Forum

Kamera tercih sorunsalı - kararsızlık...

29 Gönderi
5 Üyeler
0 Reactions
7,593 Görüntüleme
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Her ikisi de kolay algılanabilir bir bozulma yaratmıyor. Belki %1-2 kayıp diyebilrsin ama bu farkedilebilir değil.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 25/05/2015 4:40 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Buraya koymak en doğrusu olacak sanırım.
Sizce hangileri?
D'yi direkt dışarıda bırakırım.
A,B,C genel olarak fena değil. A biraz soft geldi bana. Ondan en sona koydum, ama güzellikleri de var. Yani sıralama çok değişmeye müsait her izleyişimde.
Dolayısıyla öncelik tercihine bakar biraz da. Bu arada B A7S sanki.

Sahne 1: B,C,A
Sahne 2: C,B,A
Sahne 3: B, C, A

 
Gönderildi : 05/06/2015 1:02 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Bence:
4: C,D,A B
5: B, A,D ,C

 
Gönderildi : 05/06/2015 10:18 pm
(@delal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Bu arada ilk videoda Scene-1 Kamera C benim hoşuma gitti, ne acaba ?

Şu an ki tercih konusunda,

1- GH4 ilk sırada gidiyor

+ Keskin -mft (speedbooster bul ve para dök işin yoksa..)
+4k - Bu kadar keskinlik şart mı ? TV kamerası olsa tamam. Ama bu kadar keskinliğin alan derinliğini olumsuz etkilediğini düşünüyorum.
+focus track - Raw yok, ML'de yok 🙂 flatish var.

2- BMPCC

+ Raw - GH4 e kalite olarak uzak.
+ Uygun fiyat (lens takviyesi imkaanı) - Mft
+ Davinci

Diğer seçenekler arasında, 5d m2 ve zorlarsak m3'te var... 6D, 7d m2'te ara ara beni yokluyorlar.

Bu arada BMCC 2.5 ve 4k hakkında düşünceniz nedir ? 2.el olacak tabi.

http://vimeo.com/melihdelal

 
Gönderildi : 08/06/2015 11:31 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Bu soruyu mesaj atarak bana yöneltmişsiniz sanırım. Bu konuyu şurada yazmıştım.

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/03/10/bmpcc-ve-gh4-ile-gecen-gunler-ve-kucuk-rahatsizliklar/

https://fulgurafilm.wordpress.com/2014/11/29/yeni-baslayanlar-icin-hangi-kamera/

https://fulgurafilm.wordpress.com/2014/10/25/blackmagic-pocket-cinema-camera-incelemesi/

İkisine de sahip olduğum için tercih zor. BMPCC'yi raw yüzünden bırakmak istemem. Alışında onca yıl çalıştığımız h.264 çok kötü geliyor birden. GH4 ise 4K için ideal. Görüntüsü güzel ve güzel bir lensle daha da güzel oluyor ama düşük ışık, dinamik derinlik vb konularda sınırları var. Bütçenize göre karar verin. Sonuçta FHD çalışacağım ve çok ek harcama yapmak istemiyorum derseniz H4'e yatırm yapın. BMPCC daha profesyonel bir yola girişin ilk adımı ve aldatıcı olabilir.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 09/06/2015 1:51 am
(@delal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Bu soruyu mesaj atarak bana yöneltmişsiniz sanırım. Bu konuyu şurada yazmıştım.

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/03/10/bmpcc-ve-gh4-ile-gecen-gunler-ve-kucuk-rahatsizliklar/

https://fulgurafilm.wordpress.com/2014/11/29/yeni-baslayanlar-icin-hangi-kamera/

https://fulgurafilm.wordpress.com/2014/10/25/blackmagic-pocket-cinema-camera-incelemesi/

İkisine de sahip olduğum için tercih zor. BMPCC'yi raw yüzünden bırakmak istemem. Alışında onca yıl çalıştığımız h.264 çok kötü geliyor birden. GH4 ise 4K için ideal. Görüntüsü güzel ve güzel bir lensle daha da güzel oluyor ama düşük ışık, dinamik derinlik vb konularda sınırları var. Bütçenize göre karar verin. Sonuçta FHD çalışacağım ve çok ek harcama yapmak istemiyorum derseniz H4'e yatırm yapın. BMPCC daha profesyonel bir yola girişin ilk adımı ve aldatıcı olabilir.
Amacım daha da profesyonellesmek zaten. Raw'da sorun yok, davinci kullanıyorum. Sadece tercih sorunum var. Bmcc 2.5 hakkında ne düşünüyorsun fulgura ?Yazılarını okudum takipteyim seni,

http://vimeo.com/melihdelal

 
Gönderildi : 09/06/2015 2:03 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

O zaman 2,5K size daha yerinde olur. Bundan sonra isterse 10K versinler (ki 6-8K sırada), en azından işlenebilir 10 bit ProRes vb olmadıkça kesmez. GH4'e olsa olsa bundan sonra bir V-log gelecek ki h.264 üzerinde o da sınırlı kalacak ama BM ile raw yolu açık. Bir de tek alternatif 5D Mark iii ML raw. Hala akıl çeliyor. Şaka maka değil 14 bit ve çok güzel düşük ışık performansı var.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 09/06/2015 2:52 am
(@delal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

rj speedboster buldum lakin yeni bir bilgi öğrendim ki diyafram ayarı yapılmıyormuş, sadece metabones'ta yapılabiliyormuş ? Doğru mudur bu bilgi ?

http://vimeo.com/melihdelal

 
Gönderildi : 10/06/2015 8:35 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

MB'nin Canon uyumlu bir modeli var diye biliyorum. Onunla elektronik ayar mümkün olmalı. Ben de şu anda bir lens peşindeyim ve diyafram olayı Canon modelinde elektronik olduğu için Nikon modeli + Nikon Speedbooster almak durumundayım. Ya da bir Canon gövdeye ihtiyaç var her diyafram ayarında. Ben de ya diyaframı tam açık tutup ND ile pozlama yapıyorum. Ya da Canon üzerinde f/5.6'ya alıp çıkarıp öyle RJ ile BMPCC veya GH4'e takıyorum. Dİğer lenslerim zaten tam manuel.

Bu Canon diyafram ayarını çözebilse şu ucuzcu Çinliler çok güzel olacak ama olmadıkça Metabones'a (300-350 dolardı sanırım şu anda) mahkumuz.

Kısacası, RJ ile manuel diyaframlı lensler kullanacaksınız. Lensiniz elektronik diyaframlı ise ve Canon gövdede kullanmak istiyorsanız Metabones EF gerek. Nikon diyafram ayarı fiziksel bir parça ile yapıldığı için Nikon adaptörlerinin bir kısmında bu özellik var ve Nikon lensleri uyumlu adaptörde tam manuel kullanmak mümkün.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 10/06/2015 9:43 pm
(@delal)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

metabones gümrük sorunundan dolayı spariş edemem, türkiye fiyatı 2.5bin.... O yüzden şu an 5d mii , 6D , 7D arasında gidip geliyorum, gh4 'te de aynı sorun olacak, o yüzden canondan devam diye düşünüyorum, bu saydığım modeller arasında en yüksek ML raw kayıt yapan hangisi ? Fulgura sen bir tablo paylaşmıştın ML Raw ile ilgili, bulamıyorum...

http://vimeo.com/melihdelal

 
Gönderildi : 10/06/2015 9:53 pm
(@desert333)
Gönderi: 0
 

http://www.magiclantern.fm/forum/index.php?topic=6215.0 bu sanırım

 
Gönderildi : 10/06/2015 11:42 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

RAW istiyorsanız Canon cephesinde 5Dler, 6D ve belkli de 7D alınabilir. Ben de lens ile ilgili bir dönüm noktasındayım. Ya Samyang/Rokinon cine set alacağım ya da tek ve sağlam bir lens. Elde çok lens var ve portatiflik gerektiğinde cineler zor olacak ve bazı aralıklar gerekmeyebilir.

GH4 üzerine speedbooster ekleyip f/1.8 lens takınca düşük ışıkta performans kabul edilebilir oluyor ama 8 bit dert.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/06/2015 12:19 am
(@bagimsiz)
Gönderi: 0
 

RAW istiyorsanız Canon cephesinde 5Dler, 6D ve belkli de 7D alınabilir. Ben de lens ile ilgili bir dönüm noktasındayım. Ya Samyang/Rokinon cine set alacağım ya da tek ve sağlam bir lens. Elde çok lens var ve portatiflik gerektiğinde cineler zor olacak ve bazı aralıklar gerekmeyebilir.

GH4 üzerine speedbooster ekleyip f/1.8 lens takınca düşük ışıkta performans kabul edilebilir oluyor ama 8 bit dert.

Olympus 12 40mm 2.8 Pro edindim geçen hafta. Deneme fırsatım olmadı çok fazla ama ilk izlenimim iyi. Bir de 7.5 ya da 8mm bir samyang - rokinonla çarpan faktörü aşılır diye düşünüyorum. Speedboster da bir çözüm ama mft lens çeşidi de fena değil. Tabi kalite - fiyat durumu dslr lenslerle nasıl karşılaştırılır tam bilmiyorum.

Tek ve sağlam bir lensten kastettiğini hangisi onu öğrenmek isterim Fulgura

 
Gönderildi : 11/06/2015 5:23 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Hiçbir zaman karar veremeyeceğim şu kamera işine ya. Yüksek çözünürlüklü raw videolarınız aklımı çeliyor.
4K da istiyorum. İşleyecek bilgisayar için onu da yükseltmek gerekecek. Amaaan. 🙁
Ne güzel GH4'e karar vermiştim. 🙂

 
Gönderildi : 11/06/2015 4:28 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: