Forum

Kamera Tavsiyesi

73 Gönderi
12 Üyeler
0 Reactions
13.5 K Görüntüleme
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Amaç kolaylık ve pratik çözümse 80D/nano lens ve benzerleri düşünülebilir elbette.

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:16 am
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Yahu bu arada biraz alakasız ama söylemeden geçemeyecm. Lenslerden bahsediyoruz ya araya iliştireyim. Hafta sonu Tair 11a 135mm f2.8'i deneme şansım oldu hayran kaldım. APS-C ve FF kamera kullananlara denemelerini öneririm. Özellikle bokeh hastalarına...

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:19 am
(@ericdraven)
Gönderi: 57
Başlığı açan
 

Çektiğiniz görüntüleri youtube kanalına yükleme şansınız olursa biz de izleyelim üstad.
Evet canonun af si oldukça hızlı ama sony a7sii ve a6500 de iddialı bu konuda.
Yani af çekilecek sahnelerde canon 80d yi aratmayacaktır diye tahmin ediuorum.

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:34 am
(@ericdraven)
Gönderi: 57
Başlığı açan
 

Yalnız arkadaşın belgesel çekeceğini unutuyorsunuz, belgeselde focus puller planlı bir şekilde çalışamaz çünkü gerçekleşecek olan aksiyon önceden belirli değil. Ayrıca focus puller'lık baya da zor iştir teknik olarak kolay görülse bile. 🙂 Müthiş bir dikkat gerektirir.

Focus puller cidden zor yani kamera küçük. Sürekli birinin el atıp ayar yapması sıkıntılı bir durum olabilir ki hareket halindeyken çok daha zor olacaktır. En pratik çözüm diyaframı kısıp netliği genişletmek gibi duruyor

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:37 am
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Çektiğiniz görüntüleri youtube kanalına yükleme şansınız olursa biz de izleyelim üstad.
Evet canonun af si oldukça hızlı ama sony a7sii ve a6500 de iddialı bu konuda.
Yani af çekilecek sahnelerde canon 80d yi aratmayacaktır diye tahmin ediuorum.

Benim kamerayla çekmedim. Arkadaşımın 650D'siyle denedim. İçim gitti ama.

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:43 am
(@bagimsiz)
Gönderi: 0
 

Yahu bu arada biraz alakasız ama söylemeden geçemeyecm. Lenslerden bahsediyoruz ya araya iliştireyim. Hafta sonu Tair 11a 135mm f2.8'i deneme şansım oldu hayran kaldım. APS-C ve FF kamera kullananlara denemelerini öneririm. Özellikle bokeh hastalarına...

Close up ve portrelerde 85 ve üstü kullanmak şart. Genellikle kötü filmlerin kötü planlarında 35 - 50mm ile oyuncunun dibine dayandığı belli olan close up'lar farkediliyor. 135mm oyuncunun yüzünü toplar, 2 boyutu kıvama sokar, bu yüzden kesinlikle full frame, aps - c boyutta sensörlü kamera kullananlar için el altında tutulması gereken lenstir.

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:45 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Esasında, tam da söylediğin etkiler yüzünden crop'a bakmadan 85 ve 135mm kullanılmalı.
Tamam pocket'ta ne yapacaksın diyorsun ama alan varsa kamerayı geriye koyabileceğin kullanmalısın.
Yoksa da yaratmaya kasmalısın. Zor tabi croplu makinalarda kullanmak ama 85mm inanılmaz hoşuma gidiyor.

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:53 am
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Pockette geriye gitmek sorun değil de şu rolling shutter olayı kötü oluyor. Speetbooster alabilirsem mutlaka 85mm alırım ben de.

 
Gönderildi : 22/03/2017 4:29 am
(@ericdraven)
Gönderi: 57
Başlığı açan
 

Yahu bu arada biraz alakasız ama söylemeden geçemeyecm. Lenslerden bahsediyoruz ya araya iliştireyim. Hafta sonu Tair 11a 135mm f2.8'i deneme şansım oldu hayran kaldım. APS-C ve FF kamera kullananlara denemelerini öneririm. Özellikle bokeh hastalarına...

Close up ve portrelerde 85 ve üstü kullanmak şart. Genellikle kötü filmlerin kötü planlarında 35 - 50mm ile oyuncunun dibine dayandığı belli olan close up'lar farkediliyor. 135mm oyuncunun yüzünü toplar, 2 boyutu kıvama sokar, bu yüzden kesinlikle full frame, aps - c boyutta sensörlü kamera kullananlar için el altında tutulması gereken lenstir.

Samyang t serisi 85mm almak şart o halde.

 
Gönderildi : 22/03/2017 4:56 am
(@vlkanersin)
Gönderi: 0
 

Yahu bu arada biraz alakasız ama söylemeden geçemeyecm. Lenslerden bahsediyoruz ya araya iliştireyim. Hafta sonu Tair 11a 135mm f2.8'i deneme şansım oldu hayran kaldım. APS-C ve FF kamera kullananlara denemelerini öneririm. Özellikle bokeh hastalarına...

Close up ve portrelerde 85 ve üstü kullanmak şart. Genellikle kötü filmlerin kötü planlarında 35 - 50mm ile oyuncunun dibine dayandığı belli olan close up'lar farkediliyor. 135mm oyuncunun yüzünü toplar, 2 boyutu kıvama sokar, bu yüzden kesinlikle full frame, aps - c boyutta sensörlü kamera kullananlar için el altında tutulması gereken lenstir.

Samyang t serisi 85mm almak şart o halde.

Arkadaşlardan ve kendi tecrübelerimden edindiğim kadarıyla bende bir şeyler söyleyeyim;) Samyangın cine lenslerinin 16,24,35,50,85 mm'leri bende var ve hepsi harika lensler. Samyang bu lensleri yaparken piyasadaki mevcut iyi lensleri temel alarak yapmış. Yani tam hatırlamakla beraber zeiss, angenieux gibi lensleri temel almış yaparken (Hayyamdaki manuel focus Ayhan abinin yalancısıyım:) kendisi buna benzer bir şeyler söylemişti) Lensler prime oldukları için zaten iyiler, özellikle gece performansları çok iyi ve diyaframın hareketli olması ara değerleri tutturmanıza yardımcı oluyor. Ayrıca bir çekim esnasında şöyle bir faydasını da gördüm. Sola doğru pan yapacaktım, ama panın başlangıç noktasıyla bitiş noktasındaki pozlama değerleri değişiyordu, elimde 6d vardı dinamik aralığı yetmediği için eğer başlangıç noktasına göre pozlama yapsam bitiş noktası karanlık kalacaktı bende pan esnasında diyaframı açarak başlangıç ve bitiş noktasını doğru pozlayabildim. Değişken diyaframdan böyle bir fayda da elde edebilirsiniz.

Kamera konunuz içinde bir şeyler söyleyeyim, aktüel çekimlerde sony a6500 kullanabilirsiniz, hem beş yönlü eksen sabitleme sistemi var hemde çok hızlı bir af sistemi var. Güzel bir lens ve af sistemiyle netleme olayını da hemen hemen çözmüş olursunuz. En azından belgesel olduğundan biraz netlik kaçırsanız bile Paciente'nin dediği gibi tolere edilebilir;) İyi forumlar.

 
Gönderildi : 22/03/2017 2:09 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Pockette geriye gitmek sorun değil de şu rolling shutter olayı kötü oluyor. Speetbooster alabilirsem mutlaka 85mm alırım ben de.

Ben rolling shutter'dan hiç rahatsız olmadım bugüne kadar.
Belki henüz rahatsız edecek hızda bir şey çekmedim.
Ondan olabilir.

 
Gönderildi : 22/03/2017 2:14 pm
(@ericdraven)
Gönderi: 57
Başlığı açan
 

Close up ve portrelerde 85 ve üstü kullanmak şart. Genellikle kötü filmlerin kötü planlarında 35 - 50mm ile oyuncunun dibine dayandığı belli olan close up'lar farkediliyor. 135mm oyuncunun yüzünü toplar, 2 boyutu kıvama sokar, bu yüzden kesinlikle full frame, aps - c boyutta sensörlü kamera kullananlar için el altında tutulması gereken lenstir.

Samyang t serisi 85mm almak şart o halde.

Arkadaşlardan ve kendi tecrübelerimden edindiğim kadarıyla bende bir şeyler söyleyeyim;) Samyangın cine lenslerinin 16,24,35,50,85 mm'leri bende var ve hepsi harika lensler. Samyang bu lensleri yaparken piyasadaki mevcut iyi lensleri temel alarak yapmış. Yani tam hatırlamakla beraber zeiss, angenieux gibi lensleri temel almış yaparken (Hayyamdaki manuel focus Ayhan abinin yalancısıyım:) kendisi buna benzer bir şeyler söylemişti) Lensler prime oldukları için zaten iyiler, özellikle gece performansları çok iyi ve diyaframın hareketli olması ara değerleri tutturmanıza yardımcı oluyor. Ayrıca bir çekim esnasında şöyle bir faydasını da gördüm. Sola doğru pan yapacaktım, ama panın başlangıç noktasıyla bitiş noktasındaki pozlama değerleri değişiyordu, elimde 6d vardı dinamik aralığı yetmediği için eğer başlangıç noktasına göre pozlama yapsam bitiş noktası karanlık kalacaktı bende pan esnasında diyaframı açarak başlangıç ve bitiş noktasını doğru pozlayabildim. Değişken diyaframdan böyle bir fayda da elde edebilirsiniz.

Kamera konunuz içinde bir şeyler söyleyeyim, aktüel çekimlerde sony a6500 kullanabilirsiniz, hem beş yönlü eksen sabitleme sistemi var hemde çok hızlı bir af sistemi var. Güzel bir lens ve af sistemiyle netleme olayını da hemen hemen çözmüş olursunuz. En azından belgesel olduğundan biraz netlik kaçırsanız bile Paciente'nin dediği gibi tolere edilebilir;) İyi forumlar.

Verdiğiniz değerli bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim üstad. Ben de 14-35-85mm samyang cine lens almayı düşünüyorum. Bir de bunlara ek kaliteli zoom lens alırsam hızlı çalışmamız gereken yerlerde bunu kullanabiliriz diye düşünüyorum. Zoom lens olarak bir tavsiyeniz var mı üstad?

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:00 pm
(@vlkanersin)
Gönderi: 0
 

Rica ederim, ben genelde prime lensler kullandım. Kullanıp tecrübe etmiş arkadaşlar daha doğru yardımcı olacaklardır ama ben şu an kendime alsam ne alırımı kendime sorarak cevap vereyim. Öncelikle alacağınız makinaya göre lens alın FF veya croplu mu olacak? Lens setiniz alacağınız markalara göre de değişecektir, E mi, mft mi, Ef mi şekilde çünkü bazen metabones gibi dönüştürücüler kullanmak zorunda kalabilirsiniz ama çok pahalılar:) bunun haricinde lens markası olarak tabiki öncelikle canon L serileri cok iyi, ardından tamronun vc( görüntü stabilizasyonlu) lensleri var. Mesela tamron 24-70 f2.8 vc, tamron 70-200 f2.8 vc birde yeni bir vc'li geniş açıları var 16-28 miydi tam hatırlayamadım. Canon L 16-35 f2.8, canon L 24-70 f2.8 (2. Serisi olan olmalı), canon L 70-200 f2.8 ( stabilizayonlu olanı olursa daha iyi tabi:) sigmanın art serisinin zoom lensleri var onlarda iyi deniliyor.
Ama bence zoom olarak çok geniş odak aralığı almayın, geniş odak aralığında diyaframdan fedakarlık edeceksiniz f4.0 felan olacak. Lensler içinde genelde 2 stop sonrasında gerçek performansına erişir denildiği için 5.6, 8 gibi kendini toparlayacak bu da her şartta istenilen sonucu vermeyebilir.
Uzun oldu farkındayım ama son olarak şunu söyleyeyim, size bir önceki mesajda a6500 dedim ama o croplu, siz belgesel çekeceğiniz için FF bir makina daha işinizi görecektir. A7s2 alsanız daha iyi olur.

 
Gönderildi : 22/03/2017 3:41 pm
(@ericdraven)
Gönderi: 57
Başlığı açan
 

Rica ederim, ben genelde prime lensler kullandım. Kullanıp tecrübe etmiş arkadaşlar daha doğru yardımcı olacaklardır ama ben şu an kendime alsam ne alırımı kendime sorarak cevap vereyim. Öncelikle alacağınız makinaya göre lens alın FF veya croplu mu olacak? Lens setiniz alacağınız markalara göre de değişecektir, E mi, mft mi, Ef mi şekilde çünkü bazen metabones gibi dönüştürücüler kullanmak zorunda kalabilirsiniz ama çok pahalılar:) bunun haricinde lens markası olarak tabiki öncelikle canon L serileri cok iyi, ardından tamronun vc( görüntü stabilizasyonlu) lensleri var. Mesela tamron 24-70 f2.8 vc, tamron 70-200 f2.8 vc birde yeni bir vc'li geniş açıları var 16-28 miydi tam hatırlayamadım. Canon L 16-35 f2.8, canon L 24-70 f2.8 (2. Serisi olan olmalı), canon L 70-200 f2.8 ( stabilizayonlu olanı olursa daha iyi tabi:) sigmanın art serisinin zoom lensleri var onlarda iyi deniliyor.
Ama bence zoom olarak çok geniş odak aralığı almayın, geniş odak aralığında diyaframdan fedakarlık edeceksiniz f4.0 felan olacak. Lensler içinde genelde 2 stop sonrasında gerçek performansına erişir denildiği için 5.6, 8 gibi kendini toparlayacak bu da her şartta istenilen sonucu vermeyebilir.
Uzun oldu farkındayım ama son olarak şunu söyleyeyim, size bir önceki mesajda a6500 dedim ama o croplu, siz belgesel çekeceğiniz için FF bir makina daha işinizi görecektir. A7s2 alsanız daha iyi olur.

Çift kamera çalışacağız, Birinci kamera A7s2, ikinci kamera a6500 olacak. Samyang dışında zoom lens olarak dönüştürücü kullanmadan kullanabileceğimiz lesnsler E mount olmak zorunda. Bu nedenle sony lensler arasından seçim yapacağız.

 
Gönderildi : 22/03/2017 4:29 pm
(@vlkanersin)
Gönderi: 0
 

Sony lensler hakkında çok bilgim yok. Ama bu haliyle çok iyi ekipmanlarınız olacak. Yapacağınız başarılı işleri bekliyoruz;)

 
Gönderildi : 22/03/2017 5:28 pm
Sayfa 4 / 5
Paylaş: