Bye
oh be 😀
Çok güzel konu forumda en çok konuşulması gereken konulardan ama 2. planda bu tarz senaryo ve hangi makine harici meseleler ne yazık ki:)
Bildiğim kadarıyla bi şeyler yazayım...Atlama olmaması için genelde çerçeveden çıkma ve çerçeveye girme meselesini kullanıyolar...yani evin içinde kapıya yöneldin çerçevenin solundan çıktın. Binanın dışında çerçeveye sağdan girdin...Bu şekilde aradaki kapıyı açma merdivendin inme vs. gereksiz bi çok yerden kurtulabiliyorsun...
Bir de şekillerin benzerliğinden geçiş yapıyolar, mesela adam tencere kapağını eline aldı tencere boş, burada tencerenin yuvarlak çekiminden arabanın dümeninin yuvarlaklığına geçiş yapabilirsin, adam markete gider bi şeyler alır vs.
ya da diyaloglardan yararlanabilirsin, hırsız kim olabilir diye konuşuyolardır evde aralarında sonra markette alışveriş yapan bir adamı göstererek hırsızın bu adam olduğu imasını vererekten başka bir mekana geçiş yapabilirsin.
Rahatsız edici geçişler adamı önce evde sonra işte sonra sokakta herhangi bir mantıksal ya da görsel bağ kurmadan çekmektir. Bu işte niye adam oraya gittiki ya da ne alaka sorularını beraberinde getirterek bir atlamaya sebeb olur...Biz filmcilerin asli görevi seyircileri hikayenin içine çekerek anlatmaya çalışmak...Tabiki bazıları buna karşı bir duruş sergileyip seyircinin beklentilerinin tersine de hareket etmeyi tercih edebilir 🙂
Dilim döndüğünce anladığım kadarıyla...keşke herkes bu konudaki fikirlerini belirtse de bi şeyler öğrensek 🙂
mesela benzerine geçiş olduğu gibi zıddına da geçiş yapılıyomuş ama nasıl hiç kafamda canlandıramadım, örnekle açıklasa Düd ne güzel olurdu 🙂
Bye
oh be 😀
bi tane kitap edinsen epey bilgilenirsin aslında, sinematografi yi tavsiye ederim, o da Düd ün tavsiyesiydi 😀
Düd bi film çekse de izlesek, işi gücü topa verdi 😀 (çocuk yorumu: onlar top değil halka 😀 )
neyse ben de bu sayfanın takipçisi olayım, kitabı bi karıştırayım hatırlamadıklarımı da yazayım buraya 🙂
Bye
oh be 😀
böyle resimli hoş olmuş, ellerine sağlık 🙂
ben de tam şunları nasıl unuttum söyleyivereyim diye dönmüştüm başlığa:
kararma açılmalar genelde belli bi zamanın geçtiğini belirtmek için kullanılıyolar, ne kadar uzun tutarsan o kadar çok uzun süre geçti demek oluyor...ya da bölüm(sekans) sonlarında yani demek istediğim: oğlan kızı elde etti bundan sonra ne olacak? Ne olacağa geçerken bi kararma açılma...
dissolve denen sanırım Türkçesi zincirleme, bu biraz video klip tarzı gibi duygusal geçişlerde kullanılıyor gördüğüm kadarıyla. yani annenin kafasında oğlu var, üzgün...oğluna dissolve ile geçiyoruz, yani kadının görüntü kaybolurken oğlunun görüntüsü geliyor...Oğlu o sıralarda ne yapıyorsa işte...
umarım bir dahakine seninki gibi resimlerle eşlik edebilirim 🙂 teşekkürler paylaşım için 🙂
not : aklıma gelmişken Kubrick'in "kemiğin uzay gemisine dönüşmesi" geçişi sanırım zıddına geçişe örnek olabilir, yani en ilkel aletten en modern alete geçiş anlamında...