Merhaba herkese,
Sinema Tv öğrencisiyim. Geçen haftaya kadar klişeleşmiş olarak 750d düşünüyordum fakat bugün 200d önerisi de kulağıma çalındı. Bu hafta içinde ikisinden birini almayı planlıyorum. Tahmin edeceğiniz üzere videoda alacağım verim daha mühim...
Sizin bu ikisi arasındaki düşünceleriniz ne olur acaba? Artı eksi yönleri ve farkları nelerdir?
Ayrıca başka kamera önerisi olacak olan olursa bütçe 3000 ₺ önerilerinizi bekliyorum
Medyasever. Sanat, siyaset, futbol...
İkinci el 7d + tamron 17 -50 veya ikinci el gh3 + 14 mm + 45 mm
merhabalar, ben şu anda canon 70D kullanıyorum ama kalitesi yetmemeye başladı kısa film yarışmaları, festivaller Canon 70D ile çekilmiş bir filmi kabul edeceklerini sanmıyorum o yüzden kaliteli ve raw video çekmek için Blackmagic Cinema Camera almak istiyorum. İkinci el alırsan 3500- 4000 den başlıyor, sahibinden de 3000 e bile ilanlar var. Bu benim fikrim, izlediğim videolara kıyaslamalara göre söylüyorum ne kadar iyi bir tercih olacağını bilmiyorum. Kullanan bir hocam varsa bizi bi bilgilendirirse çok iyi olacak 😀 ( sana cevap yazıcam diye başladım kendim soru sordum )
Blackmagic Pocket aklımdan geçti ama kullanması DSLR'lara göre zor bir kamera. Pil problemi, rengin flatliği, uyumlu lens problemi ilk kamerasını alanlar için bezdirici ya da yatırım yapma açısından olumsuz olabilir çünkü bu problemleri aşmak ekstra maddi külfet açıyor. BMCC'nin kullanım esnası pil sorunu daha kötü bence, çünkü bataryası çıkmıyor bile. Bunlar hep işte sahibindende patır patır satılmalarına neden oluyor. Bunlar sorun ama para harcayabilen için değil. Batarya çıkmıyorsa rige ekstra batarya takar kabloyla bağlar, lense dönüştürücü alır, pocketa 10 tane pil alır vs. Çözümü var, kolay da aslında ama ucuz değil.
2. el Canon 6D tavsiye ederim.Yanına 50mm işini görür başlangıçta.Zamanla bu işlere iyice alışırsan diğer makinalara yönelebilirsin derim.
merhabalar, ben şu anda canon 70D kullanıyorum ama kalitesi yetmemeye başladı kısa film yarışmaları, festivaller Canon 70D ile çekilmiş bir filmi kabul edeceklerini sanmıyorum
Kalitesi tam olarak neye göre yetmemeye başladı? Sıkıntıyı nerede yaşıyorsunuz?
Bu arada festivallerde cep telefonuyla bile çekilen filmler var. Yeter ki sinematografi, senaryo ve işleniş biçimi iyi olsun.
Paciente’ye katılıyorum.. cep telefonuyla bile müthiş şeyler çekebiliyorsun ve festivaller de kabul ediyorlar.. Size yetmeyen şey ne? Zaman zaman ben de böyle düşüncelere kapılıyorum sonra sanki alışveriş çılgınlığı gibi geliyor hepsi yatıştırıyorum kendimi 🙂 Doğru pozlamayla ve biraz renkle oynayınca 700D bile harika sonuçlar verebiliyor sonuçta.. Geçenlerde bir festivalde Gökhan Tirkayi de buna benzer bir şey söyledi “1000$ kamerayla 25.000$ kamera arasında öyle müthiş farklar yok takılmamak lazım diye..”
İyidir bu kameralar.
Gaza gelip bütün zorluklarına rağmen pocket almayacaksanız ki pocket aslında 4000 TL'lik bir kameradır yanına alınması gerekenlerle, bağımsızın ikinci el önerilerini dikkate alın yok ikinci el istemiyorum diyorsanız 750D ya da sony a6000 alın. (Bu tercihi de ileride hangi firmanın kameralarını kullanacağınızı düşünüyorsanız ona göre yapın.) Ben Türkiye'de kullanıcısı daha fazla olduğundan Canon alırdım.
Biraz fikir sahibi olabildim sanırım. Verdiğiniz bilgiler için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Medyasever. Sanat, siyaset, futbol...
kendi ihtiyaçlarına göre de belirle kamerayı.
mesela ben takip etmeyi, kamera elimde gezmeyi seviyorum. bu durumda dslr nin yanına bi de staticam alsam onu kullanacak bi de operatör lazımdı vs. derken....dji osmo diye bi şey varmış mesela, yeni keşfettim aldım kullanıyorum çok memnunum. düşük ışık performansı kötü, tek bi geniş açıya takılıp kalma ve ses kaydı için uygun mikrofonu bulamamam dışında düşüncelerimi rahatlıkla videoya çekebildiğim bi alet. 5d mark3 üm olsa işimi göremem yani, bana eline al çek aletlerden lazımmış 🙂 zamanla ihtiyacımın ne olduğunu öğrendim mutluyum 😀
not: elinde iyi bi telefon olanlar için, gimbal ayrı satılıyor. bu videoları yağ gibi kayıyor hissiyle çekmenizi sağlayan sap (tdk gibi çevirdim valla 😀 ) sadece onu alın, işinizi fazlasıyla görür bence.
not2: değişebilir lens için x5 kameralar varmış ama 10 bin tl civarı...bendeki kamera x3, gimballa beraber 2250 ye almıştım.
İkinci el 7d + tamron 17 -50 veya ikinci el gh3 + 14 mm + 45 mm
Yazmadan geçmek istemem. Canon 7D + tamron 17:50 harika bir ikilidir. Bmpcc almama rağmen bazı işlerde hala kullanıyorum. Bir gün bile yarı yolda bırakmadı. Ayrıca renkle ilgili bir iki detaya dikkat edildiğinde tatmin edici sonuçlar alınıyor.
7D için Canon'un bir de kendi 18-135mm lensi var, bu kameraya göre bir lens, crop faktöründen etkilenmiyor. Başlangıç için fena bir lens değildir, aralığı da farklı ihtiyaçlara uygun bence.
Bunların yanında 7D alırsan bir adet de 28mm lensi var Canon'un, full frame'de 45mm'ye denk geliyor, standart 50mm prime lensin işini görür. Prime lenslere de alışman açısından iyi olur bence. f/2.8 olanı nispeten biraz daha ucuz.
Hazır bulmuşken biraz konuşmakta fayda var. Kamera konusu sürekli gündemdedir. Kaç K? Kaç stop? Kaç bit? 16, aps-c, ff?
Piyasa deli gibi yeni model çıkarıyor. Üst üste çekilen test videoları ve karşılaştırma videoları falan derken kafa çorba gibi olabiliyor.
Bu karışıklığı ben çok fazla yaşamadım belirteyim. Fotoğraftan sinemaya geçmeye karar verdiğimde nikon'umu abime hediye edip kendime bir tane video çekebilen dslr almaya karar verdim. Beklentim şuydu:
1. Sürekli dağ taş dolaştığım için gövdesi toza, suya, sıcağa, soğuğa falan dayanıklı olsun.
2. Lensleri pahalı olmasın, ulaşılabilir olsun. (Lens konusunda nikon'dan çok çekmiştim)
3. Pili uzun dayansın.
4. 1080p kayıt yapabilsin.
Bu seçenekler beni direkt 7D'ye götürdü. 2012'de aldım hala kullanıyorum. Taşın Tozu'nun %50'sini onunla kaydettim.
Videoda epey ilerledikten sonra bir üst segmente yani sinema kamerasına geçmeye karar verdim. Çünkü amacım fotoğrafçılıktan, görüntü yönetmenliğine doğru ilerlemekti (hala bunun için çalışıyorum).
İnanın aklıma GH4, MarkIII ya da benzeri kameralar gelmedi çünkü sinema kamerası başka bir şey. Her şeyden önce kullandığı dil farklı. Onu tripoda pat diye takamıyorsunuz. Hazırlığı daha ayrıntılı. Bileşenleri dslr ya da türevleri gibi değil. Işığı vizörden gördüğünüz gibi hesaplayamazsınız. "Çevir autoyu çek fotoyu" refleksi onda işe yaramaz. Özetle epey fırın ekmek yemek gerekir.
Sinema kamerasından beklentim netti:
1. Geniş dinamik aralık.
2. Renk derinliği.
3. Geniş lens yelpazesi.
4. Tofaş Şahin'den daha ucuz olması.
Bunlara en uygun olanı da BMPCC'ydi. Fazla düşünmedim, Fulgura'nın da önerisiyle ilk kampanyada satın aldım. İki yıldır kullanıyorum ve son altı aydır hakim olmaya başladım diyebilirim. Daha doğrusu sinema kamerasına ne gösterirsen sana ne vereceğini şimdilerde çözmeye başladım.
Özetle kamera güncellemeyi düşünürken önce beklentiyi iyi saptamak gerekiyor.
Kalite farklarıyla ilgili olarak:
Sony A7SII, BMPCC, RED Epic, Canon 7D, Canon 5D MIII ve İphone 6 ile son 5 ayda toplam 12 filmde görüntü ekibinde bulundum. Bunların beşi kurmaca diğerleri belgesel. Aralarında uçurum var mı? Koşullara bağlı olarak evet.
Eğer belirli bir sahneyi çekmek için bana 7D verirseniz çok fazla ışık kullanmam gerekir ama o sahneden kabul edilebilir görüntü çıkar. Epey emek gerektirir o ayrı.
Aynı sahne için bana red ya da bmpcc verirseniz var olan ışığı en iyi şekilde değerlendirecek kadrajı kurup fazla zahmet çekmeden iyi görüntü elde edebilirim.
Kalite farkını belirleyen şey gene aynı şey: Işık. Daha doğrusu ışık kullanımı.
Optik ihtiyaçları bir kenara bırakırsak iphone'dan bmpcc gibi performans bekleye bilir miyiz? Hayır. Ama bmpcc vari bir görüntü alabilir miyiz? Zahmet edersek evet. Bol ışıkla sahne kontrastını iphone'nun dinamik aralığına sıkıştırırsak tıpkı bmpcc'de olduğu gibi sığ bir kayıt elde etmiş oluruz. Fazladan enerji ve masraf anlamına geliyor tabi.
Özetle eldeki kameranın ne olduğundan ziyade o kameranın ışık kabiliyeti ve o kabiliyete sizin ne ölçüde malzeme sağlayabileceğiniz önemli. O malzemeyi sağlarken siz kameranızın gözünden görebiliyor musunuz? Yani aklınızda hayal ettiğiniz görüntüyle kameranın sensöründe oluşturmak istediğiniz görüntü nasıl, hangi yolla örtüşür? Bunun cevabını o an verebiliyor musunuz? Bu önemli.
Sonuç: Doğru kamera için öncelikle ışığı çok iyi öğrenmek sonra da beklentileri iyi belirlemek gerekiyor diye düşünüyorum.
Bu arada yazdıklarım, bu işi iyi bildiğim anlamına gelmiyor. Aman ha yanlış ifade etmiş olmayayım. Sadece tavsiye.
İki örnekle bitireyim:
Şu Canon 7D ve Canon XF100 ile kaydedilmiş
Şu da BMPCC ile
sony önerecektim ama dolarla birlikte 3000 den 4000'e çıkmış. belki a6000 olabilir. sonrası aşıyor.
Son zamanlarda bende kamera arıyorum.Ben de canon 700D+tamron 17-50 var.Bir de eosm-22mm f2.0 var.ikisi çok yakın makine zaten.
Benim amacım color grading olayını kavrama.Kendimi geliştirme amaçlı olarak LOG profil ve slow motion kayıt yapan makine arıyorum.
Bendeki Canonların iso performansını zayıf buluyum.İso800 felan yapınca noise çok artıyor.Gece ve kapalı alan çekimleri için yetersiz bence.Üzerindeki lenslerin diyaframları epey açık ama yine de f1.2-1.4 felan lens olsa nasıl olur bilemiyorum.
Benim kriterlerime göre çok seçenek yok.Gh5,gh4,a6300,a6500 gibi makineler var.Gh5 ve a6500 bütçemi aşıyor.
Büyük ihtimalle a6300+sigma f1.4 alacağım.
Eğer slow motion ve log kayıta ihtiyacınız yoksa olympus ve fujinin bütçeniz civarlarında güzel makineleri var.Amerika fiyatlarından daha uyguna satılıyor burada.