yanlış anlaşılmasın, hiç ayrkırı veya farklı bir şey görmüyoruz demiyorum, ama bu kitabı al, oku, her şeyin neredeyse aynı olduğunu göreceksin. Hatta ben bu kitabı çok fazla film izleyene bir arkadaşıma verdim, yarısına kadar okudu, abi dikkatli film izleyen herkes bunları bilir zaten dedi. Zaten görüyorsun bunları film izlerken, sadece farkında varmıyorsun. Ha yanlış anlaşılmasın, bu kitabı okuyacağıma bin tane film izlerim mantığı da yanlış.
Okuyun bu kitabı güzeldir :).
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Bursaya gidiyorum vaktim dar. Gelince sinemada neler değişti başlığı altında bir sohbet ederiz.
Sinemada çoook şey değişti. Sinematografi'de fazla bir şey değişmedi. Kavram karmaşası yaşamayalım.
İyi yolculuklar Ahmet.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Turkishstyle bursa'da istersen kitabı verebilirim sana..yıllardır kitaplıkta durur okunmak için bir faydası olsun bari..kitap okuyamamak gibi bir kabahatim var..
I don't know. I had no food or water. It was very cold. I thought - if
I can even save just one... but he got so heavy. So heavy...
Turkishstyle bursa'da istersen kitabı verebilirim sana..yıllardır kitaplıkta durur okunmak için bir faydası olsun bari..kitap okuyamamak gibi bir kabahatim var..
İnanamıyorum kendime nasıl atlamışım ben bu mesajı ! Artık bir dahaki sefere alırım veya İzmir'e geldiğinde alırım : )