Arkadaşlar yeni video.
Şu derse bakın, faydalı mı, insanların işine yarar mı, hakkediyor mu yayılmayı.
Ona göre public yapacağım.
Öncelikle ellerine sağlık. İzlemeye başlıyorum.
Gayet anlaşılır ve akıcı olmuş. Bilmediğim üç şey öğrendim. Mutlaka devamı gelmeli. Yöntem çok iyi.
Başka fikri olan?
Fikirleriniz, eleştirileriniz önemli zira, biz derken film fabrikası adına konuşuyorum.
Yoksa kendimden "biz" diye bahsetmiyorum. 🙂
Emeğinize sağlık. Benim bundan sonraki beklediğim ders şöyle bişey 🙂
1- Doğru değerlerde ışık ve ışıklandırma nasıl yapılmalı. (Örnek bir sahne yapılıp kameranın ve ışığın konumlandırılması ile)
2-Kameralarda doğru renk ve ışık için ayarlar nasıl ve neye göre yapılmalı (Örnek bir sahne ile çekilerek anlatılması)
3- Doğru ve güzel bir şekilde kaydettiğimiz görüntüleri, montaj da color grading olayı nasıl yapılmalı
Yani sıfırdan başlanıp bir sahnenin çekimini yapmaki renklerini ayarlamak ve montaj da color grading olayını yapılması.
böyle bir ders olursa çok iyi olur diye düşünüyorum.
İzleyerek durdurup durdurup notlar aldım bir yorum olsun diye.
"Scope, resmin yatayı ile ilgili bilgi vermez" derken aslında dikeyde şiddeti verdiğini hatırlamak lazım. Senin burada kastettiğin dikeyde "kare içeriğine birebir denk gelmez" ama anlatmak biraz zor. Scope yatayda kareye denk gelir iken dikeydeki farklılıkları göstermez derim ben genelde. 12:10'da bunu açıklamışsın biraz daha ayrıntılı.
3:26-27'de yatay demişsin ama sanırım kastın dikey.
Rengi hesaba katmamak için adjustment layer yerine RGB olmayan bir WM scope kullanabilirsin. Yani sadece luma olması yeter. Farkındaysan adj.ly. kullanınca verilerde değişiklik oldu. Çok değil ama B&W efekti yapmakla sadece lumayı görmek farklı. Luma scope'da o 3 rengin birleşiminin oluşturduğu toplam ışık değerini görürsün.
Standart aydınlatmada ten/yüz tonları %75 yani 75IRE denir ama sanatsal görüş gereği istediğini yapabilirsin.
Bu arada ışığı genelde sağ ya da soldan gelir şekilde yorumlamışsın. 22:00 gibi sahnelerde tepe ışığı da var. 22:30'da da var.
Işığın kare içindeki dağılımından çok yüz gibi odak noktalarının kontraslandırılmasına dikkat çekmişssin. Bunun için crop yapmışsın hatta. Oysa genel kareye bakınca da bir denge olduğu görülüyor. Sanki bir karedeki toplam ışık için de bir sınır değer mevcut da GY bunu aşmamak için bir yere specular yani highlight koyunca bunu dengelemek için diğer yere 0-10 IRE shadow koyuyor gibi. Bu filme özel olabilir ama bir denge var. 23:30'daki aşırılık dışarıdan gelen specular nedeniyle. Oysa yüzün genelinde yine ışık orta değerde. Elbette adamın bu sahnede yaşadığı duygu vb ve iç-dış ayrımı da anlamsal olarak önemli.
İlgi çekeceğini düşünüyorum. Eline sağlık.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Sağolasın Fulgura, bunu senin dediğin şekilde birkez daha mı çeksem acaba diye düşündüm şimdi. Öyle bir curve'ün olduğunu düşünemedim bir an 🙂
Yoksa bundan sonrakinde mi yapsam bunu acaba.
Neyse dur bakalım.
Beğendiğinize sevindim.
Zaten yeterince anlama giremediğimi fark ettim, sahnenin bütünüyle ilgili konuşmak gerekiyor dediğin gibi.
video gizli diyor...
Yenisini hazırlayacağım Fulgura'nın uyarılarını dikkate alarak.
Baştan yapacaksan bence en başta şunu yap:
WM scope tanıtımı (Sadece luma olanı kullan, ek olarak RGB versiyonunu da göster ama çok üzerinde durma) Yukarıdaki videonun en başında ve daha ileride 12. dak civarı yaptığın o anlatımı en başta topla yani.
Bu noktada mantığı anlatmak için istersen filmden bir kare yerine konuyu daha dosdoğru gösterecek bir ayar karesi kullan. Yani izleyici olayın mantığını karışık bir film karesi yerine bir ayar karesinden görsün önce. Örneğin;
Ya da aşağıdaki gibi gradient ya da kademeli bir kare yükle ve onun üzerinde waveform dalgasının nasıl değişiklik gösterdiğini açıkla. Hatta alt-üst yani dikey farkının olmadığını da böyle göstermek kolay olur. Aydınlık bir kısım yukarıda ya da aşağıda olabilir ama WM üzerinde aynı görünür gibi...
Bundan sonra film karesinde anlatınca bence tam oturur.
Adj.Ly olayına girme. Ya da gireceksen, tüm klipleri örten bir AdjLy. yap ve yanda yaptığın ve zaman alan renk ayarlarını bunda topla. Yani o highlights, shadows vb oynuyor sonra arada bir sıfırlıyorsun ya, onları layerda yap, tek tuş ile layerı açıp kapatarak sonucu göster derim. Bu arada layerın boyutuyla oynamak yerine doğrudan V2 yazan yere tıklayıp o video hattını açıp kapatarak yapman daha hızlı olur. Before-after olayı daha hızlı görülür.
Ek: Şimdi düşündüm de, o ayarları adım adım yapman aslında güzel. Tek tuşla yapınca izleyici tam olarak nelerin birden değiştiğini anlayamayabilir. Belki ilk defa yaparken öyle gösterip sonraki klipler üzerinde AdjLy. ile tek tuşla hızla yapmak daha pratik olabilir.
Umarım çok şöyle yap böyle yap dememişimdir. Yani sen heveslenince ben de biraz katkıda bulunayım dedim kendimce. Eline diline sağlık tekrar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Yok mutlaka yapın böyle katkılar.
Dediğim gibi hepimiz adına yapıyorum, burada yazdıklarınıza referans veriyorum.
Daha iyilerini yapabilme fırsatımız olur inşallah.
Bir beleş iyi bir ekran yakalama programı lazım.
Bir türlü istediğim randımanı alamadım.Ses kaydında da aynı sıkıntıyı yaşadım. Ama onu görece kolay hallederim. mp4 kayıt alması iyi olur. Şu an için temel sıkıntılardan biri. Crackli kullanmak istemiyorum. Dün bir tane buldum, sadece görüntü kaydediyor, ses yok.
Ezvid iyi gibi onun da default kayıt yeri değişmiyor.
Yer yetmiyor.
Bekliyorum, en temel katkılardan biri bu olur.
Pek bilgim olan bir konu değil ama şunlara baktın mı?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.