ND filtre kullanmak zorundayız ama malesef yüksek isoda kırmızı etkisini artırdığı malum. Bu yüzden Rocolax'ın UV Ir-Cut filtresini aldım. Genel olarak nd'nin kırmızı etkisini ortadan kaldırıyor. Henüz detaylı test için zamanım olmadı. Şimdilik bu sabah hızlıca yaptığım testi paylaşıyorum. Detaylı test yaptığımda sonucu bu başlık altında paylaşırım mutlaka.
İlk izlenimler:
Rocolax özelinde şunları söyleyebilirim:
30 dolar fiyatına karşın yaptığı iş gayet iyi.
Netliği bi parça kötü yönde etkiliyor ama yüksek iso ve ND kullanılan sahneler dışında kullanılmazsa filmin tamamına etkisi olmayacaktır.
Detaylı inceleme şansım olmadı ama sanırım yeşil vinyet oluşturuyor. Belki de halledilebilir bir durumdur. Şimdilik bir şey söylemek zor.
Videoları RAW kaydettim.
800 iso
f2.8
Odak 11mm
İlk kısımda hiç müdahale yok, ikinci kısımda lut ve temel düzenlemeler var.
Buyrun
https://vimeo.com/209529741
Evet, vinyet lensten kaynaklıymış. Bu gün güneş batmadan can havliyle 50mm ile bir deneme daha yapmıştım. Yeşil vinyet hiç yok.
Bu da şu demek oluyor işi kurtardık:) İki karede de renklere hiç müdahale yok. Photoshop'ta ışığı ayarlayıp WB'yi otomatik düzelttim o kadar.
Buyrun.
Burada sadece Hoya variable ND takılı
Burada da Hoya variable ND + Rocolax Uv Ir-Cut filtre takılı.
Videoda beyaz ayarı yoktu pardon. Video içinde öyle yazmışım.
Netliğe etkisi olması ve vinyet oluşturmasına rağmen dediğin gibi halledilebilir durum ise güzel olabilir fiyatına göre. Lut ile alakalımı ciddi yeşile döndürmüş gibi sanki, paylaşımının için teşekkürler paciente .
Netliğe etkisi olması ve vinyet oluşturmasına rağmen dediğin gibi halledilebilir durum ise güzel olabilir fiyatına göre. Lut ile alakalımı ciddi yeşile döndürmüş gibi sanki, paylaşımının için teşekkürler paciente .
Ben teşekkür ederim.
Yeşilin sebebi filtrenin kendisi. Henüz çözemedim ama örnek videolarda vinyet görünmüyordu. Bmpcc üzerinde Tokina 11-16 hafif vinyet yapar ve bu ND filtrede az da olsa ortaya çıkar. Muhtemelen nedeni bu diye düşünüyorum. Farklı lenslerle de deneme yapmayı düşünüyorum.
Bir de şöyle bir şey var aslında. Bu filtre özel durumlar için. Açık diyafram/yüksek iso/nd filtre... Üçü bir araya geldiğinde kullanmak gerekiyor. Normal olan bu ama biz bmpcc'de genelikle bu üç unsuru bir arada kullanıyoruz. O yüzden bir çok çekimde gerekecek gibi.
Hoya ve rocolax'ı kıyaslamışlar bir videoda ve hoya'nın önüne geçmiş. Ben de o video sebebiyle bu filtreyi aldım. Umarım yeşil vinyetin sebebi lensteki köşe kararmalarıdır. Eğer filtreden kaynaklıysa sıkıntı büyük.
Bunları es geçecek olursam özellikle yaz aylarında ND kullandığım zamanlarda ortaya çıkan mor ve kırmızı arasındaki beni uyuz eden renkten kurtulmanın da verdiği bir mutluluk var aslında.
Asıl etkisini görmek için soba ve kitaplık arasındaki betondan yansıyan ışığa dikkat etmek gerekiyor. Başımıza bela olan renk o işte. Rocolax takılınca kaybolduğunu görebilirsiniz.
