Forum

Canon 18-55 kit lens ile Canon 50 mm arasındaki fark?

20 Gönderi
13 Üyeler
0 Reactions
4,409 Görüntüleme
(@muharip)
Gönderi: 29
Başlığı açan
 

Nedir acaba?

18-55 varken ayrıyetten 50mm'ye gerek var mıdır?
peki 50 mm varken ayrıyetten 18-55'e ?

 
Gönderildi : 10/08/2010 9:37 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

var

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 10/08/2010 10:26 pm
(@tmmchn)
Gönderi: 0
 

Nedir acaba?

18-55 varken ayrıyetten 50mm'ye gerek var mıdır?
peki 50 mm varken ayrıyetten 18-55'e ?

Ben bu farkı bildiğim kadarı ile anlatmaya çalışayım ama öncelikle sen internette diyafram ve enstantane şeklinde araştırma yapıp bunların ne olduğunu, pozlamanın nasıl yapıldığını öğrenirsen daha iyi olur. Ben biraz araştırdım genelde karışık anlatıyorlar ama şu link fena değil gibi : http://www.tunckutlu.com/yazilar/dogrupoz.htm " onclick="window.open(this.href);return false;

İşte bu üstteki linkte bahsedilen pozlamayı yaparken f-stop değeri gibi lense ait özellikler önem kazanıyor. Genellikle sabit mm deki lenslerin f-stop değerleri daha küçük oluyor ve bu da senin daha farklı pozlamalar yapmana imkan tanıyor.
Örnek vermek gerekirse : 18-55 kit lensin f değeri 3.5-5.6 olarak geçiyor. Yani 18mm de f3.5 , 55m de f5.6 değeri var. Sen bu lensi 50mm ye aldığında kullanabileceğin en düşük f değeri 3.5 ile 5.6 arasında bir değer, tam emin değilim ama mesela f5.0 olacak
Halbuki sabit 50mm lenste 1.8 civarında bir f-stop değeri bulman çok kolay.

Video çekmek ise amacın zaten f1.8 gibi değerlerle işin olmayacak çünkü bu değerlerde çekim yapılan alanın sadece dar bir kısmı net alanda kalıyor. Genelde f4.0 kısa film çekmek için uygun bir f-stop değeri. Hatta f2.8 in altına nadir inilir diye düşünüyorum. Tabii bu kesin bir kural değil.
Fotoğraf çekeceksen sabit 50mm nin f1.8 i işine yarayacaktır.

Özet olarak benim fikrim sadece video çekeceksen kit lens, hem video hem fotoğraf çekeceksen kit lens + sabit 50 mm.

Umarım açıklayıcı olmuştur.

 
Gönderildi : 11/08/2010 12:38 am
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

Tiyatro Konser gösteri gibi az ışık ortamında çekim yapmak için f1.8 lens tercih edilir. Ayrıca hassas bir alan derinliğine sahiptir.

Ama Manuel zoomu pek zahmetli aouto zoomu çok yavaş hem crop sensörlü makinelerde 80mm ye falan denk geliyor bence sigma 20mm f1.8 daha uygun bir tercih olur video çekimi için.

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 11/08/2010 3:41 pm
(@muharip)
Gönderi: 29
Başlığı açan
 

Nedir acaba?

18-55 varken ayrıyetten 50mm'ye gerek var mıdır?
peki 50 mm varken ayrıyetten 18-55'e ?

Ben bu farkı bildiğim kadarı ile anlatmaya çalışayım ama öncelikle sen internette diyafram ve enstantane şeklinde araştırma yapıp bunların ne olduğunu, pozlamanın nasıl yapıldığını öğrenirsen daha iyi olur. Ben biraz araştırdım genelde karışık anlatıyorlar ama şu link fena değil gibi : http://www.tunckutlu.com/yazilar/dogrupoz.htm " onclick="window.open(this.href);return false;

İşte bu üstteki linkte bahsedilen pozlamayı yaparken f-stop değeri gibi lense ait özellikler önem kazanıyor. Genellikle sabit mm deki lenslerin f-stop değerleri daha küçük oluyor ve bu da senin daha farklı pozlamalar yapmana imkan tanıyor.
Örnek vermek gerekirse : 18-55 kit lensin f değeri 3.5-5.6 olarak geçiyor. Yani 18mm de f3.5 , 55m de f5.6 değeri var. Sen bu lensi 50mm ye aldığında kullanabileceğin en düşük f değeri 3.5 ile 5.6 arasında bir değer, tam emin değilim ama mesela f5.0 olacak
Halbuki sabit 50mm lenste 1.8 civarında bir f-stop değeri bulman çok kolay.

Video çekmek ise amacın zaten f1.8 gibi değerlerle işin olmayacak çünkü bu değerlerde çekim yapılan alanın sadece dar bir kısmı net alanda kalıyor. Genelde f4.0 kısa film çekmek için uygun bir f-stop değeri. Hatta f2.8 in altına nadir inilir diye düşünüyorum. Tabii bu kesin bir kural değil.
Fotoğraf çekeceksen sabit 50mm nin f1.8 i işine yarayacaktır.

Özet olarak benim fikrim sadece video çekeceksen kit lens, hem video hem fotoğraf çekeceksen kit lens + sabit 50 mm.

Umarım açıklayıcı olmuştur.

Merhaba, kısa filmlerinizin hepsini ilgiyle izledim. Hepsi birbirinden hoş yapıtlar. Bana inanılmaz derecede yardımcı oldunuz, çok teşekkür ederim. Video için de 50 mm çok artistik bir görüntü sağlar gibime geliyor.
Tekrar teşekkür ederim.
var

Bu ne laubalilik hocam?
Tiyatro Konser gösteri gibi az ışık ortamında çekim yapmak için f1.8 lens tercih edilir. Ayrıca hassas bir alan derinliğine sahiptir.

Ama Manuel zoomu pek zahmetli aouto zoomu çok yavaş hem crop sensörlü makinelerde 80mm ye falan denk geliyor bence sigma 20mm f1.8 daha uygun bir tercih olur video çekimi için.

Sigma 20mm'yi araştıracağım. Teşekkür ederim.

 
Gönderildi : 15/08/2010 3:12 am
(@fcakir)
Gönderi: 0
 

@tmmchn, video çekimi için nasıl oldu da kit lens önerdin ben onu anlamadım. Hem de kısa film için yeterli demişsin. Kısa filmin konusu grainlerle alakalı ise evet kit lens doğru bir seçim olurdu..

 
Gönderildi : 15/08/2010 3:19 am
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

"Video çekmek ise amacın zaten f1.8 gibi değerlerle işin olmayacak çünkü bu değerlerde çekim yapılan alanın sadece dar bir kısmı net alanda kalıyor. Genelde f4.0 kısa film çekmek için uygun bir f-stop değeri. Hatta f2.8 in altına nadir inilir diye düşünüyorum. Tabii bu kesin bir kural değil.
Fotoğraf çekeceksen sabit 50mm nin f1.8 i işine yarayacaktır. "

Ben buna katılmıyorum eğer çekim yaparken yapay ışık kullanmıyorsan ve yüksek isolara çıkmak istemiyorsan 1.8 çok önemli bir değer ayrıca 1.8 de alınan alan derinliğide yabana atılamaz. Bence video çekmek için alınan her lens düşük bütçe için f.2.8 yüksek bütçeler içinde 1.8-2 değerlerinin altında olmalıdır.

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 16/08/2010 1:01 am
(@telemacro)
Gönderi: 49
 

50 mm bambaşka birşey!
hatta derler ki 50mm 1.8 nasıl 18-55ten farklıdır, 50 mm 1.2 de o derece 50 mm 1.8 den farklıdır!

 
Gönderildi : 16/08/2010 7:44 pm
(@red_thermite)
Gönderi: 0
 

var

😀

forumun en net adamı.

http://cirkinadamlar.blogspot.com/

 
Gönderildi : 16/08/2010 10:29 pm
(@eskici)
Gönderi: 0
 

Olaya sadece odak uzaklıkları aynı diye veya o diyaframa ihtiyacın olmaz diye bakmamak lazım, kullanılan camın kalitesi de görüntünün netliğini etkiler diye düşünüyorum.

 
Gönderildi : 02/11/2011 8:10 pm
(@keremu)
Gönderi: 22
 

Geniç açı lens her zaman her yerde ihtiyaç duyulabilen bir malzemedir. 50 mm her sahne için uygun odak uzaklığı olmayabiliyor; bu nedenle ekipmanlar içinde mutlaka bulunmalı geniş açı. 50 mm açı sahne için uygun ise (mekan genişliği vb. unsurlara bağlı olarak) kesinlikle sabit odaklı lensler öncelikli tercih edilmeli; çünkü sabit odaklı lenslerin kalitesi her zaman için zoom (değişken odaklı) lenslerden yüksektir. Bunun nedeni, zoom lenslerdeki mercek (cam) sayısının fazlalığına bağlı olarak, görüntünün her mercek katmanından geçtikçe belirli oranda kalite kaybına uğramasıdır. Ayrıca 50 mm deki düşük diyafram değerini de değerlendirecek olursak muazzam bir sinematografi (alan derinliği, ışık, renk vs.) elde etmek mümkün. Sonuç olarak ekonomik şartlar çerçevesinde, her ekipman setinde bu iki lensin de bulundurulmasında fayda vardır; tabiki malzemeler kalite düzeylerine göre değişkenlik gösterebilir.

 
Gönderildi : 12/12/2011 1:39 am
(@cityofgod)
Gönderi: 0
 

Bir fark yok ...

(18-55 lens değil , kendini lens zanneden bir imge)

16:9 bakabilmek ve biraz da renk atmaktır aslında hayat...

 
Gönderildi : 12/12/2011 2:02 am
(@kykgm)
Gönderi: 0
 

tam tersine fotoğraf için düşük diyafram zoom lensler film için açık diyaframlı sabit lensler (10 mm 20 mm 35 mm 50 mm 85 mm 135 mm gibi)daha önemlidir zoom lenslerde de ( 10-20mm 17-50mm 17-55mm 24-70mm gibi )açık diyafram tercih edilmelidir..

Yaş, milliyet yada özgeçmiş önemli değil; önemli olan söyleyecek bir şeyin olması.

^^KYKGM^^

 
Gönderildi : 12/12/2011 8:54 pm
(@acromer)
Gönderi: 56
 

Bu işde bir kaç aylık olmama rağmen...
Video işi prime (sabit) lensle olur ki carl zeiss'ın 20 küsür lensinin arasında sadece 3-4 tane zoom lensi vardır neden acaba?

Gün ışığında çekiyorum f.18-f1.4 zaten kullanmıyacam demek manasız f den yiyeceğine shutter 'ı yükseltip daha akıcı görüntüler yakalak daha makul yanlışım varsa düzeltin lütfen!

Ben action adamı olduğum için yüksek shutter benim vazgecilmezim bunu deneyimledim çalışmalarımda

Burdan aldığın teorik bilginin yanında vimeoyu açıp merak ettiğin lensin test videolarına bakmanı tavsiye ederim görüntü her şeyi ortaya koyuyor zaten

Son olarak f düşük lenslerin fiyatının daha pahalı olmasını bile düşünüp bir kanıya varmak mümkün (pahalı olan iyidir demek istemiyorum ama)

Benim aklımın almadığı şey ise hala niye 20mm den düşük lenslerin f2.8 den daha düşük olamıyor ellerindeki teknolojinin buna yetmediğine inanasım gelmiyor...!

http://www.acrorun.com" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 11/01/2012 7:22 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

18-55 gezinti lensidir. Hem diyaframın sabit olmaması hem de optik kalitesi nedeniyle gündüz ve bol ışıklı genel çekim ortamları dışında verim almak zordur. Zoom yapınca netlik tutturmak güneş altında deniz kenarında bile zor. Yine de çok genel amaçlı çekimlerde ve özellikle de amatör filmcilerin geniş açı sorunu için 18-24 aralığı işe yarayabilir. Fakat odak değişince yani 18'den 30'a geçince diyafram da değişeceği için (unifokal olmadığı için diyelim) her seferinde pozlama ayarı yapılmalıdır. O zaman da alan derinliğ değişecek vb vb.

Bir amatörün elinde 18-55'ine ek temiz bir 50mm/1.8 olmalı. 18-55'i geniş açısı için kullanırken, 35mm üstü görüş alanı için ise artık olabildiğince 50mm kullanılmalı. Alınacak bir sonraki lens ise 28mm olabilir. Film çekimi için 85mm üstü lensleri çok özel durumlar dışında gerekli bulmuyorum.

f denen şey bir optik hesaplamadır ki günümüzde profesyonel donanımlarda daha doğru olan T kullanılmaktadır. f denen şey bir formül yani bir oranın adıdır. Basit küresel tasarımlı 50mm odaklı bir lensin "teorik" olarak alabileceği en yüksek ışık miktarı 0.5'tir. Bunu geçmek için basit değil çoklu mercekli lens kullanılır ve o zaman 0.2ler vb mümkün. f/0.5 oranına pratikte yaklaşmak bile mümkün değil ve zaten gerek de yok. Satın almaya niyet ederseniz alabileceğiniz en geniş değer 0.95'tir. Bir amatör için f/1.8 yeterlidir ama f/1.4 alınması daha büyük esneklik sağlayacaktır. Yine de fetişe kalkışmamalı ve fiyat/performansa dikkat etmeli diyorum. f/1.8 altında hareketli çekim zor. f/1.2 ile denedim ve oda içi gibi durağan sahneler dışında çok zorluyor.

Geniş açıda odak uzunluğunun düşmesi (28mm. vb) nedeniyle matematiksel olarak iş daha da zorlaşıyor. Örneğin 28mm'de erişilebilecek en mantıklı diyafram f/2.8dir. f/2.0 bile az bulunur ve amatöre pahalı.

Bu arada her lensin üzerinde yazılı değer ile gerçek performansı arasında da doğrudan ilişki olmadığını ekleyelim. Örneğin test ettiğim f/1.7 ve f/1.9 aralıklı iki lens arasında ne kadar zorlasam da fark göremedim. GH1 üzerinde cctv lensleri denedim ve elimde 25/1.2, 25/1.4 ve 35/1.7 lensler var ama hiçbiri ne ışık miktarı ne de görüntü kalitesi olarak bir Takumar 50/1.4ün yanına bile yaklaşamıyorlar. 28/2.8lik lensim sahip olduğum en karaktersiz lens. Kısacası sorun teknoloji yetersizliğinden farklı. Optik olarak cam kalitesi ve belli bir odakta toplanabilecek ışık miktarı ciddi sorun yaratıyor ki adamlar sırf 1.8 ya da hatta 2.0'ı tutturabilmek için odağı 55 ya da 58 gibi değerlere çıkarıyorlar. Yani kolay iş değil.

Yüksek shutter'a gelince, evet işe yarar ama sinematik çekim için 1/50'yi geçmemeli ve 1/30 altına 1/100'ün üstüne geçmemeli. Yoksa sinemadan çıkıp videonun estetiğine girmiş oluyoruz.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 11/01/2012 8:13 am
Sayfa 1 / 2
Paylaş: