Forum

PAL kameralar pahalı, NTSC olmazmı?

15 Gönderi
6 Üyeler
0 Reactions
4,444 Görüntüleme
(@demet-pink)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Arkadaşlar PAL-NTSC farkı olarak modellerinin son kısmında E harfi olan avrupa modelleri, U harfi olan amerika modellerine göre 1000-1500 dolar daha pahalı.

Diyorum ki, TV kanallarına program vermek için çektiğimiz dijital görüntüyü bilgisayara aktarıyoruz. Bunu Edius - FinalCut gibi programlarla kesip biçiyoruz ve kaydediyoruz.

Sonuçta bu kayıt aşamasında PAL olarak kaydetsek olmaz mı? Yani Avrupa modeli kamera değil de Amerika modeli kamera alsak daha ucuza NTSC-PAL olayı farkeder mi?

Sonuçta dijital ortamda yeniden kaydediliyor?

 
Gönderildi : 28/10/2010 3:35 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

NTSC 24 kare PAL 25 kare.
Bilgisayar, her saniye 1 kare fazladan üretecek.Bunda belirli bir bozulma oranı olacak.
Bunu göz önünde bulundurursan yapabilirsin.Ama kanalların kabul etmesi yayın yönetmenine bağlı.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 28/10/2010 3:41 am
(@demet-pink)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

O zaman bizim her şekilde sonu E harfiyle biten PAL cihazlara bakmamız gerekiyor : (((

 
Gönderildi : 29/10/2010 12:25 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

NTSC kamera alıp 24 kare çektiğin görüntüyü kurguda 25 kareye hızlandırırsan yani filmdeki kare sayısı değişmeyecek ve süresi kısalacak şekilde, bir sorun yaşamazsın.

Örneğin NTSC kamera ile 25 saniyelik bir görüntü çektin, saniyede 24 kareden 600 karelik görüntün olur. Bunu kurguda 25 kare yaparsan, görüntün 25 saniye değil 24 saniye olur. Sesi de buna göre hızlandırman gerekir.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 29/10/2010 3:30 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Hızlandırma değil yavaşlatma.
25 saniyede 1 saniyeyi bilgisayar oluşturmuş olacak.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 29/10/2010 4:57 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

Hayır öyle değil, o yöntem farklı ben onu kastetmedim. Yeniden kare oluşturma yok benim anlattığım yöntemde örneği o yüzden verdim. Mevcut kareler kullanılarak filmin saniyedeki kare sayısı artacağından süre azalacak. Bu yüzden ses senkronizasyonu tekrar yapılmalı ve ses hızlandırılmalı (süresi azalmalı). Mesela 15 dakikalık NTSC kamera ile çekilmiş görüntü, PAL görüntüye çevrildiğinde yaklaşık 14 dakika 23 saniye olacak.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 29/10/2010 7:21 pm
(@kykgm)
Gönderi: 0
 

anlamaya çalışıyorum ..

Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.

^^KYKGM^^

 
Gönderildi : 29/10/2010 10:02 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Tamamda ses senkronu tekrardan yapılacak elbetteki ama sesteki bozulma nasıl giderilecek, evet giderilebilir ama pek sağlıklı bir giderme olmayabilir bu.
Sonuçta teoride olan şeyler bunlar genelde pratiğe dökünce saçmalayabiliyor.Tek ses veya hız değil pixel oranları da farklı.Dikeyde 96 pixel kayıp var.Biri 576i biri 480i

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 29/10/2010 10:41 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

PAL'ın pixelde düşük olduğu SD (standart definition) için doğru fakat HD'de böyle bir kayıp yok. Ayrıca SD çözünürlükler için NTSC hemen her durumda PAL'dan daha iyi görüntü verir. Film DVD'lerinde bu durum açıkça ortadadır. NTSC, saniyede 24 kare olduğundan daha sinematik bir hava içerir.

Konuya dönersek, NTSC'den PAL'a dönüşüm yapmak hiçbir sorun yaşatmıyor, ne seste ne görüntüde, uygun dönüşüm yapılırsa tabi. Ben çok yaptım hem kısa filmlerde hemde daha önce DVD ve Blu-ray diskleri sıkıştırmada (x264 ile mkv ye dönüştürme).

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 30/10/2010 3:08 am
(@demet-pink)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Kurgu programları bunu yapamaz mı? NTSC olarak kaydettiğimiz ham görüntüyü kurguladık, müziği ekledik, kaydet derken orada çıkan seçeneklerden PAL olarak kaydet gibi birşeyler desek?

 
Gönderildi : 30/10/2010 1:18 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

NTSC'nin PAL'dan daha iyi görüntü verir teorisi nerden geliyor onu anlayamadım?
Film DVD 25 karedir.24 kareyi telesinede 25'e çıkartıyorlar.Ama hardware bir işlem software ile uzat kısalt mantığı yok.

NTSC PAL olarak kaydeder, sorun çıkartmaz.Bunu anlamazsın çıplak göz ile ama TV'deki teknik yönetmen deck'e takarda "siz benle dalga mı geçiyorsunuz" derse işler değişir.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 30/10/2010 9:29 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
 

NTSC normalde 30 karedir ve 525 satırdır (ayrıca 60Hz'dir), NTSC film 24 kare olurken pulldown işleminden geçer. Bu işlem sırasında 3 progressive kare ile interlaced 2 kareden oluşan 1 progressive kare (satır satır ayrılıp birleştirilir) birleşir, sonuçta saniyede 24 progressive kare olur. Sonuç olarak hiçbir işlemden geçmemiş tabiri caiz ise el değimemiş 24 progressive kare vardır ve bu yüzden 480p'lik bir görünü olur elimizde, ham olarak.

PAL'da ise 25 kare her zaman sabittir, 625 satırdır (ayrıca 50Hz'dir). Çoğu durumda PAL filmlerde bu 25 kare interlaced'dir ve bunlar satır satır ayrılıp, farklı kareler oluşturmak üzere birleştirilerek 25 progressive kare oluşturulur. Bu 25 kare işlemden geçerek progressive olduğundan ham progressive değildir, kaynak interlaced'dir. Bu yüzden ham olarak elimizde 576i'lik bir görüntü vardır.

Bunlar teoride olan şeyler, gerçeğini görmek için bölge dvd kıyaslamalarına bakabilirsiniz. Mesela The Lord of the Rings filminin NTSC ve PAL sürümlerinin kıyaslaması. Tabi burada filmin master edilme şartlarının da önemi var fakat genelde hem Amerika hemde Avrupa'da dvd'ler aynı tarihlerde piyasaya sürüldüğünden, dijitale geçiş master'ı aynı firmada, aynı yerde ve aynı şartlar altında yapılıyor.

24 kare filmin telesine ile 25'e çıktığı bir durum (profosyonel manada, yani film dvd'lerinde) hiç görmedim, varsa bir film örnek gösterin. Filmlerin NTSC ve PAL sürümlerine bakın, her zaman süreleri farklıdır, PAL daha kısa sürerken NTSC daha uzundur. Bunun sebebi 35mm filme kayıt yapılan ham filmin 24 kare olmasındandır.

@Demet Pink, dediğiniz işlemi basit bir şekilde yapabilirsiniz. @Hepa'nın anlattığı yöntem budur zaten. 24 karelik görüntüye kurgu yaptığınız program her saniyede 1 kare eklediğinden (program önceki ve sonraki kareye bakarak bu kareyi kendisi oluşturuyor) çıktınız 25 kare olur. Sesi tekrar senkronlamak gerekmez ve kayıtın süresinde bir değişiklik olmaz. Şu linke bir göz atın: http://forums.creativecow.net/archivepost/2/723293 " onclick="window.open(this.href);return false;

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 31/10/2010 1:40 am
(@kykgm)
Gönderi: 0
 

McFly nefes aldıysan anlatmaya devam

Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.

^^KYKGM^^

 
Gönderildi : 30/06/2011 11:35 pm
(@kingpin)
Gönderi: 0
 

Ya başlık eskimiş de bir şey paylaşmadan geçemeyeceğim. Yanlış veya eksik okumuş da saçmalıyorsam affedin 🙂

McFly ın bahsettiği hızlandırma vs mevzusu Hepa kabul etmemiş olsa da doğrudur, vardır, yapılıyor. 24p 96 dk olan film araya bir kare ekleyip saniyede bir kare atlama olmasındansa kareler 1/24 oranında hızlı aktırılarak 92 dk sürdürülüyor ve 25p olmuş oluyor. "Evet olaylar 1/24 oranında daha hızlı gerçekleşiyor, adam daha hızlı yürüyor." Ayrıca sesi de 1/24 oranında hızlandırıp daha sonra buna pitch correction uyguluyorlar böylece atlama olmamış oluyor.

why so serious?

 
Gönderildi : 08/08/2011 4:14 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Doğrudur. Hızlanma %4'tür. Kulak hassassa pitch artışını duyar ve göz de %4 hız artışını bazen yakalıyor. O nedenle ya seste %4lük pitch ayarı gerekir, ya da yine hızla oynamak lazım.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 08/08/2011 4:42 pm
Paylaş: