Festivaller NTSC kabul asla etmez, Ondan festivalleri unutun.
İnternet veya HD plazma lcd tvlerde kullanıcaksanız alabilirsiniz, yoksa kimse tv'de izleyemez, zaten kısa filmi kim tvde izliyor o da ayrı.
PC ve HD TV'de sorun çıkartmaz.
*our AC-130 in the air
😀 Festivallere kasetle mi gönderiyorsun da NTSC kabul etmiyor 🙂
Hepsi DVD istiyor orda da istediğine çeviriyorsun zaten istersen SECAM yap... NTSC yollama sonuçta PC'ye aldıktan sonra formatı önemsiz. PC'ye almadan kullanacaksan önemli.
Bu asla AVI olmaz o kamera MPG çekiyor demek gibi birşey...
- baço
Sayısal Medyam SECAM zaten PAL formatıdır.
2.si Festivaller öneleme kopyasını sadece DVD isterler, festival kopyası her zaman BETACAM veya MiniDV'dir.
3.sü saniyede 24 kare oynayan bir videoya sıfırdan 25. bir kare yani 10 saniyelik bir videoya 10 kare 100 saniyelik bir videoya 100 kare nasıl eklemeyi düşünüyorsun(ki bu 4 saniye ediyor, 4 saniye fazladan kare nasıl yaratabilirsin bu örnekte) olmayan bir kareyi oraya nasıl koymayı düşünüyorsun.
Tamam programlar yapıyor bunu ama teorik olarak Telesine olmadan bu imkansız.
Yani tamamiyle imkansız bu dediklerin.Eğer HDTV'in var ise NTSC destekli zaten o televizyonlar veya Projektör ama asla festivale yollayamazsın.PAL kopya isterler senden.
PC aldıktan sonra formatın önemi yok ama çıktısında formatın önemi var!
*our AC-130 in the air
HV30
1.419
http://urun.gittigidiyor.com/MADE-IN-JAPAN-CANON-HV30-KARGO-FULL-HD_W0QQidZZ12801627
Almayı düşünüyorum. Piysada 2000 lira.
NTSC olması daha sonra negibi sıkıntı yaratır aktarmada vs.
bilgiye kartal olup havada kapacaksın.
Sayısal Medyam SECAM zaten PAL formatıdır.
2.si Festivaller öneleme kopyasını sadece DVD isterler, festival kopyası her zaman BETACAM veya MiniDV'dir.
3.sü saniyede 24 kare oynayan bir videoya sıfırdan 25. bir kare yani 10 saniyelik bir videoya 10 kare 100 saniyelik bir videoya 100 kare nasıl eklemeyi düşünüyorsun(ki bu 4 saniye ediyor, 4 saniye fazladan kare nasıl yaratabilirsin bu örnekte) olmayan bir kareyi oraya nasıl koymayı düşünüyorsun.
Tamam programlar yapıyor bunu ama teorik olarak Telesine olmadan bu imkansız.
Yani tamamiyle imkansız bu dediklerin.Eğer HDTV'in var ise NTSC destekli zaten o televizyonlar veya Projektör ama asla festivale yollayamazsın.PAL kopya isterler senden.
PC aldıktan sonra formatın önemi yok ama çıktısında formatın önemi var!
Hepatitim, senin bu dediğine göre 24p çekmek çok anlamsız ve dünyada bunu yapanlar festivallere katılamıyorlar. Gavur da kara kara düşünüyor napıcaz biz diye 🙂 24p formatı da tamamen anlamsız hiçbir önemi olmayan aşağılık birşey. Hatta 16 mm ya da 35 mm çekenler de festivallere katılamazlar eksik kareden ötürü. Tamamıyla gibi kesin ifadeler kullanmadan ve açık oturum gibi maddelemeden önce bunları bir düşünmeni öneririm...
- baço
Biz Türkiye'de yaşıyoruz ve Türkiye'nin formatı PAL'dır.Ben gidip Amerika'daki festivalden konuşmuyorum.Altın Koza, Altın Portakal, Marmara, Yok efenim Yıldız ... gibi "Türk" kısa film festivalleri ve yarışmalarına "ASLA" katılamazsın NTSC ile.
Demek istediğim bu, 16mm ve 35mm zaten 24 çekerler "telesine" diye birşey var bununla 25 yaparsın.Zaten bunu düşünemeyen biri 16mm veya 35mm kameralarla çekilen klipleri nasıl tvde döndüğünü nasıl cevap verebilir ki?Yani yapma lütfen bunu düşünebiliyorum:)
Şimdi sen diyorsan ben türk festivallerine katılmayacam HV30 ile yabancılara katılıcam:D Zaten yabancılarda HV30 ile çekmiyorlar malesef filmlerini ondan pek şansın olacağını sanmam:)
USA 24p
EU 25p
kısacası.
*our AC-130 in the air
Hepa sırf haklılığını ispatlamak için garip yöntemleme başvurmaya başladın. Amerikada çekilen filmler Amerika dışındaki festivallere katılmıyor mu? Telesine diye birşey varsa (pulldown), inverse pulldown vs. herşey dijital ortamda da alasıyla var. Benim Türk festivallerine katılmıycam dediğimi de nereden çıkartıyorsun, söylemediğim birşeyi söylemişim gibi düşünüp üstüne cevap vermen ayıp oluyor 🙂 HV30 ile çekilen festivallere katılan tonla film var ve ödül alanlar da var. Çoğu kameradan da iyi görüntüleri. Sadece Vimeo'da biraz dolaşman yeter. Ayrıca festivallerde kazanmanın ölçüsü kamera mı oldu şimdi de... Bu arada söyleyeyim, ben festivale vs. katılmayı düşünmüyorum hobi için keyfine yapıyorum bu işi. Ama bir profesyonel olarak telesinenin sadece filmler için geçerli olduğunu düşünmen de ilginç doğrusu. Her frame sayısından her frame sayısına, her formattan her formata dijital ortamda geçiş aslanlar gibi mümkün...
Son olarak diyorum ki, banane kardeşim 🙂 Ben Canon da mı çalışıyorum. İşini ne görüyorsa onu kullanırsın bu kadar. Ama festivalleri unutun gibi ümit kırıcı lafları etmeden önce de bir düşün. Şimdi sana ben bir 24p video versem onunla festivale katılamaz mısın yani... Neyse bu soru değil sıktı topic beni. İsteyen istediği gibi takılsın, PAL al kardeşim bak gitmesin festival ümitlerin...
- baço
Son olarak şunu ekleyeyim, PAL almak inverse pulldown yükünü kaldıracağı için aslında daha anlamlı paran varsa. Ama Avrupa'da yaşayan bazı profesyonellerin bile 180 derecelik shutter etkisi ile 24p 1/48 shutter hızından ötürü filme en yakın olarak görüp NTSC aldığı da vakidir. Yani bu kadar kasmaya gerek yok diyorsan ve paran varsa direk PAL al. Yok arkadaş uğraşırım diyorsan NTSC al. NTSC olmasından ötürü değil ama, 24p 1/48 shutter'dan ötürü.
Cineform HV30 için özel destek içerdiğinden inverse pulldown, adaptör için ters çevirme gibi şeyleri Capture esnasında canlı olarak yapabiliyor. Ben onu kullanıyorum. Ek yük kalmıyor böylece. Kasetlerimi de bir yere gönderme olayım yok. DVD yaparken ise istediğim formatta yapabilirim. Tabi belli bir teknik bilgi gerektirdiğini de unutmamak gerek.
Edit:
Daha detay için:
http://www.hv20.com/showthread.php?t=16356&highlight=24p+25p
http://www.hv20.com/showthread.php?t=3580&highlight=24p+25p
Ayrıca BlueRay 24p destekli ve bir süre sonra festivallerin bluray'e geçeceklerini düşünüyorum. O zaman çevirme olayı da olmayacak.
- baço
Aslanlar gibi mümkün değil işte hele dijitalde asla, dijital sadece pratik olarak yapar teorik olarak yapamaz asla.Yani sana bir kare asla veremez.Ama telesine verir, telesine filme yapılır demedim ki ben sadece.Evet dijitale de yapılır, zaten dijitale de yapıldığını görüyoruz.24p verirsen festivale katılamazsın bu kadar basit, festival yönetmeliğinde PAL istiyorlarsa NTSC ile katılamazsın işte bu kadar basit. 24p'yi de 25p "düzgün" bir şekilde yapamazsın. NTSC zaten 24'dür, filmde 24'dür hatta .23,976'dir.Bu vakit düşününce zaten sen de bunun gerçek olamayacağına hak vereceksin.
Telesine pulldown değildir.Telesine dijitali filme filmi dijitale çevirmedir.USA'daki dizileri nasıl burada izliyoruz hiç düşündün mü?Lost Türkiye'de nasıl orjinal çıkıyor.Bence önce bi tekniğini öğren.DVD ile istediğin yapamazsın.O zaman 60i'yi de 24p yaparız.Böyle saçma şey olmaz.
*our AC-130 in the air
Aslanlar gibi mümkün değil işte hele dijitalde asla, dijital sadece pratik olarak yapar teorik olarak yapamaz asla.Yani sana bir kare asla veremez.Ama telesine verir, telesine filme yapılır demedim ki ben sadece.Evet dijitale de yapılır, zaten dijitale de yapıldığını görüyoruz.24p verirsen festivale katılamazsın bu kadar basit, festival yönetmeliğinde PAL istiyorlarsa NTSC ile katılamazsın işte bu kadar basit. 24p'yi de 25p "düzgün" bir şekilde yapamazsın. NTSC zaten 24'dür, filmde 24'dür hatta .23,976'dir.Bu vakit düşününce zaten sen de bunun gerçek olamayacağına hak vereceksin.
Telesine pulldown değildir.Telesine dijitali filme filmi dijitale çevirmedir.USA'daki dizileri nasıl burada izliyoruz hiç düşündün mü?Lost Türkiye'de nasıl orjinal çıkıyor.Bence önce bi tekniğini öğren.DVD ile istediğin yapamazsın.O zaman 60i'yi de 24p yaparız.Böyle saçma şey olmaz.
Yahu cevap vermiyim diyorum ama madem ki burası dışında da bazı forumları hatmediyoruz, bilgi vermek gerek. 60i'yi de 24p yaparsın aslanlar gibi evet. Sadece yöntemini bilmen gerek. Interframe pulldown, Avisyth gibi toollarla gayet güzel yapılıyor hatta kod yazmana da gerek yok hazır tonla script var. Pratiği olan birşeyin teoriği nasıl olmuyor?
Telesine verir dijital veremez diyorsun, telesine o ekstra kareyi neresinden çıkartıyor Barış? Dijital de ordan çıkartır 🙂 24 tane fotoğraftan 25 kare çıkaran bir alet var da program neden yok peki? Hem de daha iyi yapar söyliyim sana, interframe üreterek süper smooth şekilde.
Bence sen çok kısıtlı düşünüyorsun, işin garibi bu kadar programın içinde bu işle uğraşırken bunlara nasıl imkansız diyorsun anlamıyorum... İmkansız diye birşey yok... Işık mesajında da önüne filtre asmak için çerçeve yaptırmaya imkansız demişsin, neden imkansız yahu. Bu yaşta adamım siz gençlerin daha açık zihinli olmanız gerekmez mi?
Hayır olay da sidik yarışına döndü, sadece imkansız dediğin için... Neyse tamam haklısın, imkansız. Olmaz böyle şeyler.
Edit: Son mesajımdır, bundan sonrasında hala inanmıyorsan abi video yolla çevirip yollayayım.
- baço
Sadece tek bir cümle kuruyorum manuel olarak 25 kareyi 24 hızda filme işeyebilirsin.Ama dijital olarak hayır.
*our AC-130 in the air
Fusion'ın direk kendi içinde NTSC to PAL ve PAL to NTSC dönüştürücleri var.. Daha zilyon tane de program vardır eminim.. Baco yazmış zaten, bana hiç imkânsız gelmiyor nedense, ha direk PAL çekmek işi kolaylaştırmaz mı? Kolaylaştırır, da NTSC çektin diye oturup ağlamana gerek yok. Neyi bu kadar abarttığını anlamadım Barış.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Bu arada yazmayı unutmuşum, 24p->25p geçişini ara kare üretmeden de yapmak mümkün. Film 1/25 oranında (%4) hızlanıyor tabi ki ama kimsenin bunu farketmesine imkan yok.
(Bu bir cevap değildir Barış kardeşim, ek bilgi olarak yazdım)
- baço
Bence saçma.Video yolla yapim diyorsun, o ayrı Eylem'in dediği gibi zilyon tane program var.Ama teorik olarak incelediğimizde hiçbiri gerçek anlamında 24'ü 25'e çeviremez.Yoksa böyle bir kıstas olmazdı.O zaman film kamerasının shutter efekti de pc'de verilirdi, o zaman film lookta zaten programı çıkardı
zaten o zamanda 720x çözünürlüklü görüntüyü program çat diye 4k basardın.Böyle saçma şey yok.
Edit: İşte dediklerin her zaman program bazlı olarak bir şeye bağlanmış şeyler hızlandırmadan tabi ki kare üretemezsin.Ama ses hızlanacak bu sefer o zaman ses, pitch ile senkron ediceksin.Bir ton şey ama teorik olarak asla 25 olmayacak sadece deformasyonlu 25 olacak.
*our AC-130 in the air
Kameranın Pal olması önemli bir unsur yani