Kezzo kamera alma abi, kirala. Tamam bu konu çok başka bir konu ama bence yine kirala. Çünkü kamera senin olunca bakım gerekir, ona dikkat etmek gerekir, arızalandığı zaman garantiye götürmek gerekir. Garantisi yoksa para verip onarmak gerekir. Sette gönlünce kullanamaz, azıcık titizlenmek istersin. Zorlu koşullarda (karlı bir köy manzarası) aman kameraya bir şey olacak korkusuyla yüreğin pırlar. Vs. vs. vs...
Ama kiraladığın zaman şirket, ajans artık her neyse sana bir adet de kameraman veriyor. Bütün mesuliyet o elemanda oluyor. Ve kamera senin olmadığı için gönlün rahat oluyor, bütçen de. Arızalanma veya tehlikeye düşme derdi olmuyor. Daha fazla riski göze alabiliyorsun. Naçizane düşüncelerim bunlar. Zira ben de öyle yapacağım.
Katılıyorum. Ama ben kamerayı aldım. 🙂 HV30 aldım.
Güle güle kullan. İyi filmlerde görürüz inşallah.
"Boşa sallanan kürek dalga yaratmaz."
Önerilerinizi bende dikkate alacağım.
http://www.vizyonhd.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Çok faydası oldu teşekkürler
http://blog.planet5d.com/2015/02/dslr-top-features-survey-reveals-canons-and-others-challenges/
Kamera seçilirken en çok bakılan özellikler.
http://blog.planet5d.com/2015/02/dslr-top-features-survey-reveals-canons-and-others-challenges/
Kamera seçilirken en çok bakılan özellikler.
Çok yararlı bir paylaşım. Bu sitede bizlere yaptığınız katılımlardan dolayı herkes adına size teşekkür ediyorum 🙂
Auto-Focus:
1.sony a6500
2. Canon c200
3. GH5
Keskinlik:
1. Sony a6500
2. GH 5
3. Canon c200
1080p&120 fps:
1.GH5
2. Canon c200 & Sony a6500 karşılıklı avantaj ve dezavantajları var
Düşük Işık-ISO:
1.sony a6500
2. c200
3.gh5
Sonuç: Sony dövüyor.
İlker Hoca güzel bir viral yapmış, helali hoş olsun ama 5D'yi bir tekmelemediği kalmış 🙂 Dedikleri tamamen doğru ama aynasızların piyasaya girişinin ön gördüğü kadar kolay olacağını sanmıyorum.
Bu arada “doğada tek başına” programının görüntü ekibindeki arkadaşım da 5d IV’ü bırakacağını söylemişti.
Gene de dilim varmıyor 5D Mark4 bu yahu.
Fotoğrafta hala büyük sayılabilecek "neden" farklarıyla, dslr'ler profesyonel ortamda tercih sebebi. Pozlama elemanlarının deklanşör çevresine konumlanmış olması gerek mesela, aynasızlarda bu retro havası, o tekerlekler falan başka amaçlar, başka kullanıcı kitlesi hedeflenerek yapılmış hareketler. Bizde bu uçmuş kurlarla amatör fotoğrafçıya gelecek cihazlar da değiller şu anda. Video için de belli aralıkta kalıyor, üstü için yine başka cihazlara uzanmak şart.
Burada çoğu dslr kameranın dinamik aralık ve iso karşılaştırmaları yapılmış.
https://www.dpreview.com/articles/3416153698/canon-eos-6d-mark-ii-dynamic-range
Değerli arkadaşlar, saygıdeğer forum üyeleri,
Sağlam gerekçelerim olmadığı halde ve mevcut makinemi sıfır olarak alalı henüz 10 ay geçmiş olmasına rağmen kameramı değiştirmek istiyorum. Küçük aile şirketimizin 15 senedir çalıştığı, her markanın her modelini satan, reklam olmaması için adını vermeyeceğim firmadan Sony a6400 satın almıştım. Aslında a6600 çıkmıştı ben satın alırken ama, Türkiye'ye gelmesine henüz vardı, beklemek de istemedim, gelmiş olsaydı da almayabilirdim, IBIS ve daha yüksek batarya ömrü benim için çok önemli değil. Geçtiğimiz cuma günü, artık dost olduğumuz ve her ay ufak tefek alışverişlerimizin olduğu firmanın mağazasına uğradım, sohbet ettik uzun uzun, önceden dersimi de çalışmıştım kendimce, aklımdaki makineleri sıraladım orada: BMPCC 4K, GH5, GH5-S ve XT-4. Hepsi de ellerinde hem sıfır hem de ikinci el olarak vardı, elime alıp kurcaladım, denedim. Hepsinin hem kendi aralarında, hem de benim makineme göre farklı avantajları ve dezavantajları var, konunun çok o kısmına girmek istemiyorum, bunları ben de uzun uzun araştırdım, orada da anlatıldı zaten bana uzun uzun; ancak günün sonunda beni makinemi değiştirmemeye ikna edip yolladılar. Cazip şartlar altında güzel takas imkanları da sundular gerçi ama, gözle görülür bir fark algılamayacağımı, ihtiyacım olmadığını söyleyip resmen cebimde paramla geldiğim halde beni geri çevirdiler. Açıkçası son haftalarda sebepsizce makinemden soğudum, nedenini ben de bilmiyorum. Sanki çok az bir fiyat farkıyla çok daha üst seçenekler varmış herkesin elinde (arkadaşlarımın, rakiplerimin, meslektaşlarımın) gibi bir psikolojiye girdim sanırım. Makinem hala çok yeni ve temizken, cebimde de biraz para varken açıkçası bu saydığım makinelerden birine geçiş yapmak istiyorum. Fikirlerinizi ve varsa bahsi geçen makinelerle ilgili tecrübelerinizi paylaşabilirseniz çok memnun olurum. Bu arada yaptığım iş ağırlıklı olarak fotoğraf üzerine, dolayısıyla biraz da o yüzden üretiliş amacı video çekmek olan bir makineye yönelmeyi düşünmedim daha önce; ancak fotoğraf çekimlerime yeterli gelen bir Nikon'um da var, dolayısıyla "makinem fotoğraf da çekmeli" kafasında değilim artık. Hem işlerim biraz daha videoya kaymaya başladı, hem de biraz daha keyifli bir makinem olsun istiyorum. Dediğim gibi IBIS ya da batarya ömrü gibi meseleler değil, düşük ışık performansı gibi sadece görüntü kalitesiyle ilgili olan detaylar önemli benim için. Bu arada "Sony E 18-135mm f/3.5-5.6 OSS" kit lens ile "Sigma 16mm f/1.4 DC DN Contemporary" lens ile beraber almıştım. Bana 10 ay önce "fotoğraftan videoya, kısa filme kadar ne yapmak istersen yaparsın" diye önerilen body ve lensler bunlardı. Bugüne kadar da her işimi gördüler, belki farklı lensler önerirsiniz?
Sana bunu söyleyenler doğru söylemiş. Cevabın kamerada değil.
Bunu söyleyip duruyoruz, ama anlaşılmıyor. Her kameranın kendine has kullanım özellikleri, en iyi sonucu verdikleri durumlar var.
Bunları tespit edip, çekim şartlarını ona göre geliştirmelisin. GH5 alsan da aynı sorunları yaşayacaksın inan bana.
GH5'in senin kamerandan daha kötü sonuçlar alacağı durumlar var.
Yukarıda saydığın kameralar içinde sana diğerlerine oranla farklı bir şey sunacak tek kamera BMPCC 4K.
Ama o da dezavantajlarıyla ve zorluklarıyla geliyor.
A7S2'yle de, A7RIII'le de çalıştım. Önüme çok kötü görüntüler de geldi, iyi görüntüler de.
Eğer illa kamerayı satacaksan, lensleri de elinden çıkarman lazım ki, seçeneklerin artsın.
Ama burada mevzu şu. İyi lensler alıp, esasında lens yatırımı yapıp, kameralarını ona göre belirlemek.
GH5 alırsan iki seçeneğin var: ya MFT lenslere muhtaç olacaksın ki bu doğru bir seçenek olmaz, panasonic her ne kadar MFT çıkartmaya devam edeceğiz dese de artık sanki piyasada MFT sensörler azalıyor. İkinci seçenek de MFT'den devam edeceksen benim gibi manuel full frame lenslere yatırım yapacaksın ki yarın öbür gün marka değiştirdiğinde lenslerin basit bir adaptörle diğer kameralarla da kullanılabilsin.
XT-4'ü seçenekler arasından çıkarıyorum, çünkü ısınma sorunu olduğu söyleniyor sürekli.
GH5 ve BMPCC 4K arasında kalacaksın. Sony a7s3'ü fiyat nedeniyle dışarıda bıraktığımızı varsayıyorum. Zaten sony alacaksan elindeki kameradan daha iyisi bu.
Eğer sinematik görüntüde seviye atlamak istiyorsan Blackmagic dışında hiçbiri sana bunu sunmaz.
Diğer kameralarla oluşan farkları elindeki kamerayı daha iyi tanıyarak, lens ve ışık tercihlerine dikkat ederek azaltabilirsin.
Ama blackmagic alacaksan da dezavantajlarını düşünmeden adım atma. Bilgisayarından tut, kamerayı donatacağın ek araç gereçleri düşünmelisin.
Sony a6400 iyi bir seçim olmamış. Hissettiğiniz şey doğru aslında.
Kezzap'a hak vermekle birlikte küçük bir öneri olması açısından şunu söyleyebilirim:
Görüştüğünüz mağaza cazip takas teklif ettiyse bir gün bile düşünmeden GH5'e geçin.
O fiyata alabileceğiniz en iyi kamera o.