Sen söyleyince şimdi fark ettim. Başa bela olan ışık, gerçekten çok can sıkan bir durum. Pocketla deneme çekimleri yaparken benimde dikkatimi cekmişti buna benzer durumlar Ama çözümünü bilmiyordum. Bende olympusun 12-40 2.8 pro lensi var. Açıkcası dış mekan çekimlerinde nd filtre arayışındaydım. Daha detaylı incelemeden sonra bana önerebileceğin bir nd filtre varmıdır. Şimdiden çok teşekkürederim.
Sen söyleyince şimdi fark ettim. Başa bela olan ışık, gerçekten çok can sıkan bir durum. Pocketla deneme çekimleri yaparken benimde dikkatimi cekmişti buna benzer durumlar Ama çözümünü bilmiyordum. Bende olympusun 12-40 2.8 pro lensi var. Açıkcası dış mekan çekimlerinde nd filtre arayışındaydım. Daha detaylı incelemeden sonra bana önerebileceğin bir nd filtre varmıdır. Şimdiden çok teşekkürederim.
ND filtre olarak Hoya'yı öneririm. Bu kızıllığı hemen hemen her ND yüksek iso'da ve açık diyaframda yapar.
Bu arada evet, vinyet lensten kaynaklıymış. Bu gün güneş batmadan can havliyle 50mm ile bir deneme daha yapmıştım. Can havliyle baktım şimdi. Yeşil vinyet hiç yok.
Bu da şu demek oluyor işi kurtardık:) İki karede de renklere hiç müdahale yok. Photoshop'ta ışığı ayarlayıp WB'yi otomatik düzelttim o kadar.
Buyrun.
Burada sadece Hoya variable ND takılı
Burada da Hoya variable ND + Rocolax Uv Ir-Cut filtre takılı.
Bu videodan vignette durumunun anlaşılması zor. Pencere ışığı neredeyse tam ortaya gelmiş. Sonradan attığını fotoğrafta da köşeye demirin yansıması gelmiş galiba. Ben 12mm'de vignette görmedim, 11mm metabonesla mı alındı? Bir de kapalı mekan içinde IR cut filtre kullanmayı düşündüğünüz için mi yoksa sadece deneme amaçlı mı çektiniz videoyu?
Bu videodan vignette durumunun anlaşılması zor. Pencere ışığı neredeyse tam ortaya gelmiş. Sonradan attığını fotoğrafta da köşeye demirin yansıması gelmiş galiba. Ben 12mm'de vignette görmedim, 11mm metabonesla mı alındı? Bir de kapalı mekan içinde IR cut filtre kullanmayı düşündüğünüz için mi yoksa sadece deneme amaçlı mı çektiniz videoyu?
Deneme amaçlı çektim. Açık alanda kullanmak için aldım. Genelde doğa çekimi yaptığım için ND filtre yeşili ve maviyi mahvediyor.
Metabones kullanmadım (olsa da kullansam keşke). Açık alan denememde de vinyet var bulursam paylaşayım. Sanırım tokina'ya özel bir durum. 50mm'de hiç yok.
Benim için önemli olan ilk fotodaki kızıllıktan kurtulmaktı ve sanırım oldu.
Güzel olmuş, ikinci fotodan etkisi belli oluyor, faydası olduğu belli ama bundan sonra hazır lutlardansa daha manuel şekilde renk çalışmanız gerekebilir.
ama bundan sonra hazır lutlardansa daha manuel şekilde renk çalışmanız gerekebilir.
Ben de biraz korkuyordum açıkçası. Onu da denedim. ND kullandığım kayıtlarda kodak 2383 D55 kullandığımda kırmızı fırlıyordu. Şimdi daha dengeli. Tek farkı renkler biraz daha mat.
Bu ilk izlenimlerim tabi. Henüz farklı koşullarda deneme şansım olmadı. Eğer lut kullanımını olumsuz yönde etkilerse eski yöntemlere devam. Curve'ye dayanacaz. Onun da lezzeti başkaydı gerçi:)
Teşekkür ederim.
Göndersene serkan videoyu bir bakalım, belki ders de çıkarırım.
Göndersene serkan videoyu bir bakalım, belki ders de çıkarırım.
Açık alanda olanı mı? Eğer oysa 50mm'yle elde çektim çok titriyor. Yukarıdaki kareleri tek dng olarak işledim.