Forum

Canon 18-55 kit lens ile Canon 50 mm arasındaki fark?

20 Gönderi
13 Üyeler
0 Reactions
4,394 Görüntüleme
(@acromer)
Gönderi: 56
 

18-55 gezinti lensidir. Hem diyaframın sabit olmaması hem de optik kalitesi nedeniyle gündüz ve bol ışıklı genel çekim ortamları dışında verim almak zordur. Zoom yapınca netlik tutturmak güneş altında deniz kenarında bile zor. Yine de çok genel amaçlı çekimlerde ve özellikle de amatör filmcilerin geniş açı sorunu için 18-24 aralığı işe yarayabilir. Fakat odak değişince yani 18'den 30'a geçince diyafram da değişeceği için (unifokal olmadığı için diyelim) her seferinde pozlama ayarı yapılmalıdır. O zaman da alan derinliğ değişecek vb vb.

Bir amatörün elinde 18-55'ine ek temiz bir 50mm/1.8 olmalı. 18-55'i geniş açısı için kullanırken, 35mm üstü görüş alanı için ise artık olabildiğince 50mm kullanılmalı. Alınacak bir sonraki lens ise 28mm olabilir. Film çekimi için 85mm üstü lensleri çok özel durumlar dışında gerekli bulmuyorum.

f denen şey bir optik hesaplamadır ki günümüzde profesyonel donanımlarda daha doğru olan T kullanılmaktadır. f denen şey bir formül yani bir oranın adıdır. Basit küresel tasarımlı 50mm odaklı bir lensin "teorik" olarak alabileceği en yüksek ışık miktarı 0.5'tir. Bunu geçmek için basit değil çoklu mercekli lens kullanılır ve o zaman 0.2ler vb mümkün. f/0.5 oranına pratikte yaklaşmak bile mümkün değil ve zaten gerek de yok. Satın almaya niyet ederseniz alabileceğiniz en geniş değer 0.95'tir. Bir amatör için f/1.8 yeterlidir ama f/1.4 alınması daha büyük esneklik sağlayacaktır. Yine de fetişe kalkışmamalı ve fiyat/performansa dikkat etmeli diyorum. f/1.8 altında hareketli çekim zor. f/1.2 ile denedim ve oda içi gibi durağan sahneler dışında çok zorluyor.

Geniş açıda odak uzunluğunun düşmesi (28mm. vb) nedeniyle matematiksel olarak iş daha da zorlaşıyor. Örneğin 28mm'de erişilebilecek en mantıklı diyafram f/2.8dir. f/2.0 bile az bulunur ve amatöre pahalı.

Bu arada her lensin üzerinde yazılı değer ile gerçek performansı arasında da doğrudan ilişki olmadığını ekleyelim. Örneğin test ettiğim f/1.7 ve f/1.9 aralıklı iki lens arasında ne kadar zorlasam da fark göremedim. GH1 üzerinde cctv lensleri denedim ve elimde 25/1.2, 25/1.4 ve 35/1.7 lensler var ama hiçbiri ne ışık miktarı ne de görüntü kalitesi olarak bir Takumar 50/1.4ün yanına bile yaklaşamıyorlar. 28/2.8lik lensim sahip olduğum en karaktersiz lens. Kısacası sorun teknoloji yetersizliğinden farklı. Optik olarak cam kalitesi ve belli bir odakta toplanabilecek ışık miktarı ciddi sorun yaratıyor ki adamlar sırf 1.8 ya da hatta 2.0'ı tutturabilmek için odağı 55 ya da 58 gibi değerlere çıkarıyorlar. Yani kolay iş değil.

Yüksek shutter'a gelince, evet işe yarar ama sinematik çekim için 1/50'yi geçmemeli ve 1/30 altına 1/100'ün üstüne geçmemeli. Yoksa sinemadan çıkıp videonun estetiğine girmiş oluyoruz.
Teşekkürler baya aydınlandım sayenizde...
Ama shutter konusunda hala soru işareti var kafamda sinematik derken tam olarak ne kastediyoruz...? zaten yapay ışıkda 100 base gibi üstü veya altı titremeye sebep oluyor buda ışığın türünden galiba...?

http://www.acrorun.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 11/01/2012 8:48 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

"Sinematik görüntü" denen bir estetik beklenti var. Yani sinema filminin çekimi sürecinde dönen shutterın verdiği bir hareket bulanıklığı (motion blur) var ve bu sinemanın videodan ayrılan en önemli özelliklerinden biri. Bunu elde etmek için de kullandığınız kare hızının iki katı değeri seçmelisiniz. Yani 25fps çekiliyorsa 1/50 olacak. 1/100 olunda görüntüdeki hareket akıcılığında bir "donma" etkisi söz konusu. Yağmu damlaları bile havada tek tek donmuş şekilde yağıyorlar ve bu fazla keskin akış sinema için rahatsızlık verici. Çok mecbur değilsek 1/50yi değiştirmemeliyiz. Ben de vimeo üzerindeki bir çok videoda yüksek shutter'ı görünce dikkatim ona takılıyor.

http://www.vimeo.com/4041788 " onclick="window.open(this.href);return false;

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/01/2012 8:56 am
(@acromer)
Gönderi: 56
 

"Sinematik görüntü" denen bir estetik beklenti var. Yani sinema filminin çekimi sürecinde dönen shutterın verdiği bir hareket bulanıklığı (motion blur) var ve bu sinemanın videodan ayrılan en önemli özelliklerinden biri. Bunu elde etmek için de kullandığınız kare hızının iki katı değeri seçmelisiniz. Yani 25fps çekiliyorsa 1/50 olacak. 1/100 olunda görüntüdeki hareket akıcılığında bir "donma" etkisi söz konusu. Yağmu damlaları bile havada tek tek donmuş şekilde yağıyorlar ve bu fazla keskin akış sinema için rahatsızlık verici. Çok mecbur değilsek 1/50yi değiştirmemeliyiz. Ben de vimeo üzerindeki bir çok videoda yüksek shutter'ı görünce dikkatim ona takılıyor.

http://www.vimeo.com/4041788 " onclick="window.open(this.href);return false;
Eyvallah şimdi daha iyi anlıyorum ama ben o keskinliğe daha çok seviyorum galiba zaten sinemadan ziyade video art projler beni daha çok çekiyor

http://www.acrorun.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 11/01/2012 9:39 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Doğrudur, sizin yaptığınız türden çalışmalarda yüksek shutter kendi içinde daha estetik sonuçlar veriyor. Dramatik içerik, öyküsel anlatımlar için çok uygun değil.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/01/2012 11:11 am
(@acromer)
Gönderi: 56
 

Lens konusunda kafada ki bir çok soruyu yok edicek 3 tane eğitim videosu

[vimeo] http://www.vimeo.com/27582408 [/vimeo]

[vimeo] http://www.vimeo.com/27556331 [/vimeo]

[vimeo] http://www.vimeo.com/27556482 [/vimeo]

http://www.acrorun.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 16/01/2012 7:40 am
Sayfa 2 / 2
Paylaş: