Tek plan uzun çekimlerde focus nasıl ayarlanıyor ? Örn. Children of men'deki long take gibi. Kısık diyafram ve profesyonel kamera kullanımı, ortalama bir focus noktası belirlenmesi yeterli midir ? Özel bir teknik mi var yoksa ?
Hayır, bildiğiniz focus puller ile yapılıyor. CoM'deki sahnede ise zaten focus çok değişmiyordu diye hatırlıyorum ama uzaktan kumandalı sistemler de var sonuçta. O sahnenin çekildiği rig'i hatırlayın:
Bir de buradan görün:
http://www.fxguide.com/featured/Children_of_Men_-_Hard_Core_Seamless_vfx/
Burada en az zor olan şey herhalde odaklama yapmaktır.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hayır, bildiğiniz focus puller ile yapılıyor. CoM'deki sahnede ise zaten focus çok değişmiyordu diye hatırlıyorum ama uzaktan kumandalı sistemler de var sonuçta. O sahnenin çekildiği rig'i hatırlayın:
Bir de buradan görün:
http://www.fxguide.com/featured/Children_of_Men_-_Hard_Core_Seamless_vfx/
Burada en az zor olan şey herhalde odaklama yapmaktır.
Dediğim CoM'daki sahne buydu bu arada;
O ve diğer sahnelerde kameramanın yanında bir focus puller var. Açılış sahnesinin BTS'sinde görülmekteydi.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
O ve diğer sahnelerde kameramanın yanında bir focus puller var. Açılış sahnesinin BTS'sinde görülmekteydi.
Peki sorumu değiştireyim o zama. Tek plan uzun bir sahne çekiyoruz diyelim. Oyuncu dinamik bir oyun sergiliyor, devamlı yer değiştiriyor, zıplıyor, koşuyor vs. Kesmeden tek plan çektiğimiz için focus puller nasıl bir yol izliyor ?
hareketi birlikte prova ediyolar, halay çeker gibi artık kim ne zaman nerede ezbere bilene kadar...tam bi uyum...zor yani çekmesi bu sahneleri. ancak kişinin tamamı görünmüyorsa kameramana iple bağlayarak net alanda kalmasını sağlıyorsun oyuncunun. benim oyuncu abi kimseye böyle bağlanmamıştım demişti güldürmüştü beni 😀
Ama tabi yine diyaframın kısık olması gerekir diye düşünüyorum.
intercapiller'İn dediği doğru. COM'nin araba sahnesinde sürekli odak değişimi var. Elbette diyafram f/11-16 değildir ama 5.6-8 civarı olduğunu düşünüyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Tek plan uzun çekimlerde focus nasıl ayarlanıyor ? Örn. Children of men'deki long take gibi. Kısık diyafram ve profesyonel kamera kullanımı, ortalama bir focus noktası belirlenmesi yeterli midir ? Özel bir teknik mi var yoksa ?
Remote focus denilen sistemler yapar. Wireless sistemi sayesinde ekranın karşısına oturarak net ayarını yapabilir. Fiziki bir müdahelede bulunmasına gerek yoktur. Ayrıca Children of Men gibi filmlerde kullanılan lenslerin derinlik algısı 2-3 santim civarıdır genelde (lensin diyaframına göre değişmektedir). Yani oyuncu 3 santim arkaya gitse focus puller bunu ayarlamak zorundadır yoksa net kaçar. Ayrıca o bütçeli filmlerde 5.6 diyafram falan söz konusu değildir 1.3-1.8 civarındadır.
Tek plan uzun çekimlerde focus nasıl ayarlanıyor ? Örn. Children of men'deki long take gibi. Kısık diyafram ve profesyonel kamera kullanımı, ortalama bir focus noktası belirlenmesi yeterli midir ? Özel bir teknik mi var yoksa ?
Remote focus denilen sistemler yapar. Wireless sistemi sayesinde ekranın karşısına oturarak net ayarını yapabilir. Fiziki bir müdahelede bulunmasına gerek yoktur. Ayrıca Children of Men gibi filmlerde kullanılan lenslerin derinlik algısı 2-3 santim civarıdır genelde (lensin diyaframına göre değişmektedir). Yani oyuncu 3 santim arkaya gitse focus puller bunu ayarlamak zorundadır yoksa net kaçar. Ayrıca o bütçeli filmlerde 5.6 diyafram falan söz konusu değildir 1.3-1.8 civarındadır.
Efendim filmin bütçesi lle kullanılan diyafram arasında bir oran olmaz. O bahsettiğiniz diyaframda çekim olanaksız derecede zor olur. Alan derinliği meselesi. COM'un araba içi sahnesinde oyuncu-kamera arası 1 metreden az. f/1.4 ile çekim yapsanız yakın odak 90.2 cm, uzak odak 92.6 cm olur. Yani arada 2,5 cm kadar alan net olur, arka koltukta oturanlar bulanık olur. Araç dışı hemen hiç görülmez.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
bu sahnenin kamera arkası da var nette. araba içinde kamerayı kullanan biri yoktu diye hatırlıyorum. jib gibi bir şeyle kontrol ediyorlardı red falandı kamera da.
Özel bir donanım tasarlanmıştı araba etrafına. Yukarıdaki mesajlardan birinde var.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Vavien filminde de benzer bir kamera düzeneği vardı, araç içi sahnede.