Forum

Görüntü Yönetmeni N...
 

[Sabit] Görüntü Yönetmeni Ne İş Yapar?

72 Gönderi
18 Üyeler
0 Reactions
25.4 K Görüntüleme
(@eserdem)
Gönderi: 0
 

aslında ben derdimi en son mesajımda biraz anlatabildim, bu amatörde de aynı profesyonelde de. bana şunu söyleyin, bir yönetmen anlatmak istediği bir şeyi kafasında kurgularken, açıları, renkleri, atmosferi nasıl olur da belirlemez ? ya da ben mi farklı yaklaşıyorum olaya? mesela ben bir senaryoyu resmederken çok abartı detaylara inmeden sahnedeki kameranın açısından -karakterleri nasıl göreceğimden- atmosferine -renk sıcaklığına, dokuya vs- çekerim filmi kafamda, ve gerçek çekimlerde de bu hayalimi resmetmeye çalışırım.. başka bir kişinin (ben yönetmen isem, görüntü yönetmeninin) benim hayalimi resmetmesini nasıl bekleyebilirim ?

bu arada şu da çok açık ki benim kafamdaki yönetmen tanımı doğru değilmiş, onu da öğrendim 🙂

cehalet mutluluktur

 
Gönderildi : 17/02/2009 8:54 pm
(@baco)
Gönderi: 0
 

Aslında şu var, Türk ve Amerikan sistemi farklı. Senaryoda bile böyle bu. Zamanında Yücel Çakmaklı'nın yönetmenlik derslerine girmiştim. Bana çok kızıyordu görüntüyle kadrajla uğraşınca, o Amerikan sistemiymiş. Ben de banane deyip ayrıldım, Amerikanı Türk'ü mü var abi kafama yatan neyse o yani. Her yiğidin yoğurt yiyişi diye bişey var.

- baço

 
Gönderildi : 17/02/2009 9:07 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Yönetmenden çok gy tanımı yanlış eser kafandaki. Bunları yönetmen yaratmaz diye bir şey yok. Yönetmen der ki ben bu adamı bu açıdan görcem yüzü de şuradan ışık alsın istiyorum diyebilir eğer kafasında o kadar netse. Değilse de der ki bu sahnede şöyle bir ışık istiyorum. Her işi kendi yapamaz ki, elbet biri yapacak onun yerine.

Görsel efektler gibi düşün. Oturup ışığnı modelini yönetmen yapmaz, onay verir. Ya da animasyonları düşün. Yönetmenin düşündüğü her şey storyboadlara çizilir ve o storyboardlara bakarak yüzlerce kişi model, animasyon, matte çizimi vs. yapar. Her şey yönetmenin kafasındakini görüntüye aktarmakla alakalıdır yani. Diğer insanlar bu işlem için kullanılan araçlardır bir yerde.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 17/02/2009 10:51 pm
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

öncelikle hiçbir şeyin raydan çıktığı yok go on pls...

eylem çok fazla farazi konuşuyorsun ya kesin ve net söylemek istediğin şeyleri söyle -ki bunu yapmaya çalışıyosun ama bunu da tam yapmıyosun-yani senden hep şöyle bi cümle duyoruz.

the dude: o öyle değildir. ama öyle değildir de değildir. o zaman şöle olabilir ama onu tam bilmiyorum..

yani bişeyi kesin söylüyormuş gibi yapıp, bilgiye dayandırıyormuş gibi yapıp sonrada kendin fikrinmişe dönderiyosun..

eser kardeşim sana katılıyorum bi yerde. bir yönetmen kafasında açılarıyla kadrajlarıyla, renkleriyle yani tamamıyle anlatım biçimini otutturamamışta görüntü yönetmeninden medet(evet tam anlamıyla medet) umuyorsa birde görüntüler HD değilse at çöpe. şimdi bence(açık ve net bence kardeşim öznel fikrim) görüntü yönetmeni holuvudda anlatıldığı gibidir..ama bizene ya holuvuttan? ha tamam bilelim. wikipediadan okuyalım falan. ama baconun ünlülerle yediği "son yemek"in kişisi yücel çakmaklınında dediği gibi..orası başka burası başka....ayrıca kısa başka uzun başka...cin başka şeytan başka yani...bence de kalmıştım en son biz kısa filmde görüntü yönetmeninden şunları beklemeliyiz

-güzel kardeşim..senin estetik bakış açın iyi ki burda görüntü yönetmeni yapmışız. şimdi benim kadrajım bu bak içinde benim göremediğim bir yanlış durum var mı?

-bu kadrajın içine ney daha koyarsak benim bu anlatmak istediğime katkı sağlar ya da neyi çıkartalım..senin o güzelim estetik gözün (ki bende de varda) burda bir fazlalık/eksiklik seziyor mu? söyle bana

-kamera hareketini böyle böyle yapıcam.. bir sonraki plana/açıya geçtiğimizde dramatik olarak bağlandığını düşünüyorum. sen ne düşünüyorsun görsel bağlılık adına(uff cümleye bak)

-aslına bakarsanız story boardu, çiziminin daha iyi olduğunu düşünmemiz gereken G.Y yapmalı. çünkü onun görsel bakışı...kameradan bir görüntünün algılanışı ve sezinlenişi daha iyi olmalıdır..bir yönetmen iyi çizemeyebilir..(ki ben aciip çizerim) çizmek zorunda değil..amma bir G.Y iyi bir çizer olmalı yani özllikle ve ısrarla söylüyorum perspektif ve gerçeğe yakınlık açısından iyi olmalı çizimler..kamerayı getirip koyduğumuzda çok yakın olmalı..tabi story board'u yönetmenden bağımsız çizmemeli..birlikte karar vermeliler..

-ben ışıktan kesinlikle anlamam..bunu da heryerde söylerim..eğer ışıkçı boktansa bu G.Y arkadaşım..bunu düzeltmek zorunda..ben kadrajtan baktığımda kötü bir görüntü veya ışık olduğunu sezinlerim belki ama nasıl düzelteceğimi bilemeyebilirim...çok önemli bu..işte burda G.Y nasıl düzeltilebileceğini bulmak zorunda...bende helal lan diyecem...

-benim bir görüntü yönetmeninde en çok ihtiyaç duyacağım şey:-ki eser seninde odak noktan bu- o yaratılan görsel seramoninin görüntü yönetmei tarafından (bütün filmin/filmin bütününün) onaylanması..ya da -neden olmasın- tamamıyle ona ait olması...

ben bir görüntü yönetmeninden bunları bekliyorum...ayrıca özellikler olarakta şunları

-kesinlikle plastik estetik yetileri üst seviye de ve bilhassa benden yukarıda olmalı. ben bu konuda kendimi çok yukarda göremiyorum..cidden çok eksiğim..ama bu adamın estetik bakış açısı bir plastik sanatçı kadar üst seviyede olmalı!!! (üç ünlem koyuyorum buraya buda benim için önemli bişey)

-benimle ya da ışıkçıyla çatışmak yerine benimle uzlaşıp ışıkçıyı yönlendirebilme kabiliyetine sahip olmalı...çünkü asla ve asla bir görüntü yönetmeni benim kadar(benim benim dediğim şahsiyet yönetmendir. onu kastetmeye çalışıyorum... öyle algılana lütfen) filme hakim olamaz.. çünkü o benim kafamdan çıktı..dahil olmalı..çok ükela bir cümleye benziyor..ama öyle..ne kadar boktan bi filmimde olsa dahil olacak..o kadar!

-filme başlamadan önce bizim bu adam/kadın la oturup kafamızda filmi tamamen çekip bitimiş olmamız lazım..fil işi böyle bişey çünkü..yoksa höt gibi kalırsın sette...ama bir iki opsiyon olabilir..tabiiki olur..ama götrüntü yönetmeni "abi böyle kadraj olmaz bi dakka ben bunu yapcam" diyipte önceki düşünülene ve yönetmenin tam aksine bişey çıkartmamalı..bu belkide düzeltilemez bir hata..

neyse şimdilik söyleyeceklerim bu kadar...müzikle ilgili de bir başlık açmak istiyorum..fakat yönetimden şöyle bir ricam var: "teknik ekipmanlar" gib bir ana başlık açılabilir mi? sette kim ne yapar..sette görev dağılımı gibi..o başlığın altında da tüm set görevlerini tartışabiliriz..saygılar

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 18/02/2009 1:39 am
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Yönetmenden çok gy tanımı yanlış eser kafandaki. Bunları yönetmen yaratmaz diye bir şey yok. Yönetmen der ki ben bu adamı bu açıdan görcem yüzü de şuradan ışık alsın istiyorum diyebilir eğer kafasında o kadar netse. Değilse de der ki bu sahnede şöyle bir ışık istiyorum. Her işi kendi yapamaz ki, elbet biri yapacak onun yerine.

Görsel efektler gibi düşün. Oturup ışığnı modelini yönetmen yapmaz, onay verir. Ya da animasyonları düşün. Yönetmenin düşündüğü her şey storyboadlara çizilir ve o storyboardlara bakarak yüzlerce kişi model, animasyon, matte çizimi vs. yapar. Her şey yönetmenin kafasındakini görüntüye aktarmakla alakalıdır yani. Diğer insanlar bu işlem için kullanılan araçlardır bir yerde.
Şu mesajımda net olmayan ne var anlamadım?

Sen anlayamadın diye niye bana kaka atıyorsun, onu hiç anlamadım, bu konu niye bu kadar uzadı onu hiç hiç anlamadım, her şey anlatıldı zaten yukarıda.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 18/02/2009 1:53 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

eylemcim anlamadığım bişey yok..anladım hatta alt metnini çıkardım söylediklerinin mesele bu...niye konu uzatılmasın..uzasın abi..konuşalım bu konuyu diye açtık başlık..

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 18/02/2009 2:27 am
(@baco)
Gönderi: 0
 

Neden bana laf sokup duruyorsun anlamadım. Durduk yerde mi anlatıyorum birşeyleri ben. Artık senin mesajlarına cevap yazmayacağım haberin ola...

Adam cevap veriyor beğenmiyorsun, tartışalım diyor yazana laf ediyorsun, ilgili birşeyden bahsediyorum tutup bana laf sokuyorsun... Derdin varsa git tuvalette şeyinle kavga et kardeşim...

- baço

 
Gönderildi : 18/02/2009 2:59 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

yahu ne kadar alıngansınız ya...takılıyorum abi ben size..iki laf tıkıştıramayacak mıyız araya? vallahi takılıyorum..hoşuma gidiyor senin ünlülerle flörtlerinden bahsetmen..vallahi bak...eylemle de zaten o muhabbetimiz var..ama yoksa bu kadar samimiyetimiz, ben de yapmam bundan sonra...eyvallah..eğer zorunuza gittiyse özür dilerim... 🙁

yalarım ikinizi de

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 18/02/2009 4:42 am
(@baco)
Gönderi: 0
 

Canım kardeşim, tamamdır 😉

- baço

 
Gönderildi : 18/02/2009 5:06 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

sarılalım mı? 😀

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 18/02/2009 5:33 am
(@baco)
Gönderi: 0
 

:mrgreen:

- baço

 
Gönderildi : 18/02/2009 5:37 am
(@silentpain)
Gönderi: 0
 

-aslına bakarsanız story boardu, çiziminin daha iyi olduğunu düşünmemiz gereken G.Y yapmalı. çünkü onun görsel bakışı...kameradan bir görüntünün algılanışı ve sezinlenişi daha iyi olmalıdır..bir yönetmen iyi çizemeyebilir..(ki ben aciip çizerim) çizmek zorunda değil..amma bir G.Y iyi bir çizer olmalı yani özllikle ve ısrarla söylüyorum perspektif ve gerçeğe yakınlık açısından iyi olmalı çizimler..kamerayı getirip koyduğumuzda çok yakın olmalı..tabi story board'u yönetmenden bağımsız çizmemeli..birlikte karar vermeliler..
valla ustad kusura bakma soylemeyecektim ama soyleyeyim dedim.sen bunu bir goruntu yonetmenine dersen tabi ki cizer biseyler,ama senin kestaneyi mi cizer yoksa karizmani bilemiycem orasini 🙂 storyboard u storyboard artist yani isi storyboard cizmek olan arkadas cizer. Madem goruntuler senin sen kafanda cekmissin filmi,oturursun storyboardcuyla kafandaki gorselleri kagida dokersin anlatabilmek icin goruntu yonetmenini o da anlar senin kafandakileri. daha sonra cekimden once cekim yapilacak yere gidip on hazirlik yaparsin goruntu yonetmeniyle beraber.Goruntu yonetmeni birsey cizecekse o da sahnenin isik dizaynidir,duzenidir.Sette zaman kaybetmemek icin isikcilara/grip e verir cekimden once hazirlansin diye sonra gelir kontrol eder.

Hollywood dan vs bahsediorsan mekanin krokisini cikartirsin kamera acilari belirlenir bunlarin hollywood la alakasi sanirim.su genis plani cekicem once kamerayi buraya koyacagim(isaretlersin) sonra oradan alip buraya koyacagim kamerayi ahmet in amorsa (isaretlersin) sonra hazir amorstayken lens degistirip toygarin yakinini alacagim ki tekrar isik yapmakla ugrasmayalim yer degistirip toygarin amorstan ahmet i cekip sonra ayni yere gelerek misal... Isigi,isikci isik sefi degil goruntu yonetmeni yapar verdigi direktifler sonucu.Bir kadraja goruntu yonetmeninin tamam denmesi 2 saat 15 dakika da olabilir.15 dakika da.Goruntu yonetmenin tecrubesi ile alakali olabilir.Fakat genelde 15 dakika bence cok az bir sure isigi yapmak icin.Ayni sekilde tecrubesiz bir yonetmen ya da is plani sonucu bu sure uzayabilir yukarida belirttigim gibi tekrar ayni isigi yapmak zorunda kalindigindan ya da olur olmaz islerden dolayi.Sanat yonetmeniyle icli dislidir.Bir film berbat ise genelde goruntu yonetmenine bok atar yonetmen.Bir film cok guzeldir sinematografik acidan,onu yine yonetmen yapmistir. Set yavas gidiyor bugun ya...hep goruntu yonetmeni yuzundendir cunku kadraj hazir degildir isik bekleniyordur vs. Suclu hep goruntu yonetmenidir.
Genelde soyle olur isik kiralanir kamera kiralanir vs kiralandigi icin o gun cekilmek zorundadir.Bir gune 4 sahne konur atiorum is plani yanlis yapilir,bir de yapimci setteyse yonetmende stres altindadir ve herkes,hadi abi ya daha bilmem neyi cekicez.. sen nasi goruntu yonetmenisin yarim saattir beklioruz. diyerekten sadece goruntu yonetmenine yuklenir cabuk ol abi yaa diye.Ve sonucta adam rahat calisamaz istedigini yansitamaz ve sonucta kotu bir film cikar ortaya.Goruntu yonetmeni gunah kecisi olur. Kisa filmler acisindan konusunca dusuk butceli genelde sole olur. Abi aklimda sole bisey var bak su filmin su sahnesindeki gibi sole bi atmosfer olcak,sen goruntu yonetmenisin yaparsin. Isik da var abi 1 tane 1000 lik bahce aydinlatmasi bi tane de cakma kino flo.arkadasin tanidigi var abi bi de bilmem nerde calisiomus ordan alicaz abi kesin 2 tane kirmizi kafa bi tane mizar falan sen merak etme.. Genelde bunlarin hic biri de gelmez, arkadas da mit tir zaten yoktur aslinda. Sonunda elektrikciden iki tane halojen ampul vs alinir film cekilir. abi ahmet zicti ya filmi cekerken isik cok kotu,su kadraja da baksana ya olur mu?
goruntu yonetmeni olmaz abi senden...sen birak bu isi denir.Bir filmin daha kotu olmasinin sebebi bulunmustur.Zavalli ahmet. Demek istedigim goruntu yonetmeni genelde kisa film,dusuk butceli islerde gunah kecisidir. Bana gore bir yonetmenin iyi bir yonetmen olabilmesi icin once goruntu yonetmeni olmasi ya da en az onun kadar tecrube,bilgi sahibi olmasi gerekir.
Adam iki saat yonetmenin kafasindakini olusturucam diye kicini yirtar,2 saat kadraji dengeler isigi yapar vs sorar yonetmene onay alir.Bu sefer de kurgu da yaa boyle cekim mi olur diyafram patlamis sanki biraz,kadraj sole keske sole olsaymis cekerken...diyip yine bok atilir.

 
Gönderildi : 19/02/2009 11:03 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Bu sefer de kurgu da yaa boyle cekim mi olur diyafram patlamis sanki biraz,kadraj sole keske sole olsaymis cekerken...diyip yine bok atilir.

Ehehehe, en çok yaptığım şey, büyük bir keyifle yaparım :).

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 19/02/2009 11:23 pm
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

valla ustad kusura bakma soylemeyecektim ama soyleyeyim dedim.sen bunu bir goruntu yonetmenine dersen tabi ki cizer biseyler,ama senin kestaneyi mi cizer yoksa karizmani bilemiycem orasini 🙂 storyboard u storyboard artist yani isi storyboard cizmek olan arkadas cizer. Madem goruntuler senin sen kafanda cekmissin filmi,oturursun storyboardcuyla kafandaki gorselleri kagida dokersin anlatabilmek icin goruntu yonetmenini o da anlar senin kafandakileri. daha sonra cekimden once cekim yapilacak yere gidip on hazirlik yaparsin goruntu yonetmeniyle beraber.Goruntu yonetmeni birsey cizecekse o da sahnenin isik dizaynidir,duzenidir.Sette zaman kaybetmemek icin isikcilara/grip e verir cekimden once hazirlansin diye sonra gelir kontrol eder.

üstad bu bahsettiklerin holuvud sineması mı? avrupa sineması mı? yoksa güney kore sineması mı?..şimdi ben seni kırmadan bütün bunları kısa film için yazdığımı ve başlığın her tarafında elli kere kısa film için bahsettiğimi belirttiğimi nasıl söylesem şu durumda..acaba?yani bizim mahallede bir "story board artisti" olmadığından da bahsetmek istiyorum bir ara...gene bana birileri kızacak ama neyse...sağol aydınlatıcı bilgiler için...

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 20/02/2009 2:37 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

ayrıca yine "bizim mahallede" kestane çizmek o kadar kolay değildir...saygılar...

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 20/02/2009 2:38 am
Sayfa 3 / 5
Paylaş: