Forum

Dış mekan gece çeki...
 

Dış mekan gece çekimi

28 Gönderi
10 Üyeler
0 Reactions
7,749 Görüntüleme
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

hobaa, kafam karıştı hani biz 600d ile raw video çekemiyorduk, makinenin karta yazma hızı el vermiyordu benim bildiğim kadarıyla?

Düşük çözünürlük ve bazı ayarlarla kısa süreler mümkün demiştik. Ben kabul edilebilir bir çözünürlükte 7-8 saniyelik çekimler yapabildim.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/03/2016 1:39 pm
 Chon
(@chon)
Gönderi: 76
 

Fulgura, sağa yaslama tekniğinden (ETTR) bahsettiğin yazıda benim aklıma gelen şey şu oldu; Genel olarak karanlık bir sahne çekeceğiz, bu sahneyi fazla pozlayarak çekimi tamamlamalıyız, Daha sonra post'ta elimizdeki 8 bitlik görüntünün kontrast ayarları ile normal bir pozlama değerine taşıyabiliriz?

 
Gönderildi : 21/03/2016 2:42 pm
(@maskola)
Gönderi: 23
Başlığı açan
 

Chon yeterli ışığı kullanırsanız yüksek pozlamaya gerek kalmaz sanırım.

 
Gönderildi : 21/03/2016 3:49 pm
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Peki dslr da standartların üstüne nasıl çıkabiliriz ?
Işığı etkin kullanarak çıkabiliriz. Sahne -kontrast da gözetilerek- doğru aydınlatırsa ve buna bağlı olarak pozlama da dengeli yapılırsa 10 bit - 8 bit, 11stop-13stop arasındaki farkları amatör bir göz farkedemez.
Bir de color correction aşamasında fazla uçmamak şart. holivud renkleri alacam diye çoğu zaman renkleri katledebiliyoruz.

 
Gönderildi : 21/03/2016 4:03 pm
(@aleste)
Gönderi: 0
 

hobaa, kafam karıştı hani biz 600d ile raw video çekemiyorduk, makinenin karta yazma hızı el vermiyordu benim bildiğim kadarıyla?

Düşük çözünürlük ve bazı ayarlarla kısa süreler mümkün demiştik. Ben kabul edilebilir bir çözünürlükte 7-8 saniyelik çekimler yapabildim.

yani yapılamıyor 😀 teşekkürler fulgura.

oh be 😀

 
Gönderildi : 21/03/2016 6:02 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Fulgura, sağa yaslama tekniğinden (ETTR) bahsettiğin yazıda benim aklıma gelen şey şu oldu; Genel olarak karanlık bir sahne çekeceğiz, bu sahneyi fazla pozlayarak çekimi tamamlamalıyız, Daha sonra post'ta elimizdeki 8 bitlik görüntünün kontrast ayarları ile normal bir pozlama değerine taşıyabiliriz?

Evet, kabaca durum bu. Burada "fazla pozlayarak" ifadesini "olması gerekenin üstünde" diye yorumluyoruz elbette, yoksa "yüksek pozlama" değil.

Yani karanlık olmasını istediğin bir sahneyi kontrastı koruyarak daha aydınlık bir ortamda çekeceksin. Sonra postta pozlama düşürünce kafandaki görüntü elde edilecek ve kontrastlar da korunacak. Çok fazla ışık kullanmamak gerek bu nedenle yoksa her yer eşit aydınlanıyor ve sonra pozlama düşürünce bu kez fazla dümdüz bir görüntü elde ediliyor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/03/2016 7:42 pm
(@maskola)
Gönderi: 23
Başlığı açan
 

Fulgura, sağa yaslama tekniğinden (ETTR) bahsettiğin yazıda benim aklıma gelen şey şu oldu; Genel olarak karanlık bir sahne çekeceğiz, bu sahneyi fazla pozlayarak çekimi tamamlamalıyız, Daha sonra post'ta elimizdeki 8 bitlik görüntünün kontrast ayarları ile normal bir pozlama değerine taşıyabiliriz?

Evet, kabaca durum bu. Burada "fazla pozlayarak" ifadesini "olması gerekenin üstünde" diye yorumluyoruz elbette, yoksa "yüksek pozlama" değil.

Yani karanlık olmasını istediğin bir sahneyi kontrastı koruyarak daha aydınlık bir ortamda çekeceksin. Sonra postta pozlama düşürünce kafandaki görüntü elde edilecek ve kontrastlar da korunacak. Çok fazla ışık kullanmamak gerek bu nedenle yoksa her yer eşit aydınlanıyor ve sonra pozlama düşürünce bu kez fazla dümdüz bir görüntü elde ediliyor.

Sağa yaslama tekniği bitrate de geçiyordu sanırım. Bununla ilgili bir iki sorum olacaktı Fulgura. Yazıda "Sahnenizde pozlama ayarı yaparken en aydınlık noktayı saptayın. Pozlamayı olabildiğince buraya göre yapın." diye bir ifade var. Yani çekimi yapılan mekanda pozlama mekanın en aydınlık kısmına nasıl yapılır? Burada anlatılanı anlamadım aslında. 25 fps için zaten shutter 50 olmalı diye biliyorum. Burada anlatılan pozlama mevzusunu anlamadım.

Bir de Chon'un ve en son senin belirttiğin kontrast koruma mevzusu. Çekim öncesinde picture style öğelerini olabildiğince düşürmek gerekmiyor muydu? Yani burada korunacak kontrast düşük kontrast mıdır? Yani burada bahsedilen postta pozlama düşürüp kontrastı artırmak mı?

 
Gönderildi : 24/03/2016 1:30 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Hocam şimdi şu histogramdır, görüntü çekerken nimettir, ML ile gelir.

Eğer görüntünüz içindeki en aydınlık nokta yeterince pozlanmışsa görüntünün en sağında pixel verileri olur. Bu örnekte en sağda çok az var.

Sağa pozlama şu linkteki ortadakine yakın, ama burada da çok ince bir ayrıntı var ki işte o sağa yaslama durumunda en aydınlık yer aşırı pozlanmış oluyor ve postta kurttarılamayabiliyor. Cliping diyorlar ona. İşte o olmamalı, ama sağa pozlama verilerin olabildiğince sağda toplanması demek:

Ben artık siyahta veri bırakmamaya çabalayarak tam sağa da dayamadan yapmaya çalışıyorum pozlamayı.

 
Gönderildi : 24/03/2016 1:58 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Fulgura, sağa yaslama tekniğinden (ETTR) bahsettiğin yazıda benim aklıma gelen şey şu oldu; Genel olarak karanlık bir sahne çekeceğiz, bu sahneyi fazla pozlayarak çekimi tamamlamalıyız, Daha sonra post'ta elimizdeki 8 bitlik görüntünün kontrast ayarları ile normal bir pozlama değerine taşıyabiliriz?

Evet, kabaca durum bu. Burada "fazla pozlayarak" ifadesini "olması gerekenin üstünde" diye yorumluyoruz elbette, yoksa "yüksek pozlama" değil.

Yani karanlık olmasını istediğin bir sahneyi kontrastı koruyarak daha aydınlık bir ortamda çekeceksin. Sonra postta pozlama düşürünce kafandaki görüntü elde edilecek ve kontrastlar da korunacak. Çok fazla ışık kullanmamak gerek bu nedenle yoksa her yer eşit aydınlanıyor ve sonra pozlama düşürünce bu kez fazla dümdüz bir görüntü elde ediliyor.

Sağa yaslama tekniği bitrate de geçiyordu sanırım. Bununla ilgili bir iki sorum olacaktı Fulgura. Yazıda "Sahnenizde pozlama ayarı yaparken en aydınlık noktayı saptayın. Pozlamayı olabildiğince buraya göre yapın." diye bir ifade var. Yani çekimi yapılan mekanda pozlama mekanın en aydınlık kısmına nasıl yapılır? Burada anlatılanı anlamadım aslında. 25 fps için zaten shutter 50 olmalı diye biliyorum. Burada anlatılan pozlama mevzusunu anlamadım.

Bir de Chon'un ve en son senin belirttiğin kontrast koruma mevzusu. Çekim öncesinde picture style öğelerini olabildiğince düşürmek gerekmiyor muydu? Yani burada korunacak kontrast düşük kontrast mıdır? Yani burada bahsedilen postta pozlama düşürüp kontrastı artırmak mı?

Kezzap sağolsun histogramla anlatmış. Histogram kullanarak çektiğin karede patlayan yani aşırı pozlanan kısım olmamasına dikkat edin. Bazı ufak tefek speküler noktalar (araç kaputunda ya da tamponunda yansıma noktası ya da kapı tokmağında yansım vb) kabul edilebilir ama bir pencerenein tamamı, tüm gökyüzü vb asla patlamamalı. Kareniz içindeki en aydınlık nokta ya da kısımı esas alarak pozlama yapın. Bu durumda diğer yerler çok karanlık kalıyorsa sahneye ışık ekleyin ve olabildiğince tüm sahnenin görülebilirlik eşiğini yükseltin.

Burada kontrasttan kastım şu: Bir iç mekan çekimi düşünün. Evin salonunda geçen bir sahne olsun. Normalde insanların oturduğu kanepe ve orta mekan daha aydınlık ve ön planda olurken koltuk arkaları, sehpa/masa altları ya da yan duvarlar ile kapıların dışı (arkadaki koridorlar vb) daha karanlık olur. Normal 8 bit kamerada bu tür bir çekim yaparsanız orta mekanı esas alacağınız için karanlık kısımlar çok kararacak ve hatta oralarda aşırı gürültü, şeritleşme (banding) ve belki de makrobloklar (kutu kutu kodlama hataları) olacaktır. Bu nedenle o karanlık noktaları da olabildiğince daha aydıonlık hale getirmeye çalışın.

FAKAT;

O koltuk arkasını daha aydınlık hale getireceğim derken yani ortama ışık eklerken ya da diyaframı açarken asla ve asla karanlık kısımların ortadaki aydınlık kısımlar ile eşit ya da denk olmasına yol açmayın. Yani normalde koltuk arkası ile sehpa altı diyelim ki 10 birim (IRE) aydınlık ise ve orta mekan 75 birim aydınlık ise her yeri ışığa boğup karanlık kısımların da 60-70 birim gibi daha ortaya gelmesini sağlamayın. Ortalar olabildiğince 75 kalsın ya da hadi 80 olsun ama karanlık kısımlar da olabildiğince 25-40 g,b, br aralığa gelsin. Bu aralıkta oralar daha az gürültülü ve daha net olacaktır. Siz bilgisayar başında daha sonra toplam pozlamayı biraz düşürürseniz o kısımlar yine 10-15'e iner ve bu kez gürültü olmaz. Yani baştan alabildiğince çok veri ve görüntü alın ki sonradan istediğiniz kadarını atarsınız. Baştan yetersiz veri ile başlarsanız elde yapacak bir şey kalmaz. 8 bit ile en temiz çalışma yolu budur.

Kısacası; şöyle bir görüntü elde etmek istiyorsan:

şöyle çekeceksin;

Abartılı gibi görünebilir ama durum bu. Dikkat et adam o kadar başarılı bir kontrast elde etmek için ne kadar değişik ışık kullanmış.

Bu aşağıdakiler buna uygun başarılı sonuçlardır ve hepsi GH2 gibi 8 bit kamera ile çekilmiştir. Tek ışıkla bile görece ne kadar temiz sonuç elde edilebildiğine bakın. Gerçi bugün bunlar gözümüze güzel gözükmüyor ama 8 bitten alınabilecek başarılı sonuçlar bunlar.

https://vimeo.com/32873951

https://vimeo.com/32639143

https://vimeo.com/41930932

https://vimeo.com/38173662

GH1:

Not: GH2'yi özlemişim. Hala satılmamış namussuz. 900TL'ye indi ama alan yok.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 24/03/2016 3:32 am
(@maskola)
Gönderi: 23
Başlığı açan
 

Hocam emekleriniz için çok teşekkür ederim, çok açıklayıcı bir anlatım. KEzzAP sana da teşekkür ederim. Sağolun.

 
Gönderildi : 24/03/2016 4:06 am
(@maskola)
Gönderi: 23
Başlığı açan
 

Hocam son olarak şunu sorayım gece çekimi demiştik, (sokak lambalarıyla uyumu sağlamak adına kullanacağımız sarı dslr led vesaire de göz önüne bulundurarak) Çekim Profilleri yazınızda anlattığınız stillerin birçok karşılaştırmalı videolarını izledim. Ve sizin belirttiğiniz Marvel’s Cine, Flaat Picture Profiles 10, 11 ve (özellikle edinebilirsem) VisionColor Cinelook'u profil olarak kullanmaya karar verdim. Siz bahsettiğim mevcut ortamda çekim için bu profillerden hangisini önerirsiniz?

 
Gönderildi : 25/03/2016 3:05 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Çekim yaptığın ortama benzer bir yerde önceden hepsini tek tek denemeni öneririm. Bu türden şeyler için daha önce kesin karar verip sorunu çözmeden kesinlikle sete doğrudan gitmeyin. Düşük ışık için Flaat ön planda. Bir de benim yaptığım bir mod profil vardı blogda. O Flaat kadar sert değil. VisionColor ise düşük ışık öncelikle değil de renk öncelikli. Hatta sığ (flat) değil ve çok oynamaya izin vermez. Marvel's Cine de ortalarda bir yerlerde. Bence Technicolor Cİnelook, Flaat (ya da Fulgura Flat) ile VisionColor yükleyin ve düşük ışıkları Flaat/FF, gündüz çekimlerini de VisionColor ile deneyin. Daha sonra biraz fazla renklendirme yapmayı düşünüyorsanız TC kullanın ama özellikle gündüz iç mekan gibi dinamik derinlik isteyen yerlerde tercih edin TC'yi. Kolay gelsin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 25/03/2016 6:11 am
(@maskola)
Gönderi: 23
Başlığı açan
 

Tamamdır hocam çok sağolun

 
Gönderildi : 25/03/2016 4:04 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: