Canon'un yayınladığı yeni updateler ile kameralarına clog profil indirebilirsin.
Canon'un yayınladığı yeni updateler ile kameralarına clog profil indirebilirsin.
teşekkürler hocam.deneyeceğim...
canon'a log indirmenin realitede bir faydası yok aslında.
Canon log lar , digital sanal bir log görüntü mü oluşturuyor yoksa reel log mu ?
Yani ham log görüntü üzerinde diğer kameralar gibi hertürlü renk düzenlemesine olanak sağlıyor mu yoksa yine sadece logsuz çektiğimiz doygunluga kadar mı olanak sağlıyor ?
loglar her türlü renk düzenlemesine olanak sağlamıyor aslında. elinizdeki malzemede bir değişiklik olmuyor. sadece dinamik aralığı artırmaya çalışmaktan ibaret. sony ve panasonic'te bitrate değeri canon'a göre daha fazla. 10 bit prores ile mevcut dosyaya %80 oranında müdahale edebiliyorsanız sony'nin a serilerinde %30 diyebiliriz. Bu canon'da c serisine ve 1dx'e kadar %10 falan. Canon'un bütün ff makineleriyle uğraşıyorum her gün. şu an en yüksek 1dx markii dosyaları geçiyor. anca o sony a7s'e yakın bir görüntü veriyor. mark 3 ve 4 de son derece yetersiz. fakat slog kullanmayı öğrenmemiş sony ve panasonic kullanmamış, hiç raw yahut prores işlememiş, görüntüyle çok fazla ilgilenmemiş birine bu durumu anlatamıyorum ben. canon kesinlikle video için doğru tercih değildir. video canon'un umrunda değil. hedefi başka pazarı başka. mark iii'e log koysanız nolur? o aleti bu hale getiren zaten ml. 8 bit ve çok fazla sıkıştırılmış, çöpten bir malzemeye koyulan log cinestyle pp gibi bir şey olur bence.
Log'un görece faydası olur, ama harikalar yaratmasını bekleyemeyiz.
Gördüğüm kadarıyla, yazılanlara falan da bakınca yarım stop kazancın oluyor c-log ile.
İşin piri olmuşsunuz. Merakla okuyorum. Darısı başımıza..
[?]Zihninde dolaşan sorulara cevap arıyorsan:
http://filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=3&p=185301#p185301
Açıkçası 4 seviye belirleyip 1.'ye Red-Arri gibi kameraları koyarsak; Canon'un kameraları 4. seviyede evet. Ama başlangıç 4. seviye olmalı. Hepimiz öyle yaptık. Şimdi de 3. seviye kameralardayız zaten daha ve bence 2.seviyeye geçmemize bu işten para kazanmıyorsak gerek yok.
Listedeki yerini bilmem ama: Canon Mark III - ML Raw Video ile üstesinden gelemeyeceğim hiçbir sahne-ışık koşuluyla karşılaşmadım henüz.
ben kuzeyemir
Bu arada ben Canon'un kameraları derken bu 550-760D 7D vs. serisini diyorum.
KEzzAP orayı kaçırmışım. 🙂 Ben fotoğrafçılıktan film işine girdiğimde uzun bir ekipman arayış dönemi geçirdim.
Ancak bu forumdaki paylaşımlar, yorumlar, yönlendirmeler o kadar değerli ki... Nihayet aynı ekipmanla (Canon Mark 3 Set) devam kararı aldım.
Raw konusunda paciente ve özellikle de Fulgura daha önce paylaştıkları fikirleriyle kararlarımda çok etkili oldular.
"Ekipman hiçbir şey" diyemeyiz belki; ama yaptığı işe hakim bir yönetmen-görüntü yönetmeni için kamera/ekipman çok da fazla şey değil.
İş ağırlıklı olarak neyin nasıl çekileceğini bilmekten geçiyor.
Bu arada Fulgura nerelerde arkadaşlar? Varlığı her zaman değerli, özledik kendisini. 🙂
ben kuzeyemir
Bende 700D var.ML ile raw çektim bir kaç defa ama kenkinliği beğenmemiştim.Eos m ve 700D deki işlemci raw çekebilecek güçte mi ?
Bir de bendeki hafıze kartı 200x çekerken uyarı veriyordu.Yetişemiyor galiba.
Örnek:
köşeler çok rahatsız edici ve keskinlik yok.700D+tamron 17-50
Köşelerdeki keskinlik kaybının nedeni lensle ilgili. Merkezden kenarlara doğru keskinlik epey azalır. Tabi ultraprime lens kullanmıyorsanız.
Raw için en az 90mb/sn yazma hızı olması lazım. 200x ne anlama geliyor bilemedim.
MimFilm fulgura’yı gözümüz arıyor gerçekten. Muhtemelen yurt dışındadır.
700d ile çektiğiniz raw çok düşük bir çözünürlük muhtemelen. o görselde keskinlikten ziyade çözünürlük problemi var. nedir bilmiyorum ama 720 den baya aşağıdadır o görüntü. güzel bir ışık ve mark 3 ml ile üstesinden gelirsiniz tabii. ama raw olayı olmasa canon'un aşırı sıkıştırılmış 8 biti diğerlerinin yanında direk sırıtır. diğgerlerinden kastım sony ve gh serisi. nikon da aynı şekilde ama nikon bile canon'dan iyi videoda.