Forum

Görüntü Yönetmeni N...
 

[Sabit] Görüntü Yönetmeni Ne İş Yapar?

72 Gönderi
18 Üyeler
0 Reactions
25.4 K Görüntüleme
(@baco)
Gönderi: 0
 

Olm eskiden hayvan gibi çevre vardı bakma ara verdik, sen geç dalganı bakalım düdük makarnasııı...

O laflar boy boy.... 😀

- baço

 
Gönderildi : 15/02/2009 6:41 am
(@baco)
Gönderi: 0
 

Bu arada o herifler çok tatlı ve akıllı herifler. Öyle TV'deki gibi değiller yani... kıskanç herif.... 😀

- baço

 
Gönderildi : 15/02/2009 6:44 am
(@ercane)
Gönderi: 0
 

Sine-Sen Teknik Komisyonunun açıkladığı görev tanımı;

KAMERA EKİBİ

CAMERA CREW
Film ya da video yapımının çekimi ile doğrudan ilgili ekiptir. Bu ekibe, aydınlatmayı tasarlayan, kamera hareketlerini ve açılarını düzenleyen görüntü yönetmeni başkanlık eder ve kamera operatörü, birinci ve ikinci kamera asistanları ve bir ya da iki kamera setçisinden oluşur.

Çekim sırasında kamera ekibinin her bireyi işin gerçekleştirilebilmesi için ekip ruhu ile çalışır.
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ

DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY - LIGHTING CAMERAMAN

Görüntü yönetmeni film ekibindeki tüm teknik departmanların başıdır ve yönetmenin tercihleri doğrultusunda senaryonun görsel hale dönüştürülmesinden sorumludur.
Film veya videoda görüntünün elde edilmesini sağlayan kişidir. Görüntü Yönetmeni Kamera operatörünü, 1.Kamera asistanını ve Işık Şefini belirler.
Sorumlulukları
1- Işık kaynaklarının cinsine ve yerlerine karar vererek stüdyodaki ya da doğal mekândaki setin aydınlatılması.

2 - Doğru pozlama için, diyafram değerinin belirlenmesi.

3 - Sahnenin genel kompozisyonu.
4 - Görüntünün renkleri.
5 - Kameraların, objektiflerin, filtrelerin ve film emülsiyonlarının seçimi.

6 - Kameranın ayarları, yeri, hareketleri.

7 - Kameranın kiralanacağı kiralama şirketleri ile ilgili öneride bulunmak.
8 - Set ve ışık malzemelerinin kiralanacağı şirketleri ile ilgili öneride bulunmak.
9 - Filmin yıkanacağı laboratuar konusunda öneride bulunmak.

10 - Gerekli kamera testlerine danışmanlık yapmak ve testlerin yapılmasını sağlamak.
11 - Gerekli ışık, kostüm ve makyaj testlerine danışmanlık yapmak ve testlerin yapılmasını sağlamak.

12 - Kamera Operatörünü 1.Kamera asistanı ve Işık Şefini seçmek, Set amiri konusunda öneride bulunmak.

13 - Kamera, ışık ve set ekibinin sayıca ne kadar geniş bir ekip olacağı konusunda Prodüksiyon ile yakın çalışmada bulunmak.

14 - Set ve ışık ekibiyle çalışmada bulunarak, her departman için gerekli malzemenin tipi ve sayısını belirlemek.

15 - Yönetmenin istekleri doğrultusunda kamera pozisyonunu, kamera açısını ve kamera hareketlerini belirlemek.
16 - Her çekim için gerekli olan objektif ve filtreleri seçmek.

17 - Işık ölçüm aletlerini(pozometre, colormetre)yetkin bir şekilde kullanarak, her çekim için doğru diyaframı (t-stop) belirlemek.

18 - Planda Dolly ya da crane hareketine gerek olup olmadığını belirlemek.

19 - Yapımın fotoğrafik kalitesini ve devamlılığını sağlamak.

20 - Plandan plana Bakış yönleri akslar ve açılar konusunda hareket devamlılığını göz önünde bulundurarak yönetmenle birlikte çekimin tasarlanmasını sağlamak.
21 - Yönetmenin istekleri doğrultusunda her çekimin kompozisyonunu tasarlamak kamera operatörüne anlatıp uygulatmak ve çekim sırasında kontrol etmek.

22 - Her sahnenin aydınlatılmasını planlamak ve ışık ekibine uygulatmak.
23 - Çekimde kullanılan tüm kameraların ekiplerine danışmanlık yapmak.

24 - Mekânda ve stüdyoda tüm teknik ekibe danışmanlık yapmak.

25 - Pozlanan filmin yıkanıp basılması ile ilgili laboratuara gerekli uyarıları yapmak.

26 - Yönetmen ve diğer ilgili kişilerle birlikte iş kopyalarını izlemek.

27 - Filmin final baskıları için renk programı aşamasında bulunarak danışmanlık yapmak.
28 - Filmin videobanda ya da dijital ortama aktarımı(telesine)aşamasında danışmanlık yapmak.
29 - İşini icra edebilmek için gerekli olan ölçüm aletlerini (colormetre, pozometre) temin etmek.
Görüntü yönetmeni filmin genel stili, renklerin ve ışığın dengesi ve devamlılığından sorumlu olduğu için, kameranın kullanımı, kamera operatörü denilen bir başka elaman tarafından sağlanır.

Genellikle düşük bütçeli yapımlarda görüntü yönetmeni kamera operatörlüğü görevini de üstlenir.

 
Gönderildi : 17/02/2009 2:13 am
(@enjeksiyon)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Genellikle düşük bütçeli yapımlarda görüntü yönetmeni kamera operatörlüğü görevini de üstlenir.

aslında benim asıl tartışmak istediğim ve bizim işimize yarayacak olan kısmı bu..kısa film açısından görüntü yönetmeninin işlevi? örneğin ben bir keresinde güzel sanatlar resim mezunu bir arkadaşla çalışmaya çalışmıştım..fakat bir kadrajın "tamamdır" denebilmesi için 15-20 dakka beklemiştim...şimdi adama görüntü yönetmenisin dedim..bi de sanatçı hani..bişey de diyemiyorum..ama şahsen pişman oldum...tabii bu kişisel bir şey ama..biz kısa film çekerken, görüntü yönetmeninden bekleyebileceğimiz/yararlanabileceğimiz şeyler nelerdir...bu konu üzerine konuşalım diyorum..yoksa profesyonel ortamda görüntü yönetmeninin ne yaptığı iş tanımı gereği ortada...nasıl bir paylaşım ve iş bölümü yaparsak görüntü yönetmenimizle en iyi sonuca ulaşabiliriz...asıl soru bu aslında...yönetmen/görüntü yönetmeni ilişkisi nerde başlar nerde biter.? çizgileri nedir...gibi...

şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...

 
Gönderildi : 17/02/2009 3:50 am
(@baco)
Gönderi: 0
 

Ben o mantıkla yazmıştım zaten...

- baço

 
Gönderildi : 17/02/2009 5:33 am
(@eserdem)
Gönderi: 0
 

şimdi bu tanımlara dayanarak ben birşey merak etmek istiyorum* görüntü yönetmeni kadrajlara ışığa hede hödöye karar veriyorsa eğer, bu noktada yönetmenin görsel ya da resim açısından nasıl bir etkisi oluyor ? yani tamam oyunun kendisi zaten yönetmenin aklından geçen şekilde icra ediliyor, ancak nasıl resmedildiği de temel bir unsur değil midir sinemada ? o hayran olduğumuz kadrajlar, açılar vs. o zaman bunlar aslında görüntü yönetmenlerinin dehası mıdır ? yani tamam görüntü yönetmeni yönetmene gösterir, onay alır vs. denilebilir, ancak yaratıcılık görüntü yönetmeninden geliyor bu durumda. yönetmen sanki "genel yönetmen" gibi birşey oluyor. yani düşünün, oyuncu yönetmeninin, görüntü yönetmeninin ve sanat yönetmeninin olduğu bir filmde yönetmen ne yapar ? 😀 yani bana bir garip geldi bu durum.. siz ne diyorsunuz ? ben görüntü yönetmeni kullanmak istemem açıkcası hiçbir filmde bu tanımlamalar altında... (?) filmimi çekerken aklımda, kadrajlarım bellidir kafamda.. (?)

cehalet mutluluktur

 
Gönderildi : 17/02/2009 2:56 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Çok kaba bir tarifle, sen dersin ki ben şu adamı şu açıdan görmek istiyorum. Görüntü yönetmeni de o adamı o açıdan, filmin atmosferine uygun şekilde ışıklandırarak sana gösterir, sen de onay verirsin.

Bir filmde çalışan herkesin tek amacı vardır (günümüzde, eskiden böyle değildi) o da yönetmenin kafasındaki filmi çekmek. Her şey ona sorulur, o tarif eder, yapılır ve onay alınır. İş akışı bu şekilde olur. Orkestra şefi gibi, herkesin ne çalması gerektiği önündedir. Ama kimin hangi tempo ile ne şiddette girip çıkacağını belirleyen şeftir. Konser posterinde de şefin adı ve xxx orkestrası yazar o nedenle. Aynı sinemada olduğu gibi.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 17/02/2009 3:23 pm
(@eserdem)
Gönderi: 0
 

Çok kaba bir tarifle, sen dersin ki ben şu adamı şu açıdan görmek istiyorum. Görüntü yönetmeni de o adamı o açıdan, filmin atmosferine uygun şekilde ışıklandırarak sana gösterir, sen de onay verirsin.
abi tamam da tanımlarda "kadraj görüntü yönetmenince belirlenir" diyor, senin tanımına göre ise bunu yöntemen belirtiyor, yanlış mıyım? yani yönetmen "dramatik bir açı" derse bunu da görüntü yönetmeni gerçeklerse bu yine görüntü yönetmeninin bir yorumudur sanki. yanlış mı düşünüyorum yoksa ?

ayrıca yönetmen şöyle derse: "sıcak yanan renkler istiyorum, ateşi verelim aşkı verelim vs" o zaman ışık düzenini yönetmen mi belirlemiş oluyor yoksa görüntü yönetmeni mi yoksa ışıkçı mı ? yoksa yönetmenin tek bir cümlesine göre (hatta tanımlamalarda görüntü yönetmeninin de senaryo üzerinden çalışarak bunları çıkardığı söyleniyor) görüntü yönetmeni yine buradan okuma mı yapıyor ? ben mi karıştırıyorum yoksa tüm bunları ? 😀

cehalet mutluluktur

 
Gönderildi : 17/02/2009 3:35 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Yazıları tam okumayıp da üstünden geçmişin sanki. Tüm cevaplar yazıyor o yazılarda.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 17/02/2009 4:14 pm
(@eserdem)
Gönderi: 0
 

A. Düşünsel Araştırma ve Planlama
- Bir tarz, görsel yaklaşım tasarlamak.
...
B. Kararlaştırma
- Yönetmenle beraber çekim planını (dekupaj) tasarlamak.
- Objektife ve kadraja karar vermek, onay almak için yönetmene göstermek.
...

C. Aydınlatma
- Filmin hikaye, tarz ve dramatik içeriğine en uygun şekilde mekan ve
dekor aydınlatması tasarlamak.
...

Demek istediğim şey şu, eğer yukarıdakileri yapıyorsa bir görüntü yönetmeni, o zaman bu kişi yeri gelir yönetmenin kendisinden çok daha önemli olur benim için. Çünkü görseli tasarlamak neredeyse bu adamın işi bu tanımlamalara göre... ? oyun/oyuncu performanslarını kenara koyarak sadece görsel üzerinde konuşuyorum. günümüzde görüntü yönetmenlerinin hakkının (popülarite / müteşekkirlik vs.) sanıldığından (sandığımdan) çok daha fazla yenildiğini düşünüyorum...

cehalet mutluluktur

 
Gönderildi : 17/02/2009 4:26 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

İzleyiciler nezdinde yeniyor evet. Ama piyasada öyle değil (yurtdışında en azından), yönetmenlerden daha ünlü görüntü yönetmenleri de var. Zaten dikkat edersen görüntü yönetmenleri açılış jeneriğinde yapımcıdan önce, kapanışda da sonra yazılır genelde. Yönetmen ve yapımcıdan sonraki en kilit kişidir yani yapımlarda.

görseli yönetmenle beraber tasarlamak neredeyse bu adamın işi bu tanımlamalara göre.

dersek doğru olur bence bu cümle.

Yönetmenlerin işi bir hikâye anlatmaktır, gylerin işi ise o hikâyeyi görselleştirmektir benim gözümde. Görselleştirmeyi de yönetmenin bakış açısı olmadan yapamazsınız.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 17/02/2009 5:01 pm
(@eserdem)
Gönderi: 0
 

görseli yönetmenle beraber tasarlamak neredeyse bu adamın işi bu tanımlamalara göre.

dersek doğru olur bence bu cümle.
işte burası kilit noktalardan biri. bu şekilde dersek doğru olur demişsin ama bu şekilde değil tanımda. "yönetmen bir hikaye anlatır" evet.. bu hikaye kitapta cümlelerle, müzikte beste ve güfte ile, sinemada da görüntü ile (+oyun +müzik.. vs) verilir değil mi ? o zaman ben de hikayeyi anlatan tek başına yönetmendir diyemem asla; beraber anlatırlar görüntü yönetmeniyle...

cehalet mutluluktur

 
Gönderildi : 17/02/2009 7:12 pm
 Düd
(@dud)
Gönderi: 0
 

Yok, hiç mi hiç katılmıyorum sana. Diğer etmenleri tamamen devre dışı bırakıyorsun. O kameranın çektiği pek çok şey daha var ve bunların hepsi yönetmen tarafından ayarlanır. GY evet yönetmenden sonra en önemli kişilerden biridir ama yönetmen olmadan onun da yapacak işi olmaz. GY yapacağı her şeyin iznini yönetmenden almak zorundadır ve yönetmenin görüntülemesini istemediği hiçbir şeyi görüntüleyemez, yönetmen görüntülemesini istemediği bir şekilde de görüntüleyemez. Bu kadar basit.

Ben bir yönetmenin en önemli işinin her zaman oyuncu yönetmek olduğunu düşünmüşümdür. Diğer olay da atmosfer yaratmak. Atmosfer de sadece görüntüyle yaratılmaz. Zamanlama, müzik ve ses kullanımı, dekor, oyunculuk..

Gerçek zamanda 1 saniye, sinemada 3 saniyedir denir. Bunu ayarlayan da yönetmendir.

Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

 
Gönderildi : 17/02/2009 7:37 pm
(@eserdem)
Gönderi: 0
 

elbette kalkıp görüntü yönetmenini yönetmenin önüne falan geçirmiyorum. elbette saymaya kalkarsak oyuncu performanslarından sanat yönetimine kadar içeriğe etki eden bir çok şeyi sıralayabiliriz. tüm bu vericileri kontrol eden mekanizma da kafasıbdaki filme ulaşmaya çalışan yönetmendir. ama nasıl olur da kadrajlara, ışığa vs. doğrulama yöntemiyle ulaşır bu yönetmen? yani bir yönetmen görüntü yönetmenine istediği duyguyu verir, görüntü yönetmeni de bu duyguyu resmeder değil mi ? işte nasıl olur da baştan beri bu resim kafasında olmaz? benim itirazım bunadır! benim sinemada en çok sevdiğim şeyi, resmetme işini, sen burada görüntü yönetmenine yaptırıyorsun...

konu çok mu uzadı bilmiyorum ama tatlı tatlı konuşuyoruz diye yazıyorum, raydan çıktıysak bu konuşmayı özele taşıyabiliriz ? 🙂

cehalet mutluluktur

 
Gönderildi : 17/02/2009 7:58 pm
(@baco)
Gönderi: 0
 

Şu açıdan raydan çıktı, kısa filmlerde, amatör ve bağımsız yapımlarda, kısacası düşük bütçede bu iki kişi zaten hep kafa kafaya verecektir. Projeyi de sahiplenecektir, kamerayı da. Yani bizim durumumuzda çok felsefi söylemlerin pek anlamı yok gibi geliyor...

- baço

 
Gönderildi : 17/02/2009 8:43 pm
Sayfa 2 / 5
Paylaş